{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forperson /Formand.
  • #2   19. okt 2021 Ren hysteri mere kan der ikke siges om det

  • #3   19. okt 2021 I dag er ordet formand et begreb og ikke længere en betegnelse for en mandsperson.
    Har man ikke andet at bruge tiden til, kan man jo godt prøve at finde alternative betegnelser, det vil nok give problemer hen ad vejen, hvad med en snemand?
    Mig bekendt er han ikke en mand men blot frosend vand i form af sne.


  • #4   19. okt 2021 Mus enig det går helt galt med sproget smiley

  • #5   19. okt 2021 Ole S enig og dem der går og tænker på de syntes lyder forkert og sikken liste det kunne blive smiley

  • #6   19. okt 2021 Jeg ku jo tage sådan ord som skiløber - kvindebedår - mandsperson og har vi fået fjernet statuer i Danmark og tænker på om der var nogen der følte sig krænket over vores lurblæser som står ved Rådhuspladsen eller hvad med Gefionspringvandet eller Danmarks frihedsmuserum og måske jeg går lidt langt ud til kanten men der findes jo folk der bliver eller føler sig krænket over at blive krænket og de skulle jo nødigt blive snydt smiley

  • #7   20. okt 2021 Ja, hvor de keder sig, det er ubeskriveligt latterligt. Det var så Formanden, hvad mon de vil kalde Næstformanden smiley smiley smiley

    Han/Hun er vel også halvvejs blevet til Hin eller hva smiley

    Og den der Me-Too bevægelse er sq også til at brække sig over, komme med klager 20-25 år gamle, latterligt, at de bliver taget seriøst, men ikke nogen forældelsesfrist for sådanne sager åbenbart, mon der kunne blive en god revy ud af alle deres nye ideer om ligeberettigelse, jeg tror, den kunne blive vanvittig morsom smiley smiley smiley smiley smiley


  • #8   20. okt 2021 Det hele er gået agurk, efter at EU er blevet befolket med mærkelige hatte, tørklæder, råben fra et tårn.

    Man startede med at neger ikke må hedde neger, men sort, hvad med en mulat? de er da ikke sorte, men kan være næsten hvide i huden.

    Så startede jagten på tegneserier, alt skulle omdøbes så man ikke krænkede dem med sjove hatte og tørklæder.

    De 3 små grise må ikke mere hedde grise, men 3 små cowboys, ehm....ville sjove hatte eller tørklæder så købe tegneserien? NEJ.

    Så gik man efter filmen, Pippie's far må ikke mere sige negerkonge,

    Så gik man efter statuer, overmalede dem, fjernede dem, man skulle ikke krænke de sjove hatte og tørklæder.

    Så gik man efter maden, for Ole må ikke sidde sammen med Acmad fordi Ole spiser en leverpostejmad. Så afskaffede man Ole og lavede nye madregler der ikke er grisebasse i.

    Så fik det fat i skoler og universiteter, og firmaer - væk med grisebassen og ind med lam og kikærter og halal lort.

    Så begyndte man at granske bøger, for at fjerne ord som kan krænke, når alle de fjolser er færdig så er fortiden fjernet og ingen husker noget om 20 år. Man gør på den måde folk dummere.

    MeToo fik vind i sejlende fordi en dybt kriminel blev dræbt af en betjent, man rejste endda en statue af idioten. En stor fed sort neger i et obi telt vadede rundt og sendte hvide ned i køen af demonstranter. For MeToo er jo ikke racister.

    Så gik jagten på alle de lig i klædeskabet som er sket for 20 -25 år siden, som en tidevandsbølge som gled over verden. En hånd på knæet, lidt pilleri i numsen, der er ikke grænser for hvor lidt der skal til for at blive fyret. Nu er det jo kun kvinder som føler sig krænket, ingen tænker på at mænd godt kan føle sig krænket.

    Verden er ved at udvikle sig til en jammerdal af krænkelse parate, som i tidens flod kigger på alt som flyder.

    Når man skal have sex så skal man oprette et dokument helst i 20 eksemplarer, med en notar til stede og et stempel så alt går efter loven. Den spontane lyst er afskaffet.

