{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
423 visninger | Oprettet:

Coronaopdatering kl.20-DR1. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg gik og lavet mad da jeg så Coronaopdateringen på DR1 og jeg syntes der var meget positivt - men også mange gentagelser + at jeg måske syntes at junalisterne havde mere fokus på de sms - minkskandalen og andet - altså ting der i min verden intet havde noget at gøre med den kommende tid og jeg er sku godt nok glad for at det ikke er mig der sidder i regeringen og skal svare og høre på alverdens spørgsmål.
Og ja der var da få ting jeg ikke var enig i - men sådan er det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Coronaopdatering kl.20-DR1.
  • #2   9. nov 2021 Oplevelsen var at Mette Fupski mere prøvede at banke ikke vaccinerede på plads, De skal død og pine bare blive vaccinerede.

    Gu vil jeg ej, som det ser ud virker vaccinen kun 7 - 8 måneder, så skal der laves en ommer, jeg skal ikke nyde noget af den livslange vaccine som der lægges op til. Jeg er fint beskyttet med min årlige Influenza vaccine - som ikke er pacet frem uden dokumentation. Den giver kun nogle dage med ubehag og så er det' det. Man kan læse på sociale medier at flere har fortrudt Corona vaccinen, da den har gives dem en masse problemer.


  • #3   9. nov 2021 Polysl det var lige netop den tale der volde mig problemer og ellers syntes jeg nu hun klarede det godt smiley

  • #4   9. nov 2021 Leon

    Jeg mener stadig hun er en løgnagtig møgs..


  • #5   9. nov 2021 Polysl det ser vi jo når den kommission har talt og det sidste kan jeg jo ikke udtale mig om da jeg jo ikke kender Mette Frederiksen smiley

  • #7   9. nov 2021 Oplevelsen var at Mette Fupski mere prøvede at banke ikke vaccinerede på plads, De skal død og pine bare blive vaccinerede. Jfr. Polysl

    STOP NU POLYSL !!!!!!!!! - MENER DU VIRKELIG, AT DET GIVER GOD MENING, AT ALLE DEM, SOM IKKE VIL LADE SIG VACCINERE, SMITTER DEM SOM ER BLEVET VACCINERET 90% AF BEFOLKNINGEN ER BLEVET VACCINERE
    T.

    Alle jeres undskyldninger for ikke at blive vaccineret, kan jeg ikke bruge til noget, I har ikke noget at have det i. De vacciner, vi kan blive vaccineret med, er jo blevet afprøvet på millioner af mennesker, og ingen er døde af dem, men mange millioner af mennesker er døde af Corona.

    Du går så meget ind for influenza vacciner, så du lader dig vaccinere hvert år, velvidende at du ikke ved en skid om, at myndigheden har valgt rigtigt for netop den sæson for influenza, da du nok også ved, at der findes utallige influenzaviruser.

    Tag dig sammen og bliv vaccineret, jeg vil garantere dig for, at du vil ikke dø af det, men det vil du, hvis du bliver smittet, fordi du er en gammel skrøbelig mand smiley smiley smiley


  • #8   9. nov 2021 PS !!!!!!!!!!! - ingen skal være i tvivl om, at jeg ikke vil have det fjerneste imod, at dem, som dør af Corona u/vaccine ønsker jeg ned til helvede. Og hvorfor nu det ??

    De vil ikke være med til at bekæmpe Corona, de vil leve højt på dem, som lader sig vaccinere, ergo de er godt nok nogle fæle samfundsnasser smiley smiley smiley smiley smiley


  • #9   9. nov 2021 Jetset

    Stop selv, du ævler stadig om at ikke vaccinerede smitter? ja - og det gør vaccinerede også, vaccinen er ikke en garant for at man ikke kan smitte andre.

    Nu er vaccine mod Influenza et valg jeg har måtte tage da jeg er påvirkelig som halsbetændelse, lungebetændelse, - Det har gjort at jeg ikke har fejlet noget de sidste 5 år, men vaccinen er på behørig vis testet.

