{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
355 visninger | Oprettet:

Først en og nu to {{forumTopicSubject}}

Først blev en kinesisk ballon observeret over det nordlige USA og nu er nr.2 ballon spottet over Latinamerika.

Kineserne hævder at ballonerne, som er spækket med elektronisk udstyr, kun har et meteorologisk formål hvilket de fleste nok kan regne ud sandsynligvis er pure opspind.

For flere år siden overlevede en lignende ballon mere end 1000 skud fra et jagerfly og drev videre mod Island.

https://www.bt.dk/udland/usa-ny-kinesisk-spionageballon-er-spottet-over-latinamerika

Kineserne har undskyldt at ballonen kom på afveje, men USA’s udenrigsminister har aflyst et planlagt besøg i Kina på baggrund af episoden som de betegner som forsøg på spionage.
Bliver spændende at følge hvad amerikanerne vil gøre med ballonen.

Hvad tror i andre ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Først en og nu to
  • #1   4. feb 2023 Lige nu ser det ud til, at alle finder grund til, at vi optrapper næsten alt til problemer.

  • #2   4. feb 2023 Man kan jo vende det om og spørge sig selv hvordan kineserne mon havde reageret hvis en am. ballon spækket med udstyr fløj ind over Kina.
    Tvivler på at de havde taget den samme forklaring for gode varer 🧐


  • #5   4. feb 2023 Jeg er først på nu og selvfølelig er de blevet skudt ned og utroligt hvad der kan findes af undskyldninger smiley

  • #7   4. feb 2023 Nu tror jeg ikke på alle de påstande der kommer fra spionerne på begge sider.

    Men hvis de begge ved så meget om hvad de andre laver, så tror jeg himlen er fyldt med
    satellitter der kan se både til højre og venstre,

    Om som i spion film er der masser af løgne fra alt og alle.

    Jeg har lige set filmen om
    https://da.wikipedia.org/wiki/Watergate-skandalen, noget jeg som ung aldrig troede ville ske i USA, som har så mange der skulle stoppe den slags.

    Når man så ser på Kina som er et meget lukket system, hvad mon der så ikke sker der, men det kommer nok ikke ud som en film.


  • #9   4. feb 2023 Jo jo ja de kloge snyder de mindre kloge.

    Men det giver penge i kassen og mange arbejdspladser i de firmaer der
    arbejder med, at få kløften mellem øst og vest til mere at være gøre problemerne større
    så vi bruger pengene til alt andet end fremskridt.


  • #11   5. feb 2023 Ja om få år er der måske ikke noget at forsvare, kun pengetanken.

  • #13   5. feb 2023 #12 Alis

    Aahh Alis, hold nu op med al din kommunisme tale. Der er intet godt ved kommunisme.

    Hvis, det virkelig kun er balloner der skal se på vejrforhold, så havde man informeret diverse lande om det, før man sendte dem afsted. For det er jo ikke kun over USA de er observeret. Men fx. også over Columbia.

    Men samtidig er det også meget sært, fordi det er så tydeligt, altså ikke noget som er skjult, men nemt at se for alle der er i nærheden.

    Men hva', mon ikke der kommer en forklaring på et tidspunkt.



  • #16   5. feb 2023 Jeg ved ikke hvad berufsverboth betyder?

  • #20   5. feb 2023 #15 Alis

    Først tak for oversættelsen, da jeg ikke forstår tysk.

    Jeg har været ansat på en mindre arbejdsplads, lang tid siden, hvor ejeren og en del af af de ansatte var kommunister, og havde tætte forhold til Ole Zohn. Så jeg kender til deres måde og indstilling, som jeg på ingen måde deler.

    Jeg har arbejdet sammen med Axsel Larsen's søn på et tidspunkt, i mit fag.

    Ingen af de nævnte vil ha' noget med kommunismen at gøre mere, fordi de ikke kunne enes i DKP.







  • #21   5. feb 2023 Xanadu Z hej du er da ny og velkommen smiley

  • #22   13. feb 2023 Endnu en ballon er her søndag middag skudt ned på grænsen ml. Canada og USA.

    https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-02-12-endnu-et-objekt-skudt-ned-over-nordamerika


Kommentér på:
Først en og nu to

Annonce