{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
134 visninger | Oprettet:

Annella
Annella
Online Tilmeldt:
7. nov 2016
Følger: 1 Følgere: 134 Emner: 749 Svar: 4.110

Ukraine kræver våben, der har rækkevidde til Rusland {{forumTopicSubject}}

På grund af de alvorlige ødelæggelse af kritisk infrastruktur efter de russiske raketangreb på Kiev, kræver den ukrainske regering, at Vesten tager en hårdere holdning til Rusland. "Der skal nu leveres våben, som også har en potentiel trussel mod Putin," kræver den ukrainske regeringskreds.

Kiev har brug for missiler med længere rækkevidde, der også kan eliminere affyringsbaser og ammunitionslagre på russisk territorium. "Muligheden for et sådant modangreb fra vores side ville blive set i Moskva som en afskrækkende virkning."

Ukraine kræver .....det har længe været en af ​​de mest læste sætninger i tyske medier.

Ukraine har ikke den midse ret til at stille krav, verden skylder dem intet, de kan højest bede om.....

Jeg håber, at det støttende "vesten" holder hovedet koldt og ikke efterkommer kravet, og heller ikke længere lade sig spænde for Selenskijs vogn, men endelig af Selenskij kræver fredsforhandlinger med Putin.

Kommentarer på:  Ukraine kræver våben, der har rækkevidde til Rusland
  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 143 Svar: 1.823
    #1   i går kl. 09:57 Dem får han ikke har USA fastlagt, og det forstå jeg godt, retten til ødelæggelser er kun forbehold Putin.

Dette var betingelsen da Ukraine fik tilført en del anti raket våben, og de skal acceptere at deres land bliver ødelagt smiley

profilbillede
  • #2   i går kl. 09:59 Det var da godt at nogle sætte hælen i smiley

Flere våben hjælper ik til Fred.

• #3   i går kl. 11:56 Jeg er desværre ikke psykolog eller psykiater, men i min verden er
    lederne i både Ukraine og Rusland total sindssyge.

• Peter P
    Peter P Online Tilmeldt:
    feb 2017

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 118
    #4   i går kl. 12:00 Har du et link til, hvor din tekst stammer fra, #1 Annella?
    Det vil være rart, at kunne forholde sig kildekritisk til dit udsagn, inden det blot tages som værende en sandhed.

#3 Brok
    Det kan vist ikke siges ret meget mere rammende. 👍

• #5   i går kl. 14:26 Peter P

Det er bestemt ikke nemt at presse links ud af Annella - tro mig jeg har forsøgt mange gange, men hun mener seriøst ikke at det er hendes opgave at linke til sine artikler 😲

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#6   i går kl. 15:50 #4
    Peter P

Har du et link til, hvor din tekst stammer fra, #1 Annella?

JA!

Cody

Hvis jeg ellers husker rigtigt, har du da sagt, at du ikke forstår tysk, så hvad hjælper dig et link på tysk?

Men her det: https://www.welt.de/politik/ausland/article242316877/Nach-Raketenangriff-Ukraine-fordert-Waffen-mit-Reichweite-bis-nach-Russland.html

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#7   i går kl. 16:22 #3
    Brok

Jeg er desværre ikke psykolog eller psykiater, men i min verden er
    lederne i både Ukraine og Rusland total sindssyge.

Tjaa Brok det giver jeg dig ret i, i det indsatte link kan tyskkundige læse kommentarer om de to herrer, og den ene står ikke en døjt bedre end den anden i meningerne.

Scroll ned på siden til KOMMENTARE (610)

Willie Hauser
    vor 7 Minuten
    Ich kann das Gesappel von Selenskyi nicht
    mehr ertragen!!!
    Friedensverhandlungen bedingungslos und sofort!

Robert R.
    vor 48 Minuten
    Um Friedensverhandlungen zu erzwingen, sollte Selenskyj durch die verbotene Opposition sofort entmachtet werden. Es droht vollständige Zerstörung der Infrastruktur und weiteres entsetzliches Leid für die Bevölkerung.

Kommentarr fortsætter

https://www.welt.de/politik/ausland/video242265385/Jetzt-live-Neun-Monate-Krieg-Selenskyj-fordert-harte-Reaktion-auf-russische-Raketen.html

• Peter P
    Peter P Online Tilmeldt:
    feb 2017

#8   i går kl. 18:23 #7 Annella

Tak for det viste link til Welt.

Interessant hvor vi kan læse en artikel forskelligt.

I dit første indlæg skriver du:
    "...kræver den ukrainske regering, at Vesten tager en hårdere holdning til Rusland."

I Welt står der:
    "...fordert die ukrainische Regierung eine härtere Gangart des Westens gegenüber Russland."

Du oversætter ordet "fordert" til at være kræver, jeg mener at have lært, at "fordert" er opfordrer.
    Sætter jeg hele afsnittet ind i Google Translate, så kommer den også frem med "opfordring".

