{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
440 visninger | Oprettet:

Hvorfor skal ting smadres før de genbrugs. {{forumTopicSubject}}

Jeg nyder en gang imellem en Cocio på glasflaske og det største problem er at der er for lidt indhold i sådan iskold Cocio.
Men jeg smider jo glasflasken i en genbrugscontainer - men jeg undre mig jo over hvorfor de og mange andre glas-genbrugsting ikke samles i hele glas - men mon ikke der findes en her som kan give mig en fornuftig forklaring på det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor skal ting smadres før de genbrugs.
  • #2   1. aug 2022 jojo

    Du tager fejl, ikke alle glasflasker er der et pantsystem på.

    Leon

    Jeg har faktisk aldrig smagt eller købt en Cocio - jeg er mere til en 0 sukker Sqash. Eller andet blande saft uden sukker.

    Sukker er som en "narkotika" man bliver afhængig af det. Det eneste jeg bruger sukker i er min kaffe og med fløde og det er minimalt teske sukker da fløde jo søder også. Det skal ikke ses som om jeg er frelst, men det er så mit valg, og en del af en fodbold mave som er væk nu. 1 kilo sukker bruger jeg om året.

    Cocio......

    Men det er jo et valg hos producenter om de vil sætte pant på en flaske, tror ikke der en generel regel i Danmark. Arla er jo producent af Cocio og eksporterer så valget har så været at man ikke gider lave dansk pant label.


  • #3   1. aug 2022 Jojo desværre er der mange glasting som der ikke er genbrugspant på - så som Cocio og hvis der fandtes bare en fornuftig folkevalgt politiker som kunne forklare hvorfor der ikke er sådan pant på alt glas - men det gør der nok ikke.

  • #4   1. aug 2022 Polysl du burde prøve bare en gang i dit liv at smage sådan iskold Cocio og du vil på det nærmeste sku på afvænning dagen efter så godt smager den - du har for håbenlig smagt en iskold Coca Cola i dit liv og det var hvis du har nok dengang de var på glasflasker smiley

  • #5   1. aug 2022 Leon

    Som ung har jeg smagt en Cola, men på en eller anden måde fænger den ikke senere i livet.

    Hvis man kigger på USA hvor alt skal indeholde sukker, barbecue, andet mad, de vælter i sukker og vralter rundt som fede ænder og dør tidligt. Prøv at se på Youtube "Dinner Drive" hvor alt vælter rundt i sukker - alt samt friture - det er så ulækkert som det kan være.

    Jeg har aldrig forstået den amerikanske madkultur hvor alt skal i en friture - Huston i er den by med flest fede mennesker - kan du gætte hvorfor?

    Flere mennesker i USA er heldigvis blevet klogere og spiser sundere, men desværre så er det størstedelen som levet af fastfood shit.

    Du har ikke lyst at kradse af tidlig, jeg har ikke lyst til at kradse af tidlig og heldigvis er der mange danskere som heller ikke vil. Kigger man i bybilledet i gågaden så er der ikke mange fede mennesker.


  • CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 62
    #6   2. aug 2022 Mit gæt er, at det ikke kan betale sig at indsamle, rense og genopfylde en Cocio flaske, og at den derfor bliver smidt ud. Det ville sikkert blive for dyrt at genbruge den ift. at lave en ny, da der jo nok ikke bliver solgt ret mange Cocio ift. eks. Coca Cola eller øl.

    Jeg mener at en øl eller sodavandsflaske genbruges op til 30 gange, og med et højere antal solgte, kan det nok bedre betale sig at genanvende dem.

    Man kunne jo lægge pant, eller måske afgift, på flaskerne for at reducere problemet, og motivere både forbrugere og producenter til at bruge en mere miljøvenlig emballage. Men jeg er stor modstander af den type skatter og afgifter, jeg ville egentlig hellere at forbrugerne valgte produkter fra, som ikke tager hånd om emballage på en miljøvenlig måde. Men pris er desværre den vigtigste faktor for mange.


  • #7   2. aug 2022 Polys brug Stevia i stedet for sukker.

  • #10   2. aug 2022 Polysl ja jeg har også hørt at folk fra USA er blevet en del tykkere og mon ikke de gør noget ved problemet.
    Og en iskold Coco Cola smager nu godt smiley


  • #11   2. aug 2022 CarstenJ jeg er sikker på at de fleste gerne vil betale den skat/pant så glasflasker bliver samlet op og genbrugt og dem der ikke har til dagen og vejen går da gerne rundt og samler pant - så det er en vind vind for flere.

