{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
183 visninger | Oprettet:

Socialdemokratiets skæbne og hvorfor?? {{forumTopicSubject}}

https://politiken.dk/debat/debatindlaeg/art8222766/Folk-der-hele-livet-har-k%C3%A6mpet-for-Socialdemokratiet-genkender-ikke-l%C3%A6ngere-partiet?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR3lE2Bx-nT-BnlNjuJgLqB0UMW4NAJA0xRIk_CL26OPVwGj9mAhz7BpKxU

Dette er en virkelig god artikel om socialdemokratiets skæbne. Der bliver sat ord på tanker vi sikkert er mange, der har gjort os.

Jeg er ikke socialdemokrat og har aldrig været det, jeg er længere til venstre, men jeg har altid haft det fint med at S havde regeringsmagten. Det gav mulighed for også de sociale forbedringer, jeg arbejdede for.
Sådan er det bare ikke mere. Jeg håber at S beholder magten, men alene fordi alternativet er værre.
Det er meget nødvendigt at befolkningen får øjnene op for hvad der sker med vores samfund og hvorfor. Det er forudsætningen for at man stemmer de politikere ind, der vil føre politik for hele befolkningen, og i respekt for menneskerettighederne, som vedrører alle, også flygtninge og fattige.

Men læs artiklen - den siger det bedre end jeg kan.

Kommentarer på:  Socialdemokratiets skæbne og hvorfor??
  • #1   6. jun Alis C jeg svæver lidt rundt i det politiske univers - jeg ønsker et godt velfærdssamfund hvor en god grænsekontrol smiley

• #2   6. jun Gider ikke betale for at læse det.

• #3   6. jun Ok - jeg kopierer et par afsnit fra linket i Politiken og indledningen her.

"Det er et kæmpe tab for Socialdemokratiets partipolitiske sjæl, at livslange og loyale medlemmer melder sig ud i afmagt. Men det er desværre også fuldt forståeligt."

"Den skærende kontrast mellem minderne fra en barn- og ungdom i en socialdemokratisk arbejderfamilie til Socialdemokratiets nuværende politiske og ideologiske linje er ikke til at overse. For hverken jeg selv – eller min gode far. Det er efterhånden en hel del år siden, at de socialdemokratiske værdier har lignet dem, vi kendte engang. "

"Deres familiepolitik har mere fokus på stat end familie og handler ikke så meget om, at alle skal have lige vilkår, som at alle skal være og leve ens. Helt aktuelt er deres udlændingepolitik desuden direkte uanstændig. "

"Afløseren til det humanistiske Socialdemokrati blev ulykkeligvis det forlorne Socialdemokrati, der vover at kalde sig netop dét, men som i fuld offentlighed stolt fremfører sin indre svinehund, som havde den universel eksistensberettigelse. "

"Som repræsentant for folket må og skal det være vigtigere at være tro mod ideologien bag sit parti end at kratte stemmer og magt til sig. Ellers reduceres politik til et dårligt castet reality-show."

Det er nogle eksempler som illustrerer artiklen og dens indhold. Jeg kan også huske det rigtige Socialdemokrati og begræder i den grad forandringerne. Når man hører Stoklund og Tesfaye undrer man sig over hvorfor de har meldt sig ind i S.

Jeg håber meget at det bliver muligt at genfinde det rigtige Socialdemokrati. Det er Anker Jørgensen der er min og mange andres helt.
    Hvad er et socialdemokrati uden "social"?

• #4   6. jun Leon - Jeg ved ikke hvor meget jeg går ind for stram udlændingepolitik. Lidt styr skal der da være på det. Men det er uanstændigt at sende folk tilbage til krig og ødelæggelser, og hvor de risikerer at blive behandlet som landsforrædere.

Man skulle hellere bruge energien på at skabe menneskelige forhold i flygtningelejrene.

• #5   6. jun Alt var bedre i tiden Morten Korch - i Dag kæmper man om taburetter, medbestemmelse, populistiske tiltag som næsten ingen ende tager, når valgkampen nærmer sig.

Selv (S) tænker i penge - kommuner tænker mest på at fedte udgifter af på staten - så er der ikke ret meget mere tilbage til danskerne.

Du vil have at (S) ruller nogle tiltag tilbage til hvor værdipolitik var at være der for borgere som har behov. Den tror jeg ikke på, sker i Mette Fup's tid. Hun har ellers haft rigelig med tid til det.

Man prøver at vise sig på den borgerlige side om at politikere skal være jævne med befolkningen - men fakta er at ingen vil være det - ingen vil afgive alle de trug som de har på borgen.

Man laver en lov om at kommunale politikere skal fremvise en lægeerklæring, men det gælder ikke på borgen. Her kan en hovedpine udløse en "ferie" på mere end 6 mdr - uden at skulle dokumenterer de har en hovedpine. Pamperiet er taget til og det bliver ikke ændret.

Imens må "arne" kæmpe til han dør af stresse og udredning.

Men man vil hellere bygge broer og tunnelser end at dele ud til dem som har behovet.