Vi oversætter vist ordene så forskellige, at de lige nøjagtigt passer ind i vores eget Verdensbillede.

Det er også helt okay at stramme et budskab, men så skal man altså også være klar til at stå på mål for sin egen udlægning af oversættelsen.

Jeg vil tillade mig at synes, at du strammer din oversættelse så tilpas meget, at budskabet får et noget anderledes indhold.
    Jeg læser ikke om kræver og kræve-mentalitet, men om en opfordring til at sende de ønskede våben. Og det er anderledes end at kræve.

Jeg må også give #1 Jojo ret i, at USA har afvist at sende sådanne våben til Ukraine. Skånselsløse ødelæggelser uden for eget landområde skal man lade Rusland om. Og derfor skal Ukraine ikke have sådanne våben efter USA's mening.

Det lyder ret fornuftigt.
    Der vil altid være nogen, som synker lavest, og der er ingen grund til at deltage i det kapløb.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#9   i går kl. 19:08 #8
    Peter

Jeg vil tillade mig at synes, at du strammer din oversættelse så tilpas meget, at budskabet får et noget anderledes indhold.

Det må du gerne både tillade dig og også synes - ordert fordern/fordert har flere betydninger, og som tysk tolk tror jeg nu nok, jeg behersker det tyske sprog endda bedre end google oversættelser, og til din orientering hedder "opfordring" på tysk Aufforderung.

Jeg kan uden videre anbefale google oversættelser til husbehov men absolut ikke uden at være kritisk og ikke stole 100% på, at oversættelserne er korrekte.

Og så har du og Cody det med at kværulere over mine aktiviteter her på BB.

• Peter P
    Peter P Online Tilmeldt:
    feb 2017

#10   i går kl. 19:22 #8 Annella

Vi læser teksten på forskellig måde. Jeg siger ikke, at din er forkert, men jeg anfægter din fortolkning og synes, at den er meget skarpt fortolket.

Du skriver:
    Og så har du og Cody det med at kværulere over mine aktiviteter her på BB.

Jeg skal ikke udtale mig på Cody's vegne, det klarer Cody selv, men jeg kværulerer ikke.
    Når jeg modsiger dig, så er det ikke for at kværulerer, men jeg vil simpelthen ikke give dig ret, når jeg er uenig med dig.

Hvis du oversætter kværulerer med debat, så er vi enige. Men ellers er jeg ikke enig i din udlægning.

Jeg ser heller ikke andre, der kværulerer. Flere andre kan jeg være uenig med. Endda temmelig uenig med.
    Men selv om der er langt imellem synspunkterne, så ser jeg det som debat og ikke som kværuleren.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#11   i går kl. 19:38 #10
    Peter

Vi læser teksten på forskellig måde. Jeg siger ikke, at din er forkert, men jeg anfægter din fortolkning og synes, at den er meget skarpt fortolket.

Du må jo vide det med en google oversættelse, så det er meningsløst at diskutere videre om oversættelsen. Enhver bliver som bekendt salig in sin tro, så fred være med det.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#12   i går kl. 23:25 Uden at skrive hvem har ret, så synes jeg at de fremførte links ikke henviser til fakta men til opinions artikler.

Jeg læste i dag et indslag fra der Spiegel som sandhed, de samme fra Die Welt, og jeg tænker, hvad har et opinions artikel at gøre med fakta.

Kan man, og må man bruge en opinions artikel som fakta/våben

• Peter P
    Peter P Online Tilmeldt:
    feb 2017

#13   i går kl. 23:38 #12 Jojo

Det er avisartikler, og aviser er altid partiske. De lever af at være partiske og promovere forskellige holdninger. Medier og aviser promoverer jo deres ejers holdninger og synspunkter, så det er ikke her, at man skal finde den rene og skære sandhed.

Du har ret i, at man skal omgås sådanne artikler med forsigtighed, og det var også derfor jeg spurgte til et link, så vi hver især kan forholde os kildekritisk til baggrunden for trådstarters/Annellas indlæg.

Oven i at indlæggene i trådens start stammer fra en avis, så er der også tale om artikler på et andet sprog end dansk.
    Det betyder, at læserne også skal forholde sig til oversættelse af teksten, og de tolkningsmuligheder som ligger heri.

At bruge en avisartikel som sandhed/fakta skal man være forsigtig med.

• #14   i dag kl. 00:01 Efter nu 9 mdr med krig, er der vel ingen der kender sandheden,
    for offentligheden får en masse historier, men sandhed, er nok naivt.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#15   i dag kl. 00:08 Brok

Du har ret ind at ingen kender sandheden, men der er stort forskel på opinions artikler og anerkendte artikler.

