{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
621 visninger | Oprettet:

Herrefolket. {{forumTopicSubject}}

Så er herrefolkset smuttet ind i Danmark og camperer under Corona med lukkede grænser, og som sædvane skal det markeres med det tyske flag.

Herrefolket elsker at bruge en masse drømmesenge til at lave deres borg nede på stranden som oplevet både i Portugal og Spanien og Italien.

Jeg som troede at det kun var jobs eller andre funktioner i en job funktion som gav adgang til Danmarks lukkede grænser - men jeg tog så fejl. Nu kan man bare si job så er ferien reddet - bare danskere havde det så nemt.

Politiet siger "ingen nye turister" på trods af at der er nu er en del tyske turister på Bandholm, på det nordlige Lolland.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Herrefolket.
  • #1   11. maj 2020 Enhver idiot der har en båd, kan jo sejle til Danmark, det behøves jo ikke at være Rødby-Putgarden færgerne.
    Nå, bare det ikke er svenskere, så går det nok.


  • #3   11. maj 2020 #1

    Markgreven det er vist de færreste som har så stor et skib at den kan rumme en campingvogn og havde de, så var det vist ikke lige camping de tænker på.


  • #4   11. maj 2020 Polysl.

    De kan vel sejle eksempelvis til Ærø, og leje en campingvogn.
    Det var for øvrigt en ø, som tilhørte markgreven af Brandenburg, for længe siden.


  • #5   11. maj 2020 Markgreven

    Nu kender jeg en del tyskere - og de lejer ikke campingvogne, enten har de en selv eller de har en winnebago.


  • #6   11. maj 2020 Polysl.

    Tjah, men nu er det jo ikke normale tider vi lever i, og de rige tyskere er sgu nok ligeglade med at bruge nogle tusind på en lejet campingvogn.
    Hvad er for øvrigt en winnebago?


  • #7   11. maj 2020 Markgreven

    En mobilhome - en motoriseret campingvogn smiley


  • #8   11. maj 2020 Ok. smiley

  • #9   11. maj 2020 Bortset fra det, kan ce jo bare sejle til Danmark, og bruge det sommerhus de har lejet på Jyllands vestkyst.

  • ­
    ­ Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 65
    #10   11. maj 2020 Flaget på billedet er ikke det tyske flag.
    Det er flaget for Vesttyskland.. altså 30 år forældet.


  • #11   11. maj 2020 #10

    Stadigvæk et tysk flag.


  • #12   11. maj 2020 #9

    Nej - de kan ikke bare sejle til Danmark og holde ferie, de skal melde sig til havnefogeden og gør de det ikke så er der bøder på mellem 10.000 - 15.000 alt efter forholdet.

    Hvis man skal ind i Danmark fra Tyskland skal man have en gyldig grund som job, og ferie er ikke en gyldig grund selvom Tyskland har åbnet sin grænse mod Danmark og giver tilladelse til at danskere køre ind i Tyskland.


  • #13   11. maj 2020 Jeg syntes det er fint for den campingplads så får den da en indtægt smiley

  • #14   11. maj 2020 Billedet er vist ikke lige fra i dag eller i går!

    Dertil er buskene/hækkene alt for udsprungne.

    (Så passer det nok med flaget?)


  • #15   11. maj 2020 Tja...Leon

    Jeg ved så ikke hvad Mette Skrårem siger til det? nu hvor man ikke kan rende ind over grænsen for at turiste.


  • #17   12. maj 2020 Annella

    Jeg kan lige så lidt svare dig på, hvad tyske camping turister laver i Danmark - og hvordan det er muligt at kommer over en lukket grænse.


  • #18   12. maj 2020 Annella #16

    Såfremt Polysl ikke kan linke tll noget nutidigt, så må vi vist holde os til klagerne fra udlejerne af sommerhuse i det jyske, som de får fra de tyske lejere af sommerhusene i 2020.

    Men det er nok for meget at ønske, at Polysl's fri fantasi, og i øvrigt til tider særdeles ulækre sprogbrug, kan blive bedre, når end ikke pastoren der var far til ham, kunne anspore ham eller magtede det... smiley smiley


  • #19   12. maj 2020 Madonna

    Herrefolk er da ikke ulækker sprogbrug, som fint illustrerer flere tyskeres måde at indrette stranden på. Jeg kan dårlig forestille mig at ingen har bemærket det.


