{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
128 visninger | Oprettet:

Russerne indrømmer, hvad Vesten hele tiden har beskyldt dem for {{forumTopicSubject}}

https://www.denoffentlige.dk/forbrug/russerne-indroemmer-at-vestens-beskyldninger-holder-vand?t=deof

Vesten beskylder Rusland for at bruge et bestialsk våben, der reelt rammer hele verden. Nu indrømmer russisk chefredaktør, at det er lige præcis, hvad planen er.

Hvis truslen om en global fødevarekrise bliver for overhængende, kan det tvinge Vesten til at hæve sanktionerne mod Rusland.

Sådan lyder det fra Margarita Simonjan, der er chefredaktør for det statskontrollerede russiske medie RT.

Faktisk fortæller hun, at hun har hørt flere mennesker i Moskva sige, at "alt vores (russernes, red.) håb ligger i hungersnød".

Lige præcis, hvad Vesten beskylder russerne for.
Gennem den seneste tid har der været rigeligt med beskyldninger rettet mod Rusland om netop dette scenarie.

Bland andet har FN advaret om, at dele af kloden kan blive ramt af den værste humanitære katastrofe siden Anden Verdenskrig - simpelthen fordi risikoen for en global mangel på fødevarer er overhængende.

Både vestlige lande og Ukraine har beskyldt Rusland for at bruge verdensdækkende sult som et ekstra våben i krigen om Ukraine, og nu har vi altså fået bekræftet, at beskyldningerne altså ikke er uden hold i virkeligheden.

Siden begyndelsen af krigen i Ukraine d. 24. februar har Rusland blokeret for, at 20 millioner tons korn kunne blive eksporteret.

Russerne har længe afvist, at de bevidst bruger risikoen for en global fødevarekrise som et aktivt våben, men der har alligevel været indikationer på, at det er sådan, tingene hænger sammen.

Vladimir Putin har for eksempel sagt, at han er klar til at diskutere, hvordan Ukraines eksport af hvede og andre fødevarer kan blive genoptaget fra landets havne i Sortehavet. Men intet er gratis:

"Putin har forklaret de reelle årsager til problemerne med fødevareforsyning, som er resultatet af de vestlige landes fejlagtige økonomiske og finansielle politikker, såvel som de antirussiske sanktioner, som blev pålagt af dem", lyder det i en erklæring fra Kreml.

Sagt på en anden måde: Hvis vi skal stoppe vores blokade af korn og mad, skal I droppe jeres sanktioner mod os.

Hvad mener du, skal Vesten ophæve sanktionerne mod Rusland og dermed forhindre en global hungersnød?

Fra mig et STORT JA og det med det samme, jeg hørte i går at globalt sulter 345 mio. mennesker deraf 200 mio. alene pga af den manglende korneksport fra Ukraine, Gu' hjælpe mig om så ikke Selenskij i går i sit daglige videobudskab kræver foruden flere våben endnu flere sanktioner fra Vesten's side mod Rusland.

Kommentarer på:  Russerne indrømmer, hvad Vesten hele tiden har beskyldt dem for
  • #1   23. jun Nej....så vinder Putin. Det kan ikke passe at man ikke kan skaffe korn andre steder, men som man kender Afrika så rager det dem. På samme måde at vi har postet milliarder i det krølhårede hul. Lad dem for fanden tage ansvar,.

• #2   23. jun Nu er det jo ikke kun i Afrika, der er hungersnød men også i Asien.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 79 Svar: 905
    #3   23. jun Et rungende nej herfra.

Jeg tvivler på om hunger problemet forsvinder når Putin får sin vilje, hunger problemet har været varslet i rigtigt mange år af UN og FN pga. klimaet.

Andet er om at stole på Putin, han har aldrig været under mistanke om at han holder hvad han lover, og hvordan kan det lige være at den Russiske befolkning tilhører dem som sulter og er lydfattigt igennem mange mange år.

Nej, jeg stoler ikke på en morderisk tyveknægt som har haft et vanskeligt opvækst. Alle hans politiske modstandere er død eller i fængsel, og det er der vi kommer når vi stoler på pUTIn.

• #4   23. jun Vesten har skudt sig selv i foden med alle deres restriktioner. Vi kalder os "den frie verden", men vi kan ikke finde ud af at forhandle med et land, der har nogle andre handelsmetoder end vi har. Alt skal ske på vores betingelser.
    Berlinmuren skulle rives ned, men nu er vi igang med at bygge en anden og mere omfattende mur, og denne gang på vores betingelser.

