{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
651 visninger | Oprettet:

Alis C
Alis C
Online Tilmeldt:
22. jun 2014
Følger: 11 Følgere: 37 Emner: 78 Svar: 3.765

Hykleri Ellemann {{forumTopicSubject}}

https://politiken.dk/indland/art7886890/%C2%BBDer-mangler-ordentlighed-medmenneskelighed-anst%C3%A6ndighed-ansvar%C2%AB

citat "Ellemann: »Der mangler ordentlighed, medmenneskelighed, anstændighed, ansvar«
Venstres formand vil reformere ældresektoren, så mennesket sættes i centrum frem for systemet. Pårørende og beboere skal gives plads i nye bestyrelser i plejesektoren med magt til at kunne hyre og fyre ledere."
citat slut.

Det var Venstre, Konservative og DF der prioriterede systemet over mennesket i ældresektoren. Det var Sofie Løhde der sagde at plejehjem ikke er hoteller. Der skulle rationaliseres og spares penge som skulle bruges på topskattelettelser i stedet for omsorg for de ældre.
Køkkenerne på plejehjemmene blev nedlagt, og så måtte de i stedet nøjes med vacuumpakket mad. Det betyder meget for ældre mennesker både angående fysisk helbred og humør at mad er noget, de har lyst til at spise. De skal ikke behandles som burhøns, der bare skal fodres af.

Så er der omsorg og kontakt. Det er som om de businessmindede venstrefolk mener, at det er da ikke strengt nødvendigt. Der blev lavet rationaliseringsskemaer og det blev regnet ud nøjagtigt hvor lang tid en opgave måtte tage. Det betyder altså noget for ældre mennesker, at de ikke føler sig som et stykke arbejde, der skal overståes på tid, men at der er mulighed for at snakke hvis sosuen kan mærke, at nu er det det, der er brug for.

Hvor har du fået den opfattelse fra, at personalet i ældreplejen mangler medmenneskelighed og ansvarsfølelse? Det er politikerne, og bl.a. Venstre, der har sat standarden, og deres holdning har forplantet sig nedad i systemet. Der mangler penge og personale og ordentligt uddannet personale. Nu er regeringen igang med at undersøge ældresektoren, og jeg håber og beder til, at de bliver de mennesker, der har med arbejdet at gøre, der får mest at skulle have sagt, og ikke dem, der bevilger pengene og råber om skattelettelser.

Typisk for højrefløjspolitikere at lave økonomiske nedskæringer og så skælde plejepersonalet ud fordi de ikke kan få nogle umulige betingelser til at fungere! Dette her har du ikke forstand på Ellemann. Man kan ikke praktisere omsorg for andre mennesker med et stopur i hånden.

Kommentarer på:  Hykleri Ellemann
  • #1   17. aug De burde fyre Ellemann og hyre dig- for du har virkelig mere forstand end politikere inde på borgen.

Jeg er sikker på du hurtigt kunne få de 500 milliarder tilbage ved at smide alle rige ud og konfiskerer deres formue, få 1 million flere offentlige dovne hunde ansat så de kan sidde og spidse blyanter sammen, og holde en masse ligegyldige møder.

Jeg er 100% overbevist at du kunne pantsætte Danmark inden for 10 år når det halve Afrika og Mellemøsten bliver inviteret til det store halal bord - for de er jo kommet til Danmark udelukkende for at betale skat.

Men du har slet ikke opdaget at venstre med al kraft prøver at fylde kassen, imens de røde har travlt med at tømme den.

Du har heller ikke opdaget at der bliver flere på overførselsindkomst - du har heller ikke opdaget at 1/3 knokler imens at 2/3 bruger løs.

Imens så smider vi milliarder væk på ulandshjælp som stort set kun fylder lommerne på korrupte politiker.

De røde gør heller ikke noget ved at pengene fosser ud af skat - til svindlere og bedragere, oveni er der så også en masse bedragere i det offentlige - helt hen til Rådhuse - hvor der er en stor grisefest hvor Spis rejser slet ikke kunne følge med.

Hvis der skal være penge til de varme hænder skal man starte med at få stoppet al den korruption og lemfældig ødsel med kommunale penge og statens penge.

Så kunne man begynde at kigge på andre vigtige steder som hjemmeplejen osv.

De røde har magten og de har magt til at fjerne al pres på¨plejehjem osv. Men det er åbenbart ikke deres mærkesag.

• #2   18. aug Ps...

Så den uforskammede:

13500 før skat til førtidig tilbagetrækning. Et ubehøvlet beløb som at pisse de nedslidte ned af ryggen.

• #3   18. aug Hykleri?????????????????????????????????????????????

Mette fup vil beskatte banker for at få råd til den store masterplan om tilbagetrækning, som i grund er dækkes af den vi har i forvejen som senior pension - forskellen er at dem på senior pension får 19.200 kr før skat. Og det kan vi jo ikke have så hellere spise dem af med en anden og billigere ordning som 13.500 før skat. OG alle de lalleglade Mette Fup fortalere klapper i deres små hænder og kigger bare på at - så kan bankerne lærer det.

Nu må de være småtbegavet, for regningen sendes bare videre til borgerne - samt at en del af NETS skal sælges fra som betalingsservice som Mastercard vil købe. Den store del som stort set alle danskere bruger til at ordne deres regninger. Her kommer også en ekstra regning - men Mette Fup klapper sig i hænderne og der findes ikke den ministerbil som er stor nok til hendes glæde og udstrakte arme.

Man kan ikke engang kalde det en omvendt Robin Hood - den har hel sin egen kategori.

Andre skal også beskattes, men så gør man bare et stunt at bosætte sig i Monaco så - vupti så får Mette Fup en begmand - og så må Mette Fup sparke de gamle, syge, pensionister osv. Det er jo dem som har pengene.

Det her er nok årtes største svineri af format.

• #4   18. aug Jeg kan ikke forstå, hvorfor pensionsalderen bliver sat op, der er jo rigtig mange, som fortsat arbejder efter pensionsalderen, den burde ikke være højere end 65, men danskerne er berømt for, at have en høj arbejdsmoral og god samvittighed.

• #5   18. aug regeringen er mere interesseret i at sætte den op og håbe på at nogen kradser af inden de kan hæve deres pension.

Jeg kunne godt have fortsat selvom jeg ikke er 65 - men helt ærligt så gad jeg ikke. Synes at jeg med ca knap. 30 år har gjort min pligt - en af grundene er stress og en arbejdsbyrde - man kan jo ikke vente til næste dag med at systemet er oppe.

Har prøvet udkørende med en systemadministrator hvor arbejdsdagen let kunne blive på 12 timer - det er ikke et problem i starten, men opslidende når arbejde bare er arbejde og ingen fritid.

Så skal man til at lave programmer med en kort deadline. Som også koster nattesøvn - så jo - 65 er som sådan en god pensionsalder - hvor folk kan stoppe inden det går helt galt.

Problemet er at folk ikke tænker i at spare op til at man kan trække sig tilbage tidlig. Det er den her indstilling - det går nok. Og så bagefter sidder de og hykler på Bt, EB eller andre aviser som gider høre på det jammer.

Men vi skal helt væk fra at når nogen når en alder så får de et ur og et spark. Man er slet ikke klar over den ressource der er i ældre. Dët gyldne guld viste sig rent regeringsmæssigt at blive til snydeguld.

Og så opfinder man lige en "arne" en bryggeriarbejder som skal være den nyttige idiot i det Mette Fup spin.

• #6   18. aug Polysl, der er da rigtig mange, som sparer op til pensionen, det er dem, som ikke gider vende hver 5 øre, der bliver rigeligt med jobs til den nye generation. Men der er også det psykiske aspekt.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#7   18. aug Polysl

"De burde fyre Ellemann og hyre dig- for du har virkelig mere forstand end politikere inde på borgen. "

Jeg har i alle tilfælde mere forstand på forholdene på plejehjem. Havde jeg haft politisk indflydelse så var det, der skete ved sagen om Else, aldrig sket.

"få 1 million flere offentlige dovne hunde ansat så de kan sidde og spidse blyanter sammen, og holde en masse ligegyldige møder. "

Den begrundelse for at nedlægge den offentlige sektor har jeg hørt på hele mit liv.

"Men du har slet ikke opdaget at venstre med al kraft prøver at fylde kassen, imens de røde har travlt med at tømme den. "

Min virkelighedsopfattelse er bedre end din. Venstre prøver ikke at fylde samfundskassen, de prøver at få den overført til private hænder.

