{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
561 visninger | Oprettet:

Når demokratier provokerer {{forumTopicSubject}}

https://www.weekendavisen.dk/2021-5/samfund/naar-demokratier-provokerer

Er de vestlige lande ansvarlige for den skræmmende og åbenlyst overhængende risiko for krig i Ukraine? Svaret er ja, hvis man spørger Vladimir Putin og russiske medier.

Men en række vestlige eksperter i både Europa og USA er enige. Det er folk, mange lytter til, og der er derfor grund til at tage deres argumenter alvorligt. Påstanden er, at den aktuelle situation er udtryk for vestlig hybris: En konstant udvidelse af NATO har ignoreret den forståelige russiske bekymring over den vestlige militæralliances stadige ekspansion. Havde man lyttet til advarslerne, var vi aldrig endt i denne ulykkelige situation.

VI kan i disse uger læse argumentet i forskellige former, men substansen er den samme: Efter afslutningen på Den Kolde Krig troede NATO-landene naivt, at det liberale demokrati ville brede sig overalt, og at man derfor uden fare kunne udvide alliancen mod øst. Ifølge disse »realistiske« kritikere af den farlige »idealistiske« udvidelsespolitik er det kernen i den aktuelle krise: NATO har arrogant flyttet sig tættere og tættere på Ruslands grænser, og nu står man i suppedasen: NATO har presset Vladimir Putin til at reagere.

KLAR var modstanden fra første færd, lyder det: »Havde den rosenrøde vision haft bare noget hold i virkeligheden, ville spredning af demokrati og udvidelse af amerikanske sikkerhedsgarantier til Ruslands traditionelle indflydelsessfære ikke have medført større risici,« skriver den amerikanske professor Stephen Walt i et essay, der også blev publiceret i Dagbladet Information i denne uge. »Men forhåbningen var fra første færd grundløs, som enhver sikkerhedspolitisk realist kunne have påpeget,« skriver han. »Faktisk var modstandere af NATOs østudvidelse da også hurtigt ude med advarsler om, at Rusland uundgåeligt ville se ekspansionen som en trussel, hvilket lige så uundgåeligt ville forgifte forholdet til Moskva.«

[b]Hvad mener du, er de vestlige lande ansvarlige for den skræmmende og åbenlyst overhængende risiko for krig i Ukraine?/b]

Nej det er de vestlige lande ikke ansvarlige for, jeg tror mere, at Sovjetunionens sammenbrud for over 30 år siden var en "tragedie" for Kreml-chefen, og nu arbejder han ihærdigt på igen at udvide Ruslands indflydelse – i Ukraine (og Kasakhstan).

Kommentarer på:  Når demokratier provokerer
  • #1   4. feb Jeg må bare erklære mig het enig her. smiley

• #2   4. feb Det er ikke kun russiske medier, der mener at Vesten har sin rigelige del af ansvaret for den nuværende konflikt! Det er der også vestlige medier, der mener. Og det samme hører man fra randstaterne der lige nu lever i stor utryghed.

I virkeligheden sluttede den kolde krig aldrig. De liberale lande fortsatte deres krig for at gøre hele verden liberal, uanset om folk ville det eller ej. Vi bilder os fejlagtigt ind, at det vi har er demokrati og frihed. Faktum er at det er kun dem, der sidder på produktionsmidlerne og pengene, der har frihed, og alle andre der prisgivet deres forgodtbefindende.

USA optræder uheldigt. De trak tropperne hjem fra Afghanistan, og nu placerer de dem i en række Natolande i stedet. Nu kan vi bare vente og håbe på at Sikkerhedsrådet kan få bragt parterne til forhandlingsbordet.

Når jeg er forsigtig med at vurdere hvad Putin er for en mand, så er det fordi det er næsten umuligt at vurdere et menneske, der er oppe imod den magt fra Vesten, han er oppe imod. Han ville måske være nemmere at tale med, hvis han blev behandlet med respekt og med respekt for den russiske kultur.

• #3   4. feb Alis

Når jeg er forsigtig med at vurdere hvad Putin er for en mand, så er det fordi det er næsten umuligt at vurdere et menneske, der er oppe imod den magt fra Vesten, han er oppe imod. Han ville måske være nemmere at tale med, hvis han blev behandlet med respekt og med respekt for den russiske kultur.

