{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Først den ene vej og så den anden vej.
  • #2   11. nov 2020 Claus G lad mig høre smiley

  • #3   12. nov 2020 Det er tydeligt at statsministeren bruger sin minister som dørmåtte som hun kan tørre lorten af på !

    “Bundlinjen er, at situationen er alvorlig. Både for Mogens Jensen og Mette Frederiksen. Hun har været dybt involveret i beslutningen om at lukke minkindustrien.
    Jorden brænder også under hende, og regeringens samlede troværdighed er på spil. Magter den opgaven? På et tidspunkt må statsministeren overveje, om hun skal ofre en bonde for at beskytte dronningen.
    Altså hende selv og regeringens troværdighed.“

    Brandslukningen er i fuld gang nu hvor Mogens Jensen lufter muligheden for at en del avlsdyr kan bibeholdes - hvilket er lige modsat Mette’s fire dage gamle udmelding om at ALLE mink skulle aflives !

    Et mistillidsvotum til regeringen er nok ikke løsningen, men en kæmpe næse burde som minimum tildeles både Mette og Mogens !

    Selv en pandemi er ikke grund nok til decideret lovbrud smiley


  • #4   12. nov 2020 //Citat
    Selv en pandemi er ikke grund nok til decideret lovbrud
    //citat slut

    Jeg kan ikke komme på noget som helst, som kan retfærdiggøre et lovbrud. Selvom Mette F.. hykler som ind i helvede ved at sige:

    “Man kan jo ikke have en regering i et land, der ikke vil efterleve enten den nationale lov eller de internationale forpligtelser, der findes.
    Så bliver det et lovløst samfund. Og det er der ikke i mine øjne noget partier eller nogen politiker, der kan forsvare.”
    Sådan sagde statsministeren i juni.

    Og så snakker man om at arbejde på at få troværdigheden tilbage fra befolkningen. Hvordan kan man det når Mette Fup er fuld af løgn og fiduser. Det er den rene hat og briller regeringen.

    Som situationen er pt. skal vi ikke ud i et regeringsskifte - Men lægge sig fladt ned og indrømme at man ikke har talt sandhed - for mig at se er det ikke rimeligt at fyre Mogens Jensen uden at fyre Mette Fup. Det svineri med at banke nedad på trods af at hun selv faktisk er den største løgner skal ikke bare fejes væk ved at fyre minister.

    Alle har vidst det der der ikke var lovhjemmel - men lur mig om ikke hele bundet vasker hænder i den forgyldte lokums kumme.

    Minkavlere er venstre folk, så jeg forstår godt at venstre prøver at bruge det politisk - men det er som et tveægget sværd eller catch22 - for stemmer de for en totalaflivning så er alle deres kernevælgere ikke venstre folk længere - men så får de måske en højere erstatning - jeg vil ikke kalde det en kompensation for den er pt. 20 kr pr. mink, og den bonus kan de også kigge langt efter for den er fremsat ulovligt - samt at minkindustrien er færdig i Danmark til glæde for visse partier som hygger sig - men tænker slet ikke på alle de milliarder de går glip af.

    Når alle de arbejdsløse i minkindustrien finder arbejde er det småpenge de får hjem, hvis de får et arbejde - for mange er oppe i alderen.

    Men nu skal det hele ikke handle om økonomi men om rettidig omhu og brug af kylling hjernen mellem ørerne. Stop det nytteløse drab af mink udenfor smitteområdet så vi stadig har et erhverv.


  • #5   12. nov 2020 Influenza

    Fra uge 40, 2018 til og med uge 5, 2019 blev i alt 1.692 patienter med laboratoriebekræftet influenza indlagt på hospital ifølge Landspatientregisteret,

    Og så hyler man op om 239 som er indlagt pt....af en lille snue

    Det var ikke noget man hørte noget om 1.692 er dælme mange - og i perioden døde der 1456 - det hørte man heller ikke noget om.Her kunne man godt håndterer næsten 1.600 smittede uden at man lavede kriseberedskab og man begynde at aflive alle mennesker i de smittedes omkreds.


  • #6   12. nov 2020 Cody N i må gerne give både Mette og Mogens en næse bare jeg må beholde min - jeg må dog sige at jeg har læst om at minkavlerindustrien har været en underskudsforretning i årevis.

