{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
338 visninger | Oprettet:

Nogle kan noget - andre kan noget andet - sammen kan vi det hele. {{forumTopicSubject}}

Nogle kan noget - andre kan noget andet - sammen kan vi det hele.

Efter at have set et afsnit af "Råd til Corona - " bliver jeg betænkelig, for det bekræfter indtrykket af at de selvstændige erhvervsdrivende tror, at de ejer Danmark, at de først og fremmest skal overleve, og de vil skubbe regningen over på de socialt svage.
Jeg har vænnet mig til at bruge betegnelsen socialt svage, for det at mennesker ikke har penge eller jernhelbred, behøver ikke at betyde, at de er svage. De kan have styrke på andre områder og på andre måder.

Udsendelsen talte om penge, hvad vi har lånt, og hvordan det skal betales tilbage ... med renter. Man overser at Danmarks vigtigste ressourcer ikke er penge, men mennesker og deres evner og arbejdskraft. Hvis man plejer den ressource, så er der mange flere til at løfte opgaverne og på mange forskellige områder.

Da man opbyggede vores velfærdssamfund var det mennesker, der var prioriteret. Helbred, uddannelse og trivsel. Så kom den neoliberale bølge, og så gik det tilbage på alle områder. Nu er der kommet en helbredskrise, som har store økonomiske konsekvenser, og man kan ikke undgå at opdage, at de liberale arbejder på først og fremmest at redde sig selv. "Det er os, der skal redde Danmark," siger de, og håber givetvis at befolkningen ikke ser, at det er netop det, de ikke kan. De tænker kun i økonomi - først og fremmest deres egen - og ikke i de mennesker, der skal levere arbejdskraften. Dem har man drevet rovdrift på i så mange år, at en hel del er endt på overførselsindkomst.

Det er mennesker, der skal overleve og leve - penge er kun et middel. Nu da man skal stemme om næste års budget for hele landet, så er der brug for nogle politikere, der ved noget om mennesker, og som bliver hørt, når de, der kun tænker i penge, de råber op og sætter trumf på.
Der er brug for en større offentlig sektor, der kan tage fat på opgaverne ... også dem den private sektor ikke kan løse.
Og der er brug for en befolkning, der ikke lader sig køre rundt med.

Kommentarer på:  Nogle kan noget - andre kan noget andet - sammen kan vi det hele.
  • #1   28. aug Absolut enig Alis - vi skal investerer i nogle flere atomfysikere og uddannede fra speciel Somalia eller andre Afrikanske lande - Danskere kan slet ikke måle sig med den ressource der er i indvandring.

Der er også et folk i Sydamerika som tygger maniok og laver det til sprut - lad os få dem til Danmark, Danskere er ikke våbenuddannede så det ville være en ressource at få en masse fra Libanon, Tyrkiet, Irak, Iran - speciel. Syrien er også en masse der ved alt om udryddelse af et demokrati.

Saudi Arabien ville være en fordel i at lære hvad kvinder er værd. Problemet er at vi ikke har kameler i Danmark - måske miljøsvin kan udgøre det samme.

Der er også en mase ressourcer fra Malmø som er gode til at banke folk til fornuft.

Så du har ret Alis - vi har meget at lære.....Husk at tegne en livforsikring hos Heyløjsa.

• #2   28. aug Idag forhandler man hjælpepakker, og Enhedslisten forsøger at forhindre at pengene sendes til selskaber i skattely. Det ser ikke ud til at kunne lykkes.

https://www.dr.dk/nyheder/penge/hjaelpepakker-forlaenges-men-kriseloen-ophoerer?fbclid=IwAR1RrL9j1IBTQ1uR2QTxpV06t0y9L2BK9ZFmWDPqEOlWbXUk2FnH9dNMNpk

Der er brug for nogle ændringer af hele systemet og arbejdsgangen før vi igen har et velfærdssamfund til gavn for alle.

• #3   28. aug Din hjælpe guru Mette Fup, har åbenbart bestemt med andre, at der ikke skal tilføres flere penge til TET, nok mindre- for at undgå at skeletterne vælter ud af skabet hos FE.

• #4   28. aug Det er helt uoverskueligt hvad der sker i forsvarets efterretning, så der venter jeg bare til der kommer nogle undersøgelsesresultater - hvis de altså bliver offentliggjort.

Jeg forholder mig mere til det, vi kan gøre noget ved. Hvordan vi får rettet økonomien op igen efter coronakrisen, og får skabt et samfund hvor alle kan være med.