Det er jeg enig med dig i, jeg har længe fordømt bl.a. Tyskland's fejlvurdering under Merkel for at behandle Putin som en 'mindre begavet mand'.

• #4   4. feb Russiske medier jaaa de skal jo sige det Putin tænker ellers lukkes de smiley

• #5   4. feb Merkel kommer fra DDR, så hun bør kende den kommunistiske tankegang. Men hun blev altså mere konservativ da hun kom til Vesten.

Putin er taget til Kina, og har sammen med Kina fremstillet en erklæring om at Nato undlader at optage flere medlemmer.
    Det er nok ikke helt tilfældigt at flere af vores store skakspillere kommer fra Rusland.

Da Sovjetunionen faldt opløste man også warzvavapagten, men man opløste ikke Nato. Desværre kan den såkaldte frie verden ikke finde ud af at respektere andre landes frihed til at have andre politiske systemer.
    Måske vil Europa finde ud af at Rusland har flere venner rundt omkring i verden end man troede. Jeg håber at den neoliberale verden kan finde ud af at begrænse sig lidt og tage hensyn til andres tankegang, og det skal helst ske uden krig!!

• #6   4. feb Leon #4

"Russiske medier jaaa de skal jo sige det Putin tænker ellers lukkes de "

Samme billede som i Danmark. Hvis man siger de stærke imod, så får man på puklen, og aviser der ikke gør eliten tilpas går ned økonomisk.

Det ville hjælpe hvis folk ville begynde at gennemskue de skjulte magthierarkier i vores egen verden.

• #7   4. feb puha Alis - du har det svært.....

• #8   4. feb Vi, der tror på bedre social fordeling af goderne, udsættes ustandselig for angreb fra dem, der tror på den stærkes ret.

• #9   4. feb Putin er en farlig mand.

Som før nævnt formet af KGB. Han fængsler rask væk russere, udenlandske journalister med begrundelsen: ekstremisme.

Det er Putin der ikke ønsker eller vil respektere de omkring-liggende lande at være frie til at følge deres måde at styre deres land på.

Diktatorer ønsker ikke at lytte til folket. De vil ikke kritiseres eller fornærmes for deres måde at styre på. Ordet Ytringsfrihed er lig med fængsel.

Putin burde istedet sørge for alle de russere der lever i yderste fattigdom. Det er jo ikke ligefrem penge der mangles, eftersom det er enorme beløb der bliver brugt på våben.

Ikke mindst har han sørget godt for sig selv, med en gigantisk palads til milliarder.

• #10   4. feb Cris7

KGB står for mennesker med en bestemt politisk overbevisning - ikke for diktatur.

"Det er Putin der ikke ønsker eller vil respektere de omkring-liggende lande at være frie til at følge deres måde at styre deres land på. "

Hvis vi skal følge tankegangen fra det tidligere Sovjet så er tankegangen at alle mennesker er medejere af staten og har ret til ordentlige livsbetingelser, men at mennesker let bliver smittet af den grådighed vi ser her i Vesten.
    Vi kan jo bare se på hvordan vores eget samfund fungerer. Der er mennesker, der tjener millioner af kroner, mens andre ikke engang har en seng at sove i.

"ikke mindst har han sørget godt for sig selv, med en gigantisk palads til milliarder. "

Nogen påstår at de billeder er falske. Men uanset om de er, så er der mennesker, der bor i store paladser over hele verden. Det må de godt for min skyld - min drøm var engang at have fast arbejde til de faste udgifter, så jeg altid var sikker på at huslejen var betalt, og så arbejde freelance for resten.

Rusland blev påtvunget kapitalismen, men mange voksede op med kommunismen, eller deres forældre gjorde. Muligvis forstår Putin sit folk bedre en vi gør.

• #11   4. feb Alice, jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal svare, for du forvirrer mig.