Og jo - jeg har vidst siden 70erne at der ville komme mange flere ældre. Hvad jeg derimod ikke havde forudset var at bunker af stillinger i den offentlige sektor ville blive nedlagt, og at mange mennesker ville gå ned med stress og nedslidning.

"Hvis der skal være penge til de varme hænder skal man starte med at få stoppet al den korruption og lemfældig ødsel med kommunale penge og statens penge. "

Et meget bedre forslag er at tage pengene der hvor de er

https://www.ekspertvalg.dk/blog/2019/02/top-25-rigeste-danskere

og så lade de lønmodtagere, der har knoklet for at arbejde dem sammen få glæde af dem også.

"De røde har magten og de har magt til at fjerne al pres på¨plejehjem osv. Men det er åbenbart ikke deres mærkesag. "

Jo, de er igang!!

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#8   18. aug Polysl

"Hykleri????????????????????????????????????????????? "

Ja, det er hykleri at højrefløjen med Venstre i spidsen har forringet forholdene i ældresektoren så de nu er særdeles ringe, hvorpå Venstres formand foreslår mere af det samme!!! Det er muligt at det er en god ide at lade pårørende være medlem af en bestyrelse på plejehjemmene, men man kan stadig ikke forbedre forholdene før der kommer mere og bedre uddannet personale. Hvad havde han ellers forestillet sig at pårørende i bestyrelsen skulle foretage sig? piske løs på de sosuer, der i forvejen er for stressede?

"Nu må de være småtbegavet, for regningen sendes bare videre til borgerne"

Det kan der godt tages højde for, men det kræver at man fortsat har en rød regering. Så vil der komme flere rettigheder til borgerne, og kæmpebonusser på direktørgangen vil forsvinde.

"Det her er nok årtes største svineri af format. "

De er sure sagde ræven ...

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#9   18. aug Jetset # 4

Helt enig - hvorfor skal pensionsalderen sættes op - hvorpå man skal til at lave en række tillægsordninger til dem, der er slidt op.
    Det var en bedre ide at indrette økonomien, så de, der vil fortsætte med at arbejde, de kan gøre det, men de, der ikke vil, de kan gå fra.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#10   18. aug Det er ikke alle, der har noget at spare op af. Hvis man er på kontanthjælp kan man have problemer nok med at få betalt sin husleje.

• Å.R.
    Å.R. Online Tilmeldt:
    sep 2019

Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 22 Svar: 270
    #11   18. aug Hvornår har du sidst været ude på arbejdsmarkedet Alis C.
    Jeg spørger af uvidenhed

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#12   18. aug Å. R.

Det var først i 80erne jeg meget mod min vilje måtte overgå til førtidspension. Det var også uretfærdigt, jeg havde en psykiater, der ikke vidste noget om Ocd, og på det tidspunkt fandtes der allerede en journal over en meget grundig psykoanalyse, som havde helbredt mig fuldstændigt men den gad han ikke at rekvirere.

Jeg nåede at få den tid med, hvor forholdene på arbejdsmarkedet skiftede, og jeg er temmeligt rystet over at se hvor galt det er gået.

Mit arbejde var mit vigtigste livsindhold.

• #13   19. aug Jeg vidste ikke at man kunne blive fuldstændig helbredt for OCD smiley

• #14   19. aug Alis

//citat
    Et meget bedre forslag er at tage pengene der hvor de er
    //citat slut

Ja så??? du mener at det er vigtigere at tage penge der hvor de kan hentes, end at få stoppet al den korruption og venne klapperi?

Det er ikke alene penge det her drejer sig om, men tillid til politikere i kommuner, tillid til ansatte i kommuner - men det er så heller ikke vigtigt for dig, bare du kan hente nogle penge der hvor de er.

Må indrømmer du har en besyndelrig logik.

• #15   19. aug Alis synes du selv at Soc. velfærdsudspil for de nedslidte er bedre end Venstres forslag der ikke har nogen aldersgrænse og tilmed betyder 6000kr mere pr.md. ?

Her er hvad Altinget mener om Mettes forslag.:

S gik fra tryghedsskabende til utryghedsskabende politik ved at rive den bygning ned, som fortidens generation møjsommeligt havde bygget, reform efter reform

Der er tale om drakoniske tiltag, som hverken får folk i arbejde eller gør dem raske. Resultatet er en massiv fattiggørelse af en stor gruppe lønarbejdere, der kom på arbejdsmarkedet i en tidlig alder

For de 20 til 25-årige, som ifølge velfærdsaftalen skal arbejde til de er 74 år, betyder det, at de muligvis ”kun” skal arbejde, til de bliver 71 år. Det er i al sin enkelhed absurd. Derfor ligner Socialdemokratiets forslag blot et plaster på en brækket ryg

De færreste ved, hvor katastrofale og vidtrækkende konsekvenser den såkaldte velfærdsaftale med tiden vil få for hundredetusinder af lønmodtagere

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#16   19. aug Cody # 13

"Jeg vidste ikke at man kunne blive fuldstændig helbredt for OCD"

Nå, men så ved du det nu! Jeg gennemgik en intensiv psykoanalyse gennem 5 år, et forløb der blev foretaget af en psykiater og en psykolog i fællesskab. Man fandt årsagen til mine problemer, og jeg fik grundig træning i hvordan jeg skulle undgå nye udbrud af Ocd.

I den tid jeg var symptomfri lykkedes det mig at gennemføre en ny uddannelse og at have fuldtidsjob i 5 år.

Samtidig kæmpede familien for at køre mig ned igen og genvinde kontrollen over psykiatrien, og det lykkedes for dem. De ville ikke indrømme at det var forholdene i familien, der var problemet.

Psykiatrien kom også generelt under neoliberal indflydelse, og i stedet for følelsesmæssig forståelse blev der indført kognitiv adfærdsterapi. De psykisk sårbare skulle lære at føle og opføre sig på en måde, der var til gavn for samfundet, og samfundet var ligeglade med hvordan vi havde det indvendigt.

Samme betingelser som jeg voksede op med i en neoliberal familie.

8 år efter at være blevet rask fik jeg et nyt udbrud af Ocd, og denne gang fremkaldt af psykiatrien selv. De er fortsat med at fejlbehandle i over 40 år, derfor er jeg endt i total isolation. Ligesom min familie kan psykiatrien heller ikke indrømme at de gør noget forkert.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#17   19. aug Cody # 15

"Alis synes du selv at Soc. velfærdsudspil for de nedslidte er bedre end Venstres forslag der ikke har nogen aldersgrænse og tilmed betyder 6000kr mere pr.md. ? "

Socialdemokratiets pensionsudspil skal ikke erstatte Venstres, det er et tillæg til det, og de skal fungere side om side.

Hvis folk mener at venstres pension er bedre, så kan de jo bare vælge den.

Nå nej, det kan de jo ikke, for der skal lægeklæringer og skidt og møg til, og de risikerer at få afslag.
    Meningen med socialdemokratiets pension er at man kan vælge den før man er nedslidt, så man kan få noget ud af sine år på pension også, i stedet for at skulle tilbringe tiden i en kørestol.

Den er efter min mening ikke omfattende nok, men det er en begyndelse, og den kan reguleres senere hvis der bliver brug for det.
    Desuden skal forslaget også gå igennem i folketinget, og højreekstremisterne skaber sig allerede temmeligt meget. DF får svært ved at sige nej til den uden at afsløre sig selv.

Nu kan jeg ikke lige huske mandatfordelingen, og om de tre røde partier har mandater nok til at få en lov igennem uden højrefløjen. De Radikale står jo med et ben i hver lejr.

• #18   19. aug Tænk at der er flere indlæg jeg ikke har set og altså før læser nu og lister mig lige ind og siger at jeg gerne så plejehjemskøkkenet genopstå så vores ældre fik god dansk mad smiley

• Å.R.
    Å.R. Online Tilmeldt:
    sep 2019

#19   19. aug Leon L
    Det findes skam stadig, ikke langt fra mit hjem ligger "Sydmarksgaarden" De laver alt fra bunden til de ældre, men det er så heller ikke helt nemt at komme ind - der er ventetid, endda lang smiley

• #20   19. aug Ja Alis, selvfølgelig skal der lægeerklæring til og selvfølgelig får de nedslidte medhold uanset hvor længe de har arbejdet.
    Mettes forslag giver til gengæld en fribillet til at ikke nedslidte kan forlade arb.markedet hvilket betyder at endnu færre skal tjene ind til endnu flere.
    Det er fuldstændig ude i hampen og så vil hun sende regningen til bankerne der som alle jo ved tørrer regningen af på kunderne.

