{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
480 visninger | Oprettet:

Tilgivelsens mester. {{forumTopicSubject}}

Ja her i disse tider hvor vi skal eller må tilgive og hvem husker ikke hvordan den Katolske kirke i sin tid brugte afladsbrev som en god måde at få en indtægt på + at dem der brugte sådan afladsbrev jo kunne springe ud af skærsilden - i husker vel den tale - Når pengene i kisten klinger straks ud af skærsilden du springer - jeg kommer sådan til at tænke på SKAT der kan man jo også få tilgivelse hvis man betaler penge til SKAT hvis de har noget til gode.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilgivelsens mester.
  • #1   11. okt 2020 Jeg husker intet af det du skriver Leon, men jeg pjækkede også fra kristendomsundervisning i skolen så vidt jeg husker smiley

    Er det en udendørs grill du er ved at mure op smiley


  • #2   11. okt 2020 Cody N nej ingen grill og du husker vel den gang Martin Luther i 1500-talet fik den katolske kirke til at stejle smiley

  • #3   12. okt 2020 Kirken i Rom er bygget på afladsbreve som efter overtrædelse blev fastsat, det var en hel industri - og folk med deres små hjerner åd det råt, for at få forkortes deres tid i skærsilden, både høj og lav.

    Aflads breve er i dag afskaffet og erstattet af f.eks. social arbejde - som for mig at se er mere spiseligt og i en god tjeneste.

    Men der forgår stadig kollekt som for mig er det rene tiggeri, for den katolske kirke har ikke brug for penge - de har mere end de nogensinde kan bruge.

    Det mest svinske er at Vatikanet i årevis har haft underskud på trods af de har mere end 200 milliarder - alle de penge som skulle gå til de fattige og udsatte, bruges til at dække deres underskud. Det var så det med social ansvarlighed, og hvor lidt det rager paven at der er fattige og udsatte. Men det læser den udsatte ikke så de forsætter med at kysse hans ring - føj for helvede - det er edderdmamne ulækkert.


  • #4   12. okt 2020 Polysl det lyder som en dårligt investering - men der er jo også mange kirker som skal vedligeholdes - men jeg vil lade katolikkerne selv være dommer - med eller uden afladsbreve.

Kommentér på:
Tilgivelsens mester.

Annonce