#10 Hvis vi skal følge tankegangen fra det tidligere Sovjet så er tankegangen at alle mennesker er medejere af staten og har ret til ordentlige livsbetingelser, men at mennesker let bliver smittet af den grådighed vi ser her i Vesten. jfv. Alice

Ja, kommunisme, hvilket ikke har gavnet nogen. Alt for mange er slået ihjel pga. den ideologi.

Men så blander du vores samfundsorden ind, hvilket man på ingen måde kan samligne med den måde som styringen er i Rusland.

Dog giver jeg dig ret omkring hvordan vores styre fungere.

Men det er 2 vidt forskellige ting. Man kan ikke stille dem op mod hinanden.

• #12   4. feb Alice
    Jeg finder det forfriskende at du har lidt atypisk synspunkt mht. Rusland.
    Må blank indrømme at jeg bare antager at det er som vi læser, og er godt klar over at vi bliver manipulerede lidt her og der.

Jeg læser ofte at Putin er Ruslands rigeste mand, og det må han godt for min skyldt, men hvis jeg hørte eller læste at Mette F var Danmarks rigeste frue, så starter alarmklokker at ringe for mig

Putin er en sær en, men han tabte min respekt da han åbenlyst gik i ske med Donald Trump .

Og i lyset af indlægget kan man vel ikke påstå at Trump var et demokratisk leder som bare ønskede at provokere demokratiet når han nu var dybt involverede med den Russiske mafia.

Når jeg skriver mafia, så er det fordi jeg mener at Trump er dybt involveret med den Amerikanske mafia og det er der vel ingen i tvivl om tror jeg.

• #13   4. feb Hvis de rygter om sammenhold mellem Putin og Trump er sande? Jeg ved det ikke, og derfor er jeg afventende angående Putin og Rusland.
    Jeg har sympati for kommunismen sådan som den oprindelig var ment.

Mit motiv nu der at undgå en krig. Der er meget store spændinger i verden og også andre steder, og når folk er i fare, så er de nemme at manipulere.
    Jeg er bange for at den neoliberale kapitalisme har sejret ad helvede til.

• #14   4. feb Alis
    Jeg ved hellere ikke om de rygter er sande, og så kan vi lige tage at de rygter som er i nyheder idag om parløbet imellem Xi og Putin er sande,

Er vi ikke snart derhen at vi ikke ved om hvad er op og ned i MSM, fordi jeg har bestemt ikke sympati for Xi selvom jeg aldrig har mødt manden smiley

• #15   5. feb #14
    jojojo

Ihvertfald et smukt par smiley

profilbillede
  • #16   5. feb Alis

Fordeling skal forgå efter fortjeneste - hvis man sidder og ryger og bælder bajere hele dagen uden et arbejde skal fandme ikke belønnes.

Men du bliver ved med dit DDR tankegang som ikke er aktuel i dag, da firmaer i stor stil belønner medarbejdere med bonusser. Så man fordeler en del af overskuddet til medarbejdere som en klap på skulderen. Ideen er at en medarbejder føler sig påskønnet og forsætter i samme virksomhed.

I de sidste 20 år har du harceleret imod dem som faktisk bidrager til Danmarks BNP - det er dem som sørger for du får din pension, dit største ønske er at alle er lige så fattige som dig selv, for det tror jeg faktisk du er. Du har ikke tænk langsigtet i dit liv som en ekstra betaling så man lander på omkring 15.000 udbetalt hver måned hvis det sker at man må på pension.

FTP har faktisk mere hvis man tager boligtilskud og andre ting i mente.

Det er straks værre når man pensioneres, så er udbetalingen på linje med en bistand. Altså en halvering. Så skal der dælme tænkes kreativ for at få enderne til at hænge sammen. Men så er der jo varme hjælp og el hjælp som kan søges- Her må man bruge alle kneb i social loven.

• #17   5. feb FTP, er skam ingen lykke. Den er ikke ret stor.

Der er alt for mange som har fået den, som ikke burde. Mens dem som virkelig har brug for den må kæmpe i årevis.

Alkoholikere, narkomaner, så de ikke skulle stjæle for at få deres forbrug dækket.

Rockere, bandemedlemmer, der har truet sig til den.

Indvandrekvinder, hvis deres mand ikke vil lade dem arbejde, eller ikke har formået at lære dansk, har for mange børn at passe. m.m.

