{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
225 visninger | Oprettet:

Jojo
Jojo
Online Tilmeldt:
31. dec 2021
Følger: 4 Følgere: 11 Emner: 126 Svar: 1.452

Donetz og Donbas {{forumTopicSubject}}

Så meget fik Putin næsten foræret da den pro Russiske fløj besluttede sig at holde et bindende folke afstemning i de regioner in Ukraine.

Næsten er foræring og muligt også målet i hans særlige militære operation.

Men Nej, Putin er ikke interesserede i fred, han vil ikke nøjes med Krim, Donbas og Donetz, nu vil han de hele, og muligt med hjælp af nukleare våben.

Kan godt være at vi ikke forstå ham, kan godt være vi ikke lytter til ham og at han har ret til det han forlanger, men vi kan ikke misforstå hvad han truer Europe og vores verden med.

Nu har vi åbenbart truet Putin at vi vil bruge atomvåben imod ham.

Er der en i selskabet som kan finde et link, eller en sætning fra vores eller verdens politikere som støtter hans påstand.

Er der en som har forståelse for hans trussel imod EU, Europa og resten af verdenen.

Har du et bud.

Kommentarer på:  Donetz og Donbas
  • #1   21. sep Man kunne prøve at kigge indad - hele den vestlige verden bruger bunker af milliarder på at opruste nu og har gjort det det sidste halve år, hvordan kan det komme bag på nogen, at nu opruster Rusland også.

Rusland har konstateret, at Vesten ikke ønsker fred men krig og at knuse Rusland. Og så er der resten af verden hvor USA fører krig og hvor Rusland også er involveret.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#2   21. sep Alis

Det duer ikke det du skriver.
    Godt nok opruster mange lande sig pt. pga. trusler fra Rusland.
    Men det er Rusland som har den suverænt største hær og våben arsenal i hele verden, kun overgået af USA.
    Men tæller men det på indbygger er det Rusland som har fleste våben og atom våben, per indbygger.

Rusland opruster ikke som du skriver.
    De har den suverænt største hær og våben arsenal på kontinentet.
    Og nu truer de EU ved at bruge det de har.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 1 Følgere: 131 Emner: 708 Svar: 3.778
    #3   21. sep #2
    jojo

Alis

Det duer ikke det du skriver.

Jo det dur, hvis man ikke kun ser konflikten fra een side, men fra mindst to sider.

Og Rusland opruster, det hørte jeg allerede i går aftes i nyhederne på TV.

Og glem ikke USA snød russerne, dengang man aftalte at nedruste (atom-)-våben, efter kort tid efter aftalen, begyndte USA at opruste, det fulgte Rusland op op.

Og glem heller ikke Rusland blev snydt af Vesten, da de efter Berlin-murens fald fik lovning på ikke at udvide NATO mod øst.

Så hvad er det egentlig, vi beskylder Putin for? at han er begyndt at forsvare sig og sit land og nu slår tilbage?

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#4   21. sep Skal vi så ikke begynde med at sige bøn for Putin, før vi spiser, starter med en indsamling til landets befolkning og sende blomstre til de Russiske soldater.

Nah, det skal vi vel ikke, men jeg vil i fremtiden nok lade være med at læse nyhederne og fjerne de historiske artikler jeg har liggende på min computers skrive bord.

Måske bede en bøn til Wiki med en opfordring til at omskrive verdens historien.
    Hvad jeg ved duer jo ikke smiley

• #5   21. sep jo jo, jeg fatter ikke du som frivillig hjælper bor i Danmark for her er der jo masser af hjælpsomme mennesker, men mange steder i verden har de brug for hjælpsomme hænder.

• #6   21. sep Jojo - Hvis du vil have fred i verden så er du nødt til at se sagen fra Ruslands synsvinkel også. Det oplæg vi fik med at det hele er Putins skyld, det duer ikke.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#7   21. sep Brok kehovet

Hvis du har noget at sige, kan du i det mindste prøve at finde ud af hvilken tråd du skriver in, og jeg ved godt at det er meget at forlange.