Hvad angår flertal for forslaget behøver du ikke bekymre dig for Morten Ø giver glædeligt sine mandater i bytte for endnu flere kvoteflygtninge der ligeledes skal forsørges livet ud.
    Jo det går fandme godt med en rød regering ved roret smiley

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#21   19. aug Cody # 20

"Jo det går fandme godt med en rød regering ved roret"

Højrefløjen er godt igang med at male skrækscenarier op. De velbjergede skal igang med at tage et medansvar for det samfund, hvor de tjener deres penge. Uha-da-da.

Der er mennesker, der må tage smertestillende midler hver dag for at gå på arbejde. Synes du at det er vigtigere at de rige har råd til at drikke champagne hver dag?

Jeg synes ikke det er en selvfølge at der skal en lægeerklæring til for at gå på seniorpension, når man har været 40 år på arbejdsmarkedet - så har man aftjent sin værnepligt, og vil måske gerne have tid til børnebørnene.

At bankerne sender regningen videre til kunderne er desværre en konsekvens af den neoliberale politik. Under den forrige finanskrise fik de bunker af penge fra samfundet, og de har store overskud. Indtil videre kan kunderne ikke gøre andet end at holde øje med dem, og så skifte bank, hvis de opfører sig uanstændigt. Måske burde bankerne nationaliseres. Som kunde sætter jeg penge ind, som bankerne kan investere og tjene på, men jeg får ingen renter.

Jeg er ikke bekymret for hvordan det skal gå Danmark, tværtimod, jeg håber på at nu får danskerne den socialdemokratiske fællesskabsfølelse tilbage, og hvis de bliver sundere og gladere, så kan de bidrage med mere til et godt samfund. Et godt samfund skal nemlig ikke måles på de riges statusopgørelse men på hvad vi har af tryghed og humør.

• #22   19. aug jeg kigger lige med smiley

• #23   19. aug Alis du bliver ved med “de rige” og det er sku træls du ikke kan indse at de få rige på ingen måde kan erstatte alle de mennesker der forsvinder ud af arb.markedet.

“De rige” udgøres for en stor del af virksomhedsledere og ejere der beskæftiger alle de mennesker som betaler vores velfærd så hvordan vil du lige erstatte dem hvis de brandbeskattes og flytter til udlandet med yderligere massearbejdsløshed til følge.

Du er selv på bistand så jeg forstår ikke hvorfor du ikke kan indse at man sku da ikke kan bevare velfærden når flere og flere kan forlade arb.markedet på andres bekostning.

Nationalisering af bankerne ???
    Det samme gammelkommunistiske argument hver gang og historien derom taler sit tydelige negative sprog.

Intet demokrati i verden kan fungere efter din opskrift Alis.

Hvorfor er det så svært at forstå ??

• #24   19. aug Cody

Alis har ikke opdaget at alt det som staten har af firmaer, køre med underskud, staten kan ikke drive virksomhed - de er simpelthen for dumme. Eller når de har overskud så sælger man det. Og køber griner helt hen til banken.

Skal man følge Alis så skal man bare ansætte alle arbejdsløse i det offentlige så går det alt sammen.

Til tider - så jeg hellere at Alis mor havde behold storken, og smidt barnet væk.

• #25   19. aug Alis, din drøm om socialisme, fælleseje og nationalisering resulterer altid i undergang:

“ For dem der glemmer de grundlæggende indbyggede fejl i Socialisme, er Venezuela leveringsdygtig i en opfrisker af hukommelsen. Venezuela var engang det fjerde rigeste land i verden. Nu sulter folk ihjel grundet mangel på mad. Venezuela har stadig en af de største reserver af olie i verden, men landet mangler toiletpapir.

Det socialistiske eksperiment i Venezuela begyndte i 1999 med daværende præsident Chavez, der nationaliserede industrier og formøblede på sociale programmer. Chavez og hans efterfølger Maduro etablerede national gæld uden fortilfælde, som landet sandsynligvis aldrig nogensinde vil være i stand til at betale tilbage. Venezuela er blevet kastet ind i en nedadgående spiral af hyperinflation og ukontrolleret gæld. Folket lider lige elendighed, mens præsident Maduro og hans autokrater nyder de tilbageværende bytter. Hvad vil der ske med autokraterne, når alt er blevet plyndret, og der intet er tilbage? Maduro foregiver ikke længere, at der findes demokrati, mens han udrydder grundlæggende rettigheder, og tavsgør opposition og den frie presse.

Venezuela er det seneste fejlslag af Socialisme. Vil millenniere i Amerika og ivrige fortalere for et socialistisk regime lære lektien? Det forbliver at blive set, men hvis de får det, som de vil have det, hvem vil der så være tilbage?”

• #26   19. aug Ha ha Polysl den var sku grum, men hylende morsom smiley

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#27   19. aug Cody # 23

" det er sku træls du ikke kan indse at de få rige på ingen måde kan erstatte alle de mennesker der forsvinder ud af arb.markedet. "

Det er ikke i den forbindelse at jeg nævner de velbjergede. I dette tilfælde er der tale om de mennesker, der sidder på kæmpe formuer og som har nogle kæmpe lønninger de ikke vil tage et medansvar for samfundet, og for at de mennesker, der har knoklet pengene sammen de kan gå tidligt på pension.

"“De rige” udgøres for en stor del af virksomhedsledere og ejere "

Og aktionærer, der tjener på andres arbejde.

"og ejere der beskæftiger alle de mennesker som betaler vores velfærd så hvordan vil du lige erstatte dem hvis de brandbeskattes og flytter til udlandet med yderligere massearbejdsløshed til følge. "

Der var den sædvanlige med, at hvis de ikke slipper for at betale skat, så tager de alle deres penge og flytter til udlandet. Alligevel fører man en politik, der gør dem rigere og rigere og resten af befolkningen fattigere og fattigere. Hvis vi skal have brudt det mønster så skal der flere mandater til den yderste venstrefløj.
    Vi har demokrati her i landet, og det betyder at vores rettigheder ikke retter sig efter hvor mange penge vi har.

"Du er selv på bistand "

Nej, jeg får folkepension, men fra engang i 80erne fik jeg førtidspension.

"så jeg forstår ikke hvorfor du ikke kan indse at man sku da ikke kan bevare velfærden når flere og flere kan forlade arb.markedet på andres bekostning. "

Det kan jo være, at nogle af dem, der forlader arbejdsmarkedet de gerne vil lave noget andet. Der er mange måder at organisere et samfund på, og de fleste er bedre end neoliberalismen.

"Nationalisering af bankerne ???
    Det samme gammelkommunistiske argument hver gang"

Det er ikke kommunisme at nationalisere de virksomheder, som hele samfundet er afhængig af. Det har oven i købet den fordel, at så kan de ikke flyttes til udlandet, hvis ejerne ikke vil betale skat.

"Intet demokrati i verden kan fungere efter din opskrift Alis."

Jo, det kan det og det har Danmark gjort før. Jeg er en 68er, og var ung dengang vi byggede velfærdssamfundet op. Dengang var kommunisterne medlem af folketinget. Det var et godt samfund, hvor man kunne vælge om man ville være lønslave, selvstændig eller freelance, og man kunne vælge om man ville arbejde i den offentlige eller den private sektor. Dengang var der frihed, og der var både en sundhedssektor og et retssystem, der fungerede.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#28   19. aug Cody - Jeg ved intet om Venezuelas historie, så det kan jeg ikke bruge, men jeg kender Sovjetunionens historie og Cubas. Begge steder fungerede godt indtil det lykkedes USA at ødelægge dem.

Jeg tror på et kapitalistisk samfund - altså privat ejendomsret til virksomheder - med socialisme og et tætmasket socialt sikkerhedsnet.

• #29   19. aug Syntes at befinde mig i en tidslomme - Scotty Beam Me up - Please.

• #30   19. aug Ja jeg bliver altså nød til at holde mit vejr da jeg jo godt ved at man ikke både kan blæse og have mel i sin mund - jeg tænker også på alle dem der har været med til at bære velfærdsbyrden som jeg jo selv er en del af (altså velfærdsbyrden) hvordan mange er hårdt ramt grundet den corona - nogen endda gået fallit så de behøves også hjælp nu og den skal de da have smiley

• #31   19. aug Var det med vilje du “overså” Venezuela historien Alis ?