    Hele verden er blevet et stort cirkus, Danmark er blevet en landsby i EU, som bestemmer alt, vi må dog gerne trække vejret, men det er også det eneste vi har ret til, men der kommer et men, vi bliver beskattet for den co2 vi udånder. Man vil begynde at udfase landbrug som er kernepunktet i Danmark, tanken er at vi i stedet for køer skal græsse. En klog mand i debatten sagde at landbruget ikke har nogen betydning for Danmarks BNP. 80 MILLIARDER ER ÅBENBART SMÅPENGE FOR DEN KOLBØTTE.

    Vi må være humane og lade over 20.000 tørklæder gå og passe sig selv, på trods af at virksomheder skriger efter ledige. Godheden hos kommuner og især konfrontationen gør at de får lov til at passe sig selv. Så hellere piske en i kørestol ud og trykke på knapper på en elevator.

    FØJ FOR POKKER EN VERDEN VI KOMMER TIL AT LEVERE VIDERE.


  • #9   20. okt 2021 Jetset og ligeberettigelse ja det må da så være for mænd smiley

  • #10   20. okt 2021 Polysl en mulat er en (ligt udgave) af en neger smiley

  • #11   20. okt 2021 Jeg er helt enig - det virker nærmest som om der er gået sport i at finde på det mest åndsvage.
    Jeg gætter på at dette seneste påhit bliver isoleret til denne ene kommune.
    Nu er ølmand og mælkemand ikke særlig aktuel mere, men det er sømand og vognmand og hvad med shubidua’s doberman ?
    Bag”manden” bag dette påfund burde have en god gammeldags begmand smiley


  • #12   20. okt 2021 Bagmand politiet,
    Mand dig op
    Førstemand

    i kan selv forsætte.

    København kommune er idioter, formand er en betegnelse og ikke en kønsbestemt person.

    At begynde at kalde det en forperson, er så idiotisk at det skriger på at man i det hele taget har ansat folk med en IQ på mindre 20. I0 i IQ er det mindste som betyder at de kan trække vejret.

    Hvis der er nogen fra KBH kommune som kigger på her, så kig på blyantspidseren, og pas på han ikke holder ferie så i ikke aner en huende fis over hvor blyanten er.

    Som jeg tidliger har beskrevet så foregår det offentlige på følgende måde.

    En taber en blyant og spidsen er knækket, en samler den op, og bringer den hen til en anden som kender den som står for blyant spidseriet. Nu er blyanten spidset, så den går ned i linjen af medarbejdere, men den som tabte blyanten er gået på ferie, og ikke en kæft ander hvor blyanten er blevet af.

    Skal vi gå videre med kommunal idioti?

    Jo man flytter noget kunst 800 meter, som koster 800.000 kr at flytte.

    Man bygger en bro over en skide å, hvor bondemanden jubler, så kan hans kvæg går over den som i bukke bruse. Var det ikke H.c. Andersen.?

    10 ark printes ud med navne på afdøde som ikke er afdøde, KBH køber der geniale kunstværk til 10.000 kr. Kunstren griner helt hen til banke og sige Suckers.

    Man laver en vej som ender ud i en bom. wtf???

    Man tager på en rejse for at vurdere et svømmebassin, man tager et møde på 5 stjernet hotel for at diskuter hvordan man kan spare på de handikappede.

    Jeg kan blive ved med at komme med eksempler på KBH uduelig.


  • #13   20. okt 2021 Polysl.

    Fantastiske indlæg, du har overgået dig selv i maleriske beskrivelser smiley
    Tak for et godt grin og iøvrigt enig i det hele smiley smiley


  • #14   21. okt 2021 Cody N jeg må sige at en begmand jo er en alvorlig sag for den der får den - næsetippen bliver jo blå - så det tør jeg ikke smiley

  • #15   21. okt 2021 Polysl dog ikke tale om IQ og du ved godt at pennen er stærkere end sværdet så pas nu på smiley

  • #16   21. okt 2021 Ja Leon det er rigtigt, en begmand var som regel straffen for at sladre til læreren dengang vi gik i skole, og en kokosnød var den milde straf smiley

  • #17   21. okt 2021 Cody

    Jeg kan huske fra min skoletid en Hr. Mortensen som vi havde i gymnastik, jeg var dårligt til det, og så fik jeg en "kokusnød" fra hans nøglebundt med en trækugle, det blev for meget for mig, så jeg tog et par træsko på næste dag med stål snuder, og i skolegården hvor han også var vagt så knaldede jeg ham over skinnebenet, Det gav mig en straf med livremmen af min far, men siden har han ikke turde give mig hans trækugle - så det var det hele værd. Gu hvor jeg nød at han haltede rundt i 14 dage.