  • #7   12. nov 2020 Mette Fup forsvare sig:

    Således skete det igen torsdag aften, da statsministeren stillede op til interview i TV2's 'Go' aften Live'.

    Samlet set står jeg fuldstændig på mål for den Corona håndtering, vi har i Danmark,
    svarede hun.


    Hvordan hænger det sammen med denne udtalelse:

    Jeg kan ikke komme på noget som helst, som kan retfærdiggøre et lovbrud

    Dvs. hun står inde for at lovbrud er ok???

    Hvordan hænger det sammen med tidligere udtalelse:


  • #9   12. nov 2020 Polysl - Claus G lad os nu vente på det næste afsnit og husk næserne smiley

  • #10   13. nov 2020 Her til aften på DR1 handlede det udelukkende om opbakning til beslutningen at aflive samtlige mink, men tilbage står at det slet ikke var nødvendigt ud fra et sundhedsfarligt synspunkt.
    Jeg finder det forkasteligt at regeringens overfortolkning af smittefaren har udraderet et helt erhverv hvor Danmark var førende i verden smiley


  • #11   13. nov 2020 Cody N som mit nye indlæg fortæller er der konstateret corona i mink i Frankrig + jeg har læst at minkavl har givet underskud og ja som de jo også har givet store overskud - så jeg syntes minkhistorien er lidt speciel og svær at dømme i.

  • #12   14. nov 2020 Ja Leon, mink historien er speciel, men nok mest fordi branchen ikke findes mere.
    Som altid når miljøet er oppe i tiden er pelsindustrien under angreb hvor vi ser hjernedøde aktivister lukke mink ud af burene, og alle disse omstrejfende mink menes at være en medvirkende årsag til den uforklarlige smittespredning.
    Men som så ofte før vender det igen og pelsindustrien kører derudaf med overskud og mange penge i statskassen smiley

    Det var dengang - nu sidder der istedet nogle hundrede familier uden erhverv og venter på at regeringen køber deres tomme ejendomme så de kan flytte ind til byerne og stille sig i arb.løsheds køen uden anden erfaring end minkavl.
    Det er ikke svært at forestille sig hvordan disse familier må have det idag og heller ikke svært at forestille sig hvor dyrt det bliver for samfundet efterfølgende smiley

    Regeringens trang til at gå med både livrem og seler udmøntede sig i en forhastet overreaktion der ødelagde en branche der som bekendt aldrig har været respekteret i venstreorienterede kredse smiley


  • #13   14. nov 2020 Cody N ja at tage et menneskes arbejdsliv og arbejdskvalitet er ikke godt og håber at den erstatning de får kan sætte dem i gang igen og ja der er jo op og nedture i alle brancher og håber da ikke at det er venstrefjøjser som er de ødelæggende for minkbranchen.

  • #17   14. nov 2020 Jeg må bare sige at jeg ikke vil dø af sult fordi nogen mennesker vil have dyrevelfærd - men det kunne være sjovt at se hvem der i den sidste ende overlevede smiley

  • #19   15. nov 2020 Alis C hvis der skulle tænkes i dyrevelfærd tør jeg ikke tænke o hvad en pels så vil koste og jeg keder nu også en veganer men det ved min ven ikke at jeg ved - du ved jeg er ligeglad med hvad andre er.
    Og ja jeg har jo selv set hvordan grise blev behandlet da jeg som barn/ung arbejde på en gård efter skoletid - men intet er godt når der går økonomi i det og der kan jeg godt generaliser.


  • #20   16. nov 2020 Leon

    I sidste ende er det ikke vegetarer som overlever, de dør i stakkevis, skaldet med masse mangler. Det mest uheldige er at der så fødes en masse som sidder og savler i kørestolen.

    Det bliver så kommunens problem- på samme måde med alle de savlende kørestol åndssvage i København som resultat af for tætte relationer.


  • #21   16. nov 2020 Polysl for engangsskyld bryder jeg mig ikke om din tale for i mit univers er der plads til alle og så vil du vel også have at de skal have (særbehandling) Polysl vi bør alle havde lært at historien - så den ikke gentager sig smiley

Kommentér på:
Først den ene vej og så den anden vej.

Annonce