{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
307 visninger | Oprettet:

Cody N
Cody N
Online Tilmeldt:
23. nov 2017
Følger: 8 Følgere: 41 Emner: 100 Svar: 1.929

Først en og nu to {{forumTopicSubject}}

Først blev en kinesisk ballon observeret over det nordlige USA og nu er nr.2 ballon spottet over Latinamerika.

Kineserne hævder at ballonerne, som er spækket med elektronisk udstyr, kun har et meteorologisk formål hvilket de fleste nok kan regne ud sandsynligvis er pure opspind.

For flere år siden overlevede en lignende ballon mere end 1000 skud fra et jagerfly og drev videre mod Island.

https://www.bt.dk/udland/usa-ny-kinesisk-spionageballon-er-spottet-over-latinamerika

Kineserne har undskyldt at ballonen kom på afveje, men USA’s udenrigsminister har aflyst et planlagt besøg i Kina på baggrund af episoden som de betegner som forsøg på spionage.
Bliver spændende at følge hvad amerikanerne vil gøre med ballonen.

Hvad tror i andre ?

Kommentarer på:  Først en og nu to
  • #1   4. feb Lige nu ser det ud til, at alle finder grund til, at vi optrapper næsten alt til problemer.

• Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

#2   4. feb Man kan jo vende det om og spørge sig selv hvordan kineserne mon havde reageret hvis en am. ballon spækket med udstyr fløj ind over Kina.
    Tvivler på at de havde taget den samme forklaring for gode varer 🧐

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

Følger: 7 Følgere: 22 Emner: 232 Svar: 2.166
    #3   4. feb Nu tager de sagen meget seriøst in USA, og den pågældende ballon får ikke lov at fortsætte ret langt.
    Men det er Kina vel bedøvende ligeglad med, de balloner har gjort deres arbejde.
    Hvis hvad jeg læser er rigtigt er de bare en slags sendemast som sender data videre fra telefoner og andre data som det vrimler med.

Det gør vel hellere ikke noget at de balloner flyver over Idaho og Montana hvor største delen af USA,s nukleare våben er lageret.

Jeg tror du har ret Leon, hvis det nu var omvendt, og Kina opdagede så en af slagsen over Kina ville de erklære bål og brand og ville være tæt på at erklære krig mod afsenderen.

Jeg læste en artikel som nævnte at der muligt har været rigtigt mange af slagsen dersom de er næsten umuligt at opdage, de afgiver ingen varme og udstråler ganske lidt samt at de absorberer radarstråler

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#4   4. feb Brok
    Lige nu ser det ud til, at alle finder grund til, at vi optrapper næsten alt til problemer.

Man skulle tro at du er verdens mest tolerante debattør smiley

• #5   4. feb Jeg er først på nu og selvfølelig er de blevet skudt ned og utroligt hvad der kan findes af undskyldninger smiley

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#6   4. feb Cody
    Nu er der så en igen.
    Den over USA, er lige blevet skudt ned lidt forbi øst kysen i dag. Kilde CNN smiley

• #7   4. feb Nu tror jeg ikke på alle de påstande der kommer fra spionerne på begge sider.

Men hvis de begge ved så meget om hvad de andre laver, så tror jeg himlen er fyldt med
    satellitter der kan se både til højre og venstre,

Om som i spion film er der masser af løgne fra alt og alle.

Jeg har lige set filmen om
    https://da.wikipedia.org/wiki/Watergate-skandalen, noget jeg som ung aldrig troede ville ske i USA, som har så mange der skulle stoppe den slags.

Når man så ser på Kina som er et meget lukket system, hvad mon der så ikke sker der, men det kommer nok ikke ud som en film.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#8   4. feb Brok
    Har du hørt om Phychological warfare ?

Nu fik Kina hele verden inklusive USA til at fokusere på en LUFT ballon inklusive en diplomatisk krise.
    Hvad ellers er de i stand til smiley smiley smiley

• #9   4. feb Jo jo ja de kloge snyder de mindre kloge.

