{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
128 visninger | Oprettet:

Discovery Channel HD. {{forumTopicSubject}}

Ja lad os snakke om noget andet nu kom jeg godt nok ind i et program om gode ting og eksempelvis afbrændingsanlægget som ligger på Amager og har skibakke er verdenskendt for den gode og rene måde de afbrænder på.
Så så jeg hvordan Japan havde lavet huse og andet med en masse grønt altså også med planter og som skulle kunne tage en helt masse af giften fra bilos OSV. det har så givet blå himmel i Japan.
Der efter så jeg hvordan en ung mand i Indien havde fundet på en solcelle drevet strygevogn og en anden ung Ingeniør havde opfundet en bærebar afbrændingsmaskine som kunne afbrænde x-antal på et døgn - så var landmændene fri for at røgforgive alle deres naboer + byboer.
Til allersidst fortalte de om hvordan de i England havde fulgt en dobbeltdækkerbus på en lang rutte og hvor bussens dækslid på 24 timer vil være på størrelse med en Grapefrugt og uanset om det var alle bussens hjul eller kun et - tænker jeg så på hvor fan bliver det gummi så af.
jeg må sige at det var dejligt at kunne skrive hvor det meste er af den positive slags og da især når vi alle kan være med til at gøre en forskel smiley

Andre forumemner med "Discovery Channel HD"
Kommentarer på:  Discovery Channel HD.
  • #1   21. nov Leon

Jeg hader ordet "gøre en forskel" ingen gør en forskel man flytter det bare til det som er - et problem.

Meget af vores affald sendes ud af landet, til afbrænding i Mærsk containere. Vi bil gerne gøre vores land grønnere, mere røgfri, og så flytter virksomheder til nabolande hvor de så kan sode videre.

Vi danskere elsker at gøre tingene grønne - lige på nær politikere som er i lommen på Lobbyister som betales af industrien for ikke at miste indtægter.

skal vi tage eksempler?

EL
    Brændstof

Vi anskaffer os solceller så man er selvforsynende, føj siger el selskabet, det kan vi ikke have og vupti så sluttede tilskuddet og man hævede afgiften på el.

Vi anskaffer os elbiler og vupti, så sluttede tilskud og lave omkostninger med elbiler.

Det samme sker når man vil udfase brugen af fyr - og det vil ske med alt som gør Danmark mere grønnere. Vi skal helst leve i en tågedis så er regeringen glad og de store selskaber er glade.

Vi får vindmøller over det hele som er total grimt, og når en går bersærk så kan den på mystisk vis ikke standes, på trods af at alle har en hovedbremse som på mystisk vis ikke virker. Det sjove er at vinmøller aldrig placeres der hvor politikere bor eller skæmmer deres udsigt til havet.

Jeg tænker tilbage til da vi havde den store nedlukning - nøj hvor var luften ren. Man kunne lugte blomster, folks prutter.

• #2   21. nov Polysl alle kan gøre en forskel og ja Lobbyisterne får penge for at gøre en forskel eller de kan prøv at forsøge at gøre en forskel og ja den der tale om at Mærsk sejler container med affald ud i verden har jeg set/hørt om og Mærsk gør det de er gode til de tjener penge og det er jo ikke Mærsk som har lavet den affald og jeg er nu af den mening at fabrikkerne i Danmark kun bliver grønnere og skulle jeg leve i en tågedis så skal den være ren og jaaa den der tale om løbske vindmøller og den dersens bremse ku vi to nok bruge en længere tale på - men så er den løbske vindmølle brændt sammen og ja folk vil ikke have den grønne energi i deres baghave og det er vel uanset hvor grønne folk er det vil de bare ikke og ja det var utroligt hvad verden oplevet at den kunne se nogen ting endog for første gang i 50.år smiley

• #3   22. nov Ja Polysl - EL priserne er konstant feset i vejret de sidste 20 år, men årsagerne er lidt forskellige som du kan se her.

https://finans.dk/privatokonomi/ECE9622746/elprisen-er-braget-i-vejret-de-seneste-otte-aar/?ctxref=ext

• #4   22. nov Cody

Årsagerne er jeg ligeglade med, det er mere vigtig at begrænse sit eget forbrug.

Sluk lyset hvor du ikke er.
    brug eftervarme på konfur
    hvorfor koge gulerødder alene, når det kan gøres sammen med kartoflerne?
    Komfuret elsker el og det er en god indtægt for elselskaber, så hvorfor ikke pisse dem op af nakken ved at være kreativ?

Alene det kan man spare 30% om året.

• #5   23. nov Vi får flere og flere vindmøller og solceller - vi har fyldt hjemmet med led løsninger og skiftet el paneler ud med energi besparende varmepumper, hårde hvidevarer er skiftet til A++++, men alligevel fortsætter priserne deres himmelflugt smiley

• #6   23. nov Cody

Man straffer folk ved at være energi spare, ved at sætte afgifterne op. Hvad fortæller det os som forbruger?

jo - at regeringen er fulde af løgn, når de prædiker om at være grøn, ved at straffe dem som er grønne.

Den logik har jeg aldrig kunne forstå.

Kommentér på:
Discovery Channel HD.

x