Jeg er mindst lige så gammel som dig og jeg husker skam både Knud Jespersen, Jørgen Jensen og Ole Sohn og ingen af dem har på noget tidspunkt haft nævneværdig indflydelse på dansk politik siden Aksel Larsen som iøvrigt blev smidt ud af partiet.

DKP og udbryderne (Ole Sohn) der dannede Enhedslisten er samfundsnedbrydende partier hvis vælgerskare udgør vore dages fascistiske revolutionister.

De har ingen fremtid da kommunisme og socialisme slet ikke fungerer i et globalistisk og multietnisk samfund som de paradoksalt nok kæmper for at styrke.

At oversvømme landet med dybt religiøse mennesker med en indbygget kultur der undertrykker og forskelsbehandler andre er uforenelig med socialisme, men den forvirrede og berøringsangste venstrefløj vælger at lukke øjnene og istedet kaste sin frustration over på modstandere der opfattes som racister smiley

“Dengang var der frihed, og der var både en sundhedssektor og et retssystem, der fungerede.”

Korrekt Alis, det husker mange af os skam godt og hvad var det så lige der skete ?
    EF blev til EU med globalisme, neo-liberalisme, åbne grænser og voldsom indvandring til følge og den negative spiral er kun gået nedad siden.
    Ligegyldigt hvilken regering vi har eller får er uden betydning så længe vi er med i EU og ikke selv bestemmer hvem vi vil have ind i landet.
    Nationalisterne vil have lukkede grænser så landet kan komme på fode igen, men venstrefløjen vil fortsætte ødelæggelsen af landet med uhæmmet indvandring fra lande med en kultur der står for præcis det modsatte af socialisme.
    Paradoksalt ikke sandt smiley

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#32   20. aug Leon # 30

Velfærdsbyrden?? Føler du dig som en byrde?
    Jeg opfatter ingen mennesker som en byrde. Vi er her alle sammen på vores egne betingelser, og så må vi finde ud af at indrette samfundet, så der er plads til os alle sammen.

Angående det private erhvervsliv og behov for hjælp, så har de fået temmeligt meget - deres egen filosofi er at enhver må klare sig selv, men det er ikke rød blogs filosofi, så man har holdt hånden under dem også. Der er mange lønmodtagere, der har mistet meget, og måske alt, de har samme ret til understøttelse, men dem lader det private erhvevsliv sejle deres egen sø. De kan stille sig op i køen på jobcentrene.

• #33   20. aug Alis

//citat
    Angående det private erhvervsliv og behov for hjælp, så har de fået temmeligt meget
    //citat slut

Enig at de har fået meget, men de små har fået men kan ikke få det udbetalt, fordi banker ikke vil udbetale til en Nem konto, de kræver en erhvervskonto, Når så den lille erhvervsdrivende ansøger om en erhvervskonto - så siger banken nej, fordi firmaet er for lille så det vil være en for stor udgift for banken.

Banker melder ud de godt kan udbetale pengene til en Nem Konto - min officielt vil de ikke.

Så mange små kan ikke få del i den hjælp du kalder "Temmelig meget" Nu du er så klog - så ville jeg høre hvad du ville gøre.

Hvad jeg ville gøre er: at Mette Fup gik ind som statsminister og kræve at alle har krav på en erhvervskonto - så de er sikret den hjælp. Banken må så sende regningen til opretter for at opretholde kontoen og dens udgifter.

Før en oprettelse skal banken have hele historikken fra det firma som vil oprette en erhvervskonto og mener de at det ikke er besværet værd nægter de at oprette. Lidt latterligt da ingen i en opstartsfase kan fremvise et kæmpe regnskab og overskud.

Det ville jo svare til at alle som ikke er god økonomisk, ikke kan oprette en Nem konto - på trods af at loven siger banken ikke kan nægte det.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#34   20. aug Cody # 31

"Jeg er mindst lige så gammel som dig"

Så har du haft opgivet forkert fødselsdato i din profil. Men hvis du husker tiden omkring 1970 hvordan kan du så påstå, at der var fattigdom dengang? Det var den rigeste periode i landets historie.

Aksel Larsen blev ikke smidt ud af SF, han var formand til sin død i 1972.

"DKP og udbryderne (Ole Sohn) der dannede Enhedslisten er samfundsnedbrydende partier hvis vælgerskare udgør vore dages fascistiske revolutionister. "

Den er dælme langt ude at kalde Enhedslisten for fascistiske revolutionister. Det er dem, der kæmper hårdest for at bevare vores demokrati og velfærdssamfund. Selvom jeg ideologisk er SFer, så overvejer jeg at sende de 1000,- kr. vi får at solde for til Enhedslisten, for Pernille Skipper er meget aktiv.
    Jeg går ud fra at det er din mærkelige tro på at højreekstremisterne alene har ret til uindskrænket magt, der får dig dig at kalde alle, der ikke er enige, og som også vil have noget at skulle have sagt, for fascister.

"De har ingen fremtid da kommunisme og socialisme slet ikke fungerer i et globalistisk og multietnisk samfund"

Kommunisme passer ikke til den danske mentalitet fordi de mener at samfundet skal eje alle virksomheder og erhvervslivet, men vi socialister har en plads fordi vi mener, at samfundet/fællesskabet skal eje de virksomheder der er livsvigtige for samfundet og os alle sammen, såsom retssystem og sundhedssystem, men derudover skal der også være plads til et privat erhvervsliv. Mange mennesker motiveres bedst af selv at eje deres virksomhed.
    Efterhånden er jeg også blevet overbevist om at bankerne bør nationaliseres. De penge lønmodtagerne har tjent, skal ikke være en handelsvare for storkapitalen. Men privatejede banker har jo fungeret godt nok før, så hvorfor gør de ikke længere?

"At oversvømme landet med dybt religiøse mennesker med en indbygget kultur "

Der er tale om flygtninge!! Man har koloniseret og ført krig imod deres hjemlande, så der ikke er ret meget, der fungerer der. Derfor får vi en bunke flygtninge, hvoraf nogle er temmeligt medtagne. Det er jo også ærgerligt for de velbjergede, at nu har de gjort så meget for at udstøde og undertrykke danskere med helbredsproblemer, at så kommer der flygtninge, der har brug for hjælp. Det har man slet ikke råd til, hvis man har en formue på mere end 100 milliarder.

"Korrekt Alis, det husker mange af os skam godt og hvad var det så lige der skete ? "

Det, der skete, var at vi fik et par oliekriser, som blev dyre for samfundet. De, der sad på pengekassen gik omgående igang med at skubbe regningen over på de socialt svage, som ikke kunne protestere.
    Samtidig kom Glistrup ind på banen med sin appelleren til svinehunden i folk, og han fik vind i sejlene. Den autoritære Erhardt Jacobsen fik sin chance da hans bil brød sammen på vej til en afstemning i folketinget.
    Det er desværre sådan med højreekstremister, at de vurderer deres medmenneskers værdi efter om de selv har gavn af dem. Derfor har vi en krise nu, hvor alle på overførselsindkomst er blevet forsømt i årevis, og deriblandt Else på at plejehjem, men der er mange flere.

En socialist mener at alle mennesker har ret til et ordentligt liv, og at det skal et samfund indrettes efter. Vi er nødt til at være medlem af større fællesskaber, for en række problemer kender ikke til grænser, herunder corona. Problemet er hvordan vi får det til at fungere og alligevel bevarer vores frihed, og det hjælper nationalisterne ikke med, de skaber bare splid.

• #35   20. aug Aksel Larsen

I 1959 var han hovedstifter af Socialistisk Folkeparti, som han forblev formand for til 1968.

