{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
139 visninger | Oprettet:

Rusland er en terrorstat og handler på samme moralske niveau som IS {{forumTopicSubject}}

Vestens fejhed over for Putins regime gjorde Ukraine-krigen mulig i første omgang. Det er på tide at lære af fortidens fejltagelser og sætte navn på Moskvas forbrydelser. Dette omfatter også at klassificere Rusland i EU som en terrorstat og behandle den som sådan.

At kaste bomber på et teater i Mariupol, der var kendt for at være fyldt med flygtninge og tillige markeret med store bogstaver som et tilflugtssted for børn, bruger de samme metoder, som al-Qaeda brugte til at ramme fly ind i World Trade Center.

Og en hær, der systematisk ødelægger hospitaler og skoler, skyder, voldtager eller torturerer tilfangetagne civile, sætter sig selv på samme moralske fod som IS-terroristerne, der forfulgte Paris som en bande mordere, massakrerede Bataclan-koncertsalen og verden i vil blive husket som gruppen, hvis varemærke var at halshugge fanger forn kamera.

I Ukraine agerer Rusland sig som en terrorbande, der placerer sig uden for internationale normer med nihilistisk kynisme. Og det er derfor, det er på tide, at vestlige politikere og parlamentarer siger det klart: Rusland er en terrorstat.

[b]Hvad mener du, er Rusland en terrorstat, og skal Rusland i EU klassificeres som en terrorstat?/b]

Rusland skal international klassificeres som en terrorstat, der i Ukraine krigen har overtrådt og brudt alle regler, de regler og principper, der gælde under en krig iflg. Haagerkonventionen og Genèvekonventionen.

Kommentarer på:  Rusland er en terrorstat og handler på samme moralske niveau som IS
  • #1   1. aug Rusland bruger faktisk samme undskyldning som Israel, at palæstinensere gemmer sig bag civile, for at retfærdiggøre angreb. Men man skulle have mere pli ikke at risikere befolkningens liv.

Rusland føre mere krig med bomber end med personale, nu efter at der er dræbt 15.000 russere.

Det er et brud på alle krigs regler den måde at Rusland føre krig på.

Skal man tro på at Ukraine bomber sine egne for at få sympati fra Vesten? Det er påstanden fra Rusland. For mig at se er det en svær krig at blive klog på. Men en ting er sikker og det er at Rusland fylder sine borgere med misinformation og løgne og begrænser deres adgang til sandheden.

• Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 36 Svar: 933
    #2   1. aug Ja kald dem hvad i vil, bare de leverer noget gas.

• #3   1. aug Nu får vi ikke direkte gas fra Rusland men via Tyskland. Men lukker Putin og for Tyskland så får vi et problem og meget mere i Tyskland - Men nu tror jeg ikke at Putin vil lukke for en pengemaskine, der er vist kun et land han har lukket for.

Krig er dyr at føre, det koster milliarder. Spørgsmålet hvor længe han har råd til det?

Nu er han også begyndt at true USA med helt nye missiler som kan flyve med lydens hastighed ca. 1000 km, som nemt med skib kan ramme USA. Putin er bindegal.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 101 Svar: 1.160
    #4   1. aug Nej Annella
    Jeg vil ikke kalde dem terrorstat, men jeg vil tillade mig at kalde Putin en terrorrist som skal behandles derefter.

Det er ikke Ruslands befolkning som står bag angrebet på Krim, Georgia, Usbekistan og Afghanistan samt flere andre stater, de lever lykkeligt i fattigdom og uvidenhed om hvad der forgår rundt omkring.

Selvom jeg ikke er begejstrede for Russernes opførsel i de steder jeg har været turist, så er det kun en brøkdel af Russerne som kan tage på ferie i udlandet, og dem bærer en del af skylden fordi de godt ved hvad ledelsen har gang i, men de har finansielle interesser som gør at de ikke brokker sig.

Det duer ikke at sammenligne Rusland med IS, og Irakerne er ikke IS, og det er de hellere ikke in Iran, eller Lebanon.

Putin, som har haft et vanskeligt barndom, er bare et enestående idiotisk provokatør med et ideologisk ønske at blive verdens sidste Tzar. smiley

Kommentér på:
Rusland er en terrorstat og handler på samme moralske niveau som IS

x