{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
150 visninger | Oprettet:

Dobbeltspil i politik {{forumTopicSubject}}

Nu opretter jeg en selvstændig tråd om det ene af de emner, der har været i sexismedebatten, som efterhånden har fået mange underemner - jeg opretter en tråd om dobbeltspillet i politik.

https://politiken.dk/debat/klummer/art7956504/Morten-%C3%98stergaard-har-smadret-fronterne-i-MeToo.-Tak-for-det?fbclid=IwAR3oSfk5FQqw8IEJjL0tRWiup0xxAt4Mb2AwBaQlc45_qeItpfRnx-Ebe3s

citat - "Man kan sagtens som de radikales Jens Rohde sige, at alle i denne uge har tabt. Morten Østergaard, Radikale Venstre og sexismedebatten. Men man kan også sige, at alle, der tror på, at det er nødvendigt at rive maskerne af ikonerne og gøre op med vores egne stereotyper som en forudsætning for forandring, har vundet. " citat slut

Det er udtrykket "det nødvendige i at rive maskerne af ikonerne" der fangede mig.

At gøre sig til talsmand for at stoppe seksuelle krænkelser og at være imod at bruge seksualitet som et magtmiddel, og oven i købet angribe en anden politiker, som trådte i spinaten for over 10 år siden, men som dengang tog konsekvenserne og betalte prisen, når man selv bor i et glashus, det er dobbeltspil.

Den slags dobbeltspil ser jeg meget af i politik. Facaden skal være i orden og helst fange så mange vælgere som muligt, så skidt være med hvad der gemmer sig under facaden. Skidt være med om målet er det modsatte af hvad man påstår, som når DF påstår at de er socialdemokrater og kæmper for de svage i samfundet, når de i virkeligheden er et ultra-liberalt parti, der arbejder for de stærke.

Eller i egne rækker: Når en statsminister kalder sig børnenes statsminister, men ingenting gør for at få børn i livsfare hjem fra mellemøstlige flygtningelejre. Eller taler om at tvangsbortadoptere forsømte danske børn.

Ked af at angribe den statsminister, som er den bedste mulighed vi har i øjeblikket, og jeg håber hun holder indtil der dukker endnu bedre emner op. Hun er temmeligt god på trods af de fejltagelser, hun også begår. Trods alt det bedste vi har set i årevis.

Hvordan har i det med politisk dobbeltspil? Jeg synes det er drønirriterende at man hele tiden skal være på vagt overfor hvad der gemmer sig bagved ordene.

Kommentarer på:  Dobbeltspil i politik
  • #1   11. okt Jeg har det nemt med dobbeltspil - jeg går bare ud fra at alle lyver - og den som lyver mindst vinder - må man håbe.

Men desværre har vi idiotiske mennesker som falder for medvind på cykelsti - og siden den stunt er folk stadig enorm blåøjet - eller nok mere vanemennesker. Det er sgu bare at stemme og hurtig hjem til papvinen og den pumpede kylling - så har idioterne gjort deres pligt.

• #2   11. okt Enig i at folk falder for medvind på cyklestierne. Det var ikke Haugårds opfindelse, han afslørede bare hvad han havde lagt mærke til, og så blev han oven i købet valgt ind i Folketinget på det.

Folk falder også på løfter om skattelettelser. Det er jo også rart, vi vil alle sammen gerne have nogle flere penge at bruge på os selv, men overså højt og flot at så fik vi brugerbetaling i stedet, og der er dyrere! Borgerne har færre penge mellem hænderne efter at de faldt for det trick. Vi har også mistet en række samfundsmæssige goder såsom et politi, der kommer når vi har brug for dem, og en sundhedsvæsen der fungerer for alle.
    Hvad der er nok så alvorligt er de politikere, der bevidst spiller på det, selvom de udmærket kender konsekvenserne.

Da Coronakrisen startede var folk lettede over at politikerne kunne finde ud af at arbejde sammen ... men det holdt desværre ikke. Højrefløjen begyndte at råb op om at der skulle tjenes penge, for det var det private erhvervsliv, der skulle betale lægeregningerne, mens venstrefløjen mente at det var bedre at sørge for at folk ikke blev syge.

Flere og flere opgiver at finde ud af hvad de laver på Christiansborg - indtil nogle konsekvenser rammer dem selv. Og jeg kan godt forstå dem. Vi bliver fyldt med løgn og må bruge bunker af tid på at gennemskue det. Det er ikke demokrati!! Det er ikke alle, der har tid og overskud til det.