  • #21   12. maj 2020 Polysl jeg har nogle Tyske venner og selv om det er længesiden jeg har set dem tænker jeg på dem og har stor respekt for dem og de var altid så glade og høflige det er ting man ikke kan tage fra dem og de vil altid være velkommen i mit lille univers smiley

  • #22   12. maj 2020 Annella

    Jeg har stor tillid til tyskere som du ved, men der er nogle som med deres 8 liggestole på højkant viser andre at her til og ikke længere. Den måde har jeg faktisk ikke set af andre folkefærd. Det er sgu ikke en normal adfærd.

    Jeg ved godt at du helt afviste at tyskere moonede i en bus fordi vi have en motorfejl og blokere trafikken på motorvejen flere kilometer fra Munchen. Men det er den rene og skære sandhed. Vi blev så slæbt væk af en tysker som havde en trækstang som iøvrigt var Jehovas Vidner og slæbte os ind i et nybygget boligområde hvor vi så næste dag blev hentet og bragt til et lille hotel.

    Iøvrigt et dejligt lille hotel et stykke uden for alt.


  • #23   12. maj 2020 Jo, Polysl, jeg vil give dig ret, tyskere er et Herrefolk, det har jeg oplevet utallige steder, de fylder godt op i samfundet og de kan høres. Vi har lige fået det genopfrisket i div. TV dokumentar, det er bestemt en historie, der aldrig vil blive glemt, den er grusom og uhyggelig. Der er bare nogen nationaliteter, der sætter deres spor.

  • #24   12. maj 2020 Og hvad er så forskellen på danskere og tyskere?

    Opdragelsen, eller hvad?


  • #25   12. maj 2020 Der er den forskel, sproget, mentaliteten. Tyskere fylder enormt alle steder, men til deres undskyldning, så er de også mange flere millioner - tyskere er nok der, at de er opdraget til at være en stærk stor nation, dog synes jeg ikke, de kan administrere den. Tysk er ikke noget kønt sprog, det er hårdt højrystet - modsat det danske. Hvor jeg har været i verden og hvor der har været tyskere, det er aldrig gået stille af, det har været i storbyer, ved havet og andre steder, de kan altid høres.

  • #26   12. maj 2020 Libbie .

    Jeg er både enig og uenig.

    Vi har tidligere talt plattysk, vi skal nok to hundrede over tilbage.

    Jeg skulle læse et eventyr for børnene på fritidshjemmet af H. C. Andersen, det var stort set sort snak.... Der var Colon og semikolon, næsten mellem hvert ord. Så originalerne er ikke altid et must.

    Og jo, jeg kan bedre lide tysk, end fransk, svensk og norsk..... Sproget altså.


  • #27   12. maj 2020 OK - jeg får hovedpine af tysk, hollandsk, svensk, jeg synes så fransk er et elegant sprog, men franskmænd er ikke min kop the, de er ret specielle, måske fordi de kun kan tale fransk. Jeg bryder mig heller ikke så meget om italienere, men deres sprog er kønt.

  • #28   12. maj 2020 Jeg kan lide det franske sprog, speciel på den måde de forventer at folk som kommer til deres land og vil kommunikerer taler fransk eller bare har gjort sig lidt umage - det kan godt ses som arrogant.

    Nogle tyskere forventer hvor de kommer i verden at folk taler tysk, se, det er arrogant - men som sagt så elsker jeg det tyske sprog, nok fordi jeg er opvokset med det.

    Det er også generelt arrogant at tro at folk taler engelsk ude i landområder som frankrig, tyrkiet, portugal, Arabiske lande - her burde man i det mindste gjort sig lidt anstrengelse at lære at begå sig sproglig.

    Svensk er absolut ikke et kønt sprog. det eneste positivt jeg kan sige om Sverige er at de har en dejlig serie svensk cognac fra Grönstedt.


  • #31   13. maj 2020 I den korte tid vi camperede i 70erne, var vi i hvert fald heldige ved Gardasøen, hvor vi havde de sødeste naboer, der var tyskere fra Essen, og som tog vasketøjet ind i regnvejr, da vi var i Venedig den dag.

    Har også været uheldig med et par tyske og engelske damer, der møvede sig ind før mig i en frisørsalon på Mallorca.

    Men det er nok tilfældighedernes spil, det kunne nok forekomme med andre nationaliteter...