I mine øjne burde det kun være stærkt handicappede, nogen som bliver handicappede uden mulighed for at arbejde. Eller arbejdsskader, som umuliggør at arbejde.

• #18   5. feb Der er ikke mange huller i den uvidenhed der er om overførselsindkomster.

• #19   5. feb Brok

Din kommentar må du godt definere mere. Hvad er det du ved som vi tager fejl af?

• #20   5. feb Ja, jeg forstår heller ikke den kommentar fra Brok S?

• #21   6. feb Polysl #16

"Fordeling skal forgå efter fortjeneste - hvis man sidder og ryger og bælder bajere hele dagen uden et arbejde skal fandme ikke belønnes. "

Så derfor bilder du folk ind at mennesker på overførselsindkomst de siddet og ryger og bælder bajere hele dagen, for at legalisere nedskæringer og inddoktrinere danskerne at det ikke er bedre værd end til nedværdigende behandling.

"Men du bliver ved med dit DDR tankegang som ikke er aktuel i dag,"

Den har vi haft adskillige gange ... DDR var et kommunistisk land, og jeg er SFer, hvilket vil sige at jeg går ind for muligheden for private firmaer, men der skal være en social sikkerhed, så de der ejer produktionsmidlerne ikke kan tyrannisere resten af befolkningen.

" dit største ønske er at alle er lige så fattige som dig selv, for det tror jeg faktisk du er. Du har ikke tænk langsigtet i dit liv"

Flere nedvurderende personangreb, men du kan vist heller ikke finde ud af andet. Så må jeg endnu engang forsvare mig, hvilket jeg har gjort ret mange gange: Jeg har en realeksamen tæt på udmærkelse, 2 færdige uddannelser med uddannelsesbevis, godt halvdelen af en HF-eksamen ligeledes med høje karakterer, og så har jeg skrevet og udgivet en roman på over 260 sider. Det er bare noget af det, jeg har præsteret på trods af at jeg har lidt af Ocd siden jeg var omkring 4 år. Så meget for dine fake news og forsøg på at nedgøre mig.

Fordeling skal ikke ske efter fortjeneste men efter behov og hvad der er nødvendigt for at mennesker kan leve et værdigt liv uanset helbred eller sociale faktorer. Det kommunistiske ideal var "yde efter evne og nyde efter behov" Det lavede danskerne om til at "man må yde før man kan nyde". Hvad så med dem, der er forskellige grunde - helbredsmæssige eller mangel på arbejde - ikke kan yde noget? Har de ikke ret til at leve?

• #22   6. feb Alis

Nu generalisér jeg ikke folk på bistand, men som en kommentar til en udsendelse på tv2 hvor et forældrepar sad og bællede den ene øl efter den anden og røg den ene smøg efter den anden - imens de hyklere at de ikke har råd til at sende poden til Bornholm med klassen.

Du har flere gange sagt at du sympatisere med et kommuniststyre, hvor du mere at alle skal dele - i datiden havde du ret, dengang delte man ikke overskuddet med folk på gulvet. Det har så ændres sig som pleje af sine medarbejdere. Tilfredse medarbejdere er mere produktive. Ren logik.

FTP - her får man en ret god pension - flere har mere end 15.000 udbetalt med alle de tilskud der kan søges. Jeg tror ikke en kassemedarbejder i Netto får så meget udbetalt.

Folkepension.....Her må jeg indrømme den er ringe, men igen det kommer an på hvad man har bestemt som opsparing som en tillægs pension - eller en pæn sum på kontoen.

Så fordelings politikken du gerne så, er at dem som bare bruger løs i deres liv, skal have lige så meget som dem som har sikret sig.

Så vi kommer tilbage til min kommentar om at man får hvad man fortjener. Men folkepension suckz - den er elendig som svare til en bistand. Hvis den var 3000 kr større så ville folk få en mere fredelig alderdom.

Arbejdsmarked skriger på hænder, og vi har 6000 tørklæder som bare sidder hjemme og spreder benene så de kan få en fodbold i maven - det garantere at man er fredet. De gider ikke dansk sprog - og kommunen gider ikke bruge penge hele tiden til deres ulabulla sprog. Imens så pisker man syge etniske danskere rundt i systemet indtil de pløkker sig selv.

