{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
243 visninger | Oprettet:

Uffe Ellemann. {{forumTopicSubject}}

Ja nu må vi tage afsked med Uffe Ellemann Den bedste Udenrigsminister som jeg i min levetid kan huske og ligeså hans humor og jeg husker da han står sammen med Toni Blair på en scene og hvor Uffe Ellemann står med et æble i hånden og som han kaster op i luften og griber flere gange og syntes at huske at talen gik på krumme agurker - jeg kan også huske da en junalist vil tage et billede og vil tage det nede fra og hvor Uffe Ellemann sage at hvis junalisten sku tage et billede var det som andre og hvor Uffe Ellemann så gik og ku nok finde mange flere og må han hvile i fred.

Kommentarer på:  Uffe Ellemann.
  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 26 Svar: 711
    #1   19. jun Jeg husker ham bedst for det jeg kalder nedgørelse af folketingets arbejde, når en såkaldt næse bare er en vittighed.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 78 Svar: 904
    #2   19. jun Leon

Enig, han var enestående og humoristisk, jeg har tit nydet hans kommentarer og samfunds sind.

• #3   19. jun Brok S vi har alle en "næse" smiley

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 11 Følgere: 47 Emner: 97 Svar: 5.200
    #4   19. jun Det sjoveste indslag jeg har set med Uffe Ellemann er efter at han kom ind i Venstre, som tabte ret stort ved et valg. Mette Vibe Utzon gik hen til ham, stak mikrofonen frem mod ham og sagde "Du kom jo ind i partiet for at sælge billetter. Har du solgt dem ved udgangen." Hans ansigtsudtryk skiftede meget hurtigt mellem overraskelse, ærgrelse og til sidst latter.
    Uanset om man er enig med ham politisk, så tror jeg at de fleste er enige om at han havde format.

• #5   19. jun Alis C netop smiley

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 10 Følgere: 235 Emner: 869 Svar: 10.861
    #6   20. jun og? der dør en masse andre i Danmark, men de får ikke spalte plads. Jeg vil fandme ikke ære han, som udtalte at han stod inde for palæstinensere kamp imod Israel - dengang var han udenrigsminister - det gjorde at han var bandlyst adgang til Israel. Sikke en kolbøtte skulle der stå på hans gravsten.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 11 Følgere: 47 Emner: 97 Svar: 5.200
    #7   20. jun Hvis han har anerkendt Palæstinenserne så har han stadig min respekt. Jeg er ellers meget imod Venstres politik, men derfor kan der jo godt være politikere imellem, der fortjener respekt.
    Palæstina bliver rendt lige så grundigt overende som Ukraine, men de sætter ikke hele verden til at slås for sig. Vi burde støtte dem frivilligt.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#8   20. jun Alis

Så skulle du nok tage en tur til Israel i en Kibutz nær Haifa, så tror jeg du vil ændre mening, jeg har været der, og daglig piftede deres primitive kakkelovnsrør over Haifa og ned i Kibutzen. Vi boede og sov i en kælder - Man bliver vildt bange, når du kan høre at de kommer. Det mest svinske er at at palæstinensere som skyder deres møg af, ikke ved hvor det lander. Til forskel fra Russere i Ukraine, som helt målrettet skyder på civile boliger og folk.

Det er ikke krig - men terror.

Palæstinensere tager ind i Israel med en bombebælte, nogle gange udløser de det ved grænseovergange. Jeg har ikke læst at nogen israeler gør det samme. Man skulle næsten tro at palæstinensere børn fødes med en brosten i hånden - for mig at se er de bindegale.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#9   20. jun Sikker noget sludder Poly

Du glemmer meget behændigt hvorfor Palæstinensere skyder deres kakkelrør retning Israel, de havde forresten held sidste år at ramme en Israelsk militær person.

Irael skaber en selvmord bombemand hver gang de erobrer deres områder, fjerner deres huse som de har haft siden Abraham gik rund på jorden og bomber deres byer med stort kram.

