{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
95 visninger | Oprettet:

En af truslerne imod verden. {{forumTopicSubject}}

Ja en af de ting jeg gang på gang har skrevet om er alle de kæmpe skovbrande over hele kloden og jeg syntes ikke de tages alvorligt nok og er det kun mig eller bliver de bare støre og støre.
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/graedende-borger-foeles-som-armageddon/9775804

Kommentarer på:  En af truslerne imod verden.
  • #1   23. maj et forsøg på at sætte de 25.000 hektar der brænder i Canada vil være som 25.000 fodboldt baner.
    En fodboldbanes opmærkede område dækker et areal på 0,7140 hektar. Medregner man græskanterne uden om spillefeltet, har man et omtrentligt begreb om størrelsen af en hektar.

• #2   23. maj Leon
    Det er trist at læse, og der er skam flere store brande in British Columbia, det bliver bare være og være når regnen udebliver.

Heldigt er der ingen byer som er i fare, som det sidste år skete har hele byen Lytton brændte ned smiley

• #3   23. maj Desværre er der jo nogle brande der er påsat, under dække af de almindelige skovbrande rundt om i verden.

Farmere fx. ønsker mere jord at opdyrke, hvor naturen normalt vil være beskyttet.

• #4   23. maj Cris
    Desværre er der jo nogle brande der er påsat, under dække af de almindelige skovbrande rundt om i verden.

Farmere fx. ønsker mere jord at opdyrke, hvor naturen normalt vil være beskyttet.

Det har du ret ind, men det er bestemt ikke tilfældet in Canada, alle fire store brande lige nu forgår i stats skover

• #5   23. maj Jojo når vi kan se at alverdens brande bliver være og være kan verdens politiker også - så hvorfor forbygger de ikke

• #6   23. maj Cris7 ja desværre.

• #7   23. maj Leon
    Jojo når vi kan se at alverdens brande bliver være og være kan verdens politiker også - så hvorfor forbygger de ikke

Du mener altså at Donald Trump havde ret ind at der skulle rives i skovbunden smiley

Leon, desvære tror jeg ikke at du ved om omfanget af de skove in Canada.
    Der er flere områder af flere tusind kilometer skov i meget vanskeligt terræn,
    Den omtalte skov in Grande Prairie er også kæmpe stort og jeg har selv boet der.

Problemet er regnen som udebliver og sommeren er først startet nu smiley
    Det er hjerteskærende at se, og tænk på dyre livet

• #8   23. maj Jojo selv om jeg som du skriver forstår størrelsen af de skove tænker jeg at jeg jo nok stadigt vil ku finde metoder der vil ku lave om på så store skovbrande og brandbælter skal jo bare være de x-antal gange meget større og ja mindre vand gør det jo ikke bedre - det gør det jo kun være og ja stakkels dyr.

• #9   23. maj Leon
    Skov brande er irriterende, men ikke afgørende, men det er til gengæld de stigende temperaturer med længere perioder uden regn.

Jeg læste en beretning om at indenfor et overskueligt antal år vil der muligt være op til 3 milliard varme flugtninger in især Pakistan, India, Nigeria, Filippinerne, Indonesien og nogle arabiske lande.

De områder de bor in bliver for varmt, høsten og krop kan ikke brodfodre mennesker og de samme med vand.

De skal alle sammen finde nye steder at leve ind, alle 3 milliard
    Og det er for sent at vende udviklinger smiley

• #10   23. maj Jojo klimaflygtning er et problem og i størrelsesorden på 3 milliarder mennesker vil det ku kaldes for et kæmpe problem og hvor skal de bo.

Kommentér på:
En af truslerne imod verden.

Annonce