  • #18   21. okt 2021 Polysl det havde din lære også fortjent smiley

  • #19   21. okt 2021 Min værste oplevelse i skolen var da vi gik i 4 klasse og stod i række foran gymnastiksalen og jeg kom op og slås med en klassekammerat.
    En lærer vi ikke kendte kom forbi og tog os med op i hans 8 klasse hvor vi med buksebagen vendt mod flokken fik røvfuld med pegepinden.
    Jeg skulle ikke nyde noget af at sladre hjemme da resultatet altid var “håndmadder” fra min far, men kammeraten sladrede til sin mor og læreren blev vist flyttet til en anden skole smiley
    Det var nok en historie der kunne have trukket overskrifter idag, men episoder som disse hørte ikke til sjældenhederne dengang.
    Kokosnødder, håndmadder og hiven i ører var meget udbredt i min skoletid, men jeg var bestemt heller ikke en rolig knægt smiley

    P.s. Gymnastik var iøvrigt det eneste fag hvor jeg fik karakteren “udemærket” 12 smiley smiley


  • #20   21. okt 2021 Cody N ja det er utroligt hvad lære og andre måtte udøve da vi var mindre smiley

  • #21   21. okt 2021 Cody

    Tror heller ikke du har været nem i skolen, som mig.

    Jeg var det diametrale på en som yder modstand, var tynd, ranglet, have briller og lignede mors dreng. Men jeg var fanden selv. Jeg blev mobbet og kaldt brilleabe, og skubbet rundt - indtil jeg fik nok. Den som mobbede mig i klassen kom jeg i klammeri og fik smadret mine briller, så blev jeg tosset, og fik benene omkring hans mave og klemte til at han mistede bevidstheden. Jeg fik så ikke livremmen som ellers var standard i min opvækst, Det er belastende at forsvare sig selv i længden. Ens parader er så meget oppe at de nogle gange går ud over nogen som ikke er fjendtlige, Her tænker jeg på en som prikkede mig på skulderen i skolegården og fik en på tuden.


  • #22   21. okt 2021 Nem eller ej i skolen, så foregik der noget, som heller ikke var OK den gang i var børn. Jeg husker fra min skoletid, at det altid var drengene, der ikke kunne finde ud af at opføre sig ordentlig smiley smiley smiley - dog har jeg også oplevet, at blive sat udenfor døren, min matematiklærer og mig passede bare ikke sammen smiley smiley smiley

  • #23   21. okt 2021 Ja kære venner set med nutidens øjne foregik der mange forkerte ting, men man skal også huske på at tiden og systemet var langt mere konservativt og autoritært.
    Vi kan dog bryste os af at vi på trods af opvæksten er både kultiverede og velopdragne uden hverken ptsd eller adhd hvilket nok ikke havde været tilfældet hvis vi var vokset op under det nuværende system smiley

    Der er i samfundet idag en udbredt egoisme, selvhævdelse og offermentalitet der var ukendte da vi var unge og aldrig har den vestlige verden haft så mange unge med psykiske problemer, og hvad gør man ved det ?
    Jo man opfinder bare nogle flere diagnoser så medicingiganterne har noget at lave smiley

    Jeg er yderst tilfreds med den tid jeg voksede op i og ville under ingen omstændigheder bytte med nutidens unge smiley


  • #24   21. okt 2021 Ja, Cody - jeg mener også, at den sjoveste tid er forbi og vi har været så heldige at opleve den - men, hvad er det, som vi kalder den sjoveste tid, Når jeg tænker tilbager på min skoletid og efterfølgende, så kunne jeg få stort set ALT, der var ingen restriktioner på noget, du kunne få den læreplads du ønskede og der var bare lærepladser og job på hvert gadehjørne, sikke en gave at få, men vi blev jo ikke forkælet af den grund, det var bare tiden, som gjorde, at vi kunne komme videre. Min opvækst har gjort, at jeg kunne give mine børn en anden opvækst med daværende flere muligheder, hvor nutiden også har krævet det, herunder mere skolegang osv., som jeg soler mig i smiley

  • #25   21. okt 2021 Cody

    En dejlig måde at beskrive det på...og du har ret, selvom tæv ikke var så sjovt, fra far, men som nogle siger at det følger op af generationer. Nej - har ikke børn men kunne ikke falde mig ind at lægge hånd på dem, det er sjovere at begrænse dem som tv, ipad, pc. stuearrest Det er noget som kan mærkes.

