{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
112 visninger | Oprettet:

Har Ukraine allerede tabt krigen? {{forumTopicSubject}}

Begge sider i krigen ved, hvad der er på spil: Ukraine ønsker at komme ud af denne krig som en forenet nation. Det vil Rusland forhindre. Ikke engang russisk propaganda tør påstå, at Ukraine allerede har tabt krigen. I Tyskland er denne mening udbredt.

Napoleon og Hitler måtte erfare, at Rusland ikke kan besejres militært.

Skal Vesten beslutte, hvordan den vil håndtere Rusland på mellemlang og lang sigt?

Styrker Vesten Putins posthume system ved at true russerne med evig udstødelse, eller klogere at signalisere til russerne, at deres hånd vil forblive udstrakt til forsoning?

Hvis EU inkl. Tyskland engagerer sig endnu mere militært, er der risiko for, at krigen eskalerer, det skal forhindres med en udstrakt hånd til forsoning fra Vestens side, mener jeg, alene af den grund, at
Europa for længst er blevet destabiliseret, ikke af Putin, men af ​​dets egne politikere: Migrationskrise, mislykket energiomstilling, corona-panik mm.

Kommentarer på:  Har Ukraine allerede tabt krigen?
  • #1   17. jun Annella verden er en anden end da Napoleon og Hitler var til - men ja en diplomatisk løsning er nok en god ide - dog tror jeg stadigt på Ukraine smiley

• #2   17. jun Lige nu ser jeg ingen vindere eller tabere, men kun tabere, og det på grund af vores
    blinde øje med hensyn til krig og ikke fred.
    Jeg ser en ny uløselig kamp uden afslutning, og det er bevis på vi intet har lært.

Alle grænseområder, hvor kultur er forskellig og alle opfører sig som vesten der mener de ved bedst løses nok aldrig.

• #3   17. jun Enig Brok i en krig findes der ingen vindere kun tabere.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 79 Svar: 905
    #4   17. jun Annella

Du er ikke til at være klogt på i den her sag.
    Mener du virkeligt at vesten, Nato og Ukraine skal ligge sig ned for Rusland, eller forstår jeg dig forkert.

• #5   17. jun Jeps jojo - du forstår mig forkert, men jeg kan ikke forklare min mening bedre.

• #6   17. jun Annella

Rusland blev da slået militært i Afghanistan. Det var da en totalitær sejr.

• #7   17. jun Poly, mener du også USA blev slået militært sammen med andre vestlige lande. samme sted.

• #8   17. jun Brok

Nu skal du ikke blande det hele sammen, Rusland trak sig ud af Afghanistan 1989, det var først i 2001 at USA gik ind.

Og ja vi fik bøllebang af afghanere - samt. flere andre lande

• #9   17. jun Poly hvad er forskellen, ? andet end årstal.

• #10   18. jun Annella jeg kan godt forstå din tale og Jojo med alt den død og ødelæggelse er der jo ikke nogen vinder og ja vi skal stå sammen med Ukraine - men død og ødelæggelse er jo ikke godt.

• #11   18. jun Krig kan på en måde godt vindes, hvis man kigger på atombomberne på Hiroshima, og Nagasaki - Hvis de ikke havde gjort det, så så var mange flere tusinde blive dræbt. Det afsluttede krigen mod Japan. Det var en grim afslutning.

Men generelt kan krige ikke vindes, Vi har set det i Iraq, Afghanistan, Syrien, Man bryster sig med at man har gjort en forskel jeg hader det lorte ord. Det eneste man har gjort efter Vietnam, er at hvor man går ind som magt, så gør man det bare værre. Uden undtagelse.

Den manglende forståelse af struktur i muslimske halter en del, I Afghanistan er opbygget på krigsherre, på samme måde som Iraq og Syrien. De krigsherre har en slags råderet over et område - hvor de ikke anderkender en regering. Regeringen er bare en papfigur i det store billede som slet ikke får nogen indtægter fra krigsherre.

Vi ser samme struktur i hele EU når de invaderer os med påskud at de er flygtninge. Det er bullshit.

Ikke engang Nørrebro kan måle sig med stenkast i Ghetto parker, hvis de havde AK47 så havde de brugt dem.

• #12   18. jun #6
    polysl

Rusland blev da slået militært i Afghanistan. Det var da en totalitær sejr.

Sludder - Et vendepunkt i den igangværende konflikt kom først i 1985 med valget af Mikhail Gorbatjov som ny generalsekretær for KPdSU, der var tiltrådt med et løfte om at afslutte krigen i Afghanistan.

Det var Under Mikhail Gorbatjovs nye ledelse Sovjetunionen afstod fra en rent militær løsning på konflikten og forsøgte at indlede forhandlinger med ledere af Mujahideen-fraktionerne. Samtidig forberedte Gorbatjov tilbagetrækningen af ​​sovjetiske tropper.

• #13   18. jun Poly, hvor skal A bomben smides for, at vinde krigen.
    Eller skal muslimske kvinder bare smide trusserne så er den hjemme.

• #14   18. jun Brok

Nu kan man ikke bolle sig til at vinde en krig. Det kræver at man som de gør at lave en Guerilla krig, hurtig ind - hurtig ud. Det stresser fjenden som ikke ved hvor de er. En genial strategi.

Mange russiske generaler er blevet nakket på den måde. Når der kun er jenser tilbage så vinder man krigen. Den taktik som Ukrainere bruger er at udrydde folk i toppen. På den måde er der kun kyllinger tilbage som fare rundt uden mål, og er et nemt offer for snigskytter eller hurtige angreb.

• #15   18. jun Poly, hvad skal Ukraine dog med alle de penge og våben? jeg tror du skal tilbyde din store krigsviden, du er den eneste ekspert jeg har set og hørt der ved hvor, hvornår og hvordan krigen vindes.

Mærkelig nok lever Putin stadig.

Kommentér på:
Har Ukraine allerede tabt krigen?

x