• #23   6. feb FTP - her får man en ret god pension - flere har mere end 15.000 udbetalt med alle de tilskud der kan søges. Jeg tror ikke en kassemedarbejder i Netto får så meget udbetalt.

Ja her er så beviset på hvad uvidenhed betyder.

• #24   6. feb Nu har jeg taget udgangspunkt i den højeste FTP, den beregnes ud fra hvor længe man har været på arbejdsmarkedet - tiden på arbejdsmarkedet er også afhængig af at man får en FTP.

At så tørklæder som ikke nogensinde har været på arbejdsmarked kan opnå FTP er en gåde. De vil højst få den laveste FTP. Men de er jo ikke dumme, så de søger alt de kan, og ende med at få ca. 3000 kr mere.

Emnet har været behandlet på EB, og BT, bl. a. den måde man behandler syge på i systemet, imens de der tørklæder bare får FTP i grams, fordi de ikke fatter hat af dansk, føder børn hele tiden, får den ene lægeerklæring efter den anden når de bliver indkaldt af kommunen. Kommunen giver op - det er alt for dyrt at prøve at aktivere de dovne fede kællinger med hættemåge udstyr.

Jeg kunne godt huske bazaren i Odense som er lukket fordi Habib havde et cigarkasse apparat og undlod at betale husleje, Ellers et godt sted med mange grønsager, og de her fede kællinger som væltede rundt med deres fodbolds hold, var ulidelige at høre på. Skreg og galede som en hønsegård når hendes små bæster lige forsvinder. Efter forlydende var der flere på FTP som arbejdede sort hos Habib eller andre steder.

Jeg er fandme enig med Cris at FTP kun skal gives til folk som er handikappet.

Efter min mening skal der laves en jagt på de 6000 kanon fede hættemåger og sætte dem stolen for døren - dej i ovnen eller ej. Det skal være slut med at gå og drive den af.

• #25   6. feb Jeg bliver nød til at spøger Cris7 og Polysl hvordan måler i et handicap det vil jeg gerne høre smiley

• #26   6. feb Hvordan man måler et handicap, Leon --- det var et RIGTIG godt spørgsmål. Det kan udvides med om der findes målinger for hvor villige det private arbejdsmarked er til at ansætte handicappede.

• #27   6. feb Alis C lige her er vi enig - dog er jeg sikker på at en handicappet ikke ønsker at det er han/hendes handicap der gør at de fik det arbejde - hvis du forstår smiley

• #28   6. feb Leon

Det er et let spørgsmål, som at de ikke kan udføre et arbejde på 37 timer.

Men nu er det jo ikke os her som kan afgøre det, men kommunen, som i flere år har bremset for FTP som de jo selv skal betale. Det går så ud over de syge, i mens de der fede hættemåger bare kan trille rundt og få en FTP.

• #29   6. feb Alis

Hvor villige er det at ansætte handicappede, IT firmaer har i årevis ansat handikappede med specielle evner som kan se tingene på en helt anden måde end en der ikke er handikappet.

Det kommer også ud på at en firma ikke skal til at investere mange tusinde kroner for at ansætte handikappede - det er noget som kommunen skal betale. Det kommer jo med tiden tilbage i skatter og kontrol osv i det offentlige system.

• #30   6. feb At have så nedladende sprog som hættemåger om mennesker må være helt klar til FTP.

Det er så sørgelig, at et emne ødelægges af et sprog der passer bedre i indvandrer kredse,
    hvor fuck din mor osv. er dagsorden.

Jeg tænker på hvad vore soldater med PTSD skal kaldes af øgenavne fordi de har fået tilkendt førtidspension?

• #31   7. feb brok

//citat
    Jeg tænker på hvad vore soldater med PTSD skal kaldes af øgenavne fordi de har fået tilkendt førtidspension?
    //citat slut

HELTE......som har fortjent den.

• #32   7. feb Man kan ikke diffinére et handicap helt generalt. Men man skal ikke ha' meget sund fornuft, for at se i hvilke tilfælde det er nødvendigt.