Eller vent til du er ædru igen

• #8   21. sep Jojo Putin opruster og det er så samtidigt med at han lyver over for den Russiske befolkning og efter at han vil opruste med x-antal mange 1000-er soldater er der på det nærmest udsolgt af flybilletter ud af Rusland.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#9   21. sep Alis

Hvis du vil have fred i verden så er du nødt til at se sagen fra Ruslands synsvinkel også. Det oplæg vi fik med at det hele er Putins skyld, det duer ikke.

Er du sikker på at Putin og Rusland har de samme synsvinkel.
    Der kommer mere og mere modstand imod Putin og flere kræver hans afgang.

https://www.msn.com/da-dk/news/other/krigsmodstandere-i-rusland-demonstrerer-mod-putin/ar-AA125QUa?ocid=msedgntp&cvid=c25660f7f42442a09c65bee4763e0408

• #10   21. sep Jo jo nu tror jeg ikke hjælpe i DK virkelig er nødvendig, men selvfølgelig, hvis man tror druk er det samme som hjælp.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#11   21. sep Brok

Jo jo nu tror jeg ikke hjælpe i DK virkelig er nødvendig

Blinde mennesker synes hellere ikke at briller er vigtigt

• #12   21. sep Jojo - Det er en oppositionsgruppe, der står for de demonstrationer, og iflg. min mobil er over 1000 mennesker anholdt nu.

Spørgsmålet er om befolkningen ved hvad det er, der foregår.

Når Aleksej Navalnyj siger, at det er for at beholde sin magt at Putin har sendt soldater ind i Ukraine, så har han i alle tilfælde ikke forstået det. Han prøver også at hidse befolkningen op.

Jeg synes det har udviklet sit til noget, der kun kan ende galt. Gid verdens befolkning ville forlange fred og fredsforhandlinger - og det er der vist også en del, der gør, men de kommer bare ikke nogen vegne. I stedet sidder vi her og venter på hvem der først får slået den anden ihjel.

• #13   21. sep Leon - der bliver løjet over for os alle sammen. Det er sådan man fører krig idag, og det giver resultat fordi der er alt for mange der ikke kan holde hovedet klart.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#14   21. sep Alis

Vi tastatur krigere ved godt hvad der er rigtigt.
    Det har vi nemlig læst, især det som passer til vores overbevisninger.

Meget passende har jeg lige set filmen, "The Sum og all Fears"

• #15   22. sep Jeg ser ingen forskel på Putin og Biden, de er begge mere til krig end fred.

• #16   22. sep Rigtigt !
    Det skal ses fra begge sidder….
    Og vel ikke så underligt der slåes tilbage.

Meget fint Ukraine kan vinde en krig. Hvis de får hele verdenen med sig.
    Og ikke underligt for at Putin gør som han gør mht til gassen.
    Det er da ikke hans problem at vi har lagt alle æg i samme kurv.
    Så da statsministeren blev fornærmet over hans reaktion på Vestens sanktioner.
    Viste hun igen hvor upassende hendes ord og reaktion kan være.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#17   22. sep #12
    Alis

Jeg synes det har udviklet sit til noget, der kun kan ende galt. Gid verdens befolkning ville forlange fred og fredsforhandlinger - og det er der vist også en del, der gør, men de kommer bare ikke nogen vegne. I stedet sidder vi her og venter på hvem der først får slået den anden ihjel.

Du må være tankelæser smiley mens min mand og jeg spiste morgenmad og i radioen hørte de sidste nyheder om nye og endnu flere sanktioner mod Rusland, vedtaget af de 27 EU medlemslande, var det næsten nøjagtigt mine ord, du skriver.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#18   22. sep #14
    jojo

Vi tastatur krigere ved godt hvad der er rigtigt.
    Det har vi nemlig læst, især det som passer til vores overbevisninger.

Nej vi har helt sikkert ikke alle læst os til, hvad vores overbevisninger skal være, nogle af os tænker selv og lader ikke tænke.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#19   22. sep #9
    jojo

Er du sikker på at Putin og Rusland har de samme synsvinkel.
    Der kommer mere og mere modstand imod Putin og flere kræver hans afgang.

