{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vi ser det dagligt og vi bruger det dagligt.
  • #1   11. aug 2022 Jeg har altid spekuleret hvorfor man bruger drikkevand når man skyller ud i lokummet.

  • #3   11. aug 2022 Hvor er forskellen på vand og vand.?

    Hvornår kaldes det drikkevand?


  • #4   11. aug 2022 Brok S fordi det er rent vand - du vil vel ikke drikke vand direkte fra kloarken smiley

  • #5   11. aug 2022 Jojo netop grav et hul smiley

  • #6   11. aug 2022 Leon, har du hørt om boring efter vand i kloarker.
    Så hvor klogt er spørgsmålet, hvis du ikke kender forskel på
    Vandhanen og toilettet.


  • #7   11. aug 2022 jojo

    Go ide med at grave et hul, men jeg tror ikke at mine beboere ønsker at se mig i bar røv, imens jeg skider i et hul. Sandsynligheden er nok at jeg vil få en opsigelse. I mit tilfælde har jeg en gammel husleje kontrakt fra 1983 hvor jeg betaler pr. kvm - så jeg kan bruge al det vand jeg har lyst til.

    Det mest ærgerlige at jeg bekostede et nyt badeværelse for mange år siden, hvor alle rør var skjult. Så kom der folk som satte en målere op, og med synlige rør, som jeg syntes er møg grimme. Men det kan være at der dengang kom nye regler omkring skjulte rør og at der skulle være tilgang til dem.


  • #8   11. aug 2022 Se hør og lær

    Her er hullet i jorden og krukken der samler regnvand, så det er opfundet


    profilbillede
  • #10   11. aug 2022 brok

    Kloakvand er ikke renset, det er drikkevand, varm vand er ikke så rent som drikkevand - da det kan indeholde bakterier. Så det betyder at der er forskel på vand. En af mine venner har lavet en pumpe lige ned til havet, så han skyller ud med havvand. Men det er nok de færreste som har den mulighed - men en fin ide.


  • #11   11. aug 2022 Poly, hvor finder vi drikkevand? ved brøndboringer ikke.

    Og kloakvand i Danmark sendes til et rensningsanlæg.

    At bruge havvand er nok ikke så smart for det er jo saltholdigt,

    Drikkevand er jo regnen der er sunket gennem jorden til grundvandet.



  • #12   11. aug 2022 Brok

    NU kan de nyeste rør sagtens tåle havvand, problemet kan måske være at toilettets system ikke er glad for det. Men på den anden side så er toilettet heller ikke glad for hård vand. I den tid jeg har boet her har de skiftet mit toilet 3 gange til noget af det værste plastik bras. Hård vand afsætter en masse kalk som blokere og det kan ikke betale sig at sætte nye enheder i toilettet. så skifter man det bare ud. Da jeg renoverede mit badeværelse satte jeg et Ifø op, som holdt i 25 år. Nu skal jeg snart have skiftet det ud igen, fordi jeg dårlig kan skylle ud, her må jeg bruge en spand.


  • #13   11. aug 2022 Poly, når først vi skal til, at lave vandet om til hårdt eller blødt eller afsaltning, så er vi ude på skråplanet.

  • #14   11. aug 2022 Brok

    Nu findes der systemer som kan installeres som fjerner det hårde vand og gør det blødt. Jeg bruger selv et system som en kaffekande lignende hvor jeg hælder vand i og det omdannet til blødt vand via filtre som jeg bruger til min kaffemaskine.

    Man kan også få stationære systemer tilsluttet hele ejendommen, men det koster jo.


  • #15   11. aug 2022 Poly, nu er jeg ikke så vand forskrækket, jeg drikker fra hanen og laver kaffen med det samme vand om det er hårdt eller blødt aner jeg ikke, men nu har kaffe maskinen kørt i 3år uden afkalkning, og Ph værdien har jeg aldrig målt,

  • #16   11. aug 2022 Brok S når der bores efter vand er det jo en vandboring og i Afrika vil det kaldes for at lave en brønd og du sender ikke rent vand igennem kloakrør - og her tænker jeg i drikkevand.

  • #17   11. aug 2022 Leon, hvor ser du noget om drikkevand sendt gennem kloakrør.

    Men du ved godt at der findes grundvand, der borer du ned til og pumper ren vand op,
    og det fordeles så noget til drikke vand og noget til toilettet.

    Hvor tror du vandet til bad og toilet ellers kommer fra?


  • #18   12. aug 2022 Brok S jo jo vandet kommer fra vores undergrund og desværre kommer vores toilet vand også fra undergrunden og tror det var grundet en skrivefejl længere oppe der gjore at jeg måtte skrive sådan - men pas nu på i varmen smiley

Kommentér på:
Vi ser det dagligt og vi bruger det dagligt.

Annonce