{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
220 visninger | Oprettet:

Et slaraffenland når det gælder svindel i million/milliard klassen. {{forumTopicSubject}}

Ja med tanken om hvordan svindel i flere millioner/milliarder-klassen efter hånden er en dagligdags historie tænker jeg på hvornår SKAT vil få flere medarbejder så at sådan sager vil ku tages i opløbet.
Og jeg vil tro at med alle de million/milliard svindel og salg af CO2 kvoter som der er begået i Danmark vil man komme op på et beløb der vil ku betale for en bro der gik jorden rundt og det ku faktisk være "sjovt" at høre hvilken tal der er blevet svindlet for i de sidste 30.år eksempelvis ku det være sjovt at få de historier frem om da Goldman Sachs købte DONG aktier for en skilling og listen ku blive lang.
Desværre er loven i Danmark ikke fair over for alle dem der bliver berørt af sådan svindel - nok også der for at stor svindel forsat har så gode kår i Danmark - i eksempelvis USA vil sådan svindel ku give x-antal mange år i fængsel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et slaraffenland når det gælder svindel i million/milliard klassen.
  • #1   21. jun 2022 Det er for let at svindle i Danmark når man har et Firma, pga. konstruktionen af hele deres økonomiske måde at køre det på. SKAT gider ikke kæmpe sager som vil tage mange år og en masse folk at kunne bevise. Så man går lige efter småsvindlere som den der trækker et par træsko fra. Danskere skylder milliarder i skat, men mange skyldnere er bistandsklienter og dem kan man ikke komme efter, da man ikke må modregne i deres bistand. Folk i arbejde kan de komme efter hvis de ikke betaler som at modregne i deres løn.

    Der snydes stort med rejse/kørsel godtgørelse - det har SKAT ikke en chance i helvede at bevise - måske andet hvis man føre en kørselsbog som hvor hver kørsel godkendes af firmaet med et stempel.

    Men snød jeg da jeg gratis blev fragtet fra Odense til København og trak det fra som kørselsfradrag?


  • #2   21. jun 2022 Polysl kun ved at lave et forenklet skatteregelsæt vil SKAT ku overskue hvem der snyder og en forenkling af skatteregler vil den almindelige borger selv ku sørger for at ens selvangivelse er fin.

  • #3   25. jun 2022 Leon

    Man kan ikke gøre skat forenklet, fordi der er så mange ting folk kan gøre. jo.... man kan forenkler det til at alle skal betale en vis % af sin indtægt og intet andet. Men det går ikke i et digitaliseret samfund, hvor det er nemt at snyde. Skatteregler er blevet en mursten hos SKAT, de gider ikke store sager da de ikke kan overskue dem. Men jeg er da glad for jagten på skyldnere i Lufthavne - det er ikke det store de trækker hjem, men så kan man være sikker på at pengene ikke løber ned i terrorkassen.


  • #4   25. jun 2022 Polysl jeg vil nu stadigt mene at en forenkling af skattelovgivningen vil gøre livet ret meget letter både for systemet og for den almindelige borger - men det vil jo koste en del advokat jobs.

Kommentér på:
Et slaraffenland når det gælder svindel i million/milliard klassen.

Annonce