Der er nogle som fx. anses for handicappede, fordi de måske er lammede fra bryst og ned, sidder i kørestol. Deres intelligens fejler ikke noget, og de kan bestride flere forskellige slags kontorjob, it-job m.v. De ønsker selv at være en del af arbejdsstyrken, og det skal der også være plads til. Men her, vrider man sig i hænderne over at der måske skal bruges penge på at køre personen frem og tilbage. Helt uacceptabelt.

Så er der dem som aldrig har fået en uddannelse, er blevet narkomaner/alkoholikere og trods megen støtte og hjælp ikke kan/vil forsøge at arbejde/uddanne sig eller noget som helst, ja de bør ikke være istand til at få FTP.

Så er der alle disse indvandre/udlændinge som aldrig har betalt så meget som en bøjet 5-øre i Skat, ikke ønsker at lære sproget, har for mange børn, kulturen står ivejen osv. De har fået det, fordi det er det nemmeste, og så indgår de heller ikke i statitikkerne.

Imens har alt for mange (danskere) som har fået alvorlige arbejdsskader, ude i alvorlige ulykker eller som får alvorlige sygedomme som gør dem invalide.

Det er bare sådan lidt omkring, hvordan sager kan se ud.

Dette er tilgengæld en rigtig sag.
    En kvinde sidst i 50'erne mister sin mand, hun får 2 blodpropper, bliver lammet, hvilket ikke er forbigående. Hun får også konstateret demens.
    Hun får hjælp i hjemmet 5 gange om dagen. Der bliver søgt FTP til hende, MEN, Jobcentret/kommunen mener ikke at hun er syg nok, og hun får derefter flere afslag.

Man har også den, ja frækhed, at insistere på at hun SKAL i arbejdsprøvning!

Se, det er jo helt uforståeligt, for det er jo en soleklar sag, at hun skal ha' FTP.
    Iøvrigt havde hun en uddannelse, også altid haft arbejde inden hun blev syg.

• #33   7. feb #31
    Hvorfor er de helte, de valgte selv, at være soldater og udsendt, så selvforskyldt
    ikke at kunne tåle mosten eller bomben. Så inde man dømmer andre der uforskyldt blev syge er flot.

• #34   7. feb #32
    Problemet med FTP er, at det er blevet en måde, hvor mange kommuner fører politik på folks sygdom/sundhed.

http://www.k10.dk/

• #35   7. feb Brok så dit link, men ved ikke hvad du egentlig mener med det?

Hvad er din egen mening?

• #36   7. feb #33 Brok

Ja, mange har selv taget valget at være soldat, nogle for at få diciplin i deres liv. Heldigvis er det frivilligt.

Ikke at kunne tåle mosten? smiley ?

Tror at det er meget få der kan tage 'mosten' når virkeligheden opleves, og en bombe springer, døde mennesker omkring.

Flere har sikkert en forestilling om det, de tror de klare det. Er godt forberedt.

Men al krig er grim, og de psykiske skader er ofte mere alvorlige end de fysiske.

• #37   7. feb brok

Hvad vil du sige med den skrammelside? Det ligner noget som min niece kunne lave i blinde da hun var 10 år.

• #38   7. feb Cris

Tror ikke at brok nogen sinde har været i krig, eller steder hvor man fyre granater af uden at vide hvor de havner som i Israel.

Brok aner ikke hvordan det at være udsendt, mange gør det at ideologiske grunde. ingen kan forberede dem på de påvirkninger der kan komme. Hvis de alle havde en krystalkugle og set effekten på deres sind, så ville ingen vælge at være udsendt.

Det som mangler i uddannelse som udsendt er de mulige fare, psykiske fare for at sidde i en skov for lige at få styr på tankerne, De ødelagte forhold, en smadret tilværelse, så overfor Brok syntes jeg at er helte - jovist det er et valg. Men ingen har meldt konsekvenser ud- Det er mere blevet idoliseret som en slags Rambo.

Men den slags skal man nok nære sig at vise, fortælle. Når de så kommer tilbage som et smadret menneske i sind eller fysisk, så kaster man dem på møddingen. Samme taktik brugte man for alle det veteraner fra Vietnam. Tak for at du deltog, og så ellers et spark med en støvle ned på gaden.