    Du siger at man har en testgruppe på millioner? nej - man har vaccineret milliarder, men nu kommer gener jo ikke til EU fra f.eks. Indien, det er folk da ligeglade med her. Men der har været en del som har fået alvorlige gener af vaccinen. Set i lyset af antal er det de færreste . men jeg skal ikke tilhøre de færreste. Som skrevet varer den vaccine mod Corona kun i 7- 8 måneder - og hvad så? Når den så muterer er den ikke en disse værd- så stil dig bare op i køen og få hæld en masse vacciner ind i kroppen.

    Hvis det er så godt at blive vaccineret, så er det svært at forstå, at mere end 50% som er indlagt på Corona afsnittet er fuld vaccineret. Mon de tager det 3 stik som der lægges op til?

    Hvis jeg så kradser af pga. mit valg, køb en kage og fejre mig. Samfundet har lige givet plads til en nydansker på bistand.


  • #10   9. nov 2021 Polysl - ja, det er sq da klart, at de vaccinerede smitter, når de er blevet smittet af de uvaccineret, tænk at de sidste 10% skal være skyld i, at vi bliver nød til at lukke ned.

    Spørg dig selv, GIVER DET MENING, vent med at svare, før du helt har gennem tænkt de 3 ord, jeg gentager: GIVER DET MENING, svarer du udenom, er du ikke en skid bedre end Mette Fupski smiley smiley smiley smiley smiley


  • #12   9. nov 2021 Jeg har lige læst om hvordan Englands premierminister vil tvinge alle de offentlige ansatte til at skulle vaccineres og jeg læste så om en der vil stoppe med at arbejde da hun jo så hvordan hendes søster fik følgeskade af vaccinen og jeg kender altså også folk der har haft dårlige oplevelser af de vacciner - dog må jeg som jeg skrev forleden sige at jeg gerne tager den hvis de kommer ud til mig og giver mig den og tror der arbejdes på sagen - kan jeg så ikke tåle den bliver der jo ro på Baboom som jeg også skrev - men jeg syntes nu heller ikke om den skræmmekampagne der er sat i gang om hvem der smitter hvem og hvorfor fortælles der ikke at 50% af de indlagte er vaccineret smiley

  • #13   9. nov 2021 Dog kan vi jo nok blive enig om at med alle dem der er vaccineret og de %-del der har haft en eller anden form for senfølger kan der jo godt siges god for dem - men man må jo også hjælpe dem der så må leve med de senfølger de skal ikke stå tilbage bagefter smiley

  • #14   11. nov 2021 Jeg forstår ikke logikken i at fokusere på at halvdelen af de smittede er færdig vaccinerede.

    1: Vaccinationen beskytter ikke mod smitte, men den betyder et langt lettere sygdomsforløb hvilket er utrolig vigtigt for alle de udsatte.
    2: Hvis 8 ud af 10 mennesker er færdigvaccinerede er det sku da ikke særlig underligt at halvdelen af dem er blandt de smittede.
    At den anden halvdel smittede er de ikke vaccinerede siger vel i grunden alt om vaccinens effektive virkning.
    3: I øjeblikket er det de 5-12 årige der spreder smitten og de bliver sjældent særlig syge i den alder, men det bliver deres bedsteforældre måske hvis de af en eller anden grund ikke kan vaccineres.
    Hvis man er sund og rask bør man selvfølgelig blive vaccineret, men lider man af ex. en autoimmun lidelse som Alis eller får kemo bør man selvfølgelig ikke blive vaccineret smiley


  • #15   11. nov 2021 Cody N hej har du set det link jeg har smidt i en debat og jeg må også sige at jeg jo ikke siger nej - men som jeg skriver venter jeg på hvad der sker og om de kommer ud til mig og giver mig vaccine og jeg har meget mere at sige og det er i min verden god tale smiley

  • #16   11. nov 2021 Ja Leon, men hvad betydning har det når kun 58 personer har deltaget smiley

    Den her er meget sjovere smiley

    https://ekstrabladet.dk/nyheder/article8978837.ece


  • #17   12. nov 2021 Cody N jeg smiler og jeg høre også meget men jeg har en høresi smiley

  • #18   12. nov 2021 Cody

    I jetset verden skal alle bare vaccineres ellers skal de bare kradse af, som hun så pænt formulerede - uanset hvilken sygdom folk har som en vaccine kunne sende dem i graven.

