{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
376 visninger | Oprettet:

Alis C
Alis C
Online Tilmeldt:
22. jun 2014
Følger: 11 Følgere: 40 Emner: 78 Svar: 3.928

Aflivning af mink {{forumTopicSubject}}

Regeringen havde ikke lovgivningen i orden til at beordre aflivning af mink. Smitten skulle stoppes før den kom ud af kontrol. Det er en meget barsk situation for de nordjyske minkavlere.
Men kunne regeringen gøre andet end det, den gjorde? Hvordan ville du have det med at blive angrebet af en resistent coronavirus?
Enhedslisten mener at regeringen var for længe om at handle, og England har allerede stoppet indrejse fra Danmark og tager situationen meget alvorligt.

Desværre har vi også partier, der laver propaganda på en så alvorlig situation. En af de værre så jeg igår, hvor Pernille Vermund udfordrede statsministeren til duel på magt, og linkede til en video hvor mink bliver aflivet på en inhuman måde.
Som sædvanlig kan det kvindemenneske (Vermund) ikke tænke længere end til sin egen næsetip. Ja, den video var meget barsk at se på, og det var ikke i orden, men det var forhåbentlig et engangstilfælde. Det er også meget barsk at lægge et helt erhverv ned, men hvad ville der ske, hvis alle andre brancer også rammes af nedgang i eksport fordi Danmark havde handlet ansvarsløst? Havde vi bare ladet den virus brede sig, var der ikke blevet set på det med milde øjne i resten af verden. Og endelig - hvordan har Vermund og andre højreekstremister det med den måde, man har avlet mink i Danmark? Jeg vidste det ikke før jeg den senere tid har set billeder af minkbure i lange, smalle rækker. Det burde være forbudt at udsætte dyr for den slags bare fordi man skal tjene penge på dem.

For nordjyderne er situationen meget alvorlig, og kunne da for pokker danske politikere ikke tage at samarbejde i stedet for at føre valgkamp. Jeg kan ikke overskue konsekvenserne eller hvad der bør gøres, men vi har også 179 folketingsmedlemmer der burde kunne, hvis de kan finde ud af at lægge deres tankevirksomhed sammen, hvilket de åbenbart ikke kan.

Måske har de brug for hjælp til at tænke.

Kommentarer på:  Aflivning af mink
  • Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#1   9. nov Endelig noget positivt fra Venstre. Måske er Ellemann mere statsmand end jeg troede. Man skal ikke undervurdere problemet i Nordjylland, men i stedet stå sammen med dem om at overvinde problemerne.

https://www.bt.dk/politik/ellemann-i-enegang-freder-regeringen-i-minksag

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#2   9. nov https://nyheder.tv2.dk/politik/2020-11-09-venstre-vil-ikke-stoette-hastebehandling-om-aflivning-af-mink?fbclid=IwAR3hDjDsXs8YgGy7McrsUMSrgm_8ISMSEIxFACxBxV2PCdS7oZZOjSbiVMo

Jeg tager det i mig igen. Ellemann tør ikke stå fast på sin egen vurdering, men vil nu i stedet bruge situationen til at afpresse regeringen for erstatning. Der skal altså ikke en demokratisk forhandling til angående det.

• #3   9. nov Alis C jeg tror nu heller ikke at regeringen afliver flere millioner mink for sjovt og England må jo kunne se at den er gal når de stopper indrejser fra Danmark og jeg kan godt forstå de minkavler som må ses deres livsværk bliver destrueret og ødelagt - men det er der mange livsværker som er blevet her i denne coronatid - men Danmark må stå samlet og når dagen kommer være med til at hjælpe minkavlerne i gang igen og mink i bur sådan er det jo og tænker i hvad en human minkpels vil koste - jeg må også sige at uanset partifarve bør folketinget stå sammen - men der vil jo altid være ting man ikke er enig om - jeg har ude i det fjerne hørt om ekstreme tiltag imod folks friheder.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#4   9. nov Ja, i dette spørgsmål bør folketinget stå sammen. Det kan ikke nytte noget at de skal til at diskutere erstatning nu, det er der ikke tid til. Det kan de gøre bagefter når de har situationen under kontrol. Hvis en resistent virus spredes kan det komme til at koste mange menneskeliv over hele kloden.
    Jeg er skuffet over at Ellemann ikke kunne holde fast på sin oprindelige og rigtige vurdering. Det ville have været skønt med en venstrehøvding der vægter menneskeliv højere end penge.

Nordjyderne skal igang igen, men ikke nødvendigvis med minkfarme. Der er mange andre muligheder.

• #5   9. nov Nu kan man ikke bare bestemme noget i folketinget hvis loven ikke er på plads - længere er den ikke.

Loven blev brudt ved at sige at alle raske mink skal aflives, det var der ikke lovhjemmel til.

Det ville være et skråplan hvis de bare kunne lave ulovligheder på borgen og sige det er af hensyn til folkesundheden.

Den video som er ude med hvordan man på svinsk måde behandler levende mink på, at prøve at stoppe dem ind i kassen igen - de burde være døde når de er i kassen. En anden ting man ikke har tænk på er at mink er gode til at holde vejret i flere minutter - Så når de giver gas og stopper, så har de ikke aflivet alle. Det svineri er så anmeldt. Og som sædvanlig, så står de klar ved håndvasken.