Og tænk sig i Tyskland kommer der mere og mere modstand mod vores kanzler Olaf Scholz, det er da vist meget normal, at der i hvert land altid findes mennesker, der er utilfredse med deres regeringschefer, det samme gælder jo også i Danmark, hvad angår statsministeren.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#20   22. sep #4
    jojo

Skal vi så ikke begynde med at sige bøn for Putin

Det kan vi da godt, det tager han sikkert ingen skade af smiley

• #21   22. sep Ja nu snakker de om atomkrig i radioen…
    Men hvem starter en krigen ?
    Er der os selv eller Putin….
    Jeg synes vi selv er medvirkende til hvis der starter en 3 verdenskrig.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#22   22. sep Annella

Og tænk sig i Tyskland kommer der mere og mere modstand mod vores kanzler Olaf Scholz, det er da vist meget normal, at der i hvert land altid findes mennesker, der er utilfredse med deres regeringschefer, det samme gælder jo også i Danmark, hvad angår statsministeren.

Olaf Scholz og andre regerings ledere leder et demokratisk land hvor man godt må kritisere dem og deres synspunkter.

Det kan næppe siges af Putin som alene inat har arresteret over tusind kritikere.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#23   22. sep jojo

Det kan næppe siges af Putin som alene inat har arresteret over tusind kritikere.

Nu må du snart begynde at følge med i politik, det er ikke noget udpræget i Rusland, at demonstranter arresteres, hvor mange demonstranter tror du, der bliver arresteret i andre lande? alene i Europa?

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#24   22. sep Nu må du snart begynde at følge med i politik, det er ikke noget udpræget i Rusland, at demonstranter arresteres, hvor mange demonstranter tror du, der bliver arresteret i andre lande? alene i Europa?

Aner det ikke Annella
    Men en hurtigt kig på de fleste nyhederne afslørede ikke en eneste arresteret i protester.

Hvis der er en antal, så slipper de med en bøde.
    Ifølge nyhederne bliver mange af de protesterende i Rusland smidt i fængslet og en antal deporteret.

Jeg konkludere at der er et væsentlig forskel imellem protester in EU og in Rusland

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#25   22. sep jojo

Jeg konkludere at der er et væsentlig forskel imellem protester in EU og in Rusland.

Der er sikkert en forskel, den ligger i de forskellige landes lovgivninger.

• #26   22. sep jo jo, hvorfor skal der ikke være plads andre menneske der ikke lige er tilhænger af
    det såkaldte frie verdenssamfund, hvor kun penge har ret og det kaldet demokrati.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#27   22. sep Brok

jo jo, hvorfor skal der ikke være plads andre menneske der ikke lige er tilhænger af
    det såkaldte frie verdenssamfund, hvor kun penge har ret og det kaldet demokrati.

In min verden er der plads til næsten alle.

Men samme verden er jo ikke en debatside, her er vi allesammen præget af noget de andre ikke forstår smiley

Her er vi er allesammen lidt sært, og det er sådan jeg oplever dette.
    Her vil vi jo gerne fremstå med vores lidt anderledes synspunkter

• #28   22. sep Her på en debat kan man jo altid påstå, hvor god man er, men i min verden
    vil jeg gerne se lidt af de fakta man påstår.

Som tilhænger af den frie verden burde man ikke gå ind for udsultning af den fattige russiske befolkning og kun råbe op om flere penge og mere våben til krigens 2 to parter,

At tåber har lavet det sådan, at vi er total i lommen på først, de olieprodukternes lande, og så nu total afhængig af et totalitær styre er så dumt,
    Jeg husker tydeligt hvordan skovhugst i hele verden blev kritiseret da jeg var ung, men hvem lyttede? pengene og den frie verden jublede over vores fremgang.

Og denne fremgang har snart aflivet mange dyrearter, jeg er flov over den misbrug vi har levet godt af.

billed af en snart uddød

profilbillede
  • #29   22. sep Jojo #24

"Jeg konkludere at der er et væsentlig forskel imellem protester in EU og in Rusland "

Her i Danmark gør vi kun forskel på etniske danskere og tilflyttere.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#30   22. sep 13:40: Den tidligere russiske præsident Dmitrij Medvedev har truet med, at Rusland vil forsvare sine planlagte annekterede territorier med alle våben, inklusive atomvåben. Folkeafstemningerne i Donetsk, Luhanks, Zaporizhia og Kherson vil finde sted, og områderne ville blive inkluderet i Rusland, skriver han på Telegram. Deres forsvar ville blive styrket, også atomvåben kan komme til indsats, sagde Medvedev.

