{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
298 visninger | Oprettet:

Droner og GPS. {{forumTopicSubject}}

Ja kan forstå at sådan drone bruger en GPS til at finde vej - når den skal ud på selvmordsekspedition og det får mig til at tænke på hvordan - hvis folk har prøvet at sku køre efter sådan GPS hvordan den kan fejle og den kan ønske at man skal dreje til højre eller venstre og det selvom at man faktisk vil køre lige ud.
Når det så er sagt kan jeg ikke forstille mig at de dersens billig droner fra IRAN må ku ødelægges igennem et radiosignal eller en form for en magnetisme stråle/mur og med tanken om hvordan et tv reager hvis man sætter en mikroovn op ved siden af burde det at sænke sådan billigdroner være en leg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Droner og GPS.
  • #1   20. okt 2022 Vi skal ikke ødelægge noget men lære hvordan der er penge magt i krig. Og vi er gode til 13.

  • CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 62
    #2   20. okt 2022 Leon,

    Der er flere ting i det du skriver, hvor det ikke forholder sig helt sådan.

    Det du tænker på er navigation, dvs. software som kan lægge en rute og guide dig sving efter sving. I gamle dage skulle navigation opdateres, for veje kunne ændre sig, og der kunne også være småfejl her og der i ruteplanlægningen. I dag opdateres navigation løbende - helt ned til med minutters mellemrum, og fejl er derfor mindre udbredte (dog af flere årsager).

    Navigation har brug for at vide hvor bilen er, og til det bruger den GPS. GPS er et satellit baseret system, hvor GPS'en modtager signal fra satellitter, og derudfra beregner hvor bilen befinder sig. Normalt skal GPS kunne se et vist antal satellitter, og hvis man eks. kører i byer med mange højhuse, kan det være svært for GPS'en at se satellitter nok, og beregningen af positionen bliver derfor ustabil or upræcis.

    Droner har ikke det samme problem, da de ofte flyver over bygninger, træer og lign. De kan via GPS beregne positionen mere præcist.

    Teoretisk set kunne man godt jamme GPS signalet, men da dronerne er i konstant bevægelse i luften, kan det være svært i praksis. Hvis dronerne er "smarte" nok, vil de nok også kunne flyve et vist stykke uden GPS signal, hvis kurs, hastighed, højde etc. allerede er beregnet, og GPS kun bruges til at lave småjusteringer af kursen. Sådan ville jeg ihverfald designe en kampdrone.

    Jeg har tidligere udviklet software til GPS hardware, det er sjovt nok at lege med smiley


  • #5   20. okt 2022 Nu hvor de fleste kroner går til krig virker det mærkeligt, at vi ikke har den viden gennem vores FE, men de skriver måske bøger og som her gætter på hvem der er fjenden.

    Men droner er sikkert den klimavenlige krig, og så er der lige neutron bomber som nok er næste skridt vi betaler til.

    https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/neutron-bombens-far

    Vi er rablende skøre, men kalder Putin gal,

    Og vi skal til valg i Danmark og kan ikke engang stemme på et parti der vil fred, men kun støtte til magt penge og begær.


  • #7   20. okt 2022 Ja faktisk mener jeg alle er bindegale, fordi de intet har lært af alle de krige der har været de sidste 75 år.

    Så desværre ser vi nu, hvordan vi kan få en verden til, at gå i det samme spor som de gale der i sin tid alt for sent opdagede hvad Hitler prøvede på.



  • #8   20. okt 2022 Nu tror jeg ikke meget på krigsgale folk, men det slår mig at vi nu skal tage Iran som bedre til Droner og GPS end USA som førende i krig og nye våben.



  • #9   20. okt 2022 CarstenJ jeg kan forstå at der jo tales om billige droner fra Iran og som flyver med 200.km i timen + de sku være lette at høre og vil en forvirret drone ikke være letter at skyde ned og der må jo være stor forskel på en billig og en dyr drone og jeg kom også til at tænke på hvordan de veje jeg taler om har ligget der siden gorm den gamles tid.

  • #10   20. okt 2022 Hvis droner fra Iran var så dårlige så forstår jeg ikke alle billeder med sønderskudte huse i Ukraine, men det er måske bare for, at vi bruger flere penge på krigen,

    Og så sparer vi på ældreplejen.

    Penge er nok givet godt ud, men det var mere naturligt, hvis ældre døde af alderdom end af krigens rædsler.


  • Peter P
    Peter P Online Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 129
    #14   23. okt 2022 #5 - Brok:
    Og vi skal til valg i Danmark og kan ikke engang stemme på et parti der vil fred, men kun støtte til magt penge og begær.

    Hvilket parti skulle det være?


  • #15   23. okt 2022 Ja tak det vil jeg gerne have klarhed på, hvem vil stoppe vores krigsgalskab?

Kommentér på:
Droner og GPS.

Annonce