Men det giver penge i kassen og mange arbejdspladser i de firmaer der
    arbejder med, at få kløften mellem øst og vest til mere at være gøre problemerne større
    så vi bruger pengene til alt andet end fremskridt.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#10   4. feb Brok

Hvorfor bruge penge på forsvar, de kunne jo bare ansætte dig smiley smiley

• #11   5. feb Ja om få år er der måske ikke noget at forsvare, kun pengetanken.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 11 Følgere: 57 Emner: 113 Svar: 5.685
    #12   5. feb Nogen gør sig i alle tilfælde meget umage for at mistænkeliggøre den kommunistiske verden.

• #13   5. feb #12 Alis

Aahh Alis, hold nu op med al din kommunisme tale. Der er intet godt ved kommunisme.

Hvis, det virkelig kun er balloner der skal se på vejrforhold, så havde man informeret diverse lande om det, før man sendte dem afsted. For det er jo ikke kun over USA de er observeret. Men fx. også over Columbia.

Men samtidig er det også meget sært, fordi det er så tydeligt, altså ikke noget som er skjult, men nemt at se for alle der er i nærheden.

Men hva', mon ikke der kommer en forklaring på et tidspunkt.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#15   5. feb Cris7 # 13

"Aahh Alis, hold nu op med al din kommunisme tale. Der er intet godt ved kommunisme. "

Jeg taler om hvad jeg ser og hvordan jeg opfatter det. Da man havde manipuleret Putin ud i tovene tog man videre til Kina, og fik en amerikansk toppolitiker til at besøge Taiwan.
    Lige for forståelsen så er Rusland ikke kommunistisk, men Putin er medlem af kommunistpartiet.

Man har i årevis forsøgt at lægge kommunismen for had. I USA var den engang forbudt og man kunne komme i fængsel for at være kommunist. Nu klarer de det med berufsverboth.
    I kommunismen er det borgerne og arbejderne, der har magten. Hvad galt synes du der er i det? Når jeg ikke er kommunist så er det fordi jeg går ind for den private ejendomsret til virksomhederne, men jeg har sympati for kommunismens bedre sociale fordeling af virksomhedernes overskud.

Det har de neoliberale lande bestemt ikke. De mener det er virksomhederne der ejer samfundet og alle andre skal optjene retten til at leve ved at arbejde for virksomhederne og på virksomhedernes betingelser. De har i årevis været igang med at udrydde alle andre politiske systemer.

Alle lande spionerer. Det er ikke så mange år siden at Danmark var i klemme for at lade USA spionere gennem internetkabler. Danmark overvåger også sine egne borgere, og mere og mere.

Angående den der ballon så ved jeg ikke hvad det var eller hvorfor den var der. Det skal først undersøges. Det jeg lægger mærke til er at den højreorienterede del af befolkningen omgående er ude med antikinesisk fremstilling, og det anser jeg for at være farligt for verdensfreden.

• #16   5. feb Jeg ved ikke hvad berufsverboth betyder?

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#17   5. feb cris7 # 16

Jeg ved ikke hvad berufsverboth betyder?

Det betyder at folk ikke kan få arbejde.

• #20   5. feb #15 Alis

Først tak for oversættelsen, da jeg ikke forstår tysk.

Jeg har været ansat på en mindre arbejdsplads, lang tid siden, hvor ejeren og en del af af de ansatte var kommunister, og havde tætte forhold til Ole Zohn. Så jeg kender til deres måde og indstilling, som jeg på ingen måde deler.

Jeg har arbejdet sammen med Axsel Larsen's søn på et tidspunkt, i mit fag.

Ingen af de nævnte vil ha' noget med kommunismen at gøre mere, fordi de ikke kunne enes i DKP.

• #21   5. feb Xanadu Z hej du er da ny og velkommen smiley

• Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

#22   13. feb Endnu en ballon er her søndag middag skudt ned på grænsen ml. Canada og USA.

https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-02-12-endnu-et-objekt-skudt-ned-over-nordamerika

Kommentér på:
Først en og nu to

Annonce