{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
376 visninger | Oprettet:

Talen om kontanthjælpen. {{forumTopicSubject}}

Ja igen tales der om kontanthjælpen i Danmark og så at der taltes om hvordan en enligt mor med 2-3 børn kunne få 23.400.kr og som jeg forstod vil en del heller have kontanthjælp end de vil arbejde og det fik mig til at tænke på hvordan jeg vil vælge hvis jeg var sund og rask for så vil jeg gerne arbejde og det at kunne arbejde giver jo en naturligt træthed og der findes vel i bund og grund så mange der ønsker et job så hvorfor tages talen om borgerløn ikke op igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Talen om kontanthjælpen.
  • #1   2. jun 2021 Længere tids ledighed føre til misbrug, det er så sikker som ammen i kirken.

    Nu har de snakket om omlægning af bistandshjælpen i mere end 20 år - intet er sket andet end kontanthjælp loftet, 6000 mere til udsatte børnefamilier som børneydelse. VI har 1000 milliarder som skal tjenes ind, og så skal man ikke starte med at dele gaver ud. Det lugter fælt igen at man køre valgkamp.

    Hvis man kan få flere penge end som ufaglært i arbejde- så er der mange der vælger ledighed. Der er så det stress moment at der skæres i hjælpen hvis man ikke følger jobcenters retningslinjer eller ikke har 225 timer indenfor 12 måneder.

    Så jeg mener ikke at de skal have flere penge - da det udvander lavtlønnede job endnu mere. Dog syntes jeg at kontanthjælpen skal følge prisudviklingen - da den altid har han været bagefter med ca. 5%.


  • #2   2. jun 2021 Polysl jeg er sådan at alle bør kunne klare sig og jeg har set folk på kontanthjælp som jeg vil kalde for fattig og tager da lige de pensionister på folkepension og som ikke har sparret op de er også fattige og hvordan de skulle få råd til at bo på et plejehjem ønsker jeg gerne at høre om - men det er jo en helt anden historie.

  • #5   2. jun 2021 Alis C ja den sidste du kom med det link - det får mig op i det røde felt - der gør de kun ondt være de vil mangle penge til medicin og andet 5000.kr er mange penge ud af et lille buget smiley

  • #6   2. jun 2021 #4 Alis

    Det er din kære socialkammerater som du håber føre en mere rimelig fordeling.


  • #8   3. jun 2021 Annella jeg tænker lige over den også selv om jeg mener at ting er lettest hvis der løftes i flok smiley

  • #9   3. jun 2021 Leon

    Seneste tal viser at indvandre har sendt over ½ milliard til lande som:

    Somalia
    Libanon
    Irak
    Palæstina
    Syrien
    Iran

    Så jeg tror ikke at kontanthjælpen er så lille som man påstår. Det er saft susmende mange penge som ryger ud af landet. Det smart måde at hvidvaske penge på.


  • #11   3. jun 2021 Polysl jaaaa så kan det blive svært at argumentere for fattigdom hvis de har råd til at sende så mange til udlandet og Danmark sender jo penge til mange lande i forvejen smiley

  • #12   3. jun 2021 Annella jaaaa det ender jo med at de rige må på støtten smiley

Kommentér på:
Talen om kontanthjælpen.

Annonce