  • #32   14. maj 2020 Polysl, dit vrøvlehovedet, hvad forskel er der på tysk og fransk, det er da arrogance at forvente, at kunne deres sprog, det er sq ikke verdenssprog smiley

  • #33   14. maj 2020 Næh, det er faktisk dansk der skulle være et verdenssprog, det var der en sprogforsker der sagde.
    Læg mærke til hvor mange engelske ord, der er taget fra Danmark.
    Jeg kan bare sige æg. - Fortsæt selv.


  • #35   14. maj 2020 Jetset

    Nu er det dig som vrøvler, for jeg skriver ikke at folk skal kunne fransk, arabisk, portugisk,Tyrkisk -

    Men bare lære nogle ord og fraser så man i det mindste viser respekt. Prøv lige at stå ude i ingen ting i et arabisk land så er du sgu tabt - hvis ikke du i det mindste kan nogle ord. Det er ikke raket videnskab - Prøv lige at tage til Østtyrkiet i et bjergområde så kommer ud ikke nogen steder med engelsk for de fatter hat. Prøv at gå rundt nede i vinområderne i dourodalen og prøve at gøre dig forståelig på engelsk. Prøv landområder i frankrig og prøv at begå dig på engelsk - osv..


  • #36   14. maj 2020 Lone.

    Ja, jeg er da godt klar over at vi ikke ligger højt på skalaen som verdenssprog, det er jo også bare et lille komma i historien.
    England var hærget af danske vikinger, og de havde faktisk også en dansk konge på et tidspunkt, derfor har de annekteret meget af det danske sprog.

    Danmark som verdenssprog???.... Nej, det tror selv ikke jeg på. smiley


  • #38   18. maj 2020 #35 - Polysl, vi behøver da ikke tage ud på landet i Tyskland og Frankrig for lige at blive i de 2 lande, de har altså en forventning om, at vi kan sproget, de lader som om, de ikke forstår engelsk, er mit indtryk, jeg ved ikke, hvor mange steder der tales tysk udover i tyskland, men jeg ved, at der er en del franske kolonier i verden, men verdenssprog er det ikke, det er og bliver engelsk/latin.

    Og lige om lidt, så er det danske sprog også historie, jeg kan bare ikke klare alle de smarte engelske vendinger, der er kommet ind i det danske, men nogen synes det er smart - og på et tidspunkt, så kommer vi nok også til at tale tyrkisk, arabisk, det er mere end uhyggeligt smiley


  • #39   18. maj 2020 Lone.

    Tirsdag = Tyrs dag, (En krigsgud).
    Onsdag = Odins dag.
    Torsdag = Thors dag.
    Fredag = Frejas dag.

    Hvad hedder de dage på engelsk? smiley


  • #40   18. maj 2020 Ron #37

    Jeg kan huske for år tilbage at der var en artikel i EB om dansk film som var så dårlig sprogligt at de ligeså godt kunne tekste den. Det er ikke engang bare et tilfælde men flere.

    Af kommentar sporet kunne man læse at det er et generelt problem.

    Jeg har også set flere udsendelser på DR hvor det var svært at høre hvad fanden de siger.

    Hvad sker der for dansk film?


  • #42   19. maj 2020 Ron

    Jeg har selv et ret gammelt Samsung som også har valg af forskellige typer af lyd, men med mit har jeg ikke oplevet noget mumle på udenlandske programmer, det er specielt nyere danske film som den er gal med.- Dog har jeg kun DR at forholde mig til da jeg ikke har pakker, men bruger min Samsung som storskærm når jeg er på Youtube eller DR.DK

    SÅ jeg tror ikke at det er fladskærme som er problemet - selv biografgængere oplever det mumle i biografen.

    Den teknologi med lyd er ikke som i gamle dage hvor det var volumen/delefiltre som bestemte kvaliteten og dybden samt valg af enheder. I dag betyder volumen ikke noget hvis man taler om tv.

    Næste gang jeg køber tv så skal det være med BlueTooth til forstærker med gode højtalere. Jeg kan godt huske lyden på mine B&O tv'er igennem tiderne som slog alle andre tv af pinden - men det var dælme nogle store kasser.

    Men man kan godt få tv med kanon god lyd, det drejer sig bare om hvor dyb ens pengepung er.


Kommentér på:
Herrefolket.

Annonce