Så ikke 1972.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#36   20. aug https://da.wikipedia.org/wiki/Aksel_Larsen

citat "Den 16. november 1958 blev han og andre ledende kommunister ekskluderet efter at have rejst kritik af kommunismen og Sovjetunionen efter opstanden i Ungarn i 1956. Det førte til dannelsen af Socialistisk Folkeparti. 24. november 1958 anmeldte han SF i Folketinget, og 15. februar 1959 holdt partiet stiftende kongres. Grundlaget skulle være en dansk, demokratisk socialisme kaldet folkesocialisme. Ved det følgende folketingsvalg blev SF valgt ind med 11 mandater og Kommunisterne røg ud. Partiet har været i Folketinget siden da, og Aksel Larsen sad indtil sin død i 1972." citat slut

• #37   20. aug Alis C #32 hvis jeg lægger min førtidspension sammen med alle andre der får hjælp i Danmark bliver det jo til en byrde - men jeg er jo så heldig at være født i Danmark hvor et velfærdssystem gør at jeg kan leve et liv som syg Gudskelov for det - men der kunne jo komme en dag hvor velfærdssystemet knækker over grundet for mange syge og for lidt arbejdspladser smiley

• #38   20. aug Alis #36

Så må du skrive til Aarhus Universitet og sige at de er fulde af løgn.

https://bit.ly/34fCZSm

//citat
    Aksel Larsen var i flere årtier en af de mest fremtrædende lederskikkelser på den danske politiske venstrefløj. Fra 1932 til 1958 var han formand for Danmarks Kommunistiske Parti. I 1959 var han hovedstifter af Socialistisk Folkeparti, som han forblev formand for til 1968.
    //citat slut

//citat
    Dette betød samtidig afslutningen på Aksel Larsens løbebane som indflydelsesrig dansk politiker. Han forblev folketingsmedlem, men trådte tilbage som partiformand i 1968. Dermed var hans tid som ledende skikkelse i dansk politik slut.
    //citat slut

Utroligt du mener at det Wiki lort er sandheden over alle sandheder. Er du klar over at alle bare kan logge på Wiki og redigerer opslag?

Jeg kan endda logge på og skrive at jorden er flad og hænger i 4 økologiske reb fra Randers.

• #39   20. aug Jeg tænker på hvem der tænker i at Jakob Ellemann skulle være en hykler og det kommer vel på hvis øjne der ser og når nu det ikke funger med offentligt opsyn kunne det jo nok være på sin side at lade private prøve for det kan jo nogen steder dårligt blive være smiley

• #40   20. aug Det var sku rart med en berigtigelse Alis for han blev smidt ud af DKP og jeg har iøvrigt aldrig nævnt et ord om SF.

DKP
    “ 1958 Partiets formand Aksel Larsen bliver ekskluderet og danner Socialistisk Folkeparti. Knud Jespersen bliver valgt som ny formand.
    1960 DKP ryger ud af Folketinget.
    1973 DKP begynder modstandskampagne mod EF (i dag EU). Kommer i Folketinget igen samme år, med seks mandater.
    1977 DKPs formand Knud Jespersen dør. Jørgen Jensen bliver valgt som ny formand.
    1979 DKP ryger ud af Folketinget igen.
    1987 Ole Sohn bliver formand for DKP.
    1989 DKP danner Enhedslisten sammen med Venstresocialisterne og Socialistisk Arbejderparti.
    1991 DKP fastholder sin støtte til Enhedslisten.”

• #41   20. aug Alis. #31

Du har vist en dårlig hukommelse hvad angår mit indlæg om fattige kår, for det var i 50-60’erne og bestemt ikke 70’erne som du skriver.
    Nu voksede jeg op i indre ny hvor fattigdommen nok var mere udbredt i forhold til mange andre steder.
    Alderen i min profil opdateres ikke og den er 3 år gammel så mon ikke vi er omtrent jævnaldrende smiley

Du har voldsomt travlt med at gøre flygtningestrømmen til vestens skyld, men du glemmer at hver gang der er ballade i disse slyngellande og en masse mennesker er i nød så råber og skriger røde kors og alverdens andre hjælpeorganisationer på usa og deres allierede om at gribe ind og så hænger vi på lortet bagefter.

Lad dog for pokker Mellemøsten og Afrika passe sig selv så vi slipper for ende på samme niveau når de allesammen er flyttet herop.
    Det er desværre der vi er på vej hen hvis ikke vi får lukket de skide grænser hurtigt smiley

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#42   20. aug Leon # 39

Det er Venstre, sammen med K og DF, der har skåret så meget ned i sundhedssektoren, at det går ud over patienter og klienter. Der er læger, der har sagt deres stilling op fordi arbejdsforholdene er uansvarlige og de vil ikke stå til ansvar for det.

Ellemann lægger skylden over på det personale, der forsøger at få nogle umulige betingelser til at fungere.
    Citat fra artiklen "»Der mangler ordentlighed, medmenneskelighed, anstændighed, ansvar« " citat slut.

Det er ikke rigtigt, og de mennesker, der løber livet af sig for at gøre det så godt som muligt på både hospitaler og plejehjem skal ikke finde sig i sådan en beskyldning. Det er Venstre selv, der har forringet forholdene i hele sundhedssektoren for at skaffe penge til topskattelettelser. Det er dem, der mangler medmenneskelighed og anstændigt ansvar.
    Nu vil han så ansætte pårørende som ridefogeder, der kan piske det personale, der allerede er for stressede. Ja, og pårørende vil sikkert også gøre det gratis for at sikre forholdene for deres familiemedlemmer. Godt regnet ud (ironi)

Det er ikke andet end endnu en spareøvelse. Vi er blevet lovet ordentlig undersøgelse af hele plejesektoren men han prøver at komme dem i forkøbet. Venstre vil ikke være med til at betale for mere og bedre uddannet personale, og der er der i alle tilfælde noget, der halter!

Jeg ville ønske at danskerne ikke var så nemme at narre.

Der er brug for en regering, der kan stå fast over for højrefløjen og alle deres tricks, og jeg håber det er det, vi har nu. Håber - men ikke helt sikker. Der skal arbejdes mere for stabile resultater.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#43   20. aug Cody - din profil siger 67 år. Jeg er 73, og min alder opdateres.

For et godt stykke tid siden skrev du om at være på pension, og familie og sommerhus. Dengang tænkte jeg at det var tidligt at være på pension, men der findes jo andre former for pension end folkepension.

• #44   20. aug Jeg har lige opdateret min alder - men er den virkelig? 🤣🤑👿🐯🐍

• #45   20. aug Polysl opdater sin alder det skal du passe på med du kunne jo blive yngre smiley

• #46   20. aug Leon

Nej..jeg har sat den til at jeg er født i 1900 tallet. Så ud fra min alder har jeg oplevet 1 og 2 verdenskrig - jeg har fuldskæg nu som et væddemål om hvem der først bliver barberet indtil Nytår - eller derover. - jeg kommer nok til at snuble i mit for jeg giver mig ikke en bøjet femøre. Det er faktisk så langt at jeg kan binde en fletning - hvis jeg vidste hvordan man gjorde - men det kan jeg få min søster tvilling datter til at klare til jul eller Nytår. Måske der bliver plads til en nisse i skægget. ha ha..

• #47   20. aug Polysl jeg glæder mig til at høre om det væddemål og hvem der vinder smiley

• #48   20. aug Alis #43

Jeg blev folkepensionist da jeg blev 65 og det er, mig bekendt, stadig pensionsalderen for dem der er født omkring 1950.

Du glemte iøvrigt at citere mit indlæg #41 smiley

• #49   21. aug Alis #28

Jeg opdagede lige din påstand om at Sovjetunionen klarede sig godt indtil usa ødelagde unionen.
    Cody - Jeg ved intet om Venezuelas historie, så det kan jeg ikke bruge, men jeg kender Sovjetunionens historie og Cubas. Begge steder fungerede godt indtil det lykkedes USA at ødelægge dem

Endnu engang kommer du med en helt uhyrlig og fejlagtig påstand.
    Hvordan kan et menneske som dig der er født i vesten påstå at Sovjetunionen, der slagtede 20 mio. landsmænd, fungerede fint ???

“ I historieskrivningen er der almindelig enighed om, at Sovjetunionen fungerede som en totalitær stat, der navnlig i perioden omkring borgerkrigen 1920-21 samt i Stalinperioden gennemførte voldsomme overgreb på sin befolkning. Tilsvarende begivenheder gjorde sig gældende i de østeuropæiske lande, der endte inden for den sovjetiske magtsfære umiddelbart efter 2. verdenskrig. I denne forbindelse spillede koncentrationslejrsystemet Gulag en central rolle, og særlig i Stalinperioden havde tvangsarbejdere indsat i Gulag stor betydning for den sovjetiske økonomi. Alt i alt førte overgrebene, som hovedsageligt – men langt fra udelukkende – fandt sted under Stalin, til ca. 20 millioner dødsofre.”

