{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
388 visninger | Oprettet:

Forkasteligt. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har hørt om det men aldrig selv oplevet det men skulle jeg sjusse mig til at tale om procenter i det emne jeg tager op om dårligt sagsbehandling tror jeg at der findes omkring 45/50 % af sagsbehandler som ikke laver deres sagsbehandling med hjertet og om det kan tales om dumhed eller manglen på viden og regelsæt inde for sagsbehandlerfaget er jeg også i tvivl om - men når man høre om hvordan sagsbehandler ikke fortæller de borger hvad de har ret til og ja det kan vel i bund og grund kaldes for rettigheder og det er jo ikke svært at sætte ord på sådan mangel på sagsbehandling-arrangement og hvis en sagsbehandler ikke er borgernes sagsbehandler - hvor står sagsbehandleren så?
Jeg skrevet lidt og sat nogle spørgsmål op - vil i prøve at svare på dem smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forkasteligt.
  • #1   10. maj 2021 Problemet er at efter 3 ugers træning, kan de kalde sig sagsbehandler, Her ligger det største problem - så er det et problem at nogle finder det en nem måde at blive kommunalt ansat, og sidde og sutte ben og stort set være ligeglad. Det med at fortælle borger deres rettigheder kommer ikke fra de øverste lag, her fortæller man det modsatte. Rettigheder koster kommunen penge.

    Den tilstand har man i flere kommuner gjort op med, ved at ansætte uafhængige sagsbehandlere som hjælper folk igennem fakta junglen. Dengang jeg selvpensionerede mig selv var der en masse spørgsmål så jeg fik fat i en der hed kisser som hjalp mig igennem hele det apparat som rettigheder og ansøgninger. Det var også hende som fortalte mig at det var en fordel at forhale sin folkepension fordi den gav mere jo længere man ventede.

    Fordelen ved at bruge uafhængige sagsbehandler er at man undgå alle de blyantspidsere som bare sidder der og ikke laver en skid - andet at stemple en sag med "afvist" så har de gjort dagens gerning.


  • #3   10. maj 2021 Alis

    Så forklar mig lige hvor besparelsen er at bruge uafhængige sagsbehandler som netop fortæller om, rettigheder og dermed også gør det dyrere for kommuner at have dem. Det ville da være mere økonomisk at kommunale sagsbehandlere selv hjælper folk, for det er faktisk deres arbejde ellers er de bare økonomi ansatte og det er ikke det som, borgere har brug for.


  • #5   10. maj 2021 Alis

    Det forklare ikke logikken i at betale for en ydelse som de selv kan levere.

    Sagsbehandlers fornemmeste opgave er at vejlede og hjælpe borgere, så det er sgu da et paradoks at betale en uafhængig penge til at udføre deres arbejde.

    Så hvis de gjorde deres arbejde så var der ikke brug for at ansætte uafhængige sagsbehandlere.


  • #7   10. maj 2021 NEJ. for som jeg er informeret så har sagsbehandlere 30 sager - til forskel fra tidligere 80 sager.

    For det du skriver giver in logisk mening.


  • #8   10. maj 2021 Jeg tænker i at mange regelsæt er sat sådan op at de kan vende og drejes til fordel for systemet og ja at forenkle regelsæt kan da kun være til fordel for både borgeren og sagsbehandleren smiley

  • #10   10. maj 2021 Alis C jeg tror altså heller ikke på at det er dovenskab der gør at sagsbehandler ikke fortælle hvad en borger må eller kan søge eller få - ej heller tror jeg at det er politisk - det findes der for mange sagsbehandler til og tror altså ikke de vil bøje sig for et politisk præs.

  • #12   10. maj 2021 ÅH Alis C den der tale om manglende økonomi kan være rigtigt - men den kommer jo fordi de skal samle de selv samme borger op som de jo har sagt nej til på i mange tilfælde forkert grundlag.

  • #13   11. maj 2021 Man skal være et geni for at kunne social loven udenad, efter 3 uges træning. Godt at man ikke bliver statsminister efter 3 ugers træning - så ville vi være på skideren.

    Men klart at sagsbehandlere får ordre oppefra, hvad de skal og ikke skal, det er så svinsk at sagsbehandlere ikke må fortælle om rettigheder som klienten har. De ved at klienten ikke kan overskue det makværk som socialloven består af - man sagde på et tidspunk faktisk (S) at man ville revidere socialloven og gøre den mere simpel. Det er mere end 10 år siden -og intet er sket.

    Jeg har en oplevelse fra 70'erne hvor jeg en kort periode var arbejdsløs - 6 mdr. var ikke i a-kasse. Her snakkede jeg med en sød og meget hjælpsom socialrådgiver som de vist hed dengang.

    Jeg spurgte så til hvad jeg kan få så jeg kan leve - jo - du kan få til kat/hund/pipfugl, telefon, husleje og en hjælp til husleje tilskud, men da jeg på det tidspunkt havde en lejlighed som var på 110 kvm - var beløbet meget lille, men dengang havde jeg en husleje på 386 kr mdr. Overtog den fra nogle ældre. Kold som ind i helvede om vinteren. da varme var en by i Rusland i den ejendom - men hva fanden det var billigt.

    Men det var som at set Gyldenkål.

    Så begyndte man at importer en masse tyrkere, flygtninge osv. og så gik socialloven i baglås.

    Stramninger kom - nye retningslinjer som er endnu mere ekstreme i dag som man kan læse.

    Ledelsen i det sociale sidder og gnaver de ben som skulle deles ud til de trængende, og laver interne "love" som ikke belaster kommunen for meget økonomisk. Sjovt nok på samme tid - eller senere i 80'erne delte man FTP ud til bare man har et tørklæde og risikere at blive banket af manden. Altså man fejede alle problemerne væk med en FTP, imens at etniske danskere måtte udskammes som dovne, simulanter, folk der gemmer deres ben og arme i skabet.

    Kommuner klagede over deres økonomi og fik hjælpepakker fra regeringen - det regeringen glemte var at de skulle målrettet det formål. Pengene røg så i lommerne på korrupte kommunale chefer som kanaliserede pengene væk som blev brugt til at promoverer borgmesteren med statuer, springvand og flytte kunst af helvede til.

    Hvis man er bekendt med en tvivlsom omfordeling af penge, eller bruger en tvivlsom måde at ikke informere borgere så er man lige så skyldig som chefen. Så kom ikke at sige at sagsbehandlere er uskyldige ofre - de er lige så møgbeskidte som chefen.


  • #14   11. maj 2021 Polysl enig det burde være strafbart at fortie over for en borger hvilken rettigheder borgeren har.

Kommentér på:
Forkasteligt.

Annonce