{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
368 visninger | Oprettet:

Barnebrud. {{forumTopicSubject}}

Ja vi har talt om det før og syntes ikke om at Inger Støjberg gang på gang bliver jagtet fordi hun er stærk og holder på sine holdninger og der må da være andet folketingspolitikerne kan gå op i.
Jeg syntes stadigt at det hun gjorde var ok og i Danmark har vi altså en ret til at kunne sige at det ikke er ok.
Er der nogen af jer der syntes at det er ok at kunne gifte sig med børn.


Kommentarer på:  Barnebrud.
  • #2   15. maj 2020 Støjsenderens udmelding får sikkert menneskesmuglerne til at fortælle "kunderne", at de skal holde sig fra DK, hvis hustruen er under vores lavalder for ægteskab.

    MEN det fik de "radisplitterravendegale" og de Sociale-Forvirrede vist ødelagt?


  • #3   15. maj 2020 Mon Leon går og lurer på noget kuvøseguf... smiley smiley smiley

  • #4   15. maj 2020 Leon

    Nu skal vi forholde os til lovgivningen som selvfølgelig skal være gældende både for etniske danskere og flygtninge - loven kan jo ikke differences - og ja man har ret til at ytre sig men man har ikke ret til at lave sine egne love.

    Jeg er dybt imod at man kan slæbe børnebrude ind i Danmark og mene at loven hvor de kommer fra skal gælde i Danmark. - Tildels gør den, for er de gift i et land hvor det er tilladt kan Danmark ikke bruge deres egne love.

    Støjberg har brugt hjertet til at bestemme og det går ikke for jura skal ikke baseret på følelser men på paragraffer for hvad man må og ikke må. Men som sådan kan Støjberg slappe af for det får ikke den store betydning andet en "næse" og som sådan spild af tid at nedsætte et udvalg til at udrede forløbet.

    Loven kan så også være utilsigtet i den forstand at en flygtning med 3 koner og 20 børn i realiteten kan komme til Danmark. I første omgang fik han 1 kone og nogle børn til Danmark og kan dermed ikke få flere hertil. Men børnene kan søge om familiesammenføring og dermed få 2 mødre og resten af børne til Danmark - og vi kan ikke gøre en disse. Så Danmark ender op med at skulle bruge millioner på 3 mødre og 20 børn og 1 ægtemand.

    Han kan også i realiteten leje/købe et stort hus og få sine 20 børn og 3 koner under samme tag og leve som en konge af børnebidrag og bistand.

    Som annella er inde på kan vi være ligeglad med hvad man gør i andre lande, men som sagt så har det en utilsigtet effekt som på en måde overskriver vores rets paragraffer.


  • #5   15. maj 2020 Annella nej at det lovmæssigt kan lade sig gøre i andre lande gør jo ikke at det er ok i Danmark men vi er enig kan jeg se smiley

  • #6   15. maj 2020 Busmann jamen hvis det er rigtigt har Inger Støjberg jo gjort det rigtigt så hvorfor den undersøgelse der må jo være andet der er vigtigere smiley

  • #7   15. maj 2020 Madonna M nej da de skal ligesom vin have en god alder smiley

  • #8   15. maj 2020 Polysl at sådan noget kan lade sig gøre i Danmark er forkasteligt og er med til at undergrave Danmarks velfærdssamfund smiley

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 331 Svar: 3.285
    #9   15. maj 2020 Jeg er fuldstændig enig omkring børnebrude, at det er afskyeligt.

    Men jeg er ikke enig omkring Støjberg. Hun var fuldstændig bevidst om at hendes handling var ulovlig, og blev advaret mod at gøre som hun gjorde.

    Som minister går det ikke at man udsteder ulovlige 'bagdørs' instrukser, bare fordi man har sin egen mening om en ting, uden at det får konsekvenser.






  • #10   15. maj 2020 Cris7 jeg lærte engang om hvordan nød bryder alle love og hvis en minister ikke kan skille fårene fra bukkene hvem skal så gøre det - tænker du på hyrden smiley

  • #11   15. maj 2020 Mener man Støjberg har været forlangt ude, så kan man jo give hende en såkaldt næse i stedet for at etablere en dyr undersøgelse der ender med en flere hundrede sider lang redegørelse, det er det glade vanvid.
    Men reelt er det samfundet der har begået fejl ved at acceptere spontane asyl ansøgninger selv om vores Flygtninge konventionen ikke giver mulighed for spontane asyl ansøgninger fra tredie lande, i disse tilfælde skulle disse børne brude par være afvist ved grænsen, så var problemet ikke opstået sammen med alle de andre spontane ansøgninger.
    I øvrigt gik Mette Fredriksen til valg på at stoppe de spontane asyl ansøgninger totalt og i stedet bidrage til flygtninge problematikken ved igen at tage såkaldte kvote flygtninge fra FNs flygtninge organisation, hvad der jo giver langt mere fornuft, og mulighed for selv at være med til at bestemme hvem vi vil have ind i landet.
    Set i det lys er sagen mod Strøjberg nået af en misforståelse, da der nok ikke er mange politikere der inderst inde ikke er helt klar over at hele Asyl politikken ikke løser problemer snare modsat og koster uhyrlige summer, men næsten ingen tør gøre noget, ej heller Mette Fredriksen der ellers var ganske klar i mælet før valget.


  • #12   15. maj 2020 Ole S det er sku den bedste tale jeg har hørt længe og den er jeg helt med på smiley

Kommentér på:
Barnebrud.

Annonce