Det samme gælder Castro’s rædselsregime så hold op med de løgnehistorier hvis du stadig vil tages bare lidt seriøs smiley

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#50   22. aug Jeg har overhovedet ingen ambitioner om at blive taget seriøst af dig.

Stalin var oppe at slås med Hitler, og han vandt. Det gjorde han ikke med diplomatiske metoder, for det virkede ikke på Hitler, det erfarede både Stalin og Chamberlain. Hvilke egenskaber tror du man udvikler, når man skal føre krig mod en uberegnelig psykopat som Hitler.

Rusland var det land, der var hårdest ramt af krigen, men de klarede selv at komme på fode igen. I 50erne var de foran i rumkapløbet med USA.

Både Reagan og Thatcher bekæmpede Kommunismen og sociale normer i deres egne lande. Rusland var et kæmpe marked som de gerne ville have adgang til.

De selvfede neoliberalister er igang med at ødelægge verden med deres pengebegær, og de ødelægger alle andre kulturer. De skaber forurening og klimakriser, og de kan kun se alt fra deres egen økonomiske synsvinkel.
    Vi er nogen, der holder af livet for dets alsidighed, og heldigvis kan jeg opfange mange ligesindede. Håber vi en dag kan arbejde for de virkelige værdier.

• #51   22. aug Alis - hvad har Hitler med de 20 mio. borgere som Stalin slagtede at gøre ?

Stalin var en paranoid psykopat af værste socialistiske skuffe og bestemt ikke en skid bedre end psykopat socialisten Hitler !

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#52   22. aug Jeg kender ikke så meget til Stalin, men du har farvede briller på. Ligesom Reagan og Thatscher havde det. Alt hvad der minder om social omsorg og hensyn er i neoliberale menneskers øjne af det onde.

Det lykkedes at knægte kommunismen med handelsboycutter og løgne, og derfor har verden idag en alvorlig slagside til højre. Det er den stærkes ret, og skidt være med dem der ikke klarer konkurrencen. Samme sociale billede som nazismen.

Jeg er ikke kommunist, men jeg har ikke noget som helst imod kommunismen.

Du svarer ikke på hvad du ville gøre, hvis du var Stalin og skulle nedkæmpe Hitler og nazismen. Hvis det var nødvendigt at alle trækker på samme hammel og i samme retning. Tror du at du bagefter ville have flere illusioner om at der findes medmenneskelighed i verden og at det kan fungere?

• #53   22. aug Underligt efter så mange år at jeg stadig ikke kan få svar...

Alis

Sagde at en virksomhed ikke deler ud af overskuddet - det har jeg så flere gange modbevist med nagelfaste link - for det passer ikke i hendes had til kapitalen. Så er det sjovere at svine dem til og over en kam sige de alle er nogle røvere og banditter - på trods hun hele tiden pointerer ikke at generaliserer.

Hun havde også sagt at man burde dele overskuddet med medarbejdere - og som en finte spurgte jeg så om de også skal dele underskuddet....Heller ikke noget svar.

Så konklusion er at hun kun giver besvare noget som passer ind i hendes ideologi og tankegang.

Man kan let læse om firmaer som deler overskuddet, det kræver en simpel søgning - jeg har selv oplevet bonus sidst på året som en jule gratiale - for lige at fortælle at man påskynder en medarbejder. Det er også noget lort i Alis verden at man er tilfreds - hun vil mere have at al er lort og ingen lagkage - for ellers så falder hendes had til alt med neo til jorden.

For mig lyder det mere som en selvforskyldt fastholdelse psykose som skal give sympati, men når folk i 20 år har hørt den samme historie så er man ved at brække sig.

Hun har ikke været på arbejdsmarkedet de sidste ca. 35 år og alligevel er hun ekspert i både plejehjem og det virkelige arbejdsmarked. Hun har slet ikke opdaget at samfundet er en statisk størrelse og det er plejehjem også - og hjemme fra kælderen er hun ekspert.

Det giver en tanke på at folk slet ikke behøver at være i arbejde eller på nogen måde at have fingeren på pulsen - for at være eksperter. Man skal bare være i en kælder og læse en masse fra folk som render rundt med en sølvpapirhat.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#54   22. aug Det eneste du har gjort dig til ekspert i, polysl, er at fordreje kendsgerninger, der ikke passer dig, for at lukke munden på dem, der siger dig imod. Jeg tror gerne at man kan få bonusser og tjene mange penge på det.

• #55   22. aug WOW....ja så???s

Hvorfor har du først efter mange år tilkendegivet at der sker at folk får bonusser?

• #56   22. aug Alis C Stalin Slog millioner af uskyldige mennesker ihjel det ved alle der har haft historie i skolen smiley

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#57   22. aug Leon - det betyder ikke at kommunismen slog folk ihjel.

• #58   22. aug Alis C det var jo det Stalin stod for og der var også en person i korea som slog millioner ihjel du må jo kalde deres politik for hvad du vil.

• #59   22. aug <hold da kæft Alis - du er sgu da helt væk.

• #60   22. aug Alis #52

Du trænger vist hårdt til en historielektion !

“ Mens det nazistiske Tyskland systematisk forsøgte at udrydde jøderne, havde Sovjetunionens leder, Josef Stalin, allerede længe været i gang med grusomme forbrydelser mod sit eget folk. Historikere foretager et konservativt skøn, når de vurderer, at et sted mellem 11 og 14 millioner mennesker blev ofre for regimets forbrydelser fra 1928 frem til Stalins død i 1953. Andre sætter tallet langt højere og siger, at helt op mod 55 millioner mennesker døde.

I denne 25-års periode forfulgte Stalin millioner af både reelle og indbildte fjender, der kom fra forskellige politiske, etniske eller religiøse grupper. En bevidst fremprovokeret hungersnød kostede op mod seks millioner mennesker livet, mens de berygtede Gulag-straffelejre dræbte omkring to millioner andre.”

Stalins nedslagtning af eget folk havde ikke en hujende fis med Hitler at gøre så hold op med dine opdigtede historier smiley

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#61   22. aug Cody

Jeg har aldrig været tilhænger af Stalin, men har ikke undersøgt nøjere, hvad han lavede, og jeg lader mig ikke styre af sladder alene.

Men Stalin og kommunisme er ikke det samme. Kommunisme betyder at staten, det vil sige arbejderne selv og fællesskabet, ejer produktionsvirksomhederne.

Det er da helt sikkert at Stalins opførsel har haft noget at gøre med Hitler og nazismen. Han kan ikke have været upåvirket af at Hitlers fremgang skyldes at folk håbede han kunne være et bolværk imod kommunismen. Selv danskere meldte sig til tysk krigstjeneste for at bekæmpe kommunismen.

Ved krigen, hvor Tyskland endelig knækkede halsen på den russiske vinter, var forholdene så barske og umenneskelige, at man har svært ved at forstå, at det kan være mennesker, der opfører sig på den måde. En type som Hitler kan kun bekæmpes med total hensynsløshed.

Det var kommunisterne der kæmpede for at befri verden fra fascismen, tydeligst i Frankrig og Spanien. Flere af vores store forfattere har været kommunister. Det har ikke været fordi de var tilhængere af Stalin, men fordi de troede på menneskerettigheder.

Jeg synes du skal holde op med at nedgøre mit kendskab til emnet hver gang du ikke kan forsvare dine egne holdninger.

• #62   22. aug Alis C for fanden da hvis du vil nedgøre hvad England - USA - Australien - New Zealand - Canada - Frankrig - Grækenland - Indien - Kina - Italien - Polen og mange Vest og Øst europæiske landes modstandsfolk hvor også jødiske modstandsfolk og ligeså de Tysker der døde grundet deres modstand imod Hitler jo var med til at verden fri igen (hvis jeg har glemt nogen må i gerne sige det) - jo der fandtes mange helte og Alis C jeg sige at du har spillet historisk fallit da du burde kende 2. Verdens krigshistorie.

• #63   23. aug Mens det nazistiske Tyskland systematisk forsøgte at udrydde jøderne, havde Sovjetunionens leder, Josef Stalin, allerede længe været i gang med grusomme forbrydelser mod sit eget folk. Historikere foretager et konservativt skøn, når de vurderer, at et sted mellem 11 og 14 millioner mennesker blev ofre for regimets forbrydelser fra 1928 frem til Stalins død i 1953. Andre sætter tallet langt højere og siger, at helt op mod 55 millioner mennesker døde.

Hvad er det lige du ikke forstår Alis ???

