{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
693 visninger | Oprettet:

At bruge sit vand flere gange. {{forumTopicSubject}}

Ja hvis jeg ikke tager helt fejl mangler Danmark vand i sin undergrund grundet tørke - så hvorfor ikke genbruge det vand der sådan bare lige kan genbruges og jeg tager eksempelvis det vand jeg koger æg i + det jeg køler æg i ud som fuglevand og det kan jo lyde som lidt - men hvis alle tænkte kreativt vil meget være vundet.
Jeg hørte om hvordan England under 2. Verdenskrig lavet om på deres grønne arialer så de kunne få nok at spise.
Og der kan siges meget om kineserne men de lader ikke meget gå til spilde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At bruge sit vand flere gange.
  • #1   6. aug 2020 Som sådan kan jeg være ligeglad, jeg betaler en kvm pris af mit areal pga. en gammel lejekontrakt fra 1983. Som betyder jeg kan bruge lige så meget vand jeg har lyst til.

    Med hensyn til EL så er jeg mere obs på besparelser. grønsager koger jeg sammen med kartofler - bruger meget rest varme. Så jeg bruger i boligen kun for mellem 900 til 1100 kvartal. Husker at slukke lyset i køkkenet når jeg ikke er der, ingen lys i rum hvor jeg ikke er der. Ingen standby - andet mine pc'er. osv... På årsbasis spare jeg faktisk til 3 ferier. Win Win plimelim...


  • #2   6. aug 2020 Polysl jaaaa men fordi du har billigvand behøves det jo ikke gå i et overforbrug - men det kan jeg jo også forstå at du ikke gør smiley

  • #4   7. aug 2020 Jeg kan sige ditto til det hele og derudover foregår brusebadet henover en spand hvorefter jeg har samlet til to toiletskyl.
    Vores omfattende blomsterbede, potter og drivhuse vandes udelukkende med opsamlet 4 m3 regnvand (bortset fra tørkeperioder).
    Vores årlige forbrug ligger ml. 30-40 m3 smiley


  • #5   7. aug 2020 Brusebad er nok det som bruger mest vand, og skulle jeg bygge nyt hus, så ville jeg have et system som opsamler al vandet derfra, og bruges til toiletskyl. Samt omfattende kalkspaltere for at undgå kalk i vandet.

    Solpaneler til gulvvarme, og el.

    Men det mystiske ved de visioner er at hvis de realiseres, så bliver intet billigere selv om Mette Fup vil have 1 million elbiler på gaden om 9 år - man opfinder bare andre afgifter når alle boliger er selvforsynende med varme og el. Vi skal fandme ikke slippe godt fra at være al for grønne.

    Det er også derfor at folk er nølende for den grønne omstilling, da man på anden måde straffer dem som gør det.


  • #6   7. aug 2020 Hello Kitty pasta vandet kunne du jo give buske ved at vande ved buskens rod det betyder jo ikke noget bare det så er stue temperatur smiley

  • #7   7. aug 2020 Cody N det er sku god karme og at tage en spand med i bad må siges at være en god ide - men pas nu på ikke at falde i spanden smiley

  • #8   7. aug 2020 Polysl enig folk bliver straffet hvis de ønsker at være eller blive grøn - desværre smiley

  • #11   7. aug 2020 Kitty

    brug adblock plus - så er der ingen reklamer. Den er gratis.


  • #12   8. aug 2020 Slut prut finale med reklamer på bavianen.

    https://adblockplus.org/

    Husk altid kun at downloade fra de originale steder for ikke at få skrammel med i en installering.


Kommentér på:
At bruge sit vand flere gange.

Annonce