Israel gør mod Palæstina som Hitler gjorde mod Jøderne, og hvis det er fordi de ikke kan leve sammen så har du ikke været in Haifa, hvor begge stammer lever fredeligt side om side.

Jeg er med Uffe her.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#10   20. jun Jo jo

Nu kan du jo prøve at Google, så vil du finde mange eksempler på raketter som rammer Haifa og rundt om i området. Det er ikke raket videnskab så det må være let for dig. Man sender endda langrækkende raketter af sted for Libanon - det kan også googles. Så kig lidt i historikken. det er nemlig ikke raket videnskab.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#11   20. jun Poly

'Jeg er rigtigt glad for at du nævner Google, jeg troede nemlig ikke at du brugte den søgemaskine.

Haifa er uhyrligt interessante, mest fordi det er verdens, og muligt mest diverse by mht. religioner og historien. Haifa, er mest en Muslimsk by og det kan du med lidt raket videnskab Google/Wiki selv finde ud af.

Det er også Haifa, som i 1948 skiftede fra at være en Arab område til et udvalgt område som blev lovet til den nye stat Israel, Væk skulle alle Muslimske Arabere,,, Hello, kan du lige forlade din by fordi her kommer folket Israel, og naturligvis forgik det meget fredeligt, det ville du vel også gøre når du bliver beordret at forlade din barndom by,

Det er jo logik for perlehøns som du så gerne bruger som udtryk, og nu nævne du lige Lebanon, og med din kendskab ved du alt om den Lebanese Civil War.

Her erobrede Israel en del af Libanon, og skabte dermed de kendte PLO organisation, det er en organisation af flygtede, fjernede og uønskede Palæstinenser som blev bortvist fra deres fødested. Altså deres JORD.

Dette ville de sig ikke finde ind, og de formede PLO.

Og så var krigen startede, Og nu påstår du med Google i ryggen at de hele er Palæstinenseres skyldt i konflikten, og du mener vel også at skal finde sig ind at de er fjernet fra deres føde steder og byer, du mener vel også at Israel stadigvæk skal have lov til at fjerner flere og flere Arabere fra deres føde steder på Golan højden.

In kort, så kan jeg med lidt livligt fantasi forstille sig at du er i favør af Israel fordi du har været til stede imens en bomberegn forstyrrede dit nattesøvn og fordi du har Google.

Kom igen min ven, når du har sat dig lidt ind i verdens historien, som alle kan læse sig til, og forklar mig venligst hvor jeg tager fejl i de historiske begivenheder.

Ps. det er allesammen noget som Uffe vidste ,o)

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#12   21. jun jojo

pointen er at en udenrigsminister skal holde sig neutral, for ellers løser man ikke en krise ved at tage parti. Palæstina/Israel konflikten er kompleks, begge sider opfører sig som herre, israelere ser dem som terrorister,

• #13   25. jun Jeg brød mig absolut ikke om ham. Synes han var plat og flabet, på den dårlige måde.

Ligesom hans søn også er.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#14   25. jun jojo #11

Nu har jeg været i Haifa flere gange, da vi boede i en Kibbutz i nærheden, det er en hyggelig by, hvor man har et stort handelsområde med alt som man kunne ønske, Men jeg vil ikke blande mig i konflikten om hvem der har ret, fordi der er for kompliceret for mig. Men når der regner primitive kakkelovns rør ned i hovedet på os i Kibbutzen, Så er det svært at holde fokus, på hvem har ret, til at skyde det lort ned i Kibbutzen. For mig at se er det en beskidt måde - da man ikke aner hvem det rammer.

• #15   25. jun Cris7 jeg taler med den viden jeg ser fået i de oplevelser jeg har fået igennem tv i mit liv Uffe Ellemann og alle kan jo ikke være enig men han var en Fantastisk Udenrigsminister og ligeså hans humor smiley

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#16   25. jun Leon #15

Så du mener at en udenrigsminister godt må sige at han tager parti imod Israel, og favorisere Palæstina.?