• #5   28. aug [i]
    [i]Det er mennesker, der skal overleve og leve - penge er kun et middel. Jr Alis[/i]

Jamen, du har da fuldstændig ret, vi kan bare se, hvordan mennesker lever i Afrika, ingen dør af sult.

• #6   28. aug Jetset

ja - Danmark har en masse usolgte flæskestege som kan sendes ned ganske gratis,, vi betaler gerne for at udbrede vores miljø svin til hele verden.

• #7   28. aug Jeg går ud fra at de bemærkninger, der er kommet til emnet, er endnu et tricks fra højreekstremisterne og deres diktatoriske tilbøjeligheder. Man lukker munden på dem, der mener noget andet, og virker en metode ikke, så finder man på en ny.

• #8   28. aug https://www.a4arbejdsliv.dk/artikel/sidste-omgang-for-loenkompensation-delejobs-kan-give-ansatte-uden-a-kasse-fri-adgang-til-dagpenge?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR0GnRjqvyYQMdpRy62D338XWziiftofuU5XSHcJtX-TyJojvPaoaf1kSKg#Echobox=1598631689

Jeg har ikke adgang til at læse denne artikel, men det er meget nemt at se, hvad emnet er. De lønarbejdere, der ikke er dækket ind af en eller anden form for dagpenge bliver meget dårligt stillet nu, hvis de mister deres job.
    Det kan vi takke alle nedskæringerne på arbejdsmarkedet for.
    Lønkompensationen forsvinder, og dermed må nogle firmaer være nødt til at dreje nøglen om.

Delejobs vil måske kunne redde nogle af dem, men jeg har også et andet forslag. Der er bunker af opgaver i det offentlige, der ikke bliver gjort. At holde veje og strande rent som bare et eksempel, men der er meget mere. Man kunne oprette de stillinger der er nødvendige for at få tingene gjort, og udbetale dem, der besætter dem, en normal løn og give dem normale fagforeningsvilkår.
    Det er en meget bedre ide end at de skal møde op på et jobtræningscenter for at holdes parat, hvis det private arbejdsmarked får brug for dem ... altså hvis ...

• #9   29. aug #7 du er selv ekstremist og diktatorisk i dine udmeldinger og prøver på at lukke munden på dem, som mener noget andet end dig selv.

Du skriver, at penge kun er et middel, nej det er ikke kun et middel, det er en nødvendighed, da der skal penge til alt, undtagen er, at gå en tur i skoven. Du kan ikke sige dig fri for, ikke at skulle have en indtægt hver måned, det er kun de få, der har valgt at melde sig ud af samfundet og du er ikke en af dem.

Og så har jeg ikke undt af dem, som ikke har sørge for at være i en A-kasse eller anden forsikring, det ved selv en 5-årig - og så kan du altså ikke sende hele DK's befolkning ind i det offentlige, tror du selv på, at de ville kunne klare opgaverne i det offentlige, skal de ikke have uddannelserne til dem, undtagen at rense en strand og feje i gården.

• #10   29. aug Jetset - dog ???

Alle ved da at før man kan blive offentlig ansat så skal de lære matematik som at bukke sig ned i 90 grader - dem som kan det, får et job.

Selv en gadefejer kan blive sagsbehandler på 3 uger. - her går man ikke efter kvalitet eller uddannelse men om folk er lede nok.

Jobcenter Lærkevej er et godt eksempel på lede folk med en IQ som en skosål.Måske de skulle ansætte nogle banditter fra ISIS - de kan ikke være mindre brutale. Her er reglen at døde bare er simulanter som prøver at undgå at komme i arbejde. De har også overvejet at grave alle de døde op i KBH - de skal fandme ikke ligge der og drive den af.

• #11   29. aug Ja, jeg synes også Lærkevej er ekstrem, tror de har fået nogle andre rutiner, for den skandale med et lægeværelse i baglokalet, den er sq langt ude.

• #12   29. aug Jetset

Jeg kan nævne flere end 10 mærkelige rutiner som de bæster har prøvet i årernes løb..Det er de rene møgsvin der er ansat der.

• #13   30. aug Beskrivelse af det offentlige system...

anekdote fra "They Call Me Nobody" af Sergio Leone som er min favorit. Historien er følgende...

En fugl fryser og falder ned på jorden, det pipper højlydt indtil en ko forbarmer sig og skider en kokasse over den. Nu har fuglen det varm men kan ikke komme fri så den pipper videre - indtil en hyæne kommer til og trækker den op af kokassen og børster det værste lort væk for at sluge den...
    Morale???
    Det er ikke altid at den som trækker dig op af lortet, der vil dig det bedste.

