{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
203 visninger | Oprettet:

For ikke at glide ind i 3. verdenskrig må Vesten sætte grænser for Selenskyj {{forumTopicSubject}}

ENELIG KLARTEKST - men desværre dem, der kritiserer Selenskij, bliver erklæret for Putinister.

Ukraine-krigen har nået et nyt niveau af eskalering. Den ukrainske offensiv og den delvise mobilisering af Rusland har øget risikoen for en tredje verdenskrig. Opgaven er nu at kæmpe for fred. Vesten skal også overtale den ukrainske præsident til at give efter.

Båret af den ukrainske hærs seneste sejre mod deres russiske fjende, sejler Tyskland, EU og Vesten hver dag lidt tættere på 3. Verdenskrig. Nye militærstrateger siger konstant deres mening og spår Putins hærs død. Og politikere spekulerer næsten gladeligt på faldet af den russiske diktator, der startede denne krig.

Det gør ondt, at hver anden stemme bliver diskvalificeret som en "Putin-tilhænger". For det er ikke det, det handler om. Det handler om fred, som vi har brug for mere presserende end nogensinde før.

Omfanget af den krig, som Rusland har iværksat, er stigende, menneskelige tab er stigende. Økonomien er ved at være i bund. Det er derfor for længst på sin plads endelig at gøre en meget seriøs indsats for at skabe fred. Og nu er det bedste tidspunkt for et fredstilbud, fordi Ukraine kan forhandle fra en styrkeposition.

Efter delvis mobilisering – revolution i Putins imperium er langt væk – det er det, der gør situationen så farlig.

Tyskland, EU og USA skal endelig forklare Selenskyj, at han kun vil modtage våben, hvis hvert skud er knyttet til et fredstilbud.

På lang sigt skal vi være optaget af fredelig sameksistens med Rusland. Vi har brug for Rusland i Europa. Dette er det modsatte af verdenskrigsfantasier. Og det er også det modsatte af at dagdrømme om vælte den russiske hersker. Et folk, der vil af med sin hersker, må selv vælte vedkommende.

Selenskij er slet ikke interesseret i fred, kun hvis USA vil fortælle ham, at der kun vil blive leveret våben, hvis han gør en seriøs indsats for at forhandle fred og er villig til at acceptere nye grænser, hvis det er nødvendigt, og Selensky ville være nødt til at træde tilbage fra sine poster. Det vil han ikke. Under disse omstændigheder vil der naturligvis ikke ske noget, medmindre USA tvinges af Vesteuropa til at ændre sin holdning og pålægge grænser for våbenleverancer.

Det er 5 minutter før 12 men stadig tid til at vågne op....indtil videre kræver Selenskij kun våben... Selenskyj burde også sættes grænser....hurtigt! Vi ønsker alle ikke en ny verdenskrig og dette vanvid, alle disse dødsfald, al elendigheden, nej, stop det...Selenskyj er en uforbederlig stædig mand, der går over gevind (som Putin)!

Det skal gøres meget klart for Selenskij, at der nu skal trækkes en klar linje, ellers er der ikke mere opbakning. Efter Selenskyj forestillinger bør vi alle blive draget ind i krigen, medmindre vi allerede er inde i den. Det er nok. Også han skal deltage i forhandlinger og ikke stille forvirrede krav, der forbyder fred. Klare specifikationer, eller ikke mere hjælp. Det skal være mottoet NU.

Kommentarer på:  For ikke at glide ind i 3. verdenskrig må Vesten sætte grænser for Selenskyj
  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 143 Svar: 1.828
    #1   24. sep Jeg er helt enig med dig ind at det handler om fred.

Men selvom jeg ikke kan vide at sagen fører til en tredje verdenskrig eller ej, så er jeg ikke enig ind at hvad du forslår fører til fred.

Det var jeg kun i går at Putins spin doktor fortalte at det ikke stopper med Ukraine.

Noget helt andet er at jeg tror på dem som mener at Putin har begået en fejl med de ekstra 300.000 mand som han vil sende uden træning ind i krigen.
    Logistikken omkring transport og mad, samt våben er en mangel vare og med vinteren på trappen er der ikke tilstrækkeligt husly for de ekstra soldater.

Jeg ved godt at du ikke er en Putin ven, ligesom jeg ikke er en Zelensky ven men vi skal ikke danse efter Putins takter.

