{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
146 visninger | Oprettet:

Trine Bramsen: Danmark er klar til at forsvare de baltiske lande, hvis Putin angriber {{forumTopicSubject}}

https://www.berlingske.dk/internationalt/nu-svarer-trine-bramsen-paa-putins-ultimatum-danmark-er-klar-til-at

Danmark er klar til at komme de baltiske lande til undsætning i tilfælde af russisk aggression. Det siger den danske forsvarsminister Trine Bramsen (S) som svar på stormagtens seneste krav til de mindre naboer. Ruslands præsident »angriber landes ret til at bestemme selv,« mener forsvarsministeren.

https://www.berlingske.dk/samfund/forsvarsekspert-om-bramsens-melding-det-vil-vaere-meget-smaa-bidrag

Danmark vil komme de baltiske lande til undsætning i tilfælde af russisk aggression, lyder det fra forsvarsminister Trine Bramsen (S). Forsvarsekspert sætter dog spørgsmålstegn ved, hvad Danmark egentlig skal bidrage med.

Jeg måtte dog trække på smilebåndet, da jeg læste Trine Bramsen's udtalelse, og tænkte også - gad vice, hvad Danmark egentlig kan/skal bidrage med.

Ved du, hvad Danmark kan bidrage med til at forsvare de baltiske lande, hvis Putin skulle angribe? Hvad er usandsynligt.

Kommentarer på:  Trine Bramsen: Danmark er klar til at forsvare de baltiske lande, hvis Putin angriber
  • #1   9. jan Trine kan selv der op. Hun er jo de danske soldaters chef. Hun tager en for holdet.

Jeg kan vitterligt ikke fordrage hende, hun er helt skæv i sneglen.

• #2   9. jan Danmark kan slet ikke måle sig med de professionelle tropper, det eneste vi opnår er flere kister og flere kors og flere familier der har mistet sin far. Det eneste vi bidrager med er kanonføde.

Jeg fatter ikke at Danmark bliver ved med at søge krigshandlinger som et Mini USA,

Da Danmark engang var en humanitær stat og vellidt i hele verden og hvor terror i Danmark var et ukendt fænomen - så vendte det hele med Anders Fjog som absolut skulle deltage i Irak - og dermed sluttede vores omdømme som humanitær. Nu skulle man ikke skilte med at være dansker når man rejser i Mellemøsten - næ så fik du måske en kugle i bylden eller kidnappet.

Oveni at Mellemøsten hader is, så vi også til at over 300 millioner russere hader os. Så jeg kan godt forstå at Rusland en dag invadere os - og fylder hylderne i butikker med Vodka - ha ha - lidt sjov skal man jo lige lave.

Men hvad pokker, vi er allerede forhadt af flere milliarder muslimer, så hvad betyder 300 millioner russere?

• #3   9. jan Polysl jeg tror nu ikke at der er 300 millioner russer som hader os - hvorfor sku de det smiley

• #4   9. jan Ja jeg tror nu nok at den danske soldat kan hamle op med andre soldater - det der er afgørende er antallet og ja der var engang at Danmark var en stærk søfartsnation men der skal vi jo flere 100-år tilbage i tiden smiley

• #5   9. jan leon

Nej - de hader os ikke endnu - men det kommer de til, når vi begynder at skyde den første russer.

• #6   9. jan мы никогда не забываем

Oversat" Vi glemmer aldrig"

Jeg kan ikke huske forfatteren, men en som skrev historie i 1800 tallet.

Så Leon

Man skal ikke undervurderer russere og deres handlekraft - de nøjes ikke med at gå til stregen, men langt over når det gælder.

• jojojo
    jojojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 87
    #7   9. jan Jeg har hverken læst artiklen eller sat mig ind i det, men det allerførste som kommer i tanken er om Danmark ikke er en del af Nato og EU og dermed ikke kan træffe den beslutning.

Men jeg tror ikke at man skal undervurdere Danmarks kapaciteter mht. militære træning og erfaring i krigsførelse, trods alt har Afghanistan lært vores tropper en del.

