{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
317 visninger | Oprettet:

Læge mangel. {{forumTopicSubject}}

Ja det undre mig at det er kommet så langt at Danmark mangler læger og vi taler jo ikke om 10 - 15 stykker nej vi mangler rigtigt mange læger så mange at jeg er sikker på at mange borger føler sig svigtet og ja det gør lægerne nok også for dem vi har må være overbebyrdet og nu ved jeg ikke hvor mange patienter en huslæge skal have for at få ok-tegnet af systemet - men det kunne nu være sjovt at høre + hvor mange patienter de så har.
Politikerne kan jo være ligeglade de skal nok komme til eventuelt ved egenbetaling.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Læge mangel.
  • #1   13. okt 2021 Ja man kan godt undre sig, forleden så vi i tv at en kvinde der var uddannet læge i hvide Rusland, hun var i gang med at tage kursus til Sosu assistent her i Danmark, da hendes uddannelse som læge ikke kan bruges i Danmark.
    En anden, også læge fra et andet østland kører rundt som Taxa chauffør.
    Sådanne læger burde kunne tilbydes en efteruddannelse her.
    Samtidig søger vort land læger fra Indien til at varetage patienter på vores sygehuse, deres uddannelse kan godt bruges her.
    Noget er sgu galt i lille mor Danmark !!!


  • #2   13. okt 2021 Å.R vi er helt enig det er helt gak gak smiley

  • #3   16. okt 2021 Å.R. - Alle udenlandske læger kan søge om autorisation hos styrelsen for patientsikkerhed som vurderer om deres udd. lever op til den danske standard.

    https://www.videreuddannelsen-nord.dk/udenlandske-lager/

    Nogle lande har så korte lægeuddannelser at det kan sammenlignes med et kursus og de bliver naturligvis ikke accepteret, men ellers tror jeg at hver enkelt ansøger bliver vurderet på sit lægefaglige kendskab alene smiley


  • #4   16. okt 2021 Cody

    Tror jeg også, det kan få alvorlige konsekvenser for både sygehus og læge samt den ansvarshavende hvis der sker mal praksis hvis de sagsøges. Jeg ved så ikke om det er rigtigt at man giver udenlandske læger en længere prøveperiode for at se deres faglige kundskaber.


Kommentér på:
Læge mangel.

Annonce