Jeg kan dog godt se fornuften in UN secr. Antonios Gueteres forslag, fjern alle sanktioner imod Rusland, så duer Putins undskyldninger hellere ikke længere og så kommer der måske mad på bordet hos de fattige lande i verden.

• Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 80 Svar: 1.592
    #2   24. sep Ja nogen kan vi da straffe, flygtninge fra Rusland der ikke vil i krig, skal sendes retur, for vi er jo humane.

Tænk at Putin ikke stopper alle mænd på samme måde som Ukraine, så det er øjnene der ser, og vi tror straf befolkningen så vinder vi krigen, men taber freden.

• #3   24. sep Annella det var godt nok et langt indlæg - men hvem vil ikke fred og at Putin opruster mener jeg nu ikke betyder så meget for de stakkels Russiske soldater skal slås med trægevær - fryse og sulte - og ja verden har brug for Rusland som Rusland har brug for verden - men verden har ikke brug for en krigsliderlig Putin.
    Og ja ved talen om en eventuel fredsforhandling står Ukraine godt.

• #4   24. sep Hvem er Putins spindoktor?

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#5   24. sep Alis, tror du jeg ved alt smiley

Nah, pyt, hans navn er Alexander Dugin, han bliver også kaldet Putins Guru, eller mentor.

Det er ham som kom med den muntre melding at HVIS Putin taber, så kommer der er atomkrig.

Så vi må hellere sørge for at Putin vinder og bliver lykkeligt.
    Og det er ikke en hemmelighed at Putin har øje på mindst 4 lande som burde sige Czar Putin

• #6   24. sep #5
    jojo

Og det er ikke en hemmelighed at Putin har øje på mindst 4 lande som burde sige Czar Putin

Helt ærligt, det er en formodning/påstand, der er opstået her i Vesten, og den påstand bliver sandelig også holdt kogende.

• Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

#7   24. sep Ja det lader til, at der i vesten er lige så mange der spiser af propaganda mod Rusland som Putin bruger mod Vesten.

Det er godt med veloplyste befolkninger, men men men det lader ikke til sortering er noget vi har lært-

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#8   24. sep Annella

Er det forbigået din opmærksomhed at Ukraine er landet nr. 2 efter Krim.

Moldova er nr 3 og der er pt. mange som flygter fra landet, en del af dem til Danmark

Og vi kan vel stole på Putins egne ord

• #9   24. sep jojo

Igen en formodning fra din side - eller hvor har du den 'viden' fra?

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#10   24. sep Annella
    Jeg læser nyheder smiley

Men der findes en hel del links til mine påstande

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#11   24. sep According to German newspaper Suddeutsche Zeitung, Putin allegedly told then Ukraine President Petro Poroshenko: "If I wanted, in two days I could have Russian troops not only in Kyiv but also in Riga, Vilnius, Tallinn, Warsaw and Bucharest."

The statement, if made in these terms, represented the first time Putin had discussed the idea of having Russian troops in an EU or NATO member state.

European Commission Vice President Valdis Dombrovskis told Politico earlier this month that Putin is likely to ramp up his military ambitions and challenge NATO in the Baltic Sea countries of Lithuania, Latvia and Estonia if he wins in Ukraine.

Lille smule side info

De slagter fra Mariapol som han er kendt General Dmitrij Bulgakov er blevet afsat fra posten som viceforsvarsminister, han var ansvarligt for logistik.

Alle ved at det gik ikke lige så godt som Putin regnede med.
    Nu er han fyret og vel nok snart død

• #12   24. sep Tjaa jojo

det ser ud til at dine favorit nyheder er fake news smiley

• #13   24. sep #11
    jojo

Og Sueddeutsche -Zeitung skrev også for et par dage siden, INGEN ved eller kan sige, hvad Putin vil og tænker, men nu kender Sueddeutsche måske heller ikke dig, der kan oplyse dem om det?

• #14   25. sep Selenskij har anklaget Israel for uvilje til at hjælpe og nægte at indføre sanktioner mod Rusland.

"Ukraine er vrede over Israels mangel på militærhjælp.

Det er meget irriterende, at Israel stadig nægter at tage en klar holdning i denne konflikt og at handle derefter."

Klog holdning fra Israels side, det er ikke alle Selenskij kan snøre til at handle mod Rusland.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#15   25. sep Annella

Du ved godt at det forholder sig lidt anderledes mht. Israel og støtte til Ukraine.

Israel har en stor Russisk militær hær i deres baghave imod kampen imod Syrien og Iran.
    De modtager støtte fra Rusland og USA samtidigt.

