{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
306 visninger | Oprettet:

Et svigt af rang. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg syntes at verden svigter den del af det Afghanistans befolkning som ønsker frihed og med tanken om hvordan jeg husker de billeder som gik verden rundt for x-antal mange år siden - tænker jeg på hvordan Afghanistan og befolkningen ser ud om bare et årstid.
Og hvis du giver en hjælpende hånd til et frihedshungerende land skal du hjælpe til det demokratiske mirakel er sket.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et svigt af rang.
  • #1   15. aug 2021 Leon

    Du har vist ikke tænkt konsekvenserne igennem, Taleban har stort set erobret Afghanistan, hvem i helvede vil du sætte ind, til at ændre det?

    Man skal godt nok være noget af en selvmorder at gå ind i den erobring. Lad dem passe sig selv, vi skal ikke have flere kister end de 44 vi allerede har, og det skal ingen lande have.

    De sværeste at bekæmpe er dem som er ligeglade med at dø, som med Japan under 2 ww, det var kun pga. atombomber man kunne sejre. I øvrigt er de et folk som ingen andre i vesten har kæmpet i krige som Taleban.

    Du kan komme med fly og bombe, men taberne bliver befolkningen - og de har ikke fortjent at blive nakket fordi lande vil vinde over Taleban. Man vil også have svært ved at forklare et bombeangreb hvor de lige røg nogle 100 kvinder og børn.

    Taleban kender også til taktikken fra Palæstina at lade kvinder og børn være bombeføde og så bagefter i medier vise hvor usle vestens angreb var.

    Taleban er taktisk vesten overlejen og det ved lande, så de skal ikke have klinket noget der.

    USA har sent 5000 til Afghanistan men kun som beskyttelse, så deres borgere kan komme ud.

    Taleban har på sin måde været afventende udenfor Kabul, netop for at give lande mulighed for at få deres folk hjem. De har ingen interesse i at kæmpe mod USA eller andre lande.

    Det vi så kan gøre, er at afskære alle borgere fra Afghanistan til at komme til EU, de må fise tilbage til deres kalifat og banke konen når dilleren ikke vil op og stå eller hun formaster sig at gå ud alene.

    Jeg er ret sikker på at nabo lande helt har lukket for adgang fra Afghanistan. Lad de hugonotter være, og lad dem blive i deres mørke og deres primitive adfærd.

    Skal vi så bare lade stå til?

    Jeg tror ikke at man finder nogen jenser i Danmark som har lyst til at deltage i Afghanistan mere. 44 er døde for intet. Det forbande ord man bruge: Du kan gøre en "forskel" wow folk er sgu naive.

    Jeg har skrevet mange gange før her at så snart man trækker sig ud så ruller Taleban ind. De er nok ikke kede af den tid det tog før de tog afsted, men glæde over at få så megen tid til at mobilisere.

    Man kan også i samme forbindelse nævne et total idiotisk tiltag som at overbevise afghanere at de ikke skal dyrke valmuer men hvede. Hold da op hvor må de have pip i kasketten.

    Valmuehøsten blev allerede betalt på forhånd og de kunne høste flere gange om året. Hvede kan kun høstes en gang om året. Man finder ikke en kæft, som vil betale for hvede på forhånd.

    Styrker som sikre at afghanere kunne gå i skole, selvom de viste de på et tidspunkt skulle ud af landet - og dermed ville den hjælp slutte med mord eller chikane af dem som forsætter i skolen.

    Jeg har næsten ikke ord for den dumhed som har varet 4 præsidenter i USA, uden at gøre noget som helst.


  • #2   15. aug 2021 Polysl jeg kender en smule til Afghanistans historie og det har vist aldrig været overvundet - men vi kan vel godt blive enig om at det er en stenalder mentalitet at bruge kvinder og børn som bombeføde og det fortæller mig jo igen alt om at Taliban kun kan vinder over kvinder og børn - ikke rigtige soldater og jeg ved godt hvordan jeg ku vinde over Taliban.

  • #3   15. aug 2021 Leon

    Den eneste kamp man kan lave mod Taleban er at isolerer Afghanistan. Ikke at tillade noget fly at lande i hele EU. indføre sanktioner og på den måde udsulte dem militært. Men Russerne er venligstemte overfor Taleban som også vises ved at de ikke lukker deres konsulater som alle andre.


  • #4   15. aug 2021 Polysl jeg tror nu heller ikke at Taliban tør lave nummer med Russerne - Russerne er ligesom kineserne ikke sådan at lege med - da de vil skide på menneskerettigheder hvis det går udover deres lands interesser smiley

Kommentér på:
Et svigt af rang.

Annonce