{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
159 visninger | Oprettet:

Corona-hjælpepakke skal bekæmpe fattigdom og sult i Afrika {{forumTopicSubject}}

https://jyllands-posten.dk/international/Afrika/ECE12208905/coronahjaelpepakke-skal-bekaempe-fattigdom-og-sult-i-afrika/

Regeringen og et bredt flertal i Folketinget er blevet enige om en hjælpepakke, der udmønter 365 millioner kroner til at bekæmpe arbejdsløshed og fattigdom som følge af coronakrisen i Afrika.

Det fortæller udviklingsminister Rasmus Prehn (S).

Det er den anden hjælpepakke med penge fra en standby-pulje, som blev oprettet i marts for at hjælpe Afrika gennem coronakrisen.

- Det, vi har fokus på denne gang, er de afledte konsekvenser af coronavirusset i Afrika. For det, der rammer allerhårdest i Afrika lige nu, er konsekvenserne af nedlukningen og de restriktioner, der er indført i landene, mere end det er coronavirusset i sig selv, siger Rasmus Prehn.

Danmark har været i tæt kontakt med en række afrikanske lande for at finde ud af, hvilken hjælp der er mest brug for, oplyser ministeren.

- Det, de efterspørger, er tiltag til at holde hånden under de allersvageste. At man kan sikre de sociale sikkerhedsnet, så de mange, der på grund af coronakrisen bliver arbejdsløse, fattige og lider af sult, får noget at leve af, siger Rasmus Prehn.

Med hjælpepakken bliver der derfor afsat 140 millioner kroner til fødevarehjælp, virksomhedsstøtte og støtte til kontanthjælpssystemer.

Der sættes desuden 110 millioner kroner af til sundhedsindsatser. De skal især forbedre piger og kvinders adgang til prævention og sundhedsklinikker.

Hvornår er nok nok med at give penge til Afrika, hvad mener du?

Det er årtier siden, at nok er nok med penge til Afrika, så længe jeg kan huske tilbage, og det er nu mindst 50 år, har ikke kun Danmark givet penge til Afrikas bundløse hul men også utallige andre lande.

Tænk nu hvis der var noget man kunne gøre, så alt pludselig blev bedre?

Kommentarer på:  Corona-hjælpepakke skal bekæmpe fattigdom og sult i Afrika
  • Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 9 Følgere: 214 Emner: 616 Svar: 7.705
    #1   10. jun Vi har set hvad Danmark mener om de aller svageste her - Det er ikke noget man bruger penge på - så hellere en masse penge på sorte, hvor det faktisk ikke burde være vores opgave - det må være landet selv som skal tage affære.

I min verden hjælper man sig selv og får rettet op på uretfærdigher og besparelser - før man hjælper andre.

Mange mener det er håbløst at sende penge til Afrika, for varer, penge forsvinder pludselig ned i lommerne på korrupte - men man er så naive at forsætte med at fylde et hul som det ikke er lykkedes i mere end 50 år.

Om man så gav hver afrikaner 10 millioner - så vil der gå 10 min så var de fattige igen.

Stop nu for helvede....

• #2   10. jun Annella jeg kommer ind senere smiley

• #3   10. jun "I min verden hjælper man sig selv og får rettet op på uretfærdigher og besparelser - før man hjælper andre. "

Njarh, jeg kunne godt komme i tanke om en enkelt herinde, der ville sulte selv, for at forære de sidste slanter væk til andre... smiley smiley smiley

• #4   10. jun Jeg så i går et program om Somalia og der viste de hvordan flere Afrikanske lande kæmper imod nogle krigsherre og man kunne se hvordan de grundet alverdens ulykker samlede sig i hovedstaden og jeg kunne forstå at resten af verden bare så på - jeg vil gerne hjælpe dem der ønsker fred i Afrika smiley

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#5   10. jun Leon

Vil du mene at man skal sende danskere ind som kan blive dræbt for at etablere en regering i Somalia.?

• #6   10. jun "(...) jeg vil gerne hjælpe dem der ønsker fred i Afrika"

Jamen, så vink dog farvel til Slagelse, og drag til Afrika, hvad hindrer dig?! smiley smiley

• #7   10. jun Polysl nej men vi kunne give x-antal kroner til hjælp og som de sagde skulle krigsherren bekæmpes for der ved vil pirateri også blive bekæmpet.