Derfor kan de ikke tage stilling.
    Samtidigt demonstrerer deres egne på gaden for Ukraine.

• Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

#16   25. sep #15
    God undskyldning som en rigtig politiker ville være glad for, at lære.

Jeg tror mere på, at Israel ved hvad det ville betyde, hvis Hamas fik samme tilgang til penge og våben som Ukraine får. (selvmord)

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#17   25. sep Tak Brok

God undskyldning som en rigtig politiker ville være glad for, at lære.
    smiley
    Det var faktisk en amerikansk politiker som brugte den evaluering

• #18   25. sep Han bliver ved

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-opfordrer-til-sabotage-0?fbclid=IwAR04JrHkWPflGkVpVUvXXGZJELNeVJLGtIUEWrqMts41rbIt9_agC1pOxuY

Nu opfordrer han russerne til enten at blive desertører eller også spioner for Ukraine.
    Det er ham, der er magtbegærlig og parat til at splitte hvad som helst for at få sin vilje.
    Hvis han oprindelig var kommet Rusland i møde, så havde vi undgået alt dette.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#19   25. sep Det forstå jeg ikke en pind af Alis

Zelensky ifølge dit link opfordrer hans egne landsmand til at tage kampen op imod Rusland, gøre hvad Danmark gjorde under anden verdenskrig, sabotere fjendens materielle via en modstands bevægelse.

Hvis hans landsmand bliver taget til fange skal de sabotere, noget som nok alle ville gøre i fangenskab.

Der er slet ikke talen om Russerne som du skriver.

• #20   25. sep #19

Der er slet ikke talen om Russerne som du skriver.

Igen jojo du læser nyhederne, som Fanden læser Bibelen.

Det Alis skriver er korrekt!!!!!!

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#21   25. sep Javel

Fra linket.

- Gør det vigtigste – red jeres liv og hjælp os med at svække og ødelægge besætterne.

Sådan sagde den ukrainske præsident, Volodymyr Zelenskyj, i en tale i aftes, hvor han opfordrede sine landsmænd til komme væk fra de besatte områder og undgå at blive indrullet i den russiske hær.

Men skulle man ende med ikke at komme væk i tide og blive indkaldt til den russiske hær, så har Zelenskyj endnu en opfordring:

- Hvis du kommer ind i den russiske hær, skal du sabotere fjendens aktiviteter, forhindre de russiske operationer, dele vigtige informationer om besættelsesmagten med os.

Nu er du allerede ind på at jeg ikke er så klogt, så må du hjælpe mig og vise hvor der står RUSSERNE skal saboterer Russerne

• #22   25. sep Jojo - Nu bliver jeg forvirret. En del borgere i de besatte områder er russere, det må være dem, han taler til.
    De skal komme væk fra de besatte områder - som er besat af russere, så det må vel være mest trygt for dem at blive der. Men så risikerer de at blive taget til den russiske hær.

Jeg havde godt nok ikke helt tjek på hvem han talte til. Det må også være forvirrende at være russer i Ukraine.

I aftes hørte jeg at en russisk desertør straffes med 10 års fængsel. Hvad bliver det så til, hvis der kommer spionage oveni? Det er stadig et dårligt råd han giver sine landsmænd, Zelenskyj tænker kun til sin egen fordel.

Han lover at de vil blive godt behandlet, hvis de bliver fanget, men hvem stoler på en soldat, der opfører sig på den måde.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#23   25. sep Alis

Jeg takker, for jeg også synet det var lidt forvirrende, men i linket står der at Zelensky taler til sine landsmand

• #24   25. sep
    jojo og Alis

Jeg tror i begge ikke har forstået, at Selenskij taler til de russer, han opfordrer til at flygte, ukrainere bliver jo ikke tvangsrekruteret ind i den russiske hær.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#25   25. sep Dog ikke Annella

Der er blevet afhold, eller de er ved at afholde en tvunget folke afstemning hos de PRO Russiske befolkning i de besatte områder, og i den situation hvor Russerne ifølge demselv har lovligt annekteret en provins, så komme de IKKE pro Russiske del af befolkningen i klemme, fordi Rusland nu kan sende dem til fronten hvor de skal kæmpe imod deres egne landmand.

Der er mange aviser og nyhederne som advarer om situationen.

Kommentér på:
For ikke at glide ind i 3. verdenskrig må Vesten sætte grænser for Selenskyj

x