{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
132 visninger | Oprettet:

Børnenes lov {{forumTopicSubject}}

https://www.avisen.dk/johnny-larsen-naar-kommunen-bliver-far-og-mor_721195.aspx

Overstående artikel er skribentens egen holdning.

Læs den venligst.

Der har igennem de senere år været stor problemer omkring forældre der har fået frataget deres børn af den ene eller anden grund.
Nogle er helt legitime, men af den mange historier kan man se at noget er galt.

Ikke mindst når man har hørt børn og unge fortælle om hvad der er sket dem.
At de føler sig uelsket, kommer ind i misbrug og kriminalitet, bliver skildt fra søskende osv.

Den nye lov skal træde i kraft meget snart.

I artiklen bliver også omtalt at sagsbehandlere der skal tage beslutninger, slet ikke er uddannet i andet en love og regler.

Det som går igen, og også foregår i andre dele af vores system, er at kommunerne manipulerer med det skrevne som faglærte af forskellig art skriver.

Det er meget sjældnet at Ankestyrelsen går imod det som kommunerne lægger frem, ifald klager.

Men børnene, hva' med dem?

Er loven god, eller bare skrivebordsarbejde, hvor man tror at beskytte børnene, men i virkeligheden skader dem?

Hvad mener I?






Kommentarer på:  Børnenes lov
  • #2   18. mar 2023 JoJo

    Jeres ven lyder som en der har hjertet på rette sted. Ikke mindst fordi hun har prøvet lidt af hvert selv.

    Flere uddannede er dog selv 'gået', fordi de ikke er enige i den måde de skal arbejde på. Nogle er blevet fyret, for de er dyrere end dem man lige kan få ind af døren, hvilket også er dem som ikke brokker sig eller siger imod hvis noget er forkert.

    Jura og regler har fået alt for meget vægt i afgørelser, de kan være en del af af det, men bør ikke være afgørende, da andre aspekter også er nødvendige at tage hensyn til.

    Det er forældre og børn, levende mennesker, de har med at gøre, hvilket indebærer mange følelser. Det er en meget alvorlig sag hvis børn skal fjernes fra forældre. For begge parter.







  • #3   18. mar 2023 Ja jeg har nu mødt gode politiker socialdemokrater og andre der var gode til deres arbejde - men jeg har godt nok også mødt folk i systemet der nok burde have et andet arbejde og mit eller mine møder med systemet må jeg i de fleste tilfælde kalde for gode - men der mangler folk i systemet med hjertet på rette sted + der sparres af røven til.

Kommentér på:
Børnenes lov

Annonce