  • #12   2. aug 2022 Jojo nu ser jeg at brok S har sat et link ind og som køber glasflasker og andet glas så det link vil jeg se lidt mere på.

  • #13   2. aug 2022 Leon

    Linket fra brok er at man kan indhente tilbud for afhentning så det er ikke gratis.


  • #14   2. aug 2022 Mærkelig svar, for selv pral er gratis.
    Men hvem tror genbrug kan være gratis, ?

    http://afld.dk/forside.aspx

    Prøv engang at se på de mange arbejdspladser, hvor frivillige nærmest er forbudt.


  • #15   2. aug 2022 Brok

    Dine link er total værdiløse, da de henvender sig til kommuner om at tømme deres flaske container.

    Tror du at de kommer når du ringer for at hente 5 flasker tomme vodka flasker hjemme hos dig?


  • #16   2. aug 2022 Ja ja jeg forventer jo ikke du fatter noget andet end pral af egne evne, og alle dine hør mig se mig jeg ved alt.
    Men selv på Fyn bruger de genbrug, og hvad jeg gør med min flasker vil du nok ikke fatte, for min brændeovn i haven smelter dem og så former jeg dem til kunst som sælges på marked og pengene går til de forbrændinger jeg har på armene. Men jeg kan noget for alle andre er ubrugelige og fatter intet.


  • #18   2. aug 2022 Skulle jeg vælge mellem en meget dyr glas rødvin og en cola, så ville jeg vælde colaen, da smagen i mine smagsløg nemmere får den dårlige smag væk igen.


  • #19   2. aug 2022 Jeg må altså sige at jeg gerne drikker den iskolde Coca Cola - men også Den dyre rødvin og den rigtige rød vin kan smage som en Gudevin smiley

  • #21   2. aug 2022 Leon

    ja da, en god rødvin, argentinsk eller en fra Sydafrika, franske vine gider jeg ikke


  • #22   2. aug 2022 Ja ja vi er jo forskellige,
    https://www.youtube.com/watch?v=jUsIh8VtlGk


  • #23   3. aug 2022 Annella jeg kan desværre ikke huske navnet på den slotaftapning jeg smagte for x-antal årtier siden - men det var fantastisk at smage en rødvin som smagte så godt - så jeg vil gerne smage god rødvin som gør at jeg høre englene synge smiley


  • #24   3. aug 2022 Polysl jeg er ret sikker på at det var en fransk slotsaftapning smiley

  • #25   3. aug 2022 Brok S man sku tro du kendte mig bort set fra talen om om hash kender jeg historien jeg kyssede pigerne i skolegården de først 3.år og sikken tid og dengang kaldes sådan en som mig for en snotunge smiley

  • #26   3. aug 2022 Leon

    Grunden til jeg ikke drikker franske vine er at man får mere kraftige vine fra Sydafrika, Australien, Argentina. til det halve pris, af en god fransk vin.

    Men kan da mindes en kanon god fransk vin som Chateau Bellevue 1 cru, som jeg i sin tid købe på Fåborg - Gelting overfarten, det var et rest parti.


  • #27   3. aug 2022 Hver dansker drikker i gennemsnit 75 liter sodavand om året, og langt hovedparten af det, der drikkes, er cola.
    Godt for folket, at vi har frihed.


  • #28   3. aug 2022 Godt jeg ikke er gennemsnit - for jeg drikker vand med citron skiver i. Det er næsten gratis.

  • #29   3. aug 2022 Polysl jeg drikker vand med citron altså hvor jeg presser rigtigt citron saft i vandet smiley

  • #30   3. aug 2022 Og som et frit menneske drikker jeg hvad der passer mig, og blander mig ikke i andres smagsløg.

  • #31   3. aug 2022 Brok S deri er vi enig smiley

  • #32   3. aug 2022 Det er sådan, at det kun var vand med brus i glasflasker, og øl, der skal returneres. Derfor er der ikke pant eller retursystem vedr cocio flaskerne.

    Desuden er det en stor investering i vaskemaskiner til flasker. - Derfor gør bryggerierne det kun fordi de skal. - Og der er et stort antal flasker i cirkulation.

    De flasker der opnår at cirkulere 30 gange, hører til sjældenheder. Gennemsnittet ligger langt lavere, og så kommer de til at se trælse ud!

    Nogle flaskecentraler kan have fundet en niche, hvor de kan tjene lidt ved at vaske vinflasker, og sælge dem til producenterne. Det forudsætter, at der er et stort antal ens flasker. De forskellige "figurflasker" i mindre antal, bliver så smeltet om.


Kommentér på:
Hvorfor skal ting smadres før de genbrugs.

Annonce