• #8   10. jun Madonna M jeg bor i et Demokratisk land og er glad for mit land og jeg ønsker fred på jorden også selv om det aldrig kommer til at ske grundet tåber smiley

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#9   10. jun Leon

Vi skal ikke give en krone til noget som helst i Afrika fra statens side - hvad så andre kolbøtter gør er deres eget problem. Det er lemminge tænkning at blive ved med det lorte hul.

• #10   10. jun Polysl jaaaaa jeg ved det godt men der findes altså afrikaner som er oplyste Gudskelov for det smiley

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#11   10. jun Leon

Hvad fanden hjælper det hvis pengene forsvinder så kan afrikanere være lige så oplyste.

Stop det show - stop al hjælp fra regeringen.

Hvor tror de alle oplyste negere sidder i dag? De sidder i EU.

• #12   10. jun #6
    Madoona

"(...) jeg vil gerne hjælpe dem der ønsker fred i Afrika"

Jamen, så vink dog farvel til Slagelse, og drag til Afrika, hvad hindrer dig?!

Jeg er bange for, det bliver et kort besøg smiley

• #13   10. jun #6

Annella, ja, vi har et par stykker, der gerne vil være så gode, så goode, indtil de skal til at undvære noget selv. smiley smiley

• #14   10. jun #13
    Jeps Madonna - jeg ææællllsker verbal-akrobater, de er simpelthen så troværdige, at det næsten gør ondt. smiley

• #15   11. jun Madonna M den tale du skriver #13 kunne jeg nu godt tænke du gav en forklaring på - jeg giver gerne lidt - du ved der skal ikke tales men handles.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#16   11. jun Leon

Jeg er ikke i tvivl, hvem Madonna mener.

• #17   11. jun Polysl så kan du jo fortælle mig hvad Madonna M mener smiley

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#18   11. jun Hvorfor mig?? - lad Madonna gøre det. - det var ikke min kommentar som du ikke forstod.

• #19   11. jun Tænk nu hvis der var noget man kunne gøre, så alt pludselig blev bedre?

Ja det er i alt fald ikke blevet bedre af at sende penge afsted....

• #20   11. jun OK Madonna M jeg har et hjerte du ved sådan et der banker og hvor jeg gerne hjælper andre og der er mange måder at hjælpe på vil du have eksempler smiley

• #21   11. jun Du er i hvert fald god til at rose dig selv, men lad os bare høre, hvad du egentlig hjælper med? smiley smiley

• #22   11. jun Madonna M jeg kan forstå til forskel for dig at jeg prøver at gøre en forskel jeg har når du nu har så travlt med hvad jeg gør støttet 2 zoologisk haver under corona tiden + jeg som du nok ikke husker har hjulpet folk der havde corona og ligeså folk uden corona - jeg støtter bedre psykiatri som medlem og bidrag hver måned - jeg vil også støtte en lokal forening som medlem og det var lige hvad jeg sådan kunne finde og hvad med dig.

• #23   11. jun Min fætter har boet i Zambia i ca. 50 år. Han fik etableret en mindre farm, som han har kunnet leve af. Der er en del indfødte, der er ansat som arbejdere, og dertil har han oprettet en skole, hvor både hans egne børn og de indfødte blev undervist.

For en del år siden, blev der sendt noget nødhjælp derned, i form af fødevarer.

Det betød bare. at de produkter han solgte på markedet faldt i pris.
    Kål og kyllinger og oksekød, måtter han sælge til under det halve af den normale pris.

Da han startede dernede, var han bestyrer hos en engelsk farmer. Der var 25 ansatte, der tilsammen delte en lønpulje på størrelse med den fætter fik.

De kunne sagtens nøjes med 10 til at dele lønpuljen, men når de fik lønnen udbetalt, kom de først igen, når pengene var brugt.
    Når der var 25 i stedet for 10, var der også 25 familier der kunne overleve.

• #24   11. jun Busmann god karma smiley

Kommentér på:
Corona-hjælpepakke skal bekæmpe fattigdom og sult i Afrika

x