{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
89 visninger | Oprettet:

Russiske lokalpolitikere kræver Putins afgang {{forumTopicSubject}}

En gruppe på 18 deputerede på lokalt niveau i byrådene i Moskva og Skt. Petersborg opfordrer den russiske præsident, Vladimir Putin, til at træde tilbage. Nogle parlamentsmedlemmer går endnu længere og opfordrer til, at Putin bliver anklaget for forræderi. Forskellige medier rapporterer om dette usædvanlige skridt.

"Vi, lokale deputerede i Rusland, mener, at præsident Vladimir Putins handlinger skader Ruslands og dets borgeres fremtid. Vi kræver Vladimir Putins tilbagetræden fra posten som præsident for Den Russiske Føderation!" - lød udtalelsen fra 18 lokale politikere fra 17 regioner i Moskva og St. Petersborg. Den russiske nyhedsportal The Insider rapporterede først om den offentlige udtalelse.

Den siger, rettet til Putin: "Du havde gode reformer i den første og delvist i den anden periode, men så gik alting på en måde galt." Intolerance og aggression sejrede, hvilket i sidste ende kastede vores land tilbage i den kolde krigs æra. Rusland er frygtet og hadet igen, vi truer igen hele verden med atomvåben.«

"Vi beder dig træde tilbage fra din stilling, fordi dine synspunkter, din ledelsesmodel, er håbløst forældede."

Underskriverne står nu over for strafferetlige konsekvenser. Fem deputerede fra St. Petersborg er under anklage for påstået "miskreditering af de russiske væbnede styrker". Det oplyser »Stern« .
»Alle er trætte af Putin. Putin obstruerer alle – han er nødt til at gå!” sagde Nikita Yuferev, en af ​​initiativtagerne, til “Stern”. »Det er bydende nødvendigt at forstå, at Putin er den eneste trussel mod Ruslands eksistens. Ikke NATO, ikke Ukraine – men Putin.«

Tror du Putins fald er muligt?

Det tror jeg uden videre kan ske, hvis stemningen pludselig slår om i Rusland. Og jeg udelukker ikke, at flere og flere deputerede tilslutter sig kravet.

Kommentarer på:  Russiske lokalpolitikere kræver Putins afgang
  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

Følger: 4 Følgere: 11 Emner: 126 Svar: 1.451
    #1   13. sep Få ville have troet denne udvikling muligt for en uge siden og nu går det vel nok stærk, med mindre Putin kan fjerne alle kritikere.

Det er vel de færreste af dem som pt kommer i nærheden af 6. etage vinduer.

Selvom de fleste regnede med at krigen ville tage flere år, så kan krigen reelt blive afgjort i den her uge hvis befolkningen in Rusland kræver Putins afgang.

Så bliver Dumaen nød til at vælge siden og der er i forvejen en kritisk fløj hos landets politikere.

• #2   13. sep Jeg syntes det er skønt at se at der kommer flere og flere politiker frem og jeg vil håbe at krigen Putins andre tåbeligheder vil være fortid og højest 14 dage.

• Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 47 Svar: 1.115
    #3   13. sep Mon ikke vi kan opleve det samme i Rusland som her

https://www.rodekors.dk/vores-arbejde/syrien/overblik-konflikten-i-syrien

Mere krig

• #4   13. sep Vi får ikke fred! Krigstilstanden kommer bare til at se anderledes ud. De slås stadig alle vegne, og det bliver de ved med, og der vil komme flere og flere flygtninge.

Hvorfor er folk så kortsynede???!

Det vil være fint hvis krigen i Ukraine stopper, for det er næsten ikke til at holde ud at se på, men den vil bare fortsætte andre steder. Jeg tror det var det, Putin til sidst indså.

Er det i orden at de slås alle vegne bare journalisterne ikke hele tiden smider det i hovedet på os, så vi får kaffen galt i halsen?

Der bliver først fred den dag den neoliberale verden indser at andre også har ret til at have en mening om hvordan verden skal styres.

• Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 47 Svar: 1.115
    #5   13. sep Alis, nu er begge yderligheder noget lort.

• #6   13. sep Brok - jeg går heller ikke ind for yderligheder og ekspressionisme, jeg går ind for demokrati hvor alle har medindflydelse.

Kommentér på:
Russiske lokalpolitikere kræver Putins afgang

x