{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
94 visninger | Oprettet:

8 beslaglagte biler sendes - muligvis - til Ukraine {{forumTopicSubject}}

I Letland har man i slutningen af 2022, vedtaget en særlov, der gør det muligt at konfiskere spritbilisters biler.

Lovgivningen er målrettet spritbilister og giver tilladelse til efterfølgende beslaglægning af det involverede køretøj.
For at gøre sig fortjent til at få konfiskeret sit køretøj, skal man have en promille, der ligger 3 gange over den tilladte promille på 0,4.

Denne lovgivning gav de lettiske ordensmyndigheder blod på tanden i forhold til at intensivere klapjagten på spritbilister i et land, der angiveligt har en kedelig statistik i forhold til spritkørsel.

Men hvad skulle man stille op med de beslaglagte biler?

Lederen af en privat NGO, Reinis Poznaks, foreslog den lettiske regering, at de konfiskerede køretøjer, passende kunne sendes til Ukraine til brug for militær og hospitalsvæsen.

Dags dato er 8 biler parat til at blive sendt til den Ukrainske grænse. næste onsdag og altså ikke sidste onsdag.

8 biler er et lidt lavere tal, end de 200 biler der andetsteds på BB anføres til allerede at være ankommet til Ukraine fra Letland.

Igen er konteksten udeladt, hvilket i en udlægning på BB kommer til at fremstå som om, Letland hetzer egen ( tørstige) befolkning udelukkende for at kunne videregive de konfiskerede biler til krigen i Ukraine.

Jeg vedhæfter et link fra BBC, som jeg af forskellige grunde tyer til, når jeg læser tal vedrørende Ukraine konflikten, der synes til at have været en tur gennem ballonpumpen.

https://www.bbc.com/news/world-europe-64903201

Kommentarer på:  8 beslaglagte biler sendes - muligvis - til Ukraine
  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

Følger: 7 Følgere: 22 Emner: 232 Svar: 2.166
    #1   11. mar Jeg ved ikke om jeg ser dobbelt men der kommer nogen dobbelt indspark mener jeg.
    Pyt, det har muligt med blokkeringer at gøre og så må vi lære leve med det.

Men jeg synes at det er en praktisk og fornuftigt løsning smiley

• #3   11. mar Jeg har ikke mulighed for at korrigere i den relevante tråd.

Derfor korrigerer jeg faktuelle misinformationer på denne måde.

Kommentér på:
8 beslaglagte biler sendes - muligvis - til Ukraine

Annonce