"Det vestlige etablissement og alle borgere i NATO-lande generelt må forstå, at Rusland har valgt sin egen vej," hedder det. "Der er ingen vej tilbage." Rusland er ikke bange for "pensionerede idioter med almindelige generalstøvler".

Tror i Rusland vil gøre brug af atom-våben?

Indtil nu har jeg ikke troet på det, men nu er jeg ikke længere i tvivl om, at selv atom-våben tages i brug.

De fleste eksperter tror ikke, at Putin kan finde på at affyre et atommissil. Men de udelukker det heller ikke.

I en rundspørgsel i Tyskland til spørgsmålet.

"Hvor reel tror du den nukleare trussel er i dag?"

Har 54% svaret, at den er så akut, som aldrig før.

• #31   22. sep Jeg er også bange! Hvorfor pokker kunne man ikke få stoppet den krig noget før?! Vestens politikere er fokuseret på, at alt skal ske efter vores regler, koste hvad det vil.

• #32   22. sep #29
    Alis det er noget vrøvl det med at vi forfølger udlændinge i Danmark.

• #33   22. sep Brok -

Hvis du tager en ungdomsgruppe, hvor medlemmerne begår lovovertrædelse, så får de samme dom, men hvis en af dem er udlænding kan vedkommende også risikere at blive udvist. Det er forskelsbehandling.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#34   22. sep #31
    Alis

Jeg er også bange! Hvorfor pokker kunne man ikke få stoppet den krig noget før?

Vestens politikere havde rigeligt at gøre med at indføre den ene sanktion efter den anden mod Rusland, der var slet ikke tid til at overveje, hvordan krigen i tide kunne afsluttes.

Vestens politikere er fokuseret på, at alt skal ske efter vores regler, koste hvad det vil.

Og sådan er det desværre stadigvæk.

Kampene i det østlige Ukraine har stået på i årevis. Konflikten afslører uforeneligheden af ​​interesser, især i spørgsmål om NATO's udvidelse mod øst. Rusland krævede sikkerhedsgarantier fra NATO og USA, en reduktion af den militære tilstedeværelse på NATO's østlige flanke og frem for alt et stop for NATO's ekspansion mod øst.

Ifølge Putin burde NATO endda trække sig ud af Østeuropa, og status fra 1997 skulle genoprettes. USA og NATO afviser disse krav som stort set uacceptable.

Vestlige stater støtter Ukraine militært i den aktuelle konflikt ved at levere våben og styrke NATOs østlige flanke. Især USA øger sin militære bistand til Ukraine.

Hvad der ikke passer i Vestens kram, bliver tysset ned:

Menneskerettighedsorganisationen Amnesty International fandt beviser for forbrydelser på begge sider efter Krim-krisen i 2014. Der er ingen tvivl om ulovlige henrettelser og grusomheder begået af begge sider i det østlige Ukraine, sagde AI. I den nuværende krig trækker afsløringen af ​​massegrave, som i Bucha og andre steder overskrifter.

Alt imens Selenskij per video i går på FN's Generalforsamling opfordrede til streng straf og isolation af Rusland. I sin længe ventede tale via videolink krævede Selenskij obligatorisk tillige flere våben til Ukraine og selvfølge et krav om flere penge. til sit land.

OT: imens jeg hørte Selenskijs tale på tv kom vores gode ven Andreas på besøg og ind i stuen til mig for at hilse på mig, da han så Selenskij på skærmen, sagde han "nå der er han jo, det røvhul".

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#35   22. sep #33
    Alis

Hvis du tager en ungdomsgruppe, hvor medlemmerne begår lovovertrædelse, så får de samme dom, men hvis en af dem er udlænding kan vedkommende også risikere at blive udvist. Det er forskelsbehandling.

Nej det er ikke forskelsbehandling, en dansker kan du nu engang ikke udvise, og en udlænding der begår kriminalitet i Danmark, har intet at gøre i Danmark - så en udvisning er helt i orden, Danmark skal ikke samle på og være opholdssted for kriminelle udlændinge.

• #36   22. sep Annella 35

Vi er helt uenige Annella, men nu røg vi vist ud på et sidespor i forhold til overskriften, så den tager vi et andet sted.

Kommentér på:
Donetz og Donbas

x