{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
139 visninger | Oprettet:

Flagregler - hvad er lovligt {{forumTopicSubject}}

En kontroversiel sag er nu havnet i Højesteret der en gang for alle vil slå fast hvad der gælder i forhold til at flage med andre landes flag.

Den formastelige husejer er amerikaner entusiast og afholder komsammen for andre amerikaner entusiaster og i den anledning hejser han stars and stripes i sin flagstang hvilket faldt en lokal kvinde for brystet der anmeldte manden til politiet 🇺🇸

Først blev han frifundet i byretten og senere dømt i landsretten og nu er det så Højesteret der skal lukke sagen.

https://ugeavisen.dk/kolding/husejer-blev-anmeldt-for-at-flage-med-amerikanerflag-nu-skal-landets-oeverste-retsinstans-afgoere-om-det-var-ulovligt

Jeg har altid ment at man må gæste flage hvis man har besøg fra udlandet, men at pågældende flag i så fald skal hænge under dannebrog.

Jeg håber at Højesteret dømmer man en betinget dom og fastholder vores gamle flagregler idet alternativet er uoverskueligt.

Tænk engang hvis hagekorsflag og islamisk stat flag fremover må hejses rundt omkring 🏴‍☠️🏴

Hvad mener i andre om den sag ?


Kommentarer på:  Flagregler - hvad er lovligt
  • #1   20. jan 2023 Ja, det er reglen - de skal under Dannebrog, jeg kan ikke klare at se sådan noget, og jeg er den, som melder sådan noget. Jeg har den dybeste respekt for Dannebrog og reglerne ligeså og forøvrigt så er det bare verdens smukkeste flag, det står ikke til diskussion.

    Jeg klarer heller ikke de narrøve, der har Dannebrog oppe døgnet rundt, dem melder jeg også, det er jo som at køre over for rødt smiley


  • #3   20. jan 2023 JoJo - det generer mig aldeles meget, hvis mit nationalflag bliver misbrugt også at se, det bliver brandt af, jeg tør ikke skrive her, hvad jeg får lyst til, når jeg ser sådan noget.

  • #5   20. jan 2023 Ja ja jeg er stolt af Dannebrog men lader gerne folk flage løs jeg ved hvad jeg har i hjertet smiley

  • #6   20. jan 2023 Enig med Jetset og jeg vil nødig se alverdens fantasifulde og hjemmelavede klude i flagstænger rundt om i landet.
    Håber at Højesteret dømmer til fordel for flagreglerne 😅


Kommentér på:
Flagregler - hvad er lovligt

Annonce