En fin beskrivelse af løntilskud.

• #14   30. aug Så sandt, som skrevet står smiley

• #15   30. aug De sidste 6 indlæg ...

Igår var der to indlæg i TV-avisen - det ene om at lønkompensation er ophævet, og derfor ventes der mange arbejdsløse nu, det andet om forholdene i ældreforsorgen og om manglen på arbejdskraft.

Så mangler vi bare en regering, der kan sætte de to faktorer sammen og sørge for mere arbejdskraft i ældreforsorgen. Hvorfor skal folk være ledige og på overførselsindkomst, når der er opgaver nok? Svar: fordi der er nogen, der ikke vil betale skat så de kan få en lønindkomst.

Der skal uddannelse til, ja, men hvad har jobcentrene lavet de sidste 25 år? Man kan udmærket se, hvilken arbejdskraft der bliver brug for i fremtiden, hvorfor uddanner man så ikke folk til det, i stedet for meningsløs aktivering, som oven i købet koster bunker af penge.
    Det er højrefløjsfolk, der skabte jobtræningscentrene i stedet for at lade folk lave noget fornuftigt som der er mening i. Lønarbejderne skal efter liberal politik trænes så godt som muligt til at arbejde penge hjem til aktieselskaberne.
    De ansatte i jobtræningscentrene gør bare hvad de får besked på.

Hvor vi før havde demokrati, så har højrefløjen lavet vores samfund om, så alle skal koncentrere os om at gøre dem tilpas, der har penge. Det skyder de oven i købet sig selv i foden ved.
    Dengang man satsede på alle et samfunds opgaver var der ingen arbejdsløshed. Vi importerede tværtimod arbejdskraft. Man satsede ikke alene på at alle opgaver blev løst, men satsede også på at der var arbejde til alle, og at mennesker gjorde det, de var bedst til.

et velfungerende samfund trækker investeringer og turister. Det er ikke nok kun at satse på en velbjerget elite, der kun tænker på sig selv.

• #16   30. aug Alis

Nu er tiden nok ikke til at folk gider investerer i et fallit bo med Mette Fup, Og turister holder sig jo tilbage på samme måde at Mette Fup gør det som at holde ferie i Danmark.

Politi forlig....

Flere betjente har meldt ud de ikke skal have klinket noget da de 20 skal placeres i områder som er hård belastede. Forstår jeg famdne godt. Det skulle nok snarede være en militær enhed...

• #17   30. aug Polysl

Hvis Danmark er et fallitbo så er det de sidste mange års liberal politik, der er årsagen. Den har svækket Danmark betydeligt.
    Det skal man ikke give op overfor, man skal blive opmærksom på, hvad der fungerer, og så bygge på det. Den vigtigste ressource er danskerne selv. Hvis vi kunne få frigjort de kræfter der er bundet i økonomisk tænkning og tøjr, så ville det vise sig, at vi kan meget andet.
    Meget af det kan oven i købet give penge, men der er også andre gevinster, der er værd at satse på.

• #18   31. aug Så kom der nyt finanslovsudspil, de viste det ved middagstid på DR.

Nu skal politikerne til at skændes om dem

https://www.altinget.dk/artikel/reaktioner-paa-finanslovsudspillet-dybt-bekymrende-og-helt-rigtigt?fbclid=IwAR3o3MQhCuUdfcD5znqJjT4n902KOBcQEju5Xjy5fflplArshp4g82JNLn4

• #19   31. aug Gider ikke at læse et udspil - venter til det er lov.

• #20   31. aug Udspillet var i DR ved middagstid. Linket viser de forskellige reaktioner på det.

Reaktionerne er stort set som ventet, og samtidig kilde til undren at de kan være så forskellige. Det er forskellig samfundsopfattelse.

• #21   31. aug Else mangler ressourcer, samt arne - men de kan få en beskidt ble at trutte

Agendaen er hvordan (S) kan få smidt de rige ud af Danmark så vi kan ansætte en masse kolbøtter i det offentlige fra pengetræet som vokser i Mette Fup have.

• #22   31. aug Jeg har en helt anden menneskeopfattelse end du, Polysl.

Hvis man satser på mennesker i stedet for på penge, så er der rigtigt mange mennesker, der ville blive stærkere. Hvis vi bliver et land med mange stærke mennesker, så vil der også altid være nogen, der finder løsninger, og som arbejde på at løse opgaverne.