Jeg forstår godt de partier som er imod en hastebehandling, for Mette Mao Ttung har misbrugt sin "terror" imod minkavlere.- og et ups skal ikke erstattes af et nyt ups.

• #6   9. nov Polysl jeg vasker nu hænder flere gange om dage så mine hænder er rene smiley

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#7   9. nov Jo, den er længere, Polysl. Regeringen har åbenbart ment, at der var et andet hensyn, der var vigtigere - nemlig at forhindre at en resistent virus bredte sig, og måske til hele verden. På det tidspunkt troede de jo at den havde bredt sig til Midtsjælland.
    Dengang jeg tog kørekort havde vi et udtryk, der hed at man har forkørselsret, men man har ikke påkørselsret. Her betyder det, at uanset hvad der står i loven har man ikke lov at udsætte hele verden for en resistent coronavirus.

Hvordan skulle man have skånet de raske mink? Skulle samtlige mink i større grupper have taget prøver? Hvor mange mink er der normalt i en gruppe?
    Nu har højrefløjen travlt med at score point på historien, så nu er der åbenbart slet ikke noget, der kan lade sig gøre. Det er meget barsk at vores folketing ikke kan finde ud af at samarbejde i en så alvorlig situation som denne.

Det er meget trist og barsk, hvad der skete med de mink, der stadig var levende, og godt nok at det skal undersøges, hvem der havde ansvar for det.

Det bliver også nødvendig at understrege over for danskerne, at så længe vi har en rød regering vil udgifterne til coronakrisen bliver fordelt så retfærdigt som muligt. Hvis man en dag skifter til en blå regering, så ved der blive skåret i de sociale budgetter for at skaffe penge, og de velbjergede vil hytte deres eget skind.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#8   9. nov 273 nordjyder smittet med corona fra mink.

https://www.bt.dk/politik/vilde-tal-273-nordjyder-smittet-med-corona-fra-mink?fbclid=IwAR3SYzcG1iSwMjU3dHBZ70E1KXu74tyYmGHh2Y0HdpsLPVYVXfAW_hXWcW0

Artiklen i BT er 2 timer gammel.

citat "Både Lone Simonsen og tidligere direktør i Statens Serum Institut, Nils Strandberg Pedersen, mener – ligesom regeringen, at den danske bestand af mink skal udryddes." citat slut

Hvis jeg skulle bestemme, ville jeg nok have foretrukket at man tog aflivningen i tempi, og ikke alle på en gang. Men jeg accepterer at det er andre, der træffer beslutningerne.

Derimod accepterer jeg ikke at højrefløjen bruger situationen til at presse regeringen til erstatninger, og med det resultat at nu kan ingen finde ud af noget. Spørgsmålet om erstatninger bør ske demokratisk.

• #9   9. nov Alis C selvføleligt skal minkejerne have erstatning det er jo deres livsværk og de kan jo ikke gøre for det og hvor bliver deres forsikringsselvskaber af de burde jo gå ind og dække.

• #10   9. nov Jeg fastholder at loven ikke kan bøjes på nogen måde - så du kan komme med din forkørselsret - For at bruge din termologi, så kan den tilsidesættes hvis det er privat ambulance kørsel - men det er der også lovhjemmel til.

Så hold op med at forsvare Mette Fup og hendes partier som helst så mink som en del af månen. Meget bekvemt at køre deres had til mink ud i en udslettelse.

Det ævl med at de bare kan lave noget andet - som er gået i generationer er forventet blæst hos dig.

Ingen skal udstede en carte blance til den dumme mette fup som i den grad har sigsakket sig igennem det hele, først ikke at høre på eksperter (Donald Trump) syndrom for bagefter at krybe til patten, og lade alle andre tage skraldet for hendes ulovlige agering.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#11   9. nov Polysl - jeg må se at få fundet et øgenavn til dig. Det er ellers ikke en metode, jeg bruger.

Angående lovgivning så kan jeg huske din holdning til affaldssortering. Det gad du ikke - det ville ryge i samme container.

Her er flere, der er enig med regeringen

https://politiken.dk/viden/Viden/art7992317/Det-er-ikke-mutationerne-vi-skal-bekymre-os-om.-Det-er-minkene?fbclid=IwAR3AWmM5EeIlbC5zytSUXXJdBSEoPB9YvNPhuu8grcSnRTw7OAQNXGDK7s4

Hvis du blev smittet og meget syg af corona, ville du så sige "skidt - det er sket efter loven" eller ville du bande over at der ikke er mennesker, der kan tænke selv.

Den første til at storme ud på medierne og piske en stemning op, var Vermund. Nu er det hele en stor forvirring. Der er også politikere, der gør deres bedste for at man skal samle sig om emnet, som er at bekæmpe corona.

• #12   9. nov Nu gør en lov ikke folk immune overfor den lille snue, som har dræbt mindre end influenza som sker hvert år.

