{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
234 visninger | Oprettet:

Regnbueflaget vajer for første gang over Christiansborg: - Det går simpelthen ikke {{forumTopicSubject}}

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/regnbueflaget-vajer-for-foerste-gang-over-christiansborg-det-gaar-simpelthen-ikke/8258299

'I dag vajer regnbueflaget foran Christiansborg, og vi har hejst det for at hylde mangfoldigheden,' skriver Folketinget på Twitter.

Flaget er hejst i den ene af de to flagstænger, der står ved indgangen til Christiansborg. I den anden flagstang hænger Dannebrog.

Et flertal i Folketingets ledelse, præsidiet, besluttede onsdag, at man ønsker at markere og deltage i fejringen af mangfoldighed og retten til at være den, man er.

- Jeg synes, tiden er kommet til, at Folketinget sender et signal om, at vi anerkender individets ret til at være den, man ønsker at være.

- På samme måde som demokratiet er for alle. Derfor har et flertal i Præsidiet besluttet at flage med Regnbueflaget lørdag den 22. august, sagde Folketingets formand, Henrik Dam Kristensen (S), om beslutningen.

Da beslutningen blev taget onsdag, gik Dansk Folkepartis Søren Espersen til tasterne. På lørdagen, hvor flaget er hejst, er han stadig kritisk.

- Jeg er ærgerlig over det, og det kan blive noget, vi ikke kan styre. Man hylder en forening, der kan være andre foreninger, der gerne vil hyldes, lyder det fra Søren Espersen til Ekstra Bladet.

Hvad er din mening om, at Regnbueflaget i dag vajer foran Christiansborg?

Selvfølgelig går det, det har jeg ikke noget at udsætte på, for mig er det helt i orden. Derudover synes jeg Søren Espersen overreagerer og det tillige med et dårligt argument.

Kommentarer på:  Regnbueflaget vajer for første gang over Christiansborg: - Det går simpelthen ikke
  • #1   22. aug Hmmm....hvornår får de hetorosexuelle et flag, for dem er der vel stadig flest af???

• #2   22. aug Jamen kære Madonna vi heteroseksuelle har jo Dannebrog smiley

• #3   22. aug Syntes også vi skal tilgodese det muslimske flag - for at komme mangfoldigheden i møde. Måske også BLM's flag også for at fejre mangfoldigheden. Hvad med fodboldklubbers flag?

Hvad med flaget fra ISIS med koranvers? Der skal jo være plads for alle i mangfoldighedens navn - eller skal vi kalde det enfoldighedens navn?

Hvorfor flage for at nogle har en kromosomfejl? Dværge har også en kromosomfejl men dem flager man ikke for.

Folk med en kromosomfejl er accepteret i samfundet, hvorfor blive ved med at lave en parade hvert år?

Hvorfor skal vi blive ved med at mindes om deres valg?

De kan jo demonstrerer i Saudi Arabien med deres flag, og parader - her er virkelig brug for at lære dem mangfoldigheden at kende. Men uha - det er for farligt, så heller hykle på sikker grund.

• #4   22. aug Annella

Homoseksuelle har da også Dannebrog, hvorfor skal de have flere flag?, er det danske flag ikke nok?

• #5   22. aug Enig med både Espersen og Polysl her.
    Det hører ingen steder hjemme at give en forening forrang fremfor andre, men det var vel hvad man kunne forvente med et rødt flertal smiley

• #6   22. aug Kan de ikke hænge Kristian Hegaard op i den ene flagstang, og skrigeskinken Muhammed Østergaard i den anden?

• #7   22. aug Leon

Så ville hele pladsen foran folketinget blive fulde af folk fra alle terror moskeerne - og udråbe Østergaard til martyr.

• #8   22. aug Polysl - Annella - Madonna M - Cody N - Claus G. Jeg tænker jo ikke i det flag ej heller en forening og det klag kunne jo være blåt - det jeg tænker i er at der flages for dem der har kæmpet deres kamp for netop deres sexualiteter og tror der er mange der er døde i sådan kamp.

• #9   22. aug Leon

Ligefrem død... okay måske for egen hånd.

Den forening der i dag hedder noget med LBGT, blev startet af en pårørende i vores familie, som var homoseksuel, men som levede i Spanien med sin partner efter mange års forhold og senere ægteskab, og han døde for ca. 10 år siden.

• #10   22. aug Leon

Er der et flag for alle de som døde under Hitler? Det er eddermamne da mere relevant en nogle puffer i dametøj som svanser rundt og hele tiden skal minde os om deres kromosomfejl.

• #11   22. aug Polysl dog vil du nu til at se Hitler i Dametøj fy skam dig og jeg er jo så heldig at jeg er iskold over hvilken sexualitet folk har jeg er så heldig at jeg kigger på mennesket og hvis mennesket har de ting jeg syntes om - så skal du bare se løjer kromosomfejl eller ej smiley

• #12   22. aug Madonna M ja men fordi en i din familie var homoseksuel var det jo stadigt en fra din familie - hvis jeg havde en med anden sexualitet i min familie vil jeg stadigt nyde at have personen i min familie smiley

• #13   23. aug Leon

Jeg plæderer for at folk med kromosomfejl burde holde op med at vifte alle om ørerne med deres kromosomfejl.

Er sgu da ligeglad om de puffer løs i deres privatliv. De lilla bleer render heller ikke rundt og viser sejren fra dengang - det er fortid, i dag har de alt det som de kunne ønske sig - på samme måde som homoseksuelle har - de har vundet accept i samfundet og folk er som sådan ligeglade - men de er ikke ligeglade når de skal se på vamle optog af gamle visne i dametøj - det skal de fandme holde privat.

• #14   23. aug Polysl har vi ikke alle fejl og det gør os alle unik og jeg kan sku godt forstå at de ikke gider deres lilla bleer som jo er blevet gammeldags nu er det jo en ny opstand i at være krænket og pænt sagt OSV smiley

• #15   23. aug Leon

Alle har deres fejl også mig - men det betyder da ikke at jeg laver optog og flager foran folketinget.

Mange danskere ønsker bare at de stopper deres synligrørelse som burde høre til under det private.

Der er nok flere som elsker store patter end der er homoseksuelle - men de får sgu ikke deres flag eller optog.

• #16   23. aug Leon # 12

Nyde og nyde...nu omgås jeg ikke folk pga. deres seksualitet, men mere hvordan hvordan kemien imellem os er.

Og nu var det ikke et nærtstående medlem af familien, og gemalens familie er så stor, at vi aldrig er kommet sammen med alle, så den manglende omgang beroede ikke på seksualiteten, men da omtalte var forfatter, og havde forbindelse med teatret, gik jeg da hen og præsenterede mig, da jeg mødte ham efter en teaterforestilling.

Og vi har da også været i selskab med andre homoseksuelle, som vi havde god kemi med.

Men det har jo ikke noget med flag at gøre... smiley smiley

• #17   23. aug Polysl #15 det kunne være vores fejl at vi ikke går rundt med flag smiley

• #18   23. aug Madonna m netop kemien og det dækker jo mange ting for uden en god kemi vil mange jo ikke være sammen - med eller uden flag smiley

Kommentér på:
Regnbueflaget vajer for første gang over Christiansborg: - Det går simpelthen ikke

x