Faktisk skulle man forkorte den tid de er i et udredning forløb, som sædvane bruger man 3 år på en udredning.

• #39   7. feb Irriterende nok kan jeg ikke finde siden, som jeg gerne vil vise smiley

Hvis man er på FTP, enlig, så har man lov at tjene 6.800 pr. mdr. ved siden af, UDEN at det berører ens FTP.

I mine øjne virker det lidt sært, for med den iver man bruger for at forhindre dem som virkelig har brug for FTP i at få den, så er de 'halvdøde' inden, og kan dermed ikke benytte den regel.

Men, og det er jo så den side jeg ikke lige kan finde igen.

Men tillod i KBH's kommune at kriminelle FTP'er, fik mulighed for at tjene endnu mere pr.m. uden at det berørte deres FTP-

Man mente nemlig at disse kriminelle, ved en højere indkomst mulighed, ikke ville begå kriminalitet så!

Hvad pokker er det for noget rod????

• #40   7. feb Jeg er enig i det du nævner Poly i #38, lige på nær omkring Israel.

Israel ligger som de har redt.

De er lige, om ikke mere skyldige selv, i hvad der foregår.

• #41   7. feb cris

Israel skyder ikke granater af i blinde - det er forskellen mellem dem.

• #42   7. feb Jeg er helt enig Cris, altså mht. Israel, der er sku ikke ret meget PTSD der, de tager stole og borde med når Israel bomber og drikker bajere imens de synger om at dræbe alle Palæstinenser.

Jeg kan stadigvæk huske nogen af de youtube videoer og jeg mener at de ligger som de har redt derop. smiley

• #43   7. feb Polysl

Det har du fuldstændigt ret ind at Israel ikke skyder i det blinde, de myrder helt bevist og ofte in reaktion til det fyrværk som Palæstina tilfældigt affyrer.

Vis mig hvornår Palæstina sidst havde en vellykket forsøg med en raket, så vil jeg vise dig 100 gange hvor Israel ramte plet. smiley

Bare Israel var interesserede i fred, så kunne der godt komme , men det er de ikke interesserede ind, de skal jo ha en undskyldning for at annexere mere Palæstinensisk jord.

Og as we speak, Israels buldozere jævner Palæstinensers hus i stor stil.

• #44   7. feb Israel er skyldige i at konfliken bliver ved.

De ønsker ikke fred. Men bliver ved med at okkuperer land de ikke har ret til.

Nok om det.

• #45   7. feb Jeg syntes nu stadigt jeg mangler mere om hvem der kan få og hvilken handicap i mener der er FTP berettig smiley

• #46   7. feb Jeg må sige at soldater som tager skade også skal kunne få en pension eller anden form for erstatning og når jeg læser jeres kommentar lyder i som en flok læderhalse smiley

• #47   8. feb #37
    Som sagt du altvidende der både ved alt om FTP, og krig død og ødelæggelse kan ikke engang godkende en side, hvor mennesker debatterer deres kamp mod systemet.

• #48   8. feb Brok

Jeg ved en del om IT og webs - jeg kritisere ikke indhold men opsætning som er noget af en rodebutik. som noget der er lavet i 90'erne.

Der er ikke noget lettere end at oprette et forum uden at bruge en template. templates har begrænsninger - du er fanget af en form, funktioner som du kun har et begrænset adgang til.

Folk er blevet dovne, vi bruger bare den nemme løsning. Vi klikker bare lidt og vupti så har man et forum. men brugervenligheden og logikken kan man ikke klikke sig til.

Jeg er sikker på at siden har brugere som bliver hjulpet, men siden ville få mange flere brugere hvis folk har en nemmere adgang til data.

• #49   8. feb Er det vestlig provokation, når USA meddeler at sende yderlige 3000 soldater til NATO-landene Polen og Rumænien foruden de planlagte 2000?

Og når Premierminister Boris Johnson overvejer at indsætte kampfly fra det britiske luftvåben og krigsskibe fra den britiske flåde for at forsvare Østeuropa.