Hvis jeg kradsede af, så er jeg så afklaret at det nok var min tid tid at bide i græsset. Hvis det sker, så vil jeg genfødes som en Måge som skider på Mette Fup....

ps. Du er velkommen til at opfinde et øgenavn til mig, nede fra din kælder hvor du har en udprintet P.HD i Youtube.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#13   10. nov Polysl

Nu har højrefløjen i måneder råbt op om at de vil have at vide hvilke myndigheder, der anbefaler regeringens beslutninger. Når de så får hvad de beder om, så vil de alligevel ikke rette sig efter dem.
    Højrefløjen prioriterer penge højere end menneskeliv. Regeringen har begået en fejl ved ikke at gøre det tydeligt at der ikke var lovhjemmel til at aflive mink uden for 8 km. grænsen, og nu udnytter højrefløjen situationen til at presse regeringen for erstatninger - et spørgsmål der bør behandles for sig selv og demokratisk.

Jeg er fuldstændigt ligeglad med hvordan du vægter dit eget liv, men vi andre har ret til selv at tage stilling på egne vegne. Resten af verden har ret til selv at tage stilling.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#14   10. nov Her er forklaringen på at Ellemann skiftede mening

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/krisemoede-i-venstre-kopenhagen-fur-deltager/8359394?fbclid=IwAR3y4RMkNeiffTRxC-YgWdSAEHTW4U9CahMdV0rkhBt6ELxF-UiHf0HsPGY

Det er hele verdens sundhed mod minkfarmernes indtjening. De skal naturligvis have erstatning, men det skal ikke presses igennem ved at tage folkesundheden som gidsel.
    Og Vermund skal lade være med at forkludre debatten med sin populistiske hjerne.

• #15   10. nov Jeg vil skide højt og flot på sundhed, loven skal overholdes - det er edder mamne ikke svært at forstå for gør man det ikke så har vi et diktatur- og så kan man ligeså godt brænde grundloven.

Mette Fup er gået i flyver skjul og skal ikke have ørerne i maskinen, det bliver minister som må tage skraldet. Hvis ikke engang regeringen har styr på loven så ser det sgu sort ud for Danmark.

Selvfølgelig skal man ikke haste en lov igennem - den skal behandles hvor man bruger det der er mellem ørerne - Mette Fup har jo interesse i at den bliver vedtaget for lige at tage presset fra hendes beslutning som får Honneker til at ligne en spejderdreng - hvis han var i live så havde hun kysset ham som Gorbatjov lige på kyssetøjet...

• #16   10. nov Så kan Mogens Jensen Pinocchio næse næsten ikke blive længere

Strider med tidligere forklaring

Den forklaring strider dog mod et skriftligt svar, som Mogens Jensen gav til Ekstra Bladet søndag aften. Her lyder det, at regeringen tromlede krav om aflivning af mink igennem, fordi man ikke kunne vente på lovgivning.

'Regeringen har besluttet, at det hastede, situationens alvor taget i betragtning. Derfor har man vurderet, at man ikke kunne afvente ny lovgivning, inden man meldte dette ud,' skriver han i et skriftligt svar til Ekstra Bladet.

• #17   10. nov Spørgetime i folketinget...

Så røg Mette Fup til håndvasken - for hun kunne ikke forestille sig at hun ikke have lovhjemmel til at lege Honneker.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#18   10. nov Ja tak, jeg hører også spørgetid i folketinget, men lige nu har jeg lukket for lyden, for jeg orker ikke at høre mere højrefløjskamp om penge og erstatning, og Mette Frederiksen gentage den samme forklaring uden at det siver ind hos de mest forbenede.

Lov er lov, siger du, og lov skal overholdes. Gælder det også når Støjbjerg skiller ægtepar blandt flygtninge fordi den ene er under 18 år, uden at lave en sagsbehandling i de enkelte tilfælde? I det tilfælde mener Vermund åbenbart heller ikke man behøver at overholde loven.
    Eller hvad med loven om at man ikke må udvise nogen til et land, hvor de risikerer dødsdom eller tortur. Boghandleren fra Brønshøj er blevet dødsdømt?

Angående sagen om mink, så kommer der en undersøgelse af Mogens Jensens rolle, men i dette forum plejer man jo ikke at gå op i at undersøge kendsgerningerne.
    Jeg tror at Mogens Jensen ryger på dette her. Han stoppede aflivningen af mink i Nordjylland som der var lovhjemmel for, og nu skal mink i hele Danmark aflives. Han har ikke haft overblik nok, men der kommer en undersøgelse, hvilket der også bør. Han har også krav på retfærdighed.

Der er imidlertid et spørgsmål mere - nemlig at højrefløjen tager ikke alene danskernes men hele verdens sundhed som gidsel for at få en så stor erstatning som muligt. SFs formand påpegede at minkavlerne ikke er de eneste der bliver ramt at konsekvenserne ved at de måske må opgive deres erhverv, der er alt for mange syge og enlige ældre i Nordjylland, der ikke får den nødvendige hjælp. Det er uanstændigt at højrefløjen prøver at rage de penge, der er til rådighed, ned i deres egne lommer. Der bør komme et demokratisk forløb for hvordan pengene skal fordeles.

