{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
172 visninger | Oprettet:

Brok S
Brok S
Online Tilmeldt:
19. apr 2019
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 36 Svar: 932

Minoritet {{forumTopicSubject}}

Efterhånden føler jeg, at vi snart skal leve efter

Minoritet betyder mindretal - modsat majoritet/flertal. Anvendes på flere sprog også om umyndighed og mindreværdighed. Kan også betyde egenartet gruppe som i omfang eller styrke er en anden gruppe underlegen, men ikke nødvendigvis undertrykt - seksuelle minoriteter, religiøse minoriteter, politiske minoriteter osv.

I min verden har det taget overhånd.

Kommentarer på:  Minoritet
  • #1   23. jul Blledet er fra Reichstagsgebaeude i Berlin, og det er helt på sin plads, at regnbueflaget flagrer i dag, - for første gang forøvrigt, det er nemlig Christopher Steet Day i Berlin i dag.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 101 Svar: 1.160
    #2   23. jul Brok

Ikke leve efter minoriteten, men acceptere dem som ligeværdigt, de mindste i familien har også fødselsdag.

LBGTQA1 de er alle født som mennesker

• #3   24. jul Jeg er stor tilhænger af at mennesker udvikler deres eget potentiale og deres egen natur. Det bliver de mest harmoniske og stærkeste mennesker. Alt for mange mennesker får slet ikke udviklet de evner, de er født med.

Man har alt for travlt med nomalisering og ensretning. Det kvæler det individuelle.

Jeg tror på at der er en grund til at netop det menneske er født det sted og med de evner - det er fordi der er brug for dem. Vi har alle sammen en opgave her på kloden.

Prøv at se hvordan verden er sandet til af menneskers kampe for at lave alle andre om efter deres eget behov og brug. Det er denne verdens største ulykke.

• Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

#4   24. jul Alis, i mine øjne er det mere en drøm, som startede med Adam og Eva, men i den virkelige verden kan vi aldrig blive ens, hvilket også ville være uhyggeligt.
    Men men den verden vi har fået opbygget så er det umulig.

Jeg har det dårligt når mennesker skal have særstatus, uanset hvor.
    Jeg husker tydeligt da jobopslag fik kritik, hvis ikke der stod M/K nu er det nærmest
    ikke tilladt at foretrække en mandlig ansøger.

Positiv særbehandling som, hvis folketinget skulle være halv mænd og halv kvinde, så hvor skal vi så have de mennesker der har en anden opfattelse af sig selv?

• #5   24. jul #4
    Brok

Jeg har det dårligt når mennesker skal have særstatus, uanset hvor.

Det har jeg modsat til dig så ikke, skal og skal er vel for meget sagt, men i nogle tilfælde er det nødvendig at give visse mennesker, der er uden for normen, særstatus for at de kan blive accepteret ligeværdig med os/dem, der anser 'os/sig selv for normale'.

• Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

#6   24. jul Annella,
    jeg vil aldrig kunne forstå, at nogen bliver valgt bare fordi de har en bestemt hudfarve eller er kvinde, hvis det handler om f.eks. som de for ikke så længe siden blev foreslået, at kommunalbestyrelsen skulle være ligelig fordelt mellem mænd og kvinder.

• #7   24. jul Brok # 4

Jeg taler ikke om at være ens, tværtimod, jeg taler om retten til at være forskellige. At det skal være en selvfølge at minoritetsgrupper respekteres.

Jeg taler også for et mere fleksibelt arbejdsmarked. Idag skabes arbejdspladserne efter virksomhedsejeres behov, men der burde også skabes arbejdspladser efter lønmodtagernes behov.

Engang var det sådan at når man havde valgt et fag og uddannet sig, så skulle man ved arbejdsløshed anvises arbejde i det fag, man havde valgt. Den ret er blevet borte med blæsten.

Mange kan noget, som det nuværende arbejdsmarked ikke er opmærksom på kunne bruges.

Kommentér på:
Minoritet

x