{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
331 visninger | Oprettet:

Den uforenligt socialpolitik. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg læste om hvordan der er kommet et forslag om at tage 5000.kr om måned fra de unge psykisk syge på kontanthjælp og det får mig op i det røde felt og som en god veninde skrev - det er fordi de ikke har kræfterne til at råbe op.
Ja men er det så ikke bare os andre der må råbe op og jeg gør det til trods for at jeg selv høre til iblandt de svageste.
"Jeg træder på det nærmeste vande" fordi jeg ønsker en politik der er foreneligt med det mit hjerte fortæller mig og det er faktisk ligesom juleaften hvor jeg ser om jeg får mine ønsker opfyldt og jeg har faktisk mange og alligevel få.
Og lad mig fortælle at mit første ønske er fred på jord og det siger jeg samtidigt med at jeg fandt et ældre billede hvor jeg kysser mit flag Dannebrog for uanset hvad vil jeg altså gerne være national smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den uforenligt socialpolitik.
  • #1   2. jun 2021 Uenig. Der er alt for mange som ikke gider arbejde og bruger undskyldninger for at undgå det. Hvis man ser, det man vil se istedet for virkeligheden, er man egoist. Egoisme hører ingen steder hjemme. Jeg er ikke egoist.

  • #2   3. jun 2021 Carsten N ja men at vi er uenig behøves jo ikke at gøre til noget som er godt og talen om egoisme hvor får du den fra + hvis du tænker i at folk uanset om det er et ungt menneske eller en voksen er det at have en psykisk sygdom i kort eller længere tid da ikke en undskyldning for ikke at vil arbejde smiley

  • #3   3. jun 2021 Leon

    Det har de da gjort i årevis , når folk går fra sygedagpenge til et sats tangerer bistand.
    Jeg kan så ikke se ideen fordi man så får en højere boligydelse samt andre tilskud.


  • #4   3. jun 2021 Polysl jeg tænker i - hvis en kontanthjælpsmodtager bliver psykisk syg kan de ikke stå til rådighed for deres jobcenter og vil så blive ramt på den smule mønt de får i kontanthjælp og du får ikke de store penge i boligsikring som kontanthjælpsmodtager og hvad er det for tilskud du tænker i.

  • #5   3. jun 2021 Leon

    Husleje tilskud er ud fra beregninger fra udbetalings danmark - de regler er helt klart defineret - jeg får 1250 kr så min husleje er på 2250 kr med varme - samt tilskud til el.

    Så tilskud beregnet ud fra indtægt.bolig størrelse, beboere osv. så jeg tror ikke at man skal hyle om at det er for lidt.

    Hvis folk er syge er det ulovligt at sende dem på bistand - dvs. at alle krav om aktivering 225 timer frafalder. De kommer så i et ressource forløb som er det samme som en bistandshjælp. Det forløb vare som regel 3 år - hvor man så kan søge om førtidspension. Problemet er at det sjælden er nogen under 30 år som kommer i betragtning - andet hvis de mangler arme og ben.

    Med hensyn til tilskud er jeg ikke inde i det så meget, men der kan søges ekstra varme, el, medicin osv... man kan også søge om enkel ydelser til større ting - eks. et køleskab, eller fryser osv...


  • #6   3. jun 2021 Polysl den med huslejen kender jeg godt men ikke den med tilskud til el og hvis folk skulle flytte fordi de kom på kontanthjælp vil mange falde om da folk jo normalt kender en masse omkring sig og det giver en form for tryghed og eksempelvis mig som førtidspensionist klare det fint - men ja jeg vil heller være rask og have arbejde smiley

  • #7   3. jun 2021 Leon

    Varme og el er indbefattet i beregningen af boligsikring. - Men igen det er en vurdering. Det var faktisk en socialrådgiver jeg kender, som gav mig megen hjælp til at søge da jeg var total blank på det tidspunkt. Jeg har så senere læst lidt om socialloven.

    Hun kom også med meget andet - men nu er jeg ikke grådig, jeg vil bare være forberedt når jeg går på folkepension. men tro mig - der gemmer sig et skatkammer af ting der kan søges om.

    Hvordan tror du ellers at en enlig med børn kan få 24.000 før skat? Det har ikke engang en der står nede i Rema og tøffer varer hen af båndet.


  • #8   3. jun 2021 Polysl tænk det var jeg ikke klarover smiley

Kommentér på:
Den uforenligt socialpolitik.

Annonce