Vermund prøvede igen at hidse op til kaos og forlangte en afstemning om et mistillidsvotum til regeringen. Det er fuldstændigt vanvittigt når der er så store problemer på spil, der kræver løsning. Det bør nævnes af hensyn til dem, der falder for en teaterforestilling som den, hun stablede på benene.

Statsministeren bevarede ro og overblik trods alle forsøg på at sparke benene væk under hende. Det er ikke kun USA der skal til at samle befolkningen i et fællesskab igen, det skal Danmark også.

• #19   11. nov Det er næppe et fællesskab nogen kan have interesse i at være iblandt med den diktatorregering der benytter sig at nazi metoder, i forsøg på at udøve magt, kamufleret af at være kontrol. Fy for satan siger jeg bare.
    Man skal ikke være ret begavet, for at kunne se hvad der er sket i det konkrete tilfælde, og som forventet, så prøver de nu at vaske hænder for deres modbydelige gerning. De har ikke bare ageret diktatorer, men de har brudt grundloven, hvilket typisk straffes med fængsel, men gudhjælpemig om de ikke har misbrugt deres magt, og fået befolkningen til at agere bødler på deres egen dyr, deres egen indtægtskilde og fremtid, ganske uden lovligt grundlag for dette og helt uden evidens for deres påstand af nødvendigheden.
    Hvordan kan du Alis, sidde og tro at det kan glemmes igen, og befolkningen vil mane til ro og fællesskab, efter sådan en klam handling? Hvorfor mener du det skal gå uhørt væk, og hvorfor mener du at Pernille Vermund er skurken i den her episode?

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#20   11. nov Først Claus vil jeg gøre dig opmærksom på, at det ikke er regeringen, der har opfundet corona. Man vender det hele tiden rundt til at regeringen helt uden grund har slettet et helt erhverv. Det er altså corona, der har udslettet minkbrancen.
    Jeg sidder netop og hører forespørgsler til fødevareministeren, men er ved at blive træt i hovedet af at høre på, hvordan man kører rundt med argumenterne, så jeg har skruet ned for lyden.

Jeg synes ikke Mogens Jensen svarer særligt klart på det, han bliver spurgt om. Han sejler rundt om spørgsmålene, men uden at komme med egentlige svar.

Det er en rigtigt alvorlig situation, for det siger sig selv at minkejerne har mange følelser involveret, men det har den regering også, der skulle håndtere problemerne.

Muligvis var regeringens beslutning rigtig, for situationen ser håbløs ud

https://piopio.dk/antallet-af-coronasmittede-minkfarme-stiger-nu-med-mere-end-fem-i-doegnet

Enten skulle regeringen lukke minkfarmene eller også ville sygdommen automatisk gøre det, men i mellemtiden ville mange mennesker også være blevet smittet.
    Jeg spekulerer på om det havde været muligt at redde nogle af de raske mink - men de er så modtagelige for smitte, at hvor skulle man have opbevaret dem indtil corona var endeligt slået ned, og hvor længe ville det vare.

Angående Vermund så har hun virkelig en evne til at forkludre enhver diskussion. Hun er optaget af sig selv og sine egne mål, og har ingen hæmninger angående hvilke midler hun tager i brug. En meget vanskelig situation er nærmest kørt helt i hårdknude nu, og det var hende, der med sine populistiske metoder opdagede at her er en situation, der kunne udnyttes. Folk er bange og udmattede af coronarestriktioner, hun laver kaos fordi hun er ekspert i at udnytte kaos og angst. Der er brug for mennesker nu, der kan hjælpe med at finde nogle løsninger.
    Vermund må skaffe sin minkpels et andet sted fra, mens vi andre prøver at redde befolkningen fra en alvorlig sygdom.

• #21   11. nov Tja..Mette Ttung Fup havde på sin Facebook side travlt med at få folk til at like hende for et billede ved en strand.

Hvis i kan lide billedet så husk at LIKE - du kan få et spark tilbage til Nordkorea hvor din elskede lille fede møgsvin spiser sig tykkere og tykkere imens befolkningen sulter.

Mogens Jensen og Mette Fup vidste at de ikke havde lovhjemmel til at kræve alle mink aflivet i landet - Det er derfor hun har så travlt med at få en hastelov igennem om at forbyde ved lov al minkhold indtil 2022 - så fik hun nemmerlig den ged barberet - men sådan mener flere partier ikke at det skal være muligt.

Med hensyn til Støjberg så havde (S) enorm travlt med at få en undersøgelse - så klart vi skal have en, nu for at klarlægge den ulovlige DDR ordre.

Vi skal ikke vente så de kan redde deres røv med spin eller en ny lov som lovliggøre deres uforskammede handling.

At lyve minkavlere lige op i fjæset er ubehøvlet, først at sige at alle skal aflives, for så at redde situationen ved at lyve og sige at det var en opfordring. Dekretet var klart og tydelig for minkavlere som også er vist på sort og hvidt - den kan man sgu ikke komme udenom.

Sikke noget lort at et stk papir kan være så afslørende - ik?

Jeg ville havde mere respekt for regeringen hvis de klart fra starten havde meldt ud om fejlen og undskyldt at lovgrundlaget ikke var på plads - i stedet så vasker man løs og render ind i flere løgne end de kan forklare.

