{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
117 visninger | Oprettet:

AFSKAF FODBOLD! {{forumTopicSubject}}

129 døde og 180 såret i optøjer efter fodboldkamp i Øst-Java provinsen i Indonesien.

Efter voldsomme optøjer ved en fodboldkamp i Malang i den indonesiske provins Øst-Java lørdag aften (lokal tid) er antallet af døde steget til 129. To politibetjente er blandt de døde, oplyste det indonesiske politi søndag. Derudover blev 180 personer såret. Tragedien i Malang var en af ​​de værste stadionkatastrofer i verden.

Kanjuruhan Stadion rummer i alt 42.000 tilskuere og var ifølge myndighederne udsolgt. Ifølge politiet stormede 3.000 mennesker pladsen. "Vi vil gerne påpege, at ikke alle var anarkistiske, der var kun omkring 3.000, der tog feltet," sagde den lokale politichef Nico Afinta.

Optagelser inde fra stadion viste folk klatre over hegn og andre, der bar sårede mennesker. Brændte køretøjer, herunder et politikøretøj, stod langs gaderne uden for stadion søndag morgen.

Vrede fans stormede en fodboldbane ved kampen, sagde politiet, efter deres Arema FC-hold tabte 3-2 til ærkerivalerne Persebaya Surabaya, deres første nederlag i mere end to årtier.

Fodbold burde komplet og generelt verden over afskaffes, der er alt for tit alt for mange optøjer efter en fodbold kamp, der koster menneskeliv og sårede eller også skal fodboldkampe være uden tilskuere.

Eller hvad foreslår du, der kan gøres, så det ikke kommer til eskalationer efter en kamp?

Kommentarer på:  AFSKAF FODBOLD!
  • CarstenJ
    CarstenJ Online Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 91
    #1   2. okt Det er en sport millioner af mennesker verden over følger og dyrker med stor passion (jeg er dog ikke en af dem). Derfor synes jeg ikke at det skal forbydes, men der bør findes løsninger på de problemer der er forbundet med liga kampe.

En god start kunne være at udelukke folk der tidligere har været problemer med fra at være tilskuere. Jeg har hørt om systemer der med ansigtsgenkendelse kan afvise folk, der har fået forbud mod at være tilskuer, ved indgangen til et stadium. Det kunne være en god start, så dem der skaber problemer med tiden bliver udelukket fra kampe.

Overvågning af tilskuere med kamera og AI, så problemer kan identificeres automatisk inden de eskalerer kunne også være et bud, jeg har set at den teknologi allerede bruges til at dirigere security til steder hvor tonen begynder at blive truende i butikker og storcentre.

Ja, jeg er nørd, så jeg tænker i teknologi der kan være en del af løsningen smiley

Det er dog tankevækkende at det primært er fodbold som tiltrækker disse ballademagere (og idioter). Mange andre sportsgrene oplever ikke de problemer.

Jeg har været til lokalopgør i amerikansk fodbold (NFL) hvor der har været 60.000 tilskuere og ingen problemer, og fans fra begge hold sad blandet. Jeg har også været til lokalopgør mellem Aab og Randers FC, hvor fansene var adskilt med høje metalhegn mellem de to holds fans, og hvor fans fra det ene hold først blev lukket ind/ud efter det andet holds fans var lukket ind/ud. Og vi snakker om 7-8.000 fans totalt.

• #2   2. okt Først kan fodbold jo ikke afskaffes,

og hvis vi ser på hvor mange fodboldkampe der afvikles hele verden over så
    er det ikke mange døde der skyldes urolighedes på grund af bolden.

Hillsborough-tragedien viser tydeligt, at det ikke bare er fodbolden der har skylden.

Fanatisme er nok ikke noget fodbolden har skabt, men mange fodboldkampe tiltrækker
    folk på samme måde som når der kaldes til uroligheder på Nørrebro.

Det eneste der hjælper er forbud mod store forsamlinger, men går det i hånd med demokratiet?

• #3   2. okt Der meldes nu om 174 døde.

• #4   2. okt Fodbold burde ikke handle om penge. Sport drejer sig om kammeratskab og motion. Hvorfor skal man absolut blande kæmpestore summer af penge ind i det, det ødelægger fornøjelsen.

• #5   2. okt Nu er det ikke penge som laver ballade alis - det var dog en besynderlig vinkel.

• #6   2. okt Alis, der har været meget godt ved indførelse af penge for uanset, hvad vi mener så
    Handler det meste af sport om, at vinde, så godt med penge til udøverne,
    Men alle pengene til spillefirmaer og de vanvittige beløb til TV er meget ødelæggende, men nok umulig, at stoppe.

• #7   2. okt AFSKAF FODBOLD! Sikke en forfærdelig skrækkelig sætning! smiley

Ingen tvivl om at det er frygteligt hvordan hadet og fanatismen har udviklet sig. Som vi ser her i Danmark med specielt FCK- Brøndby.

Hvem tør tage sine børn med til en kamp mellem disse to hold efterhånden?

Da fx. FCK her for nylig spillede i Dortmund, var Brøndby hooligans også taget afsted, kun for at lave ballade, hvilket var så skidt at se.

Der SKAL gøres noget ved de forfærdelig hooligans uanset hvilket hold de kommer fra. Hvilket der tilsyneladende også vil ske, iflg. Justistministeren.

Hooligans elsker IKKE fodbold, de elsker VOLDEN. Hooligans ødelægger det for klubben, for spillerne, og de normale fans. Ikke mindst med de bøder som klubben får, grundet deres opførsel.

Fanklubbers medlemmer har også et ansvar. For mon ikke flere véd hvem de er som skaber balladen.
    Lav et OPRÅB, saml jer fredelige fans, anmeld med navne ballademagerne til klubben, at de er uønskede, så længe de ikke ændrer deres adfærd. At hvis de fortsætter vil deres navne blive overgivet til politiet.

Hvis nogen bliver anholdt af politiet, så lad ikke kun straffen derfra være den eneste, men også bødestraf direkte bødestraf fra klubben.

Fodbold skal være sjovt, spændende at se.

Kommentér på:
AFSKAF FODBOLD!

x