Men vi skal aldrig i krig med Rusland, og hellere ikke i Ukraine, det vil være helt forkert alene på de præmisser at der aldrig har været en vinder i en krig, men altid mange tabere.

Heldigt for Danmark kan Trine B ikke bestemme noget som helst om den sag.

• #8   9. jan Polysl hvem vil ikke hade hvem hvis der blev skudt på vores kære og jeg kommer aldrig til at undervurderer nogen ej heller en russer smiley

• #9   9. jan jojojo ja hvor har du ret smiley

• #10   10. jan jojojo

Men jeg tror ikke at man skal undervurdere Danmarks kapaciteter mht. militære træning og erfaring i krigsførelse, trods alt har Afghanistan lært vores tropper en del.

Sådan en mandag begynder godt, når man får et grin så tidligt på morgenstunden, hvad tror du Danmarks 18.000 aktive soldater (2019) kan stille op md Ruslands over 1. mio. aktive soldater (2021)?

• jojojo
    jojojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#11   10. jan 11

NU var kommentaren ment som svar på Leon nr 4 , men pyt med det, mest vigtigt er at du starter dagen i en godt humør, så kan det kun blive godt smiley smiley

• #12   15. jan Trine Bramsen er simpelthen så forfærdelig en ...... øhm minister!

• #13   15. jan Desværre så har Fogh Rasmussen optrådt som rådgiver for Ukraine. Han har yderligere blandet sig i striden mellem Kina og Taiwan. Jeg håber ikke det lykkes for ham at få os rodet ind i flere krige.
    Måske er det det, Putin også er opmærksom på.
    Det er jo ikke meget værd at sige at Ukraine selv må vælge hvem de vil danne alliancer med, hvis de bliver truet med at kun Nato kan frelse dem.

Kan nogen overbevise Fogh om at Danmark vil have fred?!

• #14   15. jan Alis, det er pænt mange år siden, at Fogh havde noget med Dansk politik og gøre. Gider du forholde dig til fakta og nutiden, tak

• #15   15. jan Kan nogen overbevise Fogh om at Danmark vil have fred?!

Det ville være godt for Danmark hvis nogen kunne, men jeg tvivler, jeg har altid ment, at Fogh ser sig selv som 'krigshelt', der gerne deltager verbalt i andre landes eskalationer.

• #16   15. jan Ikke desto mindre Claus 14, er Fogh Rasmussen altså stadigvæk rådgiver for den Ukrainske præsident, og det vistnok siden 2016/17.

Kun en dag efter sin afgang som NATO-generalsekretær Rasmussen oprettede han et politisk konsulentfirma.
    Ifølge hjemmesiden tilbyder han "geopolitisk og strategisk rådgivning".

Han forsøgte jo også at rådgive Merkel, men hun takkede heldigvis nej.

• #17   15. jan Claus G

Gider du at lade være med at gøre dig til dommer over hvad jeg skriver?!
    Det er i nutiden at Fogh er rådgiver for Ukraine, og vi kender jo hans holdninger og hans holdning til Rusland. Hans dårlige råd kan betyde en ny krig.

• #18   15. jan Krig har altid kun ført til store lidelser i befolkninger.

Verdens ledere har det nemt ved at spille med musklerne, til at opildne og manipulere deres befolkning med en national følelse.

Der bliver brugt et uhæmmet beløb til at ud/opruste på alle måder, for at vise hvor magtfuld man er.

Den måde magt bliver brugt på er total destruktiv i sig selv.

Brug dog magten og alle de penge til forsvar på at gøre noget godt for befolkningen!

• jojojo
    jojojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#19   15. jan Enig Cris 7
    Der er kun tabere i en krig, så fint med mig hvis hæren bliver brugt til fornuftige tiltag som høste kartofler når det regner for meget. smiley

Kommentér på:
Trine Bramsen: Danmark er klar til at forsvare de baltiske lande, hvis Putin angriber

x