Som man siger - kan det forklares - skal det forsvares....Løgne er ikke et forsvar eller en forklaring - der er ikke nogen som helst evidens for at raske mink ikke kan få lov til at leve.

Man slog jo heller ikke alle køer ihjel da vi havde kogalskab, eller fugleinfluenza i hel Danmark. Det var smittede besætninger hvor der blev lavet en omkreds som var karantæne zone.

Hvis den kan muterer hos mink kan den også hos mennesker - men man begynder jo ikke at slå alle ihjel - det vil gå hård ud over eksporten. ha ha.

• #22   11. nov Opdatering

Nu var det en teknisk fejl....at rettelsen om den ulovlige DDR ordre ikke kom frem hurtig nok.

WOW....Det er sgu det rene Monty Phyton....

• #23   11. nov Alis, det er ikke corona der har slået mink ihjel. Det er regeringen der har valgt at bryde lovgivningen, og endda på falsk grundlag og uden det var nødvendigt, ups! Det er ikke corona der har valgt at regeringen skal opføre sig så dumt.
    Du kan sige meget om corona, men du kan aldrig give den skylden for at flere millioner mink skulle slås ihjel. Regeringen har opført sig som Hitler gjorde, diktatorisk og direkte egoistisk. Det dér, kan man simpelthen ikke sidde og give andre skylden for, eller samle ro og fællesskab om.
    Mutationen af corona, cluster 5,har man ikke bevis for at den ikke kan slås ned med vaccine! Og derved kan med rette og passende give den regeringen, som var involveret i at trække kravet og sætte pistolen for panden på avlerne, titlen som uetiske massemordere og dyreplagere.
    Vermund m.fl. Danskere som ser med kritiske øjne på at regeringen nu smøler og vasker hænder, og fralægger sig ansvar, gør det som der bør gøres, nemlig reagerer og sætter regeringen til ansvar og konsekvens for deres handlinger. Og det skal imo ikke være anderledes, for vi har trods alt demokrati og diktatur her i landet.
    Jeg synes ellers at Mette F gjorde det nogenlunde ok, indtil de lavede det her stunt. Det mest fornuftige må være at hun og Mogens trækker sig fra deres stillinger, for de har vist sig at de ikke er værdige, når de bla 2 gange lige efter hinanden, laver brud på grundloven, og så stikker af bagefter, og prøver at lave lovgivning, så de slipper økonomisk kulance for erhvervet de har smadret.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#24   11. nov Claus # 23

Det har du fået galt i halsen, Claus - det var nødvendigt at slå alle mink ihjel for at bremse smitten, og det er der flertal for i folketinget. Når det ikke kunne blive stemt igennem er det fordi højrefløjen blandede økonomisk erstatning ind i det. De ville ikke stemme for før de også havde en erstatning på plads.
    Så den rigtige version er at højrefløjen tog danskernes helbred som gidsel for at få så meget som muligt i erstatning. Penge, der også skulle dække andre omkostninger.

"Mutationen af corona, cluster 5,har man ikke bevis for at den ikke kan slås ned med vaccine!"

Og hvor mange menneskers liv skulle så blive ødelagt mens man eksperimenter med at fremstille en vaccine? Folk bliver syge, mister måske også deres arbejde og nogle dør. Andre har senfølger. Der er altså bred enighed om at de mink skulle slåes ihjel, men højrefløjen laver fnidder og propaganda på situationen.

Det var Vermund, der startede det hele op, men der var andre, der hurtigt fulgte efter. Hun viste nogle billeder af aflivning, der var gået galt så dyrene led, og kørte dermed debatten af sporet, for det kunne statsministeren jo ikke gøre for. Der var stadig mange alvorlige spørgsmål, der skulle tages stilling til, men det kan Vermund ikke forstå. Hun tror at folketinget er en legeplads hvor hun kan udfolde sit skuespillertalent.

Ellemann var først positiv over at stemme for aflivningen, også af hensyn til vores renome i udlandet og andre eksporterhverv, men så var han til møde i Venstre, hvor der også var repræsentanter for minkavlernes branceforening, og så skiftede han mening og var pludselig rystet over regeringens planer. Citronen kunne presses meget mere.

Det er danskernes helbred mod minkavlerne og aktionærernes indtjening. Når jeg er tilhænger af Mette Frederiksen på trods af at hun er for højredrejet til mig, så er det bl.a. fordi hun hidtil har vist rygrad til at holde til presset, og det håber jeg hun bliver ved med. Så længe hun er ved roret vil det ikke kun være de velbjergede der bliver tilgodeset, resten af befolkningen bliver det også.

• #25   11. nov Så dybest set, siger du at det er helt iorden at slå millioner af dyr ihjel, fordi man tror at de kan udgøre en smittespredning? Skal vi så ikke bare begynde at slå mennesker ihjel, indtil der er en vaccine?

