{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
173 visninger | Oprettet:

Alis C
Alis C
Online Tilmeldt:
22. jun 2014
Følger: 11 Følgere: 40 Emner: 78 Svar: 3.927

Vil nogen have erstatning og kompensation? {{forumTopicSubject}}

Venstre vil have erstatning til minkavlerne - forud for alle andre og meget mere end alle andre. Der er mange, der har lidt lige så store tab under coronakrisen, og som har ret til kompensation. Og hvad med alle de ansatte i sundhedssektoren, der har risikeret deres helbred for at hjælpe coronaramte patienter. Hvad med penge til velfærd og bedre forhold for ældre og syge. Jeg er faktisk rystet over den kynisme højrefløjen kører frem med lige nu, udelukkende koncentreret om sig selv og ligeglade med resten af samfundet.

At nogle af regeringens embedsmænd sov i timen er vist helt klart, men hvad der er ikke er kommet lige så tydeligt frem er, at det gjorde hele folketinget også. Var der virkelig ikke en eneste af vores folkevalgte, der opdagede at det lovforslag var i strid med grundloven? Eller var der? Når der var lagt lovforslag frem til at vedtage aflivning af mink, så må det have været fordi der ikke var lovhjemmel til det. Venstre meldte først ud at de var indstillet på at stemme for, men vendte så på en tallerken og ville ikke alligevel, på trods af at de også siden har bekræftet at de gik ind for aflivningen og stadig gør. De lod bare sagen gøre, lidt i stil med dem, der brænder deres hus ned for at få udbetalt forsikringen.

Personligt er jeg lettet over at de mink er væk. Hvis de holdt smitten vedlige, så var alt andet jo håbløst og så kunne vi blive ved med at være lukket ned, og jeg længes efter en mere normal hverdag igen uden håndsprit og mundbind. Nu presser man også på for at få lov at holde værtshusene åbne længere end til kl. 22,00. Hvad så? Hvor mange firmaer skal så igen lukke ned når smitten igen er kommet ud af kontrol. Vent dog for f..... indtil det er forsvarligt!

Danmark er et af de lande, der både økonomisk og helbredsmæssigt har klaret sig bedst under coronakrisen, og alligevel råber man op om lovbrud og forbrydelse for noget, der var en fejl. Jeg vil meget håbe at statsministeren er stærk nok til at stå fast på fødderne. Min egen politiske holdning er længere til venstre, men Mette Frederiksen er nok den eneste, der har styrke nok til at styre et land med så store indre konflikter og interessemodsætninge.

Bortset fra den fejl, som alligevel ikke rigtigt var en fejl, så har hun gjort det godt!

Kommentarer på:  Vil nogen have erstatning og kompensation?
  • Agent A38
    Agent A38 Tilmeldt:
    jan 2016

Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 23
    #1   16. nov Nu har et politisk flertal sikret, at lovgrundlaget falder på plads. Dermed kan raske mink uden for smittezonerne nu også slås ned med loven i hånden.
    Det er støttepartierne Enhedslisten, SF, De Radikale og Alternativet, der med en aftale indgået sent mandag aften sikrer regeringen et flertal for loven. Den skal nu stemmes igennem Folketinget.
    Venstre, De Konservative og Dansk Folkeparti forlod forhandlingerne om lovgrundlaget i sidste øjeblik.

https://www.dr.dk/nyheder/politik/regeringen-sikrer-sig-flertal-nu-bliver-det-lovligt-aflive-alle-mink

• Agent A38
    Agent A38 Tilmeldt:
    jan 2016

#2   16. nov Antallet af coronasmittede minkbesætninger stiger nu med mere end fem i døgnet
    Der er fundet coronasmitte på otte nye minkfarme på et døgn - nu 237 coronasmittede minkfarme

https://piopio.dk/antallet-af-coronasmittede-minkbesaetninger-stiger-nu-med-mere-end-fem-i-doegnet

• Agent A38
    Agent A38 Tilmeldt:
    jan 2016

#3   16. nov Danske Minavlere/Kopenhagen Fur undlader at af- eller bekræfte om minkorganisationerne - eller dennes formand, Tage Pedersen, har støttet Venstres finanspolitiske ordfører, Troels Lund Poulsen, med støttebeløb op til folketingsvalget i 2019.
    Troels Lund Poulsen er opstillet for Venstre i Hedensted-kredsen. Formanden for Kopenhagen Fur/Danske Minkavlere, Tage Pedersen, bor i Hedensted. Hans mink-firmaer - samlet i Sole Gruppen - har hovedkvarter i Hedensted.
    Netavisen Pio har bedt Troels Lund Poulsen oplyse, om han har modtaget støtte fra Kopenhagen Fur/Danske Minkavlere op til valget i 2019. Og også om han har modtaget valgkampbidrag op til valget i 2019 fra Tage Pedersen ellers dennes selskaber.