I stedet svækker man mennesker ved at gøre dem arbejdsløse, fattige og modløse. Og ikke nok med det - nogle mennesker sorterer man helt fra.

Mit håb er at man endelig begynder at forstå det.

• #23   31. aug Virksomheder svækker ikke mennesker, de gør bare det regeringen vil. Resten er op til Mette Fup. Faktisk flere har lavet rotations ordninger - men hvis de ikke får hjælp så lukker de - så kan Mette fup jo leve af at ansætte en masse kolbøtter i det offentlige - hvordan i helvede det kan lade sig gøre.

Hun bruger den her en masse i en på stole i en lang række, som klipper hinanden og den sidste i rækken bliver langhåret.

• #24   31. aug Polysl - vil du gerne bruge folks rigtige navne i mine tråde. Jeg bryder mig ikke om øgenavne og specielt ikke når de bliver brugt til at skabe negativ stemning omkring en person.

• #25   3. sep Sjovt at lige det her kommer fra en der har gemt sig i sin lejlighed i en menneskealder og ikke bidraget med ret meget.. Hvis ikke de private erhvervsdrivende overlever er der sgu ikke mange til at betale tik fælleskassen, der gør at de “socialtsvage” kan sidde derhjemme bag nedrullede gardiner og brokke sig på se sociale medier..!

• #26   3. sep Det er der altså ikke noget "sjovt" i, Thomas. Jeg er en af dem, der blev sorteret fra og gjort passiv. Det var ikke frivilligt.
    Det private erhvervsliv indser ikke hvor mange mennesker, de sorterer fra og gør passive med deres konkurrencementalitet, og hvor meget det koster samfundet på forskellige måder.
    Der er brug for nogle politikere, der kan forstå at alle mennesker har ret til et liv, også et arbejdsliv, hvis det kan lade sig gøre, og at det vil gavne samfundet også.

• #27   3. sep Alis

Nu skal erhvervslivet ikke slække på noget som helst af krav, man skal ikke til at indføre kvoter så selv folk som ikke er egnet kan komme til fadet. Mange firmaer kan ikke bruge lavt uddannede - så det er folks eget ansvar at uddanne sig tilsvarende. Folk skal brænde for det de vil.

Man skal også væk fra den tanke om at jeg er højt uddannede så jeg gider ikke sidde bag en kasse - eller være kloakarbejder. Jeg er dælme haft mange jobs jeg ikke var begejstret for - men bedre et end ikke have et job. Ingen gider en ansøger med en masse huller i sin ansøgning - de ryge direkte i affaldkurven.

• #28   3. sep Polysl # 27

Nej, det private erhvervsliv kan ikke slække på deres krav, de skal klare sig i konkurrencen. Men netop derfor er der brug for en offentlige erhvervssektor også. De offentlige virksomheder skal ikke tjene penge, de skal gøre et godt stykke arbejde med kvalitet, og det er der mange mennesker, der kan selvom de fysisk ikke er så stærke.
    Vi skal i det hele taget have et erhvervsliv hvor så mange som muligt kan være med.

Der er masser af opgaver, der kunne udføres af et offentligt erhvervsliv, der ikke skal lave overskud til aktionærerne også.
    Det ville give en sundere og stærkere befolkning, og ikke så lidt endda.

• #29   3. sep Alis

//citat
    Vi skal i det hele taget have et erhvervsliv hvor så mange som muligt kan være med.
    //citat slut

Vil du så mene at erhvervslivet skal tilbage til hestevogn? så kan alle være med.

erhvervslivet er dynamisk og hele tiden stiller højere krav for at følge med konkurrenten

Automatitionen bliver mere og mere en hverdag - så det ville da være klogt at følge med i uddannelse - ellers så må de sidde bag kassen, og sige: BON.

• #30   3. sep Polysl - du taler kun om det private erhvervsliv. Man kunne udmærket have en offentlig sektor også, der kunne tage sig af alle de opgaver, der ikke kan laves forretning på.

• #31   3. sep Ha Ha Alis

Det kræver sgu da uddannelse- du kan sgu ikke sætte en kloakarbejder ind i det offentlige som revisor.

• #32   3. sep #30 - Du udarbejder et oplæg, sender det til Christiansborg, du bliver bedt til møde, og hvis dit forslag går igennem, så har du gjort en forskel smiley - bingo.

Kommentér på:

x