Hvordan kan du forsvare dine ord på det? Det er ikke Vermund eller andre der har overtrådt grundloven, og bare eksperimentelt vælger at slå dyr ihjel, samt smadre folks levebrød, hvorefter diktatorne så vasker hænder, render fra deres gerninger, og tilmed prøver at undgå løfter kompensation for deres "fejl", ved at forsøge med at lovgive sig ud af det?
    Det handler ikke om holdning der her, det handler om faktum.
    Dem der har tvunget aflivningen af de mink, skal stå til ansvar. Spørgsmålet er bare hvor mange sæt tøj de skal pakke til deres ophold i hotel gitterly.
    Det er fløjtende ligegyldigt hvad farve politik den ene eller anden har, når man laver sådanne lovovertrædelser som diktatoren og majonetdukkerne har gjort her. Det er groft uforsvarligt, og dybt dybt kritisabelt. WHO har ikke engang mulighed for at bakke op om den handling og gerning, der var simpelthen ikke belæg eller trussel nok, for at slå flere millioner dyr ihjel. Det er fakta, og det forholder jeg mig til.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#26   11. nov Ærlig talt Claus, jeg tror ikke du er i stand til at opfatte fakta i øjeblikket. Hvis du kan så prøv at læse denne artikel

https://newsbreak.dk/norge-med-vild-reaktion-paa-mink-situation/?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR2eCuMG8JAxGZI3mc93K375Z86raSToYtd6nashkqNLLpDpw9Af3VOcM9A#Echobox=1604844885

• #27   11. nov Lektor i forvaltningsret siger at minkavlere ikke kan forvente at få nogen bonus, da lovgrundlaget ikke var på plads da man lovede bonus for hurtig aflivning. Dvs. at flere mister fra omkring 200.000 til en halv million. Men så kan de måske glæde sig over at få 20 kr pr. mink - som i sig selv er en uforskammet fastsættelse da det slet ikke svare til det faktiske tab.

Men hva....så kan de jo still sig ned i køen hos de andre 6000 medarbejdere som blev fyret.

Den her skandale bliver værre og værre.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#28   11. nov Denne skandale kan blive endnu værre, Polysl.

https://www.dr.dk/nyheder/politik/wammen-i-appel-til-partier-tilliden-til-danmark-er-paa-spil-politiske-slagsmaal-maa?cid=soc_facebook_drnyheder_post_ib0lee4q&fbclid=IwAR2AfnBDIsFxobLv7GD88JxWG4eH-vXKCADj4i0U2D-0ks7wMzMvxfrnsa8

Der var enighed om at nedlægge minkfarmene, men Venstre og andre højrefløjspartier koblede kravet om erstatning til, og det var det, man ikke kunne blive enig om.

Som om katastrofen i sig selv ikke er nok, og folks helbred er i fare, så begynder umodne politikere at lave magtkamp og valgkamp ud af det. Det er så usolidarisk som det kan være.
    Udlandet holder meget øje med os.

Først og fremmest skal aflivningen af mink gøres lovlig af hensyn til folkesundheden både herhjemme og i resten af verden, så må man slås om alt det andet bagefter.

Der er inden, der er i tvivl om at dette er meget alvorligt for minkavlerne og alle andre, der bliver ramt, men de fleste af os har prøvet modgang som det næsten ikke var muligt at overleve. Man må vælge om man vil leve eller dø, og hvis man vælger at leve, så må man forholde sig til de betingelser, skæbnen har budt os. Der er ingen anden mulighed.

De, der udnytter og spiller på folks følelser i denne situation er så umodne, at jeg vil håbe og bede til, at de mister deres plads i folketinget. Det er vigtigt at bevare roen og tænke alt hvad remmer og tøj kan holde.

• #29   12. nov Men Alis, du forholder dig slet ikke til virkeligheden og konsekvensen af det der er sket, du fokuserer i stedet på at andre i Folketinget reagerer på det der er sket?
    Du kan ikke ændre på det lovbrud der er begået, endda 2 gange grundlovsbrud, og uanset hvem der var enige i beslutningen, så er det stadig ulovligt, og der er en eller to der står med ansvaret.

• #30   12. nov Claus

Det værste er at de viste de ikke have lovhjemmel - så det er ikke et hovsa, men en bevist handlind.

Mogens Jensen vidste det da han sagde - vi kan ikke vente til at loven er på plads - og når han vidste det - så havde han også informeret Mette Fup. Det helt slemme er at man ikke kan komme efter statsministeren, da hun har diplomatisk immunitet, men det kan ministre - så Mette Fup sidder videre på taburetten imens hun slagter sine får nedad fødekæden..

Men der bliver nok kun slagtet et får nemlig Mogens Jensen - Man kunne forstille sig at andre partier vidste det og lader stå til indtil Mette Fup dummer sig - så det kan bruges politisk. Den slags spin kunne jeg også finde på - læne sig tilbage og se slagtningen.

At Mette Fup slet ikke kunne se skriften på væggen er sgu bekymrende med alle de rødgivere hun har - Jeg håber der er en kommunikation der viser at Mette Fup var klar over lovbruddet så hun ikke kan benægte at det var helt bevist - og prøvede at vinge den hen på at lovliggøre lovbruddet.