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#64   23. aug Hvad er det du ikke forstår, Cody? Jeg taler om kommunisme og Stalin var ikke kommunisme. Hans forbrydelser bliver flittigt brugt til at nedgøre Sovjetunionens politik, og folk gennemskuer ikke, at de to ting er ikke det samme.

Jeg har aldrig været tilhænger af Stalin, og har ikke interesseret mig for at undersøge hans "bedrifter". Man overser også at Hitler kunne man ikke nedkæmpe medmindre man blev ligeså psykopatisk kold som han var.
    Den krig startede længe før første verdenskrig.

Jeg hader krig og hvad det gør ved mennesker.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#65   23. aug Leon - jeg nedgør overhovedet ikke hvad andre lande udrettede under 2. verdenskrig, jeg fortæller at Rusland led de største tab og at de leverede det afgørende slag. De klarede også selv at komme på fode igen.

• #66   23. aug Alis

Ironisk nok ende Rusland at blive det som de kæmpede imod. Og de kriminelle trives.

• #67   23. aug Josef Stalins diktatur byggede på en kommunistisk ideologi, og han skyede ingen midler for at nå sit mål: At Sovjetunionen skulle udvikle sig til en stærk kommunistisk industrimagt. Alle dele af samfundet var under sovjetstatens kontrol, og vold og terror fastholdt befolkningen i et jerngreb. Retssystemet var vilkårligt og utilregneligt og tjente partiet i stedet for borgerne. En stram planøkonomi styrede den økonomiske udvikling, så den tilgodeså Stalins mål. Desuden iværksatte Stalin en omfattende propaganda, som skulle overbevise befolkningen om det gode og retfærdige i den brutale behandling, den blev udsat for.

Sidder du og bilder dig ting ind så de passer med dit verdensbillede Alis ???

Intet, som i intet ved kommunisme har ført noget godt med sig og det havde du vidst hvis du havde fulgt bedre med i historietimen smiley

• Å.R.
    Å.R. Online Tilmeldt:
    sep 2019

#68   23. aug Hold da kæft, for en gang pladder !!!

God Søndag

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#69   23. aug Der er du igen, Cody. Du nedgør andres viden i stedet for bare at kommentere på emnet.

Der er fabrikeret bunker af den slags tekster, som du har sat ind i forrige indlæg. De er fabrikeret af højreorienterede politikere, der ikke vil høre noget om social fordeling af samfundets goder.
    Aksel Larsen tog afstand fra Moskva og dannede sit eget parti - demokratisk socialisme. Den del har interesseret mig og det er mit politiske holdepunkt. Hvad der skete i Sovjetunionen under Stalin har jeg spontant holdt afstand til.
    Det hører imidlertid med i billedet at kampen imod kommunismen startede længe før 2. verdenskrig.

Stalin kom til magten fordi Lenin blev udsat for et attentat, som han aldrig kom sig af. Lenin var imod Stalins barske metoder. En anden kommunist flygtede til USA . jeg tror han hed Trotskij eller sådan noget lignende.

Ren kommunisme, hvor staten ejer produktionsmidlerne stemmer ikke med den danske mentalitet. Vi vil gerne have muligheden også for at oprette selvstændige og privatejede virksomheder. Jeg kan bare ikke se nogen som helst grund til at Vesten blander os i hvad andre lande vil. USA har bekæmpet kommunismen i hele verden, og det kommer altså ikke USA ved, hvilke systemer andre lande ønsker. Har man overhovedet tal på hvor mange mennesker USA har slået ihjel - Vietnam - Korea - Mellemøsten - Afrika - alle steder hvor der skete noget, der ikke passede USA. Kunne de ikke føre krig, så lavede de økonomisk boycut.

Hvordan får man de neoliberale til at forstå, at de ikke har lov at kontrollere hele verden. De kan lave fri markedsøkonomi inden for deres egne grænser, men de har ikke lov at tvinge den ned over hovedet på alle andre.

For en sikkerheds skyld vil jeg gentage - Stalin er ikke kommunisme. Kommuniske er en speciel politisk retning, og der hører et økonomisk system med som blev lavet af Carl Marx.

• #70   23. aug Jeg vil omvendt for en sikkerheds skyld skyde dit ynkelige forsvar for kommunisme i sænk med historiske fakta !
    Som lidt ekstra krydderi på kommunismen blev selv socialt udsatte forfulgt og jagtet af dine elskede kommunister Alis så glem alt om dit forskruede syn på denne syge ideologi og vær glad for at du bor i et kapitalistisk land hvor du har lov at brokke dig over systemet uden at blive sendt i arb.lejr smiley

“ Men det havde kostet. Imens foregik nemlig en jagt på fjender af det kommunistiske system. Rige storbønder, politiske fjender og socialt udsatte blev mål for anholdelser og deportationer i store mængder.
    De frygtede Gulag-lejre blev opholdssted såvel som endestation for millioner af fjender. Lejrene, der var kendetegnet af stor lukkethed, var arbejdslejre, hvor anslået 20 millioner på et tidspunkt i deres liv var fanger.
    Det er ukendt, hvor mange mennesker, der døde i disse lejre på grund af udmattelse, sygdom eller tortur, men man regner med et par millioner.
    Nogle af de mest frygtede lejre lå i det nordlige Sovjetunionen, hvor klimaet var koldt og barskt. Her var kulde en faktor, der tog livet af mange.”
    https://www.dr.dk/nyheder/raedselsregimet-i-sovjetunionen

“ Den ideologi, som lå til grund for det politiske system i Sovjetunionen, kaldes marxisme-leninisme og bygger især på Karl Marx', Friedrich Engels' og Vladimir Lenins tanker.”
    https://folkedrab.dk/eksempler-paa-folkedrab/stalinismens-forbrydelser/foer-folkedrabet-kommunisme-propaganda-og-stalins

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#71   23. aug Så gør du det igen, Cody. Du blander Stalin og kommunisme sammen og angriber mig for uvidenhed fordi jeg har en anden holdning end du.
    Selvfølgelig kan du finde links, der bekræfter din holdning. Der er masser af dem!

Der står igen steder i de kommunistiske vejledninger, at man skal behandle folk på den måde som det skete i arbejdslejrene, men borgerne var oppe imod kapitalens magt. De havde måttet se på at deres børn døde af sult og sygdom, fordi de fattige i kapitalens øjne kun var arbejdsslaver. Det førte til oprør og til at man afsatte zaren.

Fatter du ikke en bønne af de fattiges kamp for retten til et liv? At de gerne ville have mere ud af livet end at være arbejdslaver og kanonføde for at de rige kunne leve i sus og dus.

Her i Danmark har vi jobtræningscentre i stedet for arbejdslejre. Folk kan heller ikke flygte fra et jobtræningscenter, og der er gjort forsøg på at tælle hvor mange der er døde, fordi de ikke kunne få en pension mens de stadig havde kræfter til at få noget ud af tilværelsen.

Hele verden er på vej imod de samme spændinger mellem højre og venstrefløjen, som udløste både første og anden verdenskrig. Jeg håber på og arbejder for at vi denne gang kan få løst problemerne med demokratiske metoder - d.v.s. at der skal tages hensyn til alles meninger og oplysninger om, hvordan de har det.

Derfor skal vi også sætte grænser over for Ellemann, der generaliserer og hævder at de ansatte på plejehjemmene mangler medmenneskelighed og ansvarsfølelse. Det er sådan de velbjergede kæmper for at holde lønarbejderne undertrykt. Han kan ikke engang vente på en undersøgelse af de faktiske forhold.

• #72   23. aug Alis C jeg tænker i at du tænker på jobcenter når du taler om jobtræningscenter og ja de laver mirakler de få de dødsyge til at blive raske på et splitsekund - hvis ikke de er døde inden og arbejdsprøvning jaaaa det må kunne kaldes for gratis arbejdskraft og i de fleste tilfælde er der jo ikke fast arbejde bagefter og jeg er jo også rød - men ikke blod rød smiley

• #73   23. aug Alis det er sku trættende at skulle belære en 73 årig om kommunismens historie bare fordi hun har opfundet sin egen rosenrøde historie der intet har med virkeligheden at gøre !

Nedenstående artikel beskriver perioden fra Zarens fald til Stalins død og er skrevet af Det danske institut for internationale studier DIIS.