https://piopio.dk/kopenhagen-fur-og-danske-minkavlere-vi-stoetter-politikere-med-valgkampbidrag

• #4   16. nov Agent A38 jeg har ikke den store ledvogter eksamme og jeg syntes jo at minkavlerne skal have erstatning det er jo deres livsværk de har mistet og hvis der er begået fejl kan den kamp tages efter corona og ja selvom jeg er er rød/blå syntes jeg at Statsministeren bør få ro smiley

• Agent A38
    Agent A38 Tilmeldt:
    jan 2016

#5   16. nov Jakob Ellemann ville have ført samme corona-kurs som S: Men jeg tror, jeg havde ladet være med at bryde Grundloven

https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/jakob-ellemann-ville-have-foert-samme-corona-kurs-som-s

• #6   16. nov Agent A38 ja men har der været tid til at sætte sig ind i alle de pargraffer og hvor lang tid vil det så havde taget - som jeg siger så kunne sådan slagsmål tages når der var ro på den corona smiley

• Agent A38
    Agent A38 Tilmeldt:
    jan 2016

#7   16. nov Kraka har 11. november 2020 leveret en analyse af ”Minkerhvervets betydning for samfundsøkonomien”. Her får du et resume.

Alle mink i Danmark skal aflives, da Statens Serum Institut har fundet farlige mutationer af COVID-19, der stammer fra danske mink.
    Klassisk minkstola. Foto: Birgit Ridderstedt 1984/Wikipedia

Den sundhedsmæssige gevinst ved aflivning tilfalder alle danskere og måske også resten af verdens befolkning. Men tabet ved aflivning af samtlige mink er koncentreret på få personer. Man bør ikke underkende det betydelige personlige tab for en minkavler, der må aflive hele sin besætning og måske se hele sit livsværk smuldre.

Prisen på danske minkskind er faldet fra ca. 600 kr. per minkskind i 2013, hvor minkskindene nåede deres højeste pris de seneste15 år, til ca. 200 kr.pr. skind i 2019, hvilket var den laveste pris på danske minkskind i samme periode. Prisen på minkskind i 2019 lå under fremstillingsprisen, der i 2018 i gennemsnit var 290 kr., mens de mest efficiente producenter kunne producere skind for 251 kr. Det betyder, at branchen samlet set tabte penge i 2019. Erhvervet ville ikke kunne have overlevet, hvis prisen for skind vedvarende ligger under fremstillingsprisen. Det er derfor muligt, at man ved aflivning af de danske mink lukker en branche, der under alle omstændigheder er i betydelige problemer.

https://gylle.dk/benhaard-kraka-analyse-minkindustrien-har-ingen-betydning-for-samfundsoekonomien-eller-beskaeftigelsen/

• #8   16. nov Agent A38 ja jeg har også læst om hvordan guldgåsen ikke længere var en guldgås - men det vil ingen høre på smiley

• Agent A38
    Agent A38 Tilmeldt:
    jan 2016

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 11 Følgere: 40 Emner: 78 Svar: 3.927
    #10   17. nov Mange tak for nogle konkrete oplysninger A38. Ja, Kopenhagen Fur støtter vistnok Venstre op til valg, og dermed er de måske inhabile til at blande sig i erstatningsspørgsmål.
    Det burde være meget mere åbent hvilke partier der modtager partistøtte, hvorfra og hvor meget. Det er da vigtigt i et demokrati.

Jeg så spørgetid med statsministeren idag. Der var en, der talte op at hun svarede 14 gange på det samme spørgsmål. Så vidt jeg kunne se, var hun også ved at blive utålmodig til sidst. Hun har ellers en selvbeherskelse, der siger spar to ... bortset fra når hun skal købe elefanter og kommer til at grine på folketingets talerstol.

Nu stiger smittetrykket igen, og jeg tror det er vigtigt, at de mink er væk, hvis vi skal have bugt med det og en normal hverdag tilbage igen. Det er vigtigt for menneskers helbred, og det er også vigtigt for at vi kan holde hele samfundet igang. Alt for mange nedlukninger og sygedage er også dyrt.

• #11   17. nov Alis C helt sikkert at det er helt væk at skulle gentage sig selv 14 gange så var jeg godt nok stået af smiley

Kommentér på:
Vil nogen have erstatning og kompensation?

x