Det skriver han i en kronik i avisen The Times ifølge nyhedsbureauet Reuters.

https://www.sn.dk/udland/johnson-overvejer-at-indsaette-krigsskibe-og-kampfly-i-oesteuropa/

På Putin virker det bestemt som en provokation fra Vesten.

• #50   8. feb Jeppes, jeg synes det er en provokation fra Johnson, Biden og vesten, altså hvis du ser isolerede på situationen.
    Men mon ikke sagen er efterhånden blevet uhyre komplicerede og vi som små professorer kan kun vide eller gætte fra hvad medier fodrer os med.

Putin vil ind i Ukraine men prisen er åbenbart højt, eneste vesten kan gøre at skrue prisen op og håbe på at Putin trækker sig tilbage.

Landet hvor de hele drejes om er forberedt på en krig, altså de politiske og militære kræfter, befolkningen må ligge krop til det politiske spil, og det er tragisk.

Personligt håber jeg på en snarligt og varmt sommer med fred in Ukraine. smiley

• #51   8. feb 3 verdenskrig?

Mini USA - Danmark vil sende våben
    Tyskland er tilbageholdende men er enig med USA om Nord Stream 2
    England vil sende kampfly og militær
    USA sender tropper.

Hvis det eskalerer så bliver der brug for mange plastik poser.

• #52   8. feb Der mangler nogle redegørelser for, hvad det er Putin forlanger. Man reducerer det til at han vil have magt, og så drejer det sig bare om at forhindre at han får det. Jeg tror, det er meget mere indviklet.

Verdens befolkning er blevet bearbejdet, men vi kan altså nægte at lade os bearbejde. Heldigvis ser det ud til at der også er stærke kræfter der forlanger en forhandlingsløsning, og det er det, vi skal bakke op omkring. Hvad er Ruslands interesser, hvad er Ukraines interesser, hvad er Vestens interesser.

• #53   8. feb Der findes masser af måder, hvor våben industrien tjener penge,
    og det gør de godt.
    Og vi i Danmark opfører os som om Rusland er de eneste der laver problemer.
    Prøv engang at se på hvor mange steder der er krig og ingen har lært af krigens helvede
    hvor mange har blandet sig, dog uden andet end flere penge til våbenindustrien og masser af oprustning. Jeg forstår ikke, at vi ikke engang har lært af Afghanistan, men fortsætter med udsendelse af soldater overalt i verden, det er ren galskab, men måske muligheden for at mindske jordens befolkningstal.

• #54   8. feb #52
    Alis

Der mangler nogle redegørelser for, hvad det er Putin forlanger.

Et af de krav Putin forlanger er, at NATO ikke udvider mod øst det vil bl.a. sige, at Putin kræver, at Ukraine ikke bliver optaget i NATO, det krav nægter USA, EU og NATO at sige ja til.

• #55   8. feb Så vidt jeg kan forstå, så kan Ukraine slet ikke optages i Nato i øjeblikket.

• #56   8. feb Ukraine har slet ikke søgt om optagelse i NATO, har Stoltenberg flere gange betonet, men samtidig betoner han, at hvis landet vil søge om optagelse, vil ansøgningen selvfølgelig blive behandlet.

• #57   8. feb brok

Våben aktier stiger speciel under Biden - takker.

• #58   8. feb Polysl

Det synes jeg er et mærkeligt kommentar.
    Rusland som ligger nr 2 sidste år i våbenindustrien produktion har næsten stensikker overtaget første pladsen efter USA.

Hvordan vil du så forklare at det er Biden som er skylden i eskalationen og profitten når det er ham som trak sig fra Afghanistan.

Har du en forklaring.

• #59   8. feb jojo

Jeg er ligeglad med hvorfor, men mine våben aktier stiger - de steg da Biden kom til, og det fortsætter....søg selv.

Nu med Ukraine.

Våben aktier siger altid med kriser.

• #60   8. feb Jamen, så antager jeg bare at dine aktier steg efter du lærte mig at kende på debatten.
    Det er logik for perlehøns ikke smiley

• #61   8. feb smiley

Kommentér på:
Når demokratier provokerer

x