• #6   6. jun Alis C jeg er enig i at en politiskflygtninge skal kunne få asyl i Danmark - men dem der rejser på ferie i det land de er flygtet fra - skal da have lov til at tage til deres land for altid og ja vi er enig i at vi kan hjælpe med at gøre flygtningelejre til et sted verden kan være bekendt at lade flygtninge bo i smiley

• #7   6. jun Polysl jeg er enig med dig i at Politikerne ikke skal have særrettigheder de skal igennem den samme jobmølle som resten af befolkningen - det kunne måske være en øjneåbner for vores politiker når de selv prøver at blive raskmeldt på et splitsekund af et jobcenter smiley

• #8   7. jun Indtil videre har S de rigtige udmeldinger i udlændinge og flygtninge politikken, men vi mangler stadig at se resultater.
    Idioten der har skrevet artiklen efterlyser de gode gamle Anker Jørgensen dage, men klaphatten glemmer at der sidenhen er væltet 1 mio. uproduktive vold og nasserøve ind over grænsen og minsandten om ikke fjolset tilmed kritiserer tiltag der kan bremse den samfundsnedbrydende udvikling - WTF smiley
    Ud med sådan en idiot og smid ham over til de radikale redeskidere hvor han kan kæmpe videre indtil hans børn bliver voldtaget eller slået til lirekassemand smiley
    Så kommer han slukøret tilbage og melder sig ind i DF smiley

• #9   7. jun Idiot Cody - det er en kvinde, der har skrevet den artikel.

• #10   7. jun Polysl #5

Det socialdemokratiske samfund bygger på at alle har rettigheder. Vores retssikkerhed skal ikke afhænge af om man har penge til at betale en dyr advokat, alle har ret til at kendsgerningerne kommer på bordet.

Alle har også ret til arbejde og til mulighed for at bygge den tilværelse op, de ønsker sig. Idag skal alle koncentrere sig om de stærkes krav og behov hvis de overhovedet vil overleve.

Alle har ret til uddannelse og et godt helbred. Samfundet stiller krav om at vi skal arbejde, og samfundet har pligt til at sørge for at vores helbred er så godt som muligt, så vi også kan arbejde.

I det socialdemokratiske samfund havde man det princip, at hvis mennesker blev syge eller arbejdsløse, så havde de ret til at bevare den sociale position, de forud havde opbygget. Idag får de at vide, at de må sælge deres ejendele og bruge de penge først, før de kan få noget som helst.

Mette Frederiksen sagde, da hun kom til magten, at det kommer til at tage tid at genopbygge de socialdemokratiske samfund. Jeg kan ikke helt tolke, hvor vi har hende, men mange ting går da i den rigtige retning.

• #11   7. jun Leon # 6

"jeg er enig i at en politiskflygtninge skal kunne få asyl i Danmark - men dem der rejser på ferie i det land de er flygtet fra - skal da have lov til at tage til deres land for altid"

Du skal ikke tro på alt det øregas højrenationalisterne fylder os med.
    Personligt synes jeg at vi skal tage så mange kvoteflygtninge som muligt. Angående dem er deres flygtningestatus allerede undersøgt, og det er dem, der har størst behov. Angående dem, der kommer spontant, må vi naturligvis undersøge forholdene.
    Og så er det både i dansk og international lov forbudt at sende flygtninge tilbage til lande, hvor de kan blive udsat for fængsel og tortur.

• #12   7. jun Nu er Mette Fup mester i løftebrud - så den holder ikke en meter. Det var valgflæsk for at få nyttige idioter til at stemme på hende. Hun manipulerede en stor del lige derhen mod afgrunden - og når de nyttige idioter bruger 4 år til at kravle op af afgrunden så stemmer de gu dødme igen på Mette Fup.

• #13   7. jun Mette Frederiksen kan ikke få andet igennem, end hvad hun kan få flertal for i folketinget. Det skal ikke forveksles med løftebrud.

• #14   7. jun Det er netop ikke det fusk folk ikke har gennemskuet - alle kan love medvind på cykelstien,

• #15   7. jun Ja, og højrefløjen lover frihed. Hvis vi bare stemmer på dem, så bliver vi fri for at tage hensyn til andre mennesker.

• #16   7. jun Hej Cody N længesiden og ja voldsmænd skal ud af Danmark og ja Danmark har ikke råd til at skulle pleje alle de mennesker som skal plejes efter at havde mødt større grupper af voldsmænd og straffen for vold er for lille.

• #17   7. jun Alis C den her tale kan jeg godt li - I det socialdemokratiske samfund havde man det princip, at hvis mennesker blev syge eller arbejdsløse, så havde de ret til at bevare den sociale position, de forud havde opbygget. I dag får de at vide, at de må sælge deres ejendele og bruge de penge først, før de kan få noget som helst. smiley

• #18   7. jun Alis C enig i at vi ikke skal sende en flygtninge til bage til et land som vil fængsle eller slå en politisk flygtninge ihjel - men hvad med alle de klimaflygtninge vil det ikke være bedre at hjælpe dem i eget land og hvis ikke verden hjælper med at løse klimaproblemerne i andre lande bliver klimaproblemet bare større og større.

• #19   7. jun Alis C og det kan jo ikke hjælpe at folk der har lavet folkemord eller andet kan gemme sig bag en eller anden menneskerettighedskonvention for at slippe for straf smiley

• #20   8. jun Alis #9

Du kan da selv være en idiot for det er sku da fuldstændig ligegyldigt hvilket køn indsenderen har smiley

• #21   8. jun Ja - men hvis man ikke har lagt mærke til hvem forfatteren af en artikel er, så har man nok ikke læst den med tilstrækkelig opmærksomhed.

Kommentér på:
Socialdemokratiets skæbne og hvorfor??

x