Hvis man gør det, så er der jo ingen grund til at forhandle noget som helt, generelt hvis man allerede har valgt side. Hans udtalelser gjorde så at han ikke i hans livstid kunne komme ind i Israel. Nu er det så ikke aktuelt da han er kradset af.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#17   25. jun Poly

Det kommer let for dig at fjerne din opmærksomhed fra problemer ved at skrive at det bliver for komplicerede for dig, når du med et enkelt klik på din mus kan lære alt om Haifa konflikten og hvordan Israelerne in 1948 fik byen foræret med alle Arabere og Palæstinenser fjernet.

Hello, gider du at forlade dit hjem og de hele, Her kommer Israelerne, og når man tror Israel vil være glad at de fik det foræret, så tænk dig om, de har slet ikke nok og vil have mere jord, mere ejendomme uden at de vil betale for det.

Det lyder vel meget logisk i n dine øre fordi du har været i kibutsen, men for de Palæstinenser som bor der er det meget mærkeligt, og så er de så frække at sende deres kakkelovne tilbage der hvor de kom fra.

Mærkeligt ikke.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#18   25. jun Og hvad er alternativet på at vælge en side Poly.

Ups, jeg ved det allerede, så er man på den Israelske side, smiley

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#19   25. jun jojo
    Jeg fatter hat af din kommentar i #17 jeg gider ikke være i en konflikt omkring Israel - som selv eksperter siger at kompliceret. Jeg kan bare berette min oplevelser med at der ryger de her primitive kakkelovns rør ind i Kibbutzen - så man er ved at skide hvide grise. Men det er nok ikke noget du har prøvet.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#20   25. jun Poly

Jeg har aldrig været derned, og der kommer jeg aldrig, og jeg har aldrig oplevet flyvende kakkelrør eller noget lignede.

Men hel innocent er jeg ikke, og jeg har skudhuller i kroppen som bevis, gider bare ikke at fortælle om det eller forklare.

Sagen er at du overlevede de flyvende kakkelrør, og jeg nogenlunde skudthuller.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#21   25. jun jojo

Nu er det jo raketter men kan godt lide at tage pis på dem, ved at latterliger deres raketter

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#22   25. jun Poly,

Jeg ved godt at der er tale om rakketter, men jeg kan godt lide at tage lidt pis på dig og din sprogbrug. ,o)

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#23   25. jun jojo

Jeg elsker at folk tager pis på mig, det giver en balance i et kommentar spor. Jeg har mere en 30 år på forummer så jeg er hærdet.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#24   25. jun Poly

Jeg har kun 20 år på forummer, men jeg til gengæld et menneske liv i mørke bagrummer og lokaler smiley

• #25   25. jun Polysl mon ikke alle politiker har sagt et eller andet der ikke altid lyd lige godt i alles øre - hvis de har været i politik i x-antal mange årtier.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#26   25. jun Leon

Det har noget med at gøre sit arbejde, du smøre ikke motor olie på en oksesteg, når du arbejder på et slagteri - det er jo ikke noget man kan komme til. En Udenrigsminister skal være neutral - længere er den ikke.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#27   25. jun Poly

Så du mener at Lavrov skulle være neutralt smiley

• Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 26 Svar: 711
    #28   25. jun Tyrkiets udenrigsminister,Mevlut Cavusoglu

jeg tror ikke han er neutral. det er Jeppe Kofoed heller ikke når han omtaler Rusland.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#29   25. jun #27

Aner ikke hvem han er, jeg taler om Uffe Ellemann. jeg er ikke stærk i det stor politiske da det ikke interessere mig - jeg har mange andre værdier som er mere vigtige for mig. Men jeg kan læse at du er god vidende og fint med det - men jeg kan ikke begå mig skriftlig på den politiske linje. Men jeg er god til at huske , Uffe Ellemann bekræftelse på sin tilslutning til Palæstina. Som harmede mig - selvom jeg var ung dengang og ikke fattede hat af politik.

Kommentér på:
Uffe Ellemann.

x