{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
336 visninger | Oprettet:

cris7
cris7
Online Tilmeldt:
16. dec 2014
Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 340 Svar: 3.335

Tilgodebevis Fly/pakkerejser {{forumTopicSubject}}

https://www.dr.dk/nyheder/udland/dansk-industri-om-aflyste-fly-et-tilgodebevis-maa-vaere-godt-nok

https://www.bt.dk/forbrug/revser-ny-hjaelpepakke-braendte-725-millioner-af-paa-to-timer

Ja ja, vi ved godt at fly og rejsebranchen er hårdt ramt, men NEJ TAK til tilgodebevis hvis rejsen bliver aflyst.

På den måde bliver man jo fastholdt til et bestemt selskab, uden mulighed for at vælge et andet for de samme penge man kunne ha' fået tilbage. Helt op til 12 mdr.

Desuden kan prisen i mellemtiden have ændret sig, så man får mindre ud af det, end det som først var aftalt.

Før coronakrisen, var der iforvejen store problemer i fly og rejsebranchen med at få alle sine penge retur, ved aflysninger eller forsinkelser. Branchen kejlede rundt i fortolkninger af hvornår, hvordan, måske, om man fik penge retur. Til stor fustration for de mange rejsende.

Så absolut NEJ TAK til tilgodebeviser.

Hvordan ser I på det?




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilgodebevis Fly/pakkerejser
  • #2   14. maj 2020 Cris7 efter at havde læst dit indlæg må jeg give dig ret pengene tilbage intet andet gælder smiley

  • #3   14. maj 2020 Pengene retur, naturligvis.

  • #5   14. maj 2020 Det gode med regler er at flyselskaber ikke kan bestemme over dem, så de er nød til at refunderer pengene - især da de måske ikke eksisterer i fremtiden for så er pengene helt væk.

    Ret mig hvis jeg tager fejl - men flybiletter er ikke omfattet af rejsegarantifonden.


  • #6   14. maj 2020 #5

    Korrekt, det skal være en pakkerejse, altså fly og hotel, hvis man selv har bestilt det hver for sig, mener jeg ikke man har krav på tilbagebetaling...


  • #7   14. maj 2020 Ja, det er jo ikke godt at vide, hvor vi er om 1 år. Min søn har så ikke fået sine penge tilbage endnu, det tager tid og undskyldningen er, at de har mange billetter, de skal refundere, en rejse 31.3., dog er han stadig optimist smiley - kan ikke forstå, hvorfor det skal tage så lang tid, de har jo ikke travlt med at sælge rejser smiley

  • #8   14. maj 2020 Vi havde købt en rejse til Grækenland.
    Faktisk skulle vi have siddet på en græsk ø lige nu i denne uge.

    Det er længe siden, at rejsebureauet sendte en mail og fortalte os, at rejsen var aflyst pga. Corona. Vi blev spurgt om vi ville have pengene retur, eller have et tilgodebevis, eller få rejsen til næste år til samme pris.

    At udskyde til næste år til samme pris, lød umiddelbart tillokkende, da det var et superbilligt messetilbud, som måske ikke kommer næste år. - Men der er flere ting, som gør den løsning usikkert.

    *Eksisterer firmaet næste år?
    *Har hotellet åbent næste år?
    *Er der restriktioner om et år fra nu?
    *Er vort helbred OK, så vi kan få rejseforsikring?

    Angående rejseforsikringen, skal vi ikke gamble med det. - For 2 1/2 år siden kom vi hjem med ambulancefly, så jeg kunne komme på "værksted" på Skejby, hvor jeg fik en ballonudvidelse. Der betalte forsikringen 218.000 kr. for turen hjem. (Det var ikke penge. som vi lige havde på kontoen)



Kommentér på:
Tilgodebevis Fly/pakkerejser

Annonce