{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
586 visninger | Oprettet:

Hjælp vores hjælpesystem. {{forumTopicSubject}}

Ja med vores medier på internettet ser vi jo hvordan der bliver råbt om hjælp fra sygeplejersker og tror godt at vi kan tage hele sundhedssektoren med i dette opråb om hjælp og de fleste af os keder jo nogen som kender nogen der stresser og vi kan jo ikke være bekendt ikke at tage deres råb om hjælp alvorligt og jeg er sikker på at sundhedssektoren lige nu vil skide på om de fik lønforhøjelse og tror de heller vil have ro og flere kærlige hænder.
Hånden på hjertet kender i ikke nogen og ser og høre i ikke om hvor spændt buen er.


Lokale nyheder fra Allingåbro
Vores-allingåbro.dk kan du læse nærlokale nyheder fra Allingåbro.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp vores hjælpesystem.
  • #2   12. jan 2021 Alis C så kan de jo gå ind over alt og jeg vil tro at hvis det der bliver en realitet vil det komme til nogle gevaldige kampe i Danmark da folk ikke bryder sig om tvang ej heller at Grundloven til side sættes og kun ved frivillighedens vej kan kampen imod den virus vindes.

  • #3   12. jan 2021 Alis

    Det ville være et brud på FN menneskerettigheder som at man efter 2 verdenskrig ikke må tvinge folk til en medicinsk behandling mod deres vilje.

    Så har vi grundlovbrud, da ens private hjem er ukrænkelig.

    //citat
    »ekspropriation af privat ejendom«. Det betyder, at staten vil kunne overtage privat ejendom.
    //citat slut

    Den forstår jeg ikke for hvad har ejendommen med Corona at gøre?, den giver ingen mening for virus har kun en kort liv, og giver ikke grundlag for at stjæle folks ejendomme - eller overhovedet hjemmel dertil.

    Det hele begynder at ligne en våd drøm for gamle DDR tilhængere.



  • #4   12. jan 2021 Ja og hvis folk på en eller anden måde får corona kan de jo gå i selvisolation hjemme - jeg er sikker på at jeg vil nyde det - det vil være ligesom en ferie smiley

  • #6   12. jan 2021 Alis

    Ingen demokratisk regering har lov til at skide på landets lov og folks retssikkerhed som er beskyttet af grundloven.

    Det er dybt ulovligt at fastholde folk og slæbe dem til et hospital og give dem medicinsk behandling imod deres vilje.


  • #7   12. jan 2021 Alis C her hvor jeg boer syntes jeg nu folk er gode til at respekter hinanden så hvis folk der går tur mødes og stopper op hyggesnakker dem med afstand så ja her køre det smiley

  • #8   12. jan 2021 poly

    Ingen demokratisk regering har lov til at skide på landets lov og folks retssikkerhed som er beskyttet af grundloven.

    Det er dybt ulovligt at fastholde folk og slæbe dem til et hospital og give dem medicinsk behandling imod deres vilje.


    Det er faktuelt ikke rigtigt, hvad du skriver.
    I det øjeblik en person skønnes at være til fare for sig selv eller andre, så kan politi og læge iværksætte en såkaldt tvangsindlæggelse.
    En læge skal komme med en lægefaglig vurdering om, at vedkommende er farlig for sig selv eller andre, såfremt vedkommende ikke indlægges og modtager behandling.
    Denne lægelige vurdering skal politiets ledelse godkende, og herefter kan en tvangsindlæggelse sættes iværk.

    Selvfølgelig kan denne indlæggelse indbringes for domstolene, men det er en illusion at tro, at en domstol tilsidesætter en lægefaglig vurdering.


    Om det så er acceptabelt i forhold til fx covic-19 udtaler jeg mig ikke om her. Jeg forholder mig kun til, at det i nogle tilfælde er lovligt for myndighederne at tvangsindlægge en person til behandling mod vedkommendes vilje.


  • #9   12. jan 2021 Peter P ja men vi taler jo om meget få tilfælde i dagligdagen og der kunne da godt blive gennemtræk på sygehusene og et fast arbejde til vores stakkels politifolk hvis de skal til at tvinge folk fremfor at bruge frivillighedens vej smiley

  • #10   12. jan 2021 Peter

    Nu tror jeg du henfører til psykisk syge, men sgu ikke folk som bare ikke vil i medicinsk behandling - af personlige og helt normale grunde.

    Så det du skriver tror jeg ikke kan bruges som argument til at tilsidesætte grundloven.

    En person som er hjemme og ikke ønsker at blive vaccineret er ikke til fare for nogen som helst. Jeg tror også at det vil være meget svært at finde en læge der vil underskrive på et så tyndt grundlag.


  • #11   12. jan 2021 Jo, det kan godt lade sig gøre, man kalder det indlæggelse på Røde Papirer.

  • #12   12. jan 2021 Jetset sikken mange røde papir der skal bruges hvis folk ikke ønsker den vaccine - jeg tager den gerne men det er kun fordi jeg så kan sige til andre - se bare der sker ikke noget smiley

  • #13   12. jan 2021 Der er ingen, som bliver indlagt, fordi de ikke ønsker vaccinen, måske dit indlæg skulle have været i en anden tråd smiley

  • #14   13. jan 2021 Jetset det som hvis man står og snakker om en ting og så efter en times tid har været hele verden rundt smiley

Kommentér på:
Hjælp vores hjælpesystem.

Annonce