• #31   12. nov “Man kan jo ikke have en regering i et land, der ikke vil efterleve enten den nationale lov eller de internationale forpligtelser, der findes.
    Så bliver det et lovløst samfund. Og det er der ikke i mine øjne noget partier eller nogen politiker, der kan forsvare.”
    Sådan sagde statsministeren i juni.

Det må være hykleri på speed.

• #32   12. nov Som statsoverhoved er det klart Mettes fejl. Om hun vil tage andre med i faldet, det kan vi kun håbe. Hun har selv deltaget i at bryde grundloven, ved at godkende sin ministers lovovertrædelse, og give go! til det. Det er hendes overordnet ansvar at hendes folk ikke overtræder lovgivningen, i deres arbejde for landet. Jeg tænker bare lidt videre nu... Hvor er justitsministeren henne i det her nu.

• #33   12. nov Leon

justitsministeren havde travlt med at sælge sine aktier i Minkindustrien. Man skal jo tænke på sig selv, før andre - det er budskabet fra Mette Fup.

Kommer til at tænke på bladet "basserne" hvor Jens Fup hele tiden prøvede at undgå alt som hedder fysisk arbejde med utallige fantasifulde forklaringer.

• #34   12. nov Polysl jeg syntes at have læst at minkavl jo har været en underskudsforetning i årevis.

• #35   12. nov Leon

Ingen kan køre med underskud i flere år uden at krakke.

Så må du lige forklare mig hvordan man kan oprette 400 nye besætninger siden 2018, hvis det er det rene underskud.???

• #36   12. nov Polysl jeg har læst om det inde på Ekstra Bladet og de plejer da at være en god kilde smiley

• #37   18. nov .

profilbillede
  • #38   18. nov Polysl #35 det er vel som med skuffeselskaber de køre også fint - lige indtil en dag smiley

• #39   18. nov Leon

Du har ret i at de har kørt med underskud da minkprisen er mere end halveret i de sidste års tid som man også kan læse alle steder,

Jeg er ikke så meget inde i at spekulere i underskud, så hvis man kan få noget ud af at oprette mere end 400 nye minkfarme siden 2018 - 2019 så er der noget der lugter rigtigt fælt.

Jeg kan også læse at flere japanere ejer en stor del af minkfarme i Danmark, og de laver ikke noget uden at det er en fordel.

Så nu ryger der nok en del penge fra staten til skattely, som også regeringen er klar over - så man skal nok kigge på konstruktionen inden man betaler i blinde.

En ting man kan være sikker på, som er at der ikke bliver opdrættet flere mink med det klausul fra regeringen om forbud mod minkhold frem til 21 - 12 -2021

Så jubler de små partier og bestiller kage for det skal fejres.

Personligt bryder jeg mig ikke om minkhold til formål at klæde rige trunter som kan prale med sin pels. Samtidig føler jeg med de som har det som livsværk og ikke som en pengemaskine - et erhverv som er gået i arv i generationer. Faktisk er der flere som har overdraget driften til næste generation og betalt arveafgift som har tæret kraftig på bundlinjen - og oveni at de bliver udslettet af regeringen.

NU kommer regeringen så til at mangle flere milliarder i indtægt som told og skat, og vi ved godt hvor de skal hentes henne. Her må bunden igen stå model til mere privatisering, endnu mere dårlig service, selvom den faktisk er helt nede i bund.

• #40   18. nov Claus

Mette MInk har ikke gjort noget forkert nu hvor man laver en lov så lovbrud er tilladt.

Man burde lave et borgerforslag om at det skal være lovligt at køre 235 km i timen på motorvej, samt at kigge fjernsyn, mobil og spise og drikke en masse guldøl.

• #41   18. nov Mette gør aldrig noget forkert, det er alle de andre. Bed hende om at ræve en bank, så er det kun din skyld når hun bliver anklaget for røveri - for det var dig der sagde hun skulle.

• #42   18. nov Claus

Alle de små halal partier står i kø for at redde røven på Mette Mink, venstre så gerne et regeringsskifte - Men ville de virkelig arve det rod og den kæmpegæld Mette Mink har lavet? Det er nok et spil med muskler og for galleriet.

• #43   18. nov Alis

Folks helbred er ikke i fare, hvis man isolerer sunde besætninger på samme måde som man gør, når der er svinepest og fugle influenza.

Her gik man ikke ud med kampklædt militær og politiet osv...konstant i røret. Det hele lugter af panik og rådløshed. Samt at man isolerer store dele af Jylland så kan vestegnen gå fri for restriktioner - lidt mærkelig på trods af en kraftig stigning og påvisning af virus inficerede.

• #44   18. nov Så trak Mogens sig, nu mangler vi bare den hovedansvarlige følger trop.
    https://www.bt.dk/politik/mogens-jensen-faerdig-pelset-for-ministerposter

• #45   18. nov Claus

Spændende om det stopper her, fødevarer styrelsen??? har åbenbart ikke informeret Mette Mink direkte - eller har de?

Alle har nok travlt med at slette og makulerer så vi aldrig får hele sandheden.

• #46   18. nov Mit gæt er, at de nu tørrer lorten af på ham der allerede har trukket sig. Det er nemmest, når han jo allerede har erkendt. Så kan man jo lige så godt fortsætte med at overdænge ham, i stedet for at stå ved sit medansvar.

