{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
181 visninger | Oprettet:

En verden efter Corona.... {{forumTopicSubject}}

vil sikkert blive en verden med Corona, fordi et 'tilbage' som før Corona-krisen ikke vil blive det samme.

Fra nu af vil mange borgere nok leve i bevidstheden om den latente risiko for en infektion og frygt for pandemier. Det vil i lang tid blive en verden 'på afstand'.

Scenarie.

.... på resturanter forbliver hvert andet bord tomt. I firmaer vil store kontorer blive opdelt i individuelle rum. 2 højst 3 personer mødes i elevatoren, står i hvert sit hjørne og undgår hinanden.

Grossister vil sikkert bruge videochat til at afslutte forretninger, hvor de ellers plejede at rejse den halve verden rundt for. Flyselskaber, så skrøbelige som de er, flygter ind under myndighedernes forældremyndighed.

Staten generelt vil blive en universel frelser i nøden i de kommende måneder eller måske endda år. Staten alene har magten til at bekæmpe pandemien, til at lindre skadelige konsekvenser og støtte virksomheder, den fordeler lån, tilskud og nødhjælp og stimulerer økonomien.

Siden år 2000 har vi hvert år været på cykel-ferier på utallige af Europas floder, hvor vi altid blev ledsaget af et hotelskib.

År for år blev det mere og mere hektiskt, flere og flere deltagere på mindre og mindre plads - for at slet ikke at tale om trafikken der ligeledes år for år tiltog mere og mere ikke kun på motorvejene. Tilstande på forbestilte parkeringspladser blev mere og mere hektisk.

Sidste år sluttede en af vores cykel-ferier i Passau, vor vores hotel-skib plejede at lægge til kaj omkring kl. o9.00, vi lå i venteposition til kl. 12.30 til en ledig kaj-plads, kaosset fortsatte - de busser, der skulle hente os og bringe os til de respektive parkeringspladser var forsinket pga trafikken i Passau - endelig nåede vi vores parkeringsplads, hvor der ikke var til at komme frem eller tilbage, men efter et par timer nåede vi da endelig frem til vores bil, klokken var efterhånden blevet omkring 16.00 tiden - vi nåede da Berlin om aftenen kl. ca. 21.00, hvor vi ellers plejer at være hjemme mellem kl. 15.-16.00.

"Sådan kan det ikke fortsætte," sagde jeg til min mand, et eller andet kommer til at ske, så sådan et kaos ophører - men jeg havde aldrig i livet troet, at der skulle komme en pandemi, der stoppede dette rejse-mareridt ikke kun for os men for tusindvis af mennesker.

Hvordan ser du vores verden efter Corona?

Kommentarer på:  En verden efter Corona....
  • #1   6. maj Ja, 'afstand' bli'r nøgleordet.

Men vi undgår da alle, de mer' eller mindre overfladiske krammescenarier. smiley

Og der bli'r ingen bakteriefyldte bufféer, der står i timevis, og god afstand ml. bordene på restauranter og caféer.

Og private forretningsfolk, såvel som offentlige ledere kommer nok til at drosle ned på deres mange flyrejser og møder rundt om i verden, og de vil i stedet mødes via videochat, hvilket vil minimere flyrejserne og skade flybranchen.

Og private ferier vil ændres ligesom jeres cykelferier, men mange gange var det jo også et ræs, førhen på vores krydstogter/flodkrydstogter fløj vi først godt stuvet sammen, og så brugte man masser af tid ved båndet med kufferterne, og så igen en overfyldt bus, før man nåede skibet.

Vi kommer ned i gear, og det er måske meget sundt i det lange løb, tænk hvor meget man stressede førhen, da man var 'arbejdsramt', og skulle nå det hele, før kufferten var pakket, og man kom afsted på ferie. smiley

• Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 9 Følgere: 22 Emner: 40 Svar: 1.165
    #2   6. maj Kunne være sjovt med sådan en cykeltur på floderne sydpå smiley

Er det batteri vandcykler Annella ? smiley

• #3   6. maj Restaurations branchen kan ikke overleve med hvert 2 bord der er tomt - andet at det bliver så dyrt at folk ikke gider betale. Firmaer kan heller ikke bare skære ned på personale for at få plads.

I det hele taget at få afstand til hinanden i et senere forløb for det ville koste på konkurrence evnen.

det eneste man så kan håbe på senere er at folk bliver mere beviste om hygiejne - men igen det hjælper ikke hvis der bare lukkes virus ud som en hovsa - hvis det er tilfældet.