Hvis vi ikke kan stole på f.eks. Reuter kan vi jo godt pakke sammen med vores meninger fordi vi jo netop bruger medier til vores meninger.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#17   i dag kl. 06:22 jojo og Peter

Jeg møder af og til Besserwisser på tyske debatfora, men i to slår da alle rekorder, hvad jeg indtil nu har oplevet.

Her er forøvrigt google oversættelsen af Besserwisser: En know-it-all omtales i daglig tale som en person, der udtrykker sin mening på en lærerig og påtrængende måde og dermed giver indtryk af, at de har mere viden eller uddannelse i visse forhold eller kan dømme bedre end andre. Wikipedia

Og videre oversættelse - forøvrigt en meget dårlig oversættelse:

Miljøet bliver stødt over sådanne menneskers adfærd – ikke så meget fordi de er misundelige på deres viden (påståede eller faktiske), men fordi de underviser andre uopfordret, men er lukket for andre menneskers meninger, argumenter og viden. Dette skaber en atmosfære af arrogance og mangel på takt. Overdreven konkurrenceadfærd opfattes også som ubehagelig af folk, der diskuterer mindre af interesse for emnet end for at have ret ("gør-det-selv").

Og til jeres orientering så er såvel Der Spiegel som også Die Welt kendt i Tyskland som seriøse medier, men et par danskere ved selvfølgelig bedre.

Og så venter jeg forresten spændt på det tidspunkt, hvor jojo begynder at belære mig om et korrekt dansk sprog, belæringen om det tyske sprog er jo allerede overtaget af Peter.

• Peter P
    Peter P Online Tilmeldt:
    feb 2017

#18   i dag kl. 09:26 #14 Brok

Det har du ret i, der er ingen, der kender sandheden.
    Et ordsprog siger også, at "I krig er sandheden det første offer".

Derfor bør man også være yderst kritisk over for de artikler, som bringes frem.
    Medierne har deres egne dagsordner, og kilderne i de krigsførende områder og lande har ligeledes deres helt egne interesser, hvilket tydeligt ses i hhv Ruslands og Ukraines udmeldinger.

Men sandheden blev erstattet af halve sandheder og hele løgne for længe siden.

• Peter P
    Peter P Online Tilmeldt:
    feb 2017

#19   i dag kl. 09:35 #17 Annella
    Jeg møder af og til Besserwisser på tyske debatfora, men i to slår da alle rekorder, hvad jeg indtil nu har oplevet.

Takes one to know one....
    Jeg forholder mig blot kritisk til dine referencer, uanset hvor velrenomerede de måtte være i et stort og politisk magtfuld land i EU. Tyskland har sin helt egen plads i denne konflikt, fordi deres tidligere kansler, Angela Merkel, i de seneste mange år har været stor fortaler for øget samhandel med netop Rusland. Og netop derfor er Tyskland næppe at betragte som fuldstændig neutral. Havde Ukraine opgivet sin modstand, så havde Tyskland næppe stået i den dårlige situation bl.a. omkring energi, som de gør nu.

Tager du min kritiske tilgang som værende besserwisser, så er det din vurdering.

• #20   i dag kl. 10:58 #16 Brok

Hvis Ukraine får våben af Vesten til at ramme Russiske byer, på samme måde som Putin er i gang med mod Ukrainske byer, så tror jeg ikke at det vare ret længe før Putin gør det helt af med Ukraine!

Rusland og Putin vil ikke tabe denne krig mod Ukraine, for så er Putin fortid i Rusland!

Mit bud er at Ukraine til sidst er bombet tilbage til stenalderen, og det bliver en del af Rusland, som de før har haft!

Putin er en ny ærke kommunist, som er ved at erobre mere land som i fortiden!

Kun hvis de militære generaler siger fra overfor Putins vanvid og afsætter ham, er der en chance for normale tilstande igen med Rusland og deres naboer!

Hvis ikke er risikoen for 3. verdenskrig en reel trussel mod verdenssamfundet!

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#21   i dag kl. 11:23 Annella

jeg elsker det når du bliver personligt smiley
    men ellers tak, Besserwissere er min favorit TV program som jeg sætter stort pris på.

Og jeg vil også blive ved med at kritisere opinions artikler som fakta og personligt ville jeg aldrig kunne finde på at bruge dem, selvom nogen af de artikler er ganske vel informeret og sobert.

Kan du ha en god weekend smiley

• #22   2 timer siden Husk lige at det ikke er forbudt, at være kommunist og det er næsten det samme som konservativ, husk det er ikke kun venstre orienterede der tror på deres politk

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#23   25 minutter siden jojo

Og jeg vil også blive ved med at kritisere opinions artikler som fakta og personligt ville jeg aldrig kunne finde på at bruge dem, selvom nogen af de artikler er ganske vel informeret og sobert.

Jamen gør du bare det, blive ved med at kritisere artikler, du ikke forstår - Besserwisser heißen Besserwisser, weil sie es nicht besser können.

Kommentér på:
Ukraine kræver våben, der har rækkevidde til Rusland

x