• #3   12. okt Det i det radikale er et rent kup - her har hun ventet på at kunne bruge den information og vupti så kom hele banden ud af låget med en ny kioskbasker som hedder krænkelser som fik vippet Østergård af pinden.

Jeg vil mene at en hånd på låret er harmløs, for det næste er en hånd på skulderen eller en arm omkring livet.

Set i lyset af en sag med at bolle løs på en 15 årig er da en mere voldsom hændelse end bare en hånd på låret. Det ville på en måde svare til at en lærer har sexuel omgang med sine elever - som sanktioneres meget mere i folkeskolen.

Men det hædres med en ministerpost hos (S) på trods af at Mette F.. har erklæret sig som børne statsminister - sikke en gang hul fis. Det er ikke ulovligt at bolle en på 15 år, det er heller ikke ulovligt at tage en på låret - men det er åbenbart i den meget alvorlige ende end at være "lærer" og bare bolle løs.

• #4   13. okt Den sag med Østergård bliver mere og mere uoverskuelig. Allerede dagen efter var der rygter om at SCN havde udnyttet situationen til at vippe Østergård af pinden og selv blive formand for RV. Derefter kom der flere sager frem, og hun benægtede at have haft kendskab til dem. Nu er der en af de øvrige, der har været udsat for krænkelser, som påstår at det vidste hun SCN allerede, da hun benægtede det. Så hvem lyver og hvem har ret?
    Morten Østergård har kludret i det, men der er grænser for hvor meget det skal koste at kludre i det.
    Det ser ud til, at det også var efter aftale med Lotte Rod at det skulle være uden personoplysninger, så når han benægtede var det altså efter aftale. Han var havnet i en svikmølle, for udanset om han benægtede eller indrømmede så kunne han angribes for det.

Sagen med Kofoed blev behandlet korrekt, synes jeg. Han indrømmede, undskyldte gentagne gange og tog konsekvenserne af sit fejltrin. Det er jo ikke meningen at mennesker skal syltes resten af livet p.g.a. en fejl, som de indrømmede og tog konsekvenserne af. Det var faktisk en fra De Radikale, der begyndte på hetzen imod ham og hævdede at han aldrig skulle have været minister. Hvorfor ikke hvis han var god til sit arbejde?

Det er godt at der er kommet så meget opmærksomhed på seksuelle krænkelser på de forskellige arbejdspladser, det er en rådden kultur, der var opstået, men der er nogen, der skrider lidt i svinget, når der skal gøres op med det.

Et nyt dobbeltspil, jeg så igår, drejer sig om ældreplejen og de forsømmelser, vi har set. Sofie Løhde hævder at de ældre skal have frie valgmuligheder og at der skal oprettes flere private plejehjem, og udnytter altså situationen til at prøve at få mere privatisering igennem. Hun fortæller bare ikke, at det vil betyde yderligere forringelser på de offentlige plejehjem. Det vil ikke afhjælpe problemet, det vil forværre det. Det, der kunne afhjælpe problemerne er, at der blev ansat mere personale på de offentlige plejehjem. Når personalet har for travlt fordi de er for få, så opstår der gniderier. Nogen synes måske at nogle andre tager for lidt af arbejdsbyrden eller er for længe om det, og de ældre er også besværlige og langsomme - så sker der det, vi så et meget alvorligt eksempel på i den video.

Vi har folkestyre, men borgerne får ikke ordentlig og korrekt besked så de har et korrekt grundlag at tage stilling på. Hvordan skal de så kunne vælge rigtigt, når de skal sætte deres kryds?

• #5   14. okt Den ene sag om Morten Østergårds krænkelser er fra 2017, og den kendte Sofie Carsten Nielsen. Hele sagen er betydeligt mere alvorlig end at lægge en hånd på et lår.

Det undrede mig også at et kæmpe opgør i folketingsgruppen, på så vidt jeg ved 8 timer skulle handle alene om Lotte Rods oplevelse.

Når det drejer sig om værdipolitik så har De Radikale tabt alvorligt terræn. Jeg håber Zenia Stampe kan forsætte kampen mod rascisme. På det punkt har de jo ret.

Kommentér på:
Dobbeltspil i politik

x