{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
170 visninger | Oprettet:

Jojo
Jojo
Online Tilmeldt:
31. dec 2021
Følger: 4 Følgere: 11 Emner: 126 Svar: 1.451

Sådan Danmark {{forumTopicSubject}}

En skrid i den rigtige retning mht. Klima

Danmark åbner for erstatning til de fattige lande som ikke har bidraget til vores klima problem. 50 million er en dråbe, men hvis andre lande følger en vigtigt signal.

https://www.msn.com/da-dk/nyheder/indland/danmark-%C3%A5bner-d%C3%B8r-for-klimaerstatning-til-fattige-lande/ar-AA122lZQ?ocid=msedgntp&cvid=3e125d92bd4e479fb1a5257c7d6a12fe

Kommentarer på:  Sådan Danmark
  • #1   20. sep Endelig noget positivt - så kan jeg trække vejret igen smiley

• #2   20. sep Jojo Den er jeg helt med på smiley

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#3   20. sep Alis

Du trækker vejret endnu bedre efter denne artikel som er igang sat af Antonio Gutteres
    UN ypperste chef

https://edition.cnn.com/2022/09/20/energy/energy-climate-windfall-tax-unga-intl/index.html

• #4   20. sep Ja, det er altid skønt at møde ansvar hos dem, der har noget at skulle have sagt. Man begynder at tro på mennesker igen smiley

• #5   21. sep Ja det er nok ikke verden af idag de har set på.

Jeg har meget svært ved, at få øje på andet end krusninger på vandet og hælde vand ud af ørerne.

• #6   21. sep Hvad betyder erstatning?
    En erstatning er en økonomisk kompensation der gives, hvis en person eksempelvis kommer til skade på den ene eller anden måde. Der er mange forskellige faktorer der spiller ind, når der skal gives erstatning – det kan være omfanget af personskade og/eller mængden af tabt arbejdsfortjeneste.

så hvor er det lige Det ansvar skal koste på vores skattebillet

• #7   21. sep Hvad det skal koste vores skattebillet Brok? Nogle af alle de penge, der er gået ind på den, fordi vi uden ansvar har udnyttet naturen for at tjene flere penge. Mange flere end vi har brug for.
    Det er den tredie verden der betaler prisen for det. Deres erhverv og hele deres livsgrundlag er blevet ødelagt mange steder.

Det er glædeligt at der er nogen, der kan se det, og som vil være med til at rette op på det. Jeg håber at der kommer mange flere.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 1 Følgere: 131 Emner: 708 Svar: 3.778
    #8   21. sep Folketinget har udmøntet over 50 millioner til klimaerstatning til fattige lande. De går blandt andet til Sahel-regionen.

Landmænd i Sahel-regionen dyrker hovedsageligt hirse. Men maiok, yams og søde kartofler dyrkes også til subsistenslandbrug (selvforsyning).

I årenes løb flyttede de på grund af den enorme befolkningstilvækst i stigende grad deres agerjord mod nord, og overskred den agronomiske tørgrænse, og nu er det nødvendigt at vande markerne. Et almindeligt system til at genoprette nedbrudte tørområder og øge jordens frugtbarhed er Zaï. I forskellige landsbyer forsøger man, ofte med hjælp fra bistandsorganisationer, at imødegå den udbredte underernæring gennem havearbejde ved brug af kunstvandingsteknologi, men der sker tilbageslag igen og igen på grund af mangel på vand. Kun meget sofistikerede systemer til afgrødeproduktion, der minimerer vandbehovet, er bæredygtige.

Det andet vigtige aspekt af landbruget i Sahel er husdyr. I løbet af den enorme befolkningstilvækst øger folk deres besætninger af kvæg og geder. Derudover er kvantitet vigtigere for dem end kvalitet. Det resulterer i, at de mange dyr æder planterne sammen med rødderne, og den i forvejen hårde, tørre jord bliver trampet ned og komprimeret af dyrene. Dette øger jordens ørkendannelse. På grund af perioder med kraftig nedbør, brøndbyggeri og udviklingsbistand stoppede landmændene desuden græsningen, dvs. Det betyder, at man ikke længere vandrede med nedbøren.

Alle disse faktorer fører i sidste ende til voldsom overgræsning, hvilket betyder, at planterne ikke længere kan regenerere, fordi de hele tiden bliver ædt væk, jorden bliver sur af dyrenes urin og afføring og flere og flere træer dør, fordi gederne æder deres bark.

Og så kom ikke her og fortæl, at Danmark og andre lande har noget som helst at erstatte til de OVERBEFOLKEDE fattige lande.

Alis

Det er den tredie verden der betaler prisen for det. Deres erhverv og hele deres livsgrundlag er blevet ødelagt mange steder.

Nej det er ikke den tredje verden, der betaler prisen for deres egen uduelighed og ufornuft, det sørger de selv for og forventer så at andre rigere lande skal rette op på deres egne forårsagede tilstande. Ikke et eneste land har noget som helst og skal erstatte over for disse ufornuftige 3. lands fattige.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#9   21. sep Annella

Jeg kender dig slet ikke i det du skriver.

Det er jo cherry picking udover alt, de fattige lande er skyldt i at de er fattigt og påvirket af vores klima misbrug.

De skulle bare havde spist deres dyr, og så var alt vel.
    Annella dog. smiley

• #10   21. sep Annella - Det er den industrialiserede verden der er skyld i klimaproblemerne, det er der altså ingen tvivl om. Det rammer den tredie verden særligt hårdt. Vi skylder dem at hjælpe med at rette op på det igen, så godt det kan lade sig gøre.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#11   21. sep #9
    jojo

Sig mig lige engang, hvad er det, du vil pådigte mig?

Havde de fattige landes befolkninger kun fået de børn, de kan ernære, havde vi ikke haft de i årtier tilbagevendende artikler om sult, underernæring, klimakrise osv.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#12   21. sep Annella

Du skriver

Havde de fattige landes befolkninger kun fået de børn, de kan ernære, havde vi ikke haft de i årtier tilbagevendende artikler om sult, underernæring, klimakrise osv.

Tja, Havde de rige landets befolkning været mere påpasseligt og ikke over ernære alle i flere årtier ville der ikke havde været et problem med klimaet for de fattige lande. smiley

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#13   21. sep #12
    jojo

Med klimaproblemet spiller flere faktorer en rolle.

• #14   21. sep Jeg bliver altid så glad når jeg læser, at et land med snart 6 millioner indbyggere kan klare verdens problemer.

Godt gået af Danmark, de bliver nok også verdensmestre i fodbold, for de har nok købt titlen. smiley smiley smiley

• #15   21. sep Børnedødeligheden er stor i den tredie verden, og de børn der er tilbage må arbejde i stedet for at gå i skole.

• #16   21. sep puha....så får landet 3.5 kr per indbygger. Hvor længe går der når de i Danmark gå rundt med klima raslebøsser?

Jeg griner.

"komfuret" Mit komfur har ikke været tændt i mere end et måned. Nogle bruger gasløsninger, men billige med andet brændsel.

Når vi så har uddelt 3,5 kr til hele verden opdager vi at vi stadig får blæst en masse co2 lige ned i knolden.- vi må have erstatning co2 Fra Polen.

Kommentér på:
Sådan Danmark

x