Som du nævner buffet - dem har jeg altid holdt mig fra - da de er de rene bakterie fælder. Så kan de udskifte det så tit de vild - men stadig er der børn som rager i det, folk som det hele rager en skid. - Ellers tak. Drop det svinderi overalt med de buffet.

• #4   6. maj Desværre tror jeg at alt bliver som før, med enkelte forandringer.
    Mennesket glemmer hurtigt - Og kan ikke lide forandringer. Rejser bliver mere besværlige. og især Dyrere. men det syntes jeg er udmærket. der er alt for mange fattigrøve på dyre rejser. efter store kviklån. Og så får samfundet regningen. fordi de næsten alle søger hjælp i Luksusfælden. hvor vi jo ser at der bliver eftergivet enorme summer ..
    Jo det går godt, vi er alle tossede. --allerede nu skrives der i aviserne om større Skat. .
    BØVS.
    Jeg gir en stor ØL. hvis i kommer forbi

profilbillede
  • #5   6. maj #2
    Cody

Kunne være sjovt med sådan en cykeltur på floderne sydpå smiley

Bestemt - men det er kun langs med floderne smiley

Er det batteri vandcykler Annella ?

smiley smiley smiley

• #6   6. maj Ron

det har altid været private aktører som mister penge i en forhandling med luksusfælden, og som sådan glad, for de er nogle bastarder med deres renter.

Offentlig gæld og gæld til skat kan ikke forhandles - Det er også derfor de anbefaler at betale gæld til det offentlige før de private aktører.

• #7   6. maj #4

Det tror jeg så ikke på Ron, at alt bliver som før og slet ikke ferierejser, jeg tror,at mange slet ikke længere har råd til at rejse, og billige rejser ser jeg ikke blive tilbudt de næste 2-3 år.

• #8   6. maj Ja jeg tror på en verden med større forandringer og en af forandringerne tror jeg på vil være at ting som at gå på resturan besøg - flyrejser og meget andet bliver dyre - men det vil få folk til at tænke mere over hvad de gør og et godt måltid på en resturan må godt koste bare det så er kvalitets mad og sådan er det også med rejser man få hvad man betaler for smiley

• #9   6. maj Anella det er jo lige det jeg siger om rejser, det bliver dobbelt så dyrt, alt bliver dyrt.

• #10   6. maj Måske finder de nye måder at tjene penge på. Den der ' burhøns' tankegang holder alligevel ikke. Discount priser har varer derefter. Rejse mindre eller langsommere blir det nye sort. Flokmentaliteten ryger ud til fordel for sereiøst indhold og livskvaliteten i top med mindre grupper. Mingsfyldt dialoger. Indenfor fødevarer, turist og restaurantbesøg. Fint med hver andet optaget bord.

• #11   6. maj Kirstine12 er næsten helt enig og alle ved at discount for det meste ikke står model til de dyre ting smiley

• #12   6. maj Når storcenter åbner, vil jeg anbefale man har fokus på datoen, for jeg tror ikke de render rundt og sorterer ud i alle varer - i forvejen har de måtte smide en masse fersk kød ud, speciel grisekød- ikke speciel oksekøb i store stege eller hele sider. Jeg vil nok betænke mig lidt om at købe hakket kød der, i en periode da jeg godt kan forstille mig at man hakker kød som lige er på stregen.

Der vil blive smidt enorm mængder ud af varer i hele Danmark., specielt frugt/grønsager eller andre varer som ikke kan holde sig ret længe.

• #13   7. maj Polysl.

Supermarkederne har da hele tiden holdt åben, også i indkøbscentrene.
    Så hvad er det for nogle forretninger du tænker på?

• #14   7. maj Kommer ikke i indkøbscentre så det vidste jeg ikke.

• #15   7. maj ja vi ku jo alle håbe p å at dette ku få os til at støtte mere op om hinanden nu , da dette rammer os der er har ,hjulpet og vil sige til jer sygeplejeske og læger og andre der brugt deres hjælp , i skal vi de vi alle syntes det er så flot i har p å at brugt så meget af jeres tid som , og nå lad os nu håbe at den nye vaccinne er god at hvis den virkede ordentligt ,og at vores liv fremover bliver med afstand og at folk forstår det

• #16   7. maj Rosengirl

Tror med tiden at afstanden bliver som førhen - et samfund virker ikke på 2 meters afstand i længden.

• #17   7. maj Polysl . nu nærmer du dig det jeg sagde i en anden tråd. alt bliver som før, med enkelte forandringer.

profilbillede
Kommentér på:
En verden efter Corona....

x