    Folk må så tage de begrænsninger der er når man fravælger en vaccine, og det har jeg det fint med. Firmaer er begyndt at dele folk op i vaccinerede og ikke, som at de så må spise i et andet rum. Den her skjult trussel fra Mette Fupski "hvis ikke så?"

    Danskere har i mange år levet i et frit samfund så når man truer dem, så går det bare modsat.

    Jeg er begyndt at blive testet jævnlig og der er ikke endnu påvist en positiv. Det betyder ikke at jeg ikke er smittet, men hvis jeg ikke er blevet syg i et helt år fra da coronaen startede så er det meget usandsynlig at jeg nogensinde bliver det.

    Nogle forskere mener at nogle har nogle celler som afviser og ødelægger en Corona virus, det er faktisk en interessant viden som måske helt kunne fjerne truslen.


  • #20   14. nov 2021 Autoimmun lidelse, der findes flere 100. Men det vil man hurtigt kunne se i blodprøver, blodprøver taler sandt.

  • #21   14. nov 2021 Korrekt - immun defekter diagnosticeres oftest via blodprøver hvor man måler globulin/proteiner i blodet, men immun defekter er meget komplekse og videnskaben er langt fra at have opdaget alle typer.
    Desværre er forløbet ofte langt idet symptomer først skal undersøges via relevante ex. Urologiske, gastrologiske afsnit inden det kommer til blodprøver på mikrobiologiske laboratorier.
    PID = Primær immun defekt

    “ Der findes mere end 350 kendte primære immundefekter (PID), hvoraf de fleste er sjældne.

    PID er medfødte og debuterer og diagnosticeres oftest i barnealderen. Enkelte kan dog debutere i voksenalderen og ofte går der flere år mellem debut af symptomer til diagnosen stilles. Almindelig variabel immundefekt (common variable immunodeficiency (CVID)) er med en prævalens på 1:20.000 den PID, der hyppigst debuterer i voksenalderen.

    Hos voksne med visse symptomer bør man derfor overveje om det kan skyldes en PID. Ifølge de internationale retningslinjer bør PID overvejes hos voksne med ét eller flere af følgende faretegn:

    To eller flere nye øre infektioner inden for et år
    To eller flere nye bihulebetændelser inden for et år, i fravær af allergi
    En verificeret lungebetændelse om året i mere end et år
    Påvist bronkiektasier
    Kronisk diarré med vægttab
    Tilbagevendende svære virus infektioner (forkølelse, herpes, vorter, kondylomer)
    Tilbagevendende behov for intravenøst antibiotika for at behandle infektioner
    Tilbagevendende dybe abscesser i huden eller indre organer
    Persisterende oral candidiasis eller svampeinfektioner i huden eller andre steder
    Invasiv infektion med normalt harmløse mykobakterier
    Familiær disposition til primær immundefekt

    Op mod en tredjedel af nydiagnosticerede patienter med PID opfylder ingen af ovennævnte kriterier. Så dette udelukker ikke PID. Familiær disposition til PID har den højeste positive prædiktive værdi.”

    https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/information-til-praksis/midtjylland/almen-praksis/patientforloeb/forloebsbeskrivelser/b-blod-lymfe-og-immunsystem/primaer-immundefekt/

    Det er svært at forestille sig noget værre end når kroppens livvagter vender våbene mod dig selv - uha da da.


  • #22   14. nov 2021 Cody N sikken en gyser du kom med til sidst smiley

Kommentér på:
Coronaopdatering kl.20-DR1.

Annonce