{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
89 visninger | Oprettet:

Selenskij præsenterer ukrainsk fempunktsformel til fred {{forumTopicSubject}}

1. straf for aggression,

2. beskyttelse af liv,

3. genoprettelse af sikkerhed og territorial integritet,

4. sikkerhedsgarantier og

5. beslutsomhed til selvforsvar.

Det er de ukrainske betingelser for forhandlinger med Rusland.

"Jeg udelukker, at der uden disse fem punkter kan være en aftale med Rusland," understregede Zelenskyi. "Vi er klar til en retfærdig og ærlig fred. Det er derfor, verden er på vores side."

Ukraines præsident Volodymyr Zelenskyy har opfordret FN til at pålægge Rusland "retfærdig straf". "For forbrydelserne begået mod vores folk og FN's værdier. For at prøve at stjæle vores territorium. Straf for at torturere og myrde tusindvis af ukrainere i en krig ulovligt startet af Rusland”. Til dette formål bør der oprettes en særlig domstol. Rusland skal også fratages sin vetoret i FN's Sikkerhedsråd. Aggressorer skal holdes ansvarlige og holdes uden for internationale beslutninger.

Hvad mener du om Selenskijs fempunkteformel til fred?

For mig er de komplet ukonkrete og delvis urealistisk.

Hans løfte om at generobre Krim-halvøen er illusorisk. Det internationale samfund har affundet sig med Ruslands annektion, og sætter på mere realistiske mål.

Selenskij proklamerer lidenskabeligt, at hans hær vil generobre Krim og genskabe det "frie liv" på halvøen, der blev annekteret af Rusland i 2014. Selenskij har ret til at have sådan en drøm, men burde for længst have affundet sig med, at den ikke går i opfyldelse.

Kommentarer på:  Selenskij præsenterer ukrainsk fempunktsformel til fred
  • #1   22. sep Jeg har intet tiltro til Ukraine vil have fred, og manden er helt udenfor påstanden om der skal to til en tango.

• #2   22. sep Og igen skal den Russiske befolkning afprøves om de købes til opstand ved, at den frie verden vil sulte Dem uden hensyn til menneske ret, at alle har lov til at leve.
    Det gælder også mennesker der er født i Rusland.

• #3   22. sep Mht Krim. Synes jeg selv han bærer brænde til bålet.
    Jeg har fra dag 1 ikke synes om Selenskij
    Der er bare et eller andet ved ham jeg ikke kan li.
    Tror det hans jeg kræver dit og dat her og nu.

Kommentér på:
Selenskij præsenterer ukrainsk fempunktsformel til fred

x