Det er mig ubegribeligt at Gorbatjov dengang kunne falde for den cowboypræsident i USA. Reagan.Gorbatjov har også siden indrømmet at han tog fejl.

Hele verden skal forlange parterne til forhandlingsbordet, og så skal vi have rettet op på alle de fejl, der skete dengang.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 79 Svar: 905
    #5   23. jun Alis

Jeg er helt med dig ind at alle partier skal til fonhandlings bordet og starte forhandlinger.
    Også helt enig at alle sanktioner skal ophæves, men tror du virkeligt at Putin vil gøre de samme.

Han har trods alt selv erkendt at han ser sigselv som et ny Tzar som styrer alle de forhenværende sovjet lande.

Vil han være villigt til en demokratisk valg in Ukraine om hvad folket vil, og de samme i Krim og Georgien, lade folket tale.

Tror du han er villigt at trække sig tilbage og betale krigs erstatning til de involverende lande og starte for alvor en dialog med den vesterske verden om hvordan han ser et kommende pagt med resten af vores verden.

Vesten har allerede erkendt at de har lavet alvorlige fejl, så de skal nok være villigt til at rette op på dem, men hvad med Tzar Putin.

Hvad tror du på.

• #6   23. jun #4
    Alis

Vesten har skudt sig selv i foden med alle deres restriktioner.

Det er også min mening,, og det bliver ikke let at rette op på, hvis det overhovedet bliver muligt.

Berlinmuren skulle rives ned

Det er et meget dårligt eksempel at bruge i den nuværende situation med Putins krig i Ukraine.

Berlin muren blev revet ned, fordi DDR-borgerne dengang opnåede nedrivningen med en fredelig og ublodig revolution.

• #7   23. jun Jojo #5

Det er svært at svare på hvad Putin vil, for han er ikke nem at blive klog på.
    Jeg vil tro, at hvis han får noget af det, han slås for, så vil han være parat til at forhandle.

Min vurdering hviler på, at han er tidligere KGB-mand og altså så kommunistisk som man kan være. Det kommunistiske ideal er at alle er lige og alle er medejere af samfundet. Så så han hvordan neoliberalismen repræsenteret af Reagan og Thatcher vandt terræn ved deres efterkommere, og det er en ideologi, der står for det modsatte, for den stærkes ret. Det ødelagde hans verden, statens ejendomme kunne købes for en slik, og fattigdommen blev katastrofal helt ned til børneprostitution.

Jeg tror han kæmper for at få den verden tilbage som han troede på, men når jeg hører en række negative fortolkninger af hans motiver, også fra mennesker, jeg respekterer, så bliver jeg i tvivl. Indtil videre vil jeg dog stå fast på min egen opfattelse.

Hvis man i Vesten ville indse, at vores politiske system ikke er det eneste rigtige - personligt synes jeg ikke engang det er godt - men hvis Putin og Rusland får noget af den verden tilbage, som de ønsker, så tror jeg at det vil være muligt at forhandle. Jeg vil næsten sige: hvad har vi at tabe ved at forsøge?!

• #8   23. jun Annella #4

Hvor meget blev mennesker i DDR bearbejdet for at få dem til at foretage en fredelig revolution?

• #9   23. jun Alis #8

Hvem skulle have bearbejdet dem?

• #10   23. jun Annella

"Hvem skulle have bearbejdet dem? "

Der blev kæmpet hårdt for at få Sovjetunionen til at bryde sammen. Berlinmuren var jo ikke det eneste, der brød sammen, det skete nogenlunde samtidig en række andre steder også. Jeg tror det var organiseret, og i alle tilfælde blev Sovjetunionen ikke spurgt.

Jeg har set udsendelser med mennesker, der voksede op i DDR, og iflg dem så var forholdene ikke som de er blevet beskrevet her i Vesten.

• #11   24. jun #10
    Alis

At Berlin muren faldt har ikke det mindste at gøre med, at Sovjetunionen skulle bryde sammen og at alle de andre østeuropæiske lande brød sammen, var følgerne netop af murens fald.

De mennesker der voksede op i DDR og forherliger forholdene, var dem der var priviligeret. Jeg kunne som dansk statsborger færdes frit i DDR, og der var katastrofale forhold lige med undtagelse af i Øst-Berlin, der var DDR's udhængeskilt til at slå blår i øjnene på turister.

Kommentér på:
Russerne indrømmer, hvad Vesten hele tiden har beskyldt dem for

x