• #47   18. nov Jeg håber at folk husker den svinske behandling når der er valg næste gang. Mette Mink tager ikke ansvar stærkt støttet af de små halal partier. Det er så også noget man skal huske.

Faktisk burde man lave en huskeside som præsenteres for befolkningen op til næste valg, hvis de ikke gør det, så gør jeg det sgu.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#48   18. nov Jo Polysl, menneskers helbred er i fare. Det nytter ikke alene at isolere mink, for det er mennesker, der smitter dem, og mink skal passes. Derefter kan mink smitte tilbage til mennesker med muteret virus.

Der er vist ingen, der har læst Mogens Jensens redegørelse endnu, i alle tilfælde ikke læst den færdig, og jeg håber den frikender Mette Frederiksen. Hvilken interesse skulle hun have i at begå lovbrud? Hun fortæller at hun som en selvfølge troede at lovgrundlaget var i orden, og først efter at aflivningerne var gået igang blev hun klar over, at det var den ikke.

Nu er tiden inde, hvor vi andre skal minde befolkningen om, at Mette Frederiksen fulgte sundhedsmyndighedernes anbefaling, men at oppositionen ikke ville samarbejde. De var klar til at ofre menneskeliv for at genvinde magten og en masse penge. Derudover kunne de have lavet en regulær katastrofe hvis Danmark var blevet isoleret fra resten af verden.

Jeg er lettet over at de mink er væk, og jeg glæder mig til corona også er.

• #49   18. nov Alis, hvad er det konkret du slet ikke forstår i at der er begået grundlovsbrud, militæret har været ude på folks private ejendomme, og bebude ulovlig nedslagtning af mink? Og det stoppede jo ikke der, næh nej det fortsatte sku!
    Er det iorden at vores grundlov overtrædes? Forklar i så fald hvorfor, og hvorfor du mener det skal ske ustraffet, forud for at du synes det er dejligt at en masse dyr blev slået ihjel, så dyrene ikke smitter mennesker, selvom dyrene ikke selv var smittet, OG iøvrigt at en muteret virus ikke var mere farlig end den oprindelige virus?
    Hvorfor vil du retfærdiggøre dette? Hvorfor er det ikke statslederens ansvar, når det er selvsamme der har udstedt ordren og dermed direkte medvirkende til lovbrud. Hvorfor skal det ikke have konsekvens?

• #50   18. nov Polysl jeg syntes at forstå at der ikke altid er logik i forretning og jeg tænker at der findes mange forretninger som køre med underskud hele tiden og det er nok kun noget der kan ske i Danmark.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#51   18. nov Claus # 49

"Alis, hvad er det konkret du slet ikke forstår i at der er begået grundlovsbrud, militæret har været ude på folks private ejendomme, og bebude ulovlig nedslagtning af mink? Og det stoppede jo ikke der, næh nej det fortsatte sku! "

Jamen så skal jeg forklare dig det, du ikke forstår. Sagen drejer sig om at de mink skulle aflives efter sundhedsmyndighedernes anbefaling, og aflivningen gik igang fordi man ikke havde opdaget, at der ikke var lovhjemmel. Da man fandt ud af at det var i strid med loven, meldte man det ud, og forsøgte at få vedtaget en hastelov folketinget, men nu ville højrefløjen ikke længere være med til at lave en hastelov, og ville ikke efterkomme myndighedernes anbefaling, for nu havde de opdaget chancen for at ramme regeringen og presse en større erstatning igennem. Mette Frederiksens forsøg på at få dem til at forstå, at der er temmeligt mange mennesker i Danmark der ikke må blive smittet med corona, fordi de er svækkede af andre årsager gjorde ikke indtryk på højrefløjen. Penge og magt var vigtigere, og svækkede mennesker kan de alligevel ikke tjene penge på.

Jeg synes det var helt korrekt af regeringen at de ikke ville stoppe aflivningen og risikere menneskeliv.

En anden ting som ikke bliver sagt højt - det sidste halve års hjælpepakker har været dyr for Danmark. Hvor skal pengene komme fra. Højrefløjen har meldt ud, at der skal skæres i de sociale budgetter, sådan som de plejer, men venstrefløjen vil hente pengene hos dem, der har nogen, d.v.s. beskatte aktieindtægter, bankernes overskud og formueskat.
    Det mønster har jeg set før, nemlig i 70erne og oliekriserne.
    Jeg håber at danskerne denne gang er for kloge og ikke lader sig narre af en lyshåret slange med en svaghed for mink, som de dengang lod sig narre af en bornholmsk advokat med hang til marcipanbrød.
    Begge appellerer til de primitive instinkter i mennesker, men nu har vi chancen for at genopbygge et velfærdssamfund med kultur, og det er meget bedre.

• #52   18. nov Aæis

Velfærd har intet med kultur at gøre - ligesom at "Ramadan i København" ikke har noget med dansk kultur at gøre.

• #53   18. nov Alis du laver en Mette Frederiksen, og glider totalt af på det jeg spørger dig om, og prøver i stedet at pege på alt muligt andet, og andre.

Kommentér på:
Aflivning af mink

x