{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
177 visninger | Oprettet:

Igen et ord som ikke må bruges. {{forumTopicSubject}}

https://ekstrabladet.dk/underholdning/livsstil/forbyder-dette-ord-slut-med-at-sige-mumie/9606513

Flere museer har valgt at ordet mumie ikke bør bruges mere.

Ordet 'mumie' er ikke forkert, men det er dehumaniserende, hvorimod det at bruge udtrykket 'mumificeret person' tilskynder vores besøgende til at tænke på individet.

Danmark er ikke for at ændre dette ord, heldigvis.

Igen slår den politiske korrekthed til.

Der er vel ikke nogen som ikke véd iforvejen at en mumie indeholder et engang levende menneske.

Ikke mindst at det er interessant hvis man kan finde ud af hvem personen var, og personens liv.

Det er jo,...... ja, hvad siger I?




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Igen et ord som ikke må bruges.
  • #2   28. jan 2023 Helt rigtigt JoJo, en af de ting man glemmer, for jeg vil også altid kalde en mumie for en mumie.

    Rent faktisk er jeg meget interesseret i det nye fund som er. smiley

    Men her er så også problemet. Man ønsker ikke at 'dehumanisere' mumier. (Politisk korrekthed).

    Jeg ønsker tilgengæld ikke at 'dehumanisere' levende mennesker.

    Og, som jeg har sagt før, så nægter jeg at kalde nogen for 'den' eller 'det', hvilket er anerkendt at man muligt skal, hvis en person 'føler' sådan.

    Så det er noget værre rod.

    Der er bare noget helt og adeles galt omkring hvad man må sige eller ikke.?














  • #4   29. jan 2023 Jeg er bedøvende ligeglad med, hvilke ord, der ligepludselig ikke må bruges, jeg siger det, som passer mig, tage det eller lade være. En neger er en neger og det kan eksempelvis ikke gradbøjes, neger, sort, mørkebrun, det er præcis det samme, nu må de snart holde op, som om de leder efter noget at give sig til.

Kommentér på:
Igen et ord som ikke må bruges.

Annonce