Gør dig selv den tjeneste at læse den så vi slipper for at du fremover beskylder både Hitler og resten af vesten for kommunismens ulyksaligheder...
    https://folkedrab.dk/artikler/den-russiske-revolution-1917

Hele den kommunistiske periode fra 1917 frem til Unionens fald er gennemsyret af vold, mord og undertrykkelse og nutidens Rusland med Putin ved roret er såmænd ikke meget bedre 🧐

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#74   24. aug Cody - og du fortsætter med at nedgøre min viden og fremhæve dine egne holdninger som de eneste rigtige. Engang læste jeg, at tegn på at man bliver hjernevasket er, at man holder op med at stole på sine egne vurderinger.

Jeg tror ikke der står noget i det link, jeg ikke har set før. Siden om den russiske revolution har jeg læst, men siden om ideologi har jeg kun læst halvdelen af, der er ret meget læsestof.
    Jeg lagde mærke til at der stod at Zar Nicolai abdicerede - det var ikke frivilligt, han blev taget til fange sammen med sin familie. Siden henrettet. Jeg har spekuleret på hvorfor de absolut skulle henrette dem, han havde jo ikke mere magt, men det var vel i frygt for at den økonomiske overklasse kunne komme til magten og genindsætte ham. Nu gik der trods alt 70 år før kapitalisterne fik nedkæmpet kommunismen og genindført klassesamfund og ulighed - og nu med en tidligere KGB-mand i spidsen.

Vidste du at Lenin en overgang boede i Danmark?

Du bliver ved med højt og flot at overse, at pointen er fattigdom og hvad man kan gøre ved den. Der var virkelig fattigdom i Rusland på det tidspunkt, og man ville lave et politisk system, der fordelte goderne bedre. Nogle var holdt op med at tro på at det kunne lade sig gøre med det gamle klassesamfund, så man indførte kommunisme efter princippet om at yde efter evne og nyde efter behov.

Det kunne ikke lade sig gøre frivilligt, det blev magtkamp på liv og død med de gamle rigmænd, der sad på pengekassen. Stalin var uforsonlig, alle der modarbejdede blev ryddet af vejen. Ikke alle de ledende kommunister var enige - og så blev de også ryddet af vejen.
    Da Hitler gik til angreb på Sovjetunionen slog Stalin igen, og han vandt. Alle, der ikke var solidariske i den kamp, blev ryddet af vejen. Det var Hitler og fascismen, der var skurken, ikke dem der forsøgte at bekæmpe den. Men de russiske soldater var ikke sjove at komme på tværs af.

Tror du det kan lade sig gøre, at de, der sidder på pengene og magten, de frivilligt vil acceptere at andre også har ret til et ordentligt liv? Her i Danmark er der en regning, der skal betales efter coronakrisen og nedlukning, og banker og kapitalindkomster vil blive beskattet - de brokker sig allerede højlydt. Tror du at bankerne frivilligt vil afholde sig fra at sende regningen videre til kunderne?

Ældresektoren er også kommet i søgelyset, der er brug for mere og bedre uddannet personale. Ellemann kæmper for at hans vælgere kan slippe for at betale - det er det denne tråd drejer sig om.
    Hvordan kan man se på nød og fattigdom og menneskelige smerter uden at være villig til at gøre den nødvendige indsats for at forbedre forholdene?

Jeg tror ikke på krig og revolutioner, men jeg kan godt forstå, at der er nogen, der gør. Man fik nedkæmpet nazityskland, men man fik ikke nedkæmpet nazismen. Man kan ikke udrydde syge ideer fra folks hoveder med krudt og kugler, nazismen begyndte langsomt men sikkert at vokse igen, og idag er de facistiske principper igen alt for udbredte. De klæder sig ud som moral og disciplin, men det er i virkeligheden en egoistisk kamp for magt og egne fordele.
    Der skal en mentalitetsændring til, men det er noget af en opgave at finde ud af hvordan.

• #75   24. aug Alis - historien viser med al tydelighed at kommunisme kun kan fungere med totalitarisme og derfor hjælper det ikke at forskønne intentionerne med denne ideologi.

Realiteterne er ganske enkelt at mennesker er egoistiske, krigeriske, dominante og magtsøgende hvilket betyder at kommunisme ikke fungerer uden et magtapparat.

Kina, Venezuela, Sovjet, Cuba m.fl. er alle fremragende eksempler på at kommunisme ender som totalitær regimer med dybt forarmede befolkninger til følge...

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#76   24. aug Cody

"Realiteterne er ganske enkelt at mennesker er egoistiske, krigeriske, dominante og magtsøgende hvilket betyder at kommunisme ikke fungerer uden et magtapparat. "

Mennesker er meget andet end det. Mennesker er også fredelige, ansvarsfulde, næstekærlige og alt hvad vi bryder os om.
    Mennesker, der ikke er truede, er fredelige.

Sovjetunionen rejste sig uden hjælp udefra efter anden verdenskrig. Det var først da Vesten gik til angreb på deres system og lavede handelsboycut at det gik galt. Cuba fik oprettet et socialistisk samfund med et godt socialt sikkerhedsnet.

Hvis Vesten ville lade de kommunistiske lande leve i fred, så fungerer det godt. Hvad skal vi blande os for?

Vi var selv igang med at oprette et samfund, hvor man tog det bedste fra begge systemer, kapitalisme og kommunisme, men blev løbet overende af neoliberal propaganda.
    Nu må vi prøve at redde det før det går endnu mere galt, så vi bliver til mini-USA.

• #77   25. aug Alis, dette bliver min sidste kommentar i denne tråd.

Jeg har givet dig flere links der modsiger din viden, men når du ikke engang gider læse dem og blot kører videre med din egen opdigtede historie kommer vi ikke videre og desværre er det oftest hvad der sker i debat med dig.
    Du nægter at forholde dig til historiske fakta udarbejdet af anerkendte historieforskere hvilket tyder på at du lever i din egen lille virkelighed.

Nedenstående er et link til de vigtigste detaljer i Sovjetunionens historie fra 1914 frem til 1991 da unionen blev opløst.
    Læs den hvis du vil og du vil opdage at din egen udlægning er helt skæv !

https://da.m.wikipedia.org/wiki/Sovjetunionen

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#78   25. aug Cody - og du har altså gjort dig til dommer over hvilke historiske facts og analyser, der er gyldige. Der er kun een mening om alting og det er din.

Jeg har læst så meget om kommunismen, at næppe nogen kan fortælle mig ret meget nyt. Desuden har jeg HF-eksamen i historie, og jeg kom i sin tid sammen med en kommunist i et år. Politisk var vi nu uenige om en del ting - men lad være med at udlægge det som om jeg ikke ved, hvad jeg taler om.

Men hvis vi skal opdatere - jeg er ikke kommunist, og jeg går ikke ind for Stalins metoder. Det var der en del kommunister, der heller ikke gjorde. Så hvad er vi uenige om?
    Vi er uenige om hvorvidt ordentlige sociale vilkår skal være en rettighed. I dette tilfælde altså i ældreforsorgen.
    Ellemann repræsenterer Venstre, og det er Venstre, der har lavet så mange nedskæringer i ældreforsorgen at det nu går galt en række steder. Det forsøger han at vende rundt til at det er sosuerne, der mangler ansvarsfølelse. Det gør de ikke! De løber livet af sig for at gøre det så godt som muligt på de mest umulige betingelser, så lad være med at gøre dem ansvarlige for Venstres forfejlede socialpolitik.

Det er muligt, der er nogle elementer imellem, der bør skiftes ud, men det skal komme an på en undersøgelse af de konkrete forhold - ikke på en politiker, hvis mål udelukkende er at spare penge.

• #79   25. aug Så køre møllen om ansvar fraskrivelse - grunden til at sosu i nogle tilfælde er dumme svin, med en mund så selv Preben Møller Hansen bliver imponeret er fordi de ikke har tid nok - ikke penge nok. HVis de fik en milliard så bliver det hele meget bedre både sproget og deres syge indstilling til ældre.

Gu ve om de sosuer taler til deres gamle mor på samme måde.? Føj for helvede - den gamle kælling har skidt igen. Det stinker - pak hende ind og lad hende sidde i sit lort. Fy for helvede.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#80   25. aug Der var en mere, der ikke vil bruge skattekroner på at forbedre ældreforsorgen.

• #81   25. aug Jeg syntes der skulle bruges penge på en mundkurv til de beskidte sosuer.Så de gamle ikke skal høre på deres jammer.

Kommentér på:
Hykleri Ellemann

x