{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
142 visninger | Oprettet:

Russiske kvinder fordrer deres mænd tilbage {{forumTopicSubject}}

I en sjælden offentlig appel kræver russiske hustruer, at deres mænd skal vende tilbage fra krigen i Ukraine. Soldaterne blev "bedraget" af den russiske regering og vidste ikke, at de skulle i krig.

At kalde Ruslands krig mod Ukraine ved dens navn er farligt i Rusland. Kun udtrykket "særlig operation" er tilladt, alt andet kan resultere i strafferetlige sanktioner og lange fængselsstraffe. Kritik af denne "særlige operation" er heller ikke tilladt - det er så meget desto mere forbløffende, at flere kvinder i den russiske republik Buryatia nu har fremsat en videoopfordring til den regionale administration og krævet, at deres mænd skal returneres fra Ukraine. Det oplyser nyhedsportalen "Sibir.Realii".

Derfor klager kvinderne over, at soldaterne blev sendt til Hviderusland til "øvelser" i januar og i øjeblikket er i Ukraine. “De har været en del af specialoperationen siden 24. februar. De er udmattede mentalt og fysisk." Mændene har været i aktion i fire måneder uden afbrydelser, mange er sårede eller syge.

En af deltagerne i videoappellen, Vera Partilhaeva, offentliggjorde klippet på sociale medier, henvendt til Buryatia's premierminister Alexey Tsydenov: "Enhver soldats dd i denne uretfærdige krig vil tynge på din samvittighed! Vi kræver, at vores sønner og ægtemænd vender hjem!” Opslaget er siden blevet slettet.

Nogle af kvinderne kritiserer, at soldaterne ikke vidste, at de skulle i krig. "Min bror var på en 'øvelse', han meldte sig ikke til en krig mod et andet land," sagde en af ​​kvinderne i videoen. "I virkeligheden blev han bedraget og fik først aftenen før besked på invasionen, at de skulle krydse grænsen."

Hendes bror ringede derefter til hende og tilkendegav, at han ikke kunne flygte, fordi han var blevet truet med en krigsret og fysisk vold.

Hvis nu flere og flere russiske kvinder begynder at demonstrere mod Putin's krig i Ukraine, tror du, det kan lykkes for dem at få Putin til at trække sine tropper tilbage?

Jeg tror det ikke - slet ikke - ingen kan stoppe utin i hans krigsvanvid.

Kommentarer på:  Russiske kvinder fordrer deres mænd tilbage
  • #1   2. jul 2022 Annella

Tror du har ret, hvis Putin trækker sig, så mister han "ansigt" Jeg ved ikke hvad der kan, af løsning, for han ikke mister "ansigt" som jo er vigtig for et statsmand.

Han har dummet sig, ved at bare kalde det en operation, men når man bomber civile så er det en krig. En operation er en knivtang operation, klare opgaven, og ud igen. Men her at tale om en invasion.

Der bliver løjet så meget fra begge sider at det forvirre folk, Hvad skal man tro på? Putins grundlæggende grund var at redde de pro russiske befolkning, Så var det pludselig fordi man vil fjerne nazi folk. Jeg er spændt på hvad næste påstand kommer.

• #2   2. jul 2022 Annella det er kloge Russiske kvinder og jeg håber at alle de Russiske kvinder følger trop.

• #3   2. jul 2022 Polysl det er vel bedre for Putin at mist "ansigt" end livet grundet hans løgne.

Kommentér på:
Russiske kvinder fordrer deres mænd tilbage

Annonce