    Jeg var selv hyperaktiv og kom engang slemt til skade, lige overfor hvor vi boede i Vissenbjerg, her lå en ruin, som jeg tog en stang og pirkede i, hvor så en masse mursten fald ned over mig. brækkede ribben, en flækket finger, brud på kraveben.

    Det mest latterlige var at efter behandlingen kunne jeg udskrives, kom ned af båren, og husker ikke mere, før næste dag. Hvor jeg blev overført til et børnehospital på Hjallesevej, hvor jeg var i 3 uger. Så allerede dengang lodsede man folk ud med alvorlige skader.

    Jeg ville nok få alle de diagnoser som barn, altså dem med store bogstaver. Men i grunden var jeg bare et barn som var mere aktiv end andre. Forældre skal absolut medicinere deres børn bare fordi de er aktive ud over deres forestilling. De må absolut lide af et eller andet.

    Jeg kan citere crocodile dundee, vi har ikke psykologer, vi fortæller det bare i baren så er problemet løst.

    I USA er det normalt at man går til psykolog, det er nærmest som at gå ned i Netto, Som betyder at det rager alle hvad en har af problemer som venner eller andet.

    I Danmark er vi mere sociale, har jeg problemer så snakker jeg med venner.


  • #26   21. okt 2021 Rigtig rart at tale om gamle dage da alting ikke handlede om krænkelser, sexorienteringer, vold, overfald, mord og muslimer smiley
    Vores tre børn er lige over og lige under de 50 år og er alle uddannet i et fag og har gode jobs idag.
    De er derfor ikke vokset op med internet og smartphones og det morer mig når vi er samlet og de fortæller alle deres poder (vores børnebørn) om hvordan det var at vokse op uden dagens elektronik med leg i gården, sport og altid samlet i stuen om aftenen smiley
    Børnebørnene ryster på hovedet og ville bestemt ikke bytte med forældrene lige så lidt som vores børn ville bytte med os gamle smiley
    Det siger jo lidt om at vi alle synes vores opvækst var den bedste, men forskellen er bare at jo ældre man er jo større er sammenlignings grundlaget smiley
    Hvad mener i ?




  • #27   21. okt 2021 Jetset Matematiklære jeg sådan en husker jeg også smiley

  • #28   21. okt 2021 Cody N jeg er ikke ung men har nu flere diagnoser og med den verden vi har nu er det godt nok besværligt at være syg - du ved man kan godt være syg og stadigt fungere og jeg har en historie som faktisk må være ret aktuel i denne tid smiley

  • #29   21. okt 2021 Jeg må som Cody N også er inde på at der sku var mere styr på mange ting i de gode gamle dage hvor der ikke fandtes ret meget til at distraher en en tv kanal i sort hvid - god radiomusik - halbal - byfester og der var så intet internet og andet galskab og ja verden var altså meget sjovere og Polysl dengang pev børn jo ikke og skulle vi få en skræmme på byggelegepladsen eller ved at klatre i træer OSV sku vi ind og have tøsejod på såret eller en tur på skadestuen for at få en stivkrampe smiley

  • #30   24. okt 2021 Jeg er enig om det meste der er sagt her. smiley

    Dog var det absolut ikke nemt at få en læreplads for eget vedkommende. Dengang i 1980. I forvejen var der mangel på lærepladser.

    En pige i et mandefag, Ups nej blev der sagt. Det var en kamp, og meget svært.

    Men da det lykkedes at få en læreplads var jeg glad. Men der var stadig mange 'kampe' der skulle 'kæmpes' med tiden.
    Det er jo så måden man gør det på selv, og ikke al det pladder med at anmelde den ene og anden, fordi de har sagt eller gjort ting.

    Man kan gøre meget selv, for at ændre andres opfattelse.

    Der er så meget idag, som ikke giver mening!

    Alt det omkring køn, som bliver udnyttet (suk)!

    Alt for mange virksomheder ønsker at vise hvor 'regnbuet' de er. Hvor inkluderende de er.

    Men stadig er der kun 2 køn. Mand og kvinde.











  • #31   24. okt 2021 Cris7 længesiden og ja der er plads til alle smiley

Kommentér på:
Forperson /Formand.

Annonce