{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
175 visninger | Oprettet:

Igen Nej tak til barnebrud. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg så lige hvordan Røde Kors ansatte også er inddraget i sagen om barnebrude og jeg giver nu stadigt Inger Støjberg ret i at det hun gjorde så de blev skilt fra deres mand er helt ok.
Og jeg har jo set hvor hysteriske kvinder kan blive og tænker på at de jo er opflasket med at manden er familiens overhoved og ja religionen gør det jo så ikke bedre.
og det ener sku med at blå blok får min stemme næste gang - grundet at rød blok ikke kan sige fra og der er jo mange ting.

Kommentarer på:  Igen Nej tak til barnebrud.
  • #1   28. aug Leon

Jeg tror snarere man skal kigge på det kulturelle end det religiøse. Men nu kan ingen - og jeg siger ingen, blande sig i arabiske lande - de får ikke en fod til jorden. Verden kan komme med lige så mange fordømmelser som der kan skriver på en 1000 siders blok fra bog og ide. Det rager dem en papskid. Vi kan kun reagerer på hvad der sker i Danmark.

• #2   28. aug Polysl det kan godt være at vi ikke kan blande os i hvordan de lever i de arabiske lande - men i Danmark gælder dansk lov og ret smiley

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 11 Følgere: 37 Emner: 78 Svar: 3.765
    #3   28. aug Ja, her i Danmark gælder dansk lov og ret, og både dansk og international lov siger, at man ikke bare må adskille ægtefæller blandt flygtninge, man skal foretage en undersøgelse af hvert enkelt tilfælde, hvis man har mistanke om at noget er galt.

For nogen tid siden læste jeg om et syrisk par, hvoraf kvinden var under 18 år, der var flygtet bl.a. fordi manden ellers ville blive indkaldt som soldat i årevis. Da de kom her til Danmark blev de skilt ad og anbragt i hver sin flygtningelejr. Det var kvinden, der skrev den artikel, og hun var meget ked af at hun var blevet skilt fra sin mand, når hun netop havde meget brug for ham.

Sagen mod Støjbjerg drejer sig ikke om barnebrude, men om lovbrud.

• #4   28. aug Alis C jeg kan forstå at du mener at det er ok hvis et barn er sammen med en voksen og at det så er ok hvis de er gift og kommer som flygtninge til Danmark - du må rette mig hvis jeg tager fejl.

• #5   28. aug Alis C jeg ser det som at Inger Støjberg har beskyttet de barnebrude imod overgreb.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#6   28. aug Næh Leon - problemet var at hun ikke gad at undersøge hvert enkelt tilfælde. Det er nemmere og billigere at lave en standardregel for alle.

Desuden var det et falsk billede at der skulle være tale om ældre mænd gift med børn. De fleste var nogenlunde jævnaldrende, men den ene altså uheldigvis under 18 år.

• #7   28. aug Alis C når der er et barnebrud er det et for meget så Inger Støjberg har gjort det rigtige.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#8   28. aug Leon - det er for alvor ved at komme frem, hvad det er for skæbner, der fulgte i kølvandet på Støjbjergs sjuskeri.

https://politiken.dk/indland/art7903063/Kvinde-var-blevet-voldtaget-af-IS-%E2%80%93-nu-skulle-hun-tvinges-fra-sin-mand?fbclid=IwAR2a2N3c8SuzLJRReQHJmQHFfh_5_kSq6esqWvrnpMl_y3U9MuzBAXbX6do

Jeg ved ikke om du har abonnement på politiken, men ellers er her et referat

citat: "Under afhøringerne i Instrukskommissionen er der også blevet fremlagt dokumenter, der belyser andre sager. For eksempel skrev en psykolog til Udlændingestyrelsen og bad dem tage hensyn til et par, hvor manden var en ressource for sin partner, og »der er altså ikke tale om et tvangsægteskab«:

»Han har villet hende, selv om han var klar over, at hun har været udsat for seksuelle overgreb fra Isis. Hun er 16 år og alene, det giver IKKE MENING at skille hende fra manden, selv om hun er mindreårig. Der må kunne knyttes individuelle hensyn«."
    citat slut.

Det er kun et af eksemplerne. Ægtepar blev skilt selvom der var små børn i forholdet.

Der er nogle grunde til at der også er internationale regler for at man ikke uden videre må skille ægtepar ad.
    Hvis der var tvangsægteskaber imellem kunne man jo have skilt dem fra-

• #9   29. aug Alis C tvangsægteskaber jaaaaa og vi ved da ikke hvornår et ægteskab er tvang eller ikke tvang og det kan godt være at de har et stykke papir - men det kunne jo ligeså godt havde været en lotto kupon og ja jeg er nu ret sikker på at de fleste politiker på Christiansborg har et eller andet hvor deres troværdighed vil kunne sættes på prøve - det kommer jo an på øjnene der ser og øren